bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
24.6.2019 v 18:53
Ahoj, mam jeden technicky dotaz.
Pneumatiky mam foukat 2,5 a 2,9. To je asi celkem standard.
Maji se foukat za studena. To je asi taky standard.
A ted muj dotaz sni kolik stupnu je za studena.
V garazi mam 23 nafoukam 2,5 a 2,9 .
Vyjedu ven a necham chvili stat pri teplote 30 a jsem na 2,7 a 3,1.
Sednu na motorku a jedu par km a tlak je 2,8-2,9 a 3,2-3,3.
Zajedu na okruh 2,9-3,0 a 3,6.
Jeste nemam odsledovane ve dvou s kuframa po dalnici pri 40 stupnich...
A jeste v zavislosti na nadmorske vysce...
Ale i tak my pride, ze tlak o 0,7 baru vyssi je dost...

Mam kontrolovat tlak v pneu po ohrati na venkovni teplotu?
Co kdyz jsem rano v horach je tam pod 10 stupnu a odpoledne pri mori 35 stupnu?
Předchozí
1 2
Následující

Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 19:08 | Nahoru | #1
Za studena se myslí když není pneumatika zahřáta jízdou

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 19:14 | Nahoru | #2
Chtel bych met tvoje starosti

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 19:24 | Nahoru | #3
Doporučený tlak je udáván na jízdou neohřáté pneumatice za okolní teploty cca 20°. Tlak se upravuje až ve výrazných rozdílech venkovních teplot ve stínu buď 40° a víš nebo 0° a méně. Pozor na to že vlivem nízkého tlaku se pneumatika daleko víc a rychleji zahřívá a je to daleko nebezpečnější než pneumatika nafoukaná o cca 10% více.

(reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 19:42 | Nahoru | #4

HornisGSX píše: Chtel bych met tvoje starosti



Neni problem, vsechno sepisu poslu a ty to vyresis.

(reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 19:46 | Nahoru | #5

JiriK84 píše: Doporučený tlak je udáván na jízdou neohřáté pneumatice za okolní teploty cca 20°. Tlak se upravuje až ve výrazných rozdílech venkovních teplot ve stínu buď 40° a víš nebo 0° a méně. Pozor na to že vlivem nízkého tlaku se pneumatika daleko víc a rychleji zahřívá a je to daleko nebezpečnější než pneumatika nafoukaná o cca 10% více.



Prave ze tento problem jsem mel a dost to odnesla guma a ted patram, proc tam byl nizsi tlak.
Asi neni uplne idealne ve vedru i kdyz po kratke jizde na pumpu upravovat tlak v pneu...

Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 19:58 | Nahoru | #6
Však to ne, určitě neupravovat tlak během jízdy nebo těsně po jízdě.

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 20:04 | Nahoru | #7
A kolik máš maximální tlak uvedeny na boku pneumatiky?

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 20:11 | Nahoru | #8
to mu radsej nehovorte, ze tlakomer ktory pouziva ukazuje bludy ;) pretoze popri teplote, vlkhosti a nadmorskej vyske je to dalsi aspekt ktory mu kazi meranie :) ps ja kontrolujem nejakym 80 korunovym, ma asi 10 rokov. pred jazdou, zvycajne raz za mesiac. a zijem ;)

Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 20:14 | Nahoru | #9
no a nebo potom měření na kompresorech na pumpách kde nemáš na 3-4 metrové hadici na konci pistoli s manometrem ale jen koncovku na ventilky a manometr je u tlačítek na kompresoru

Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 20:27 | Nahoru | #10
Já mam max tlak na pneu 2,9 za studena
Dle manuálu na moto mám foukat 2,9 a při jízdě se dostanu i na 3,4 třeba

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 20:32 | Nahoru | #11
já sleduju tlak dost pozorně (TPMS). Většinou vyjíždím z chladný garáže 2,4/ 2,9 a venku se pak pohybuju 2,5 až 2,9 a 3,1 až 3,6. když dosáhnu 3,3 a 3,9 upouštím, nebo zpomalím.

(reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 20:45 | Nahoru | #12

Komorerth píše: to mu radsej nehovorte, ze tlakomer ktory pouziva ukazuje bludy ;) pretoze popri teplote, vlkhosti a nadmorskej vyske je to dalsi aspekt ktory mu kazi meranie :) ps ja kontrolujem nejakym 80 korunovym, ma asi 10 rokov. pred jazdou, zvycajne raz za mesiac. a zijem ;)



Hmmm, jses frajer tady te je skoda... Tak se prosim ani nezastavuj a pokracuj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 20:53 | Nahoru | #13
se-se> hranici, 3,3 a 3,9 mas jenom tak podle sveho odhadu, nebo necim podlozenou.

Prave jsem si take poridil TPMS protoze my motorka uz dva krat sezrala gumu na dalnici pri presune (ve dvou a kufry) a hned jak jsem to zjistil jsem to kontroloval a tlak se my zdal nizky ...

A vypada to, ze guma tlak drzi, jestli teda si neodfoukne nekdy nekde nebo nekdo, tak delam chybu ja...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 21:00 | Nahoru | #14
El-Chio> to je ze zkušenosti jak se to chová. Není pro to žádné pravidlo, je to jen moje experimentování, ale myslím, že úspěšné. Pokud jedu po dálnici za vedra a chci pokračovat rychle, tak odfouknu tak 0,2 níž. Když držím tlak nad 2,7 a 3,4 tak se gumy opotřebovávají mnohem méně, protoże moje motorka je hodně těžká. Pro standardně zatíženou jsou to tlak moc vysoké.

Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 21:50 | Nahoru | #15
Já dávám na Banditu furt 2,5

(reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 23:02 | Nahoru | #16
JiriK84> to netusim...

Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

24.6.2019 v 23:09 | Nahoru | #17
Takze foukani 2,5 a 2,9 je pri cca 20 stup. Kdyz bude motorka na 35 a vic a bude potreba foukat dam tam radsi vic 2,7 a 3,1. A kdyz pocas jizdy nebude vic nez 3 a 3,6 neresit....

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 01:07 | Nahoru | #18
Chtěl jsem smát, ale nebudu ...váš boj, vaše rádoby problémy ...ale rejpnout si předci jen musim

Všichni tu strašně laborujete nad tím jak foukáte "TO" "Ty gumy" ale nikdo se nepozastavil nad tim, že jaké gumy a od jakého výrobce a určené na jaký povrch a na jakém stroji a jakou jízdu hraje tu největší roli a že výrobci asi jaksi počítali s tím, že všude není laboratorních 20 stupňů....a boom všechny teorie umřou, když se dozvíte, že výrobce pneu na to má vlastní tabulky a ono jaksi jedna guma má psáno 1,8, druhá 2,5 a třetí 2,9 a na okruhový gumy se uvadí i tlak i pro zahřáté gumy...

A abych nebyl jen za pána co rád štve lidi, tak 2,5 2,5 (Do 90kg a i při vysokých rychlostech) jak udává manuál pro diabla na starou R1 a nějak mi to prostě jede, a maže a drží v zatáčkách ať už jezdím v 7 ráno a nebo ve 3 odpoledne ...asi temná magie ...



PS: Hrozně by mě zajímalo, co člověka vede k tomu že za den osmkrát během jízdy zastaví a vytáhne tlakoměr ...budiž u lidí co mají naložený 500kg+ koráb ...ale u obyčejného smrtelníka ?

Naposledy editováno 25.06.2019 02:11:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 05:46 | Nahoru | #19
se-se> Proč na dálnici upouštět? Naopak, v manuálech aut se píše, že pokud se jezdí rychle po dálnici, mají se pneu hustit na vyšší tlaky. Pneu s nízkým tlakem dlouhou jízdou po dálnici snáze přehřeješ.

(reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 07:20 | Nahoru | #20
Barney> kde ale je ta tlakova hranice, za kterou by jsi nemel jit?

(reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 07:33 | Nahoru | #21
Lam.> ja zase nerozumim tomu jak priserny musi mit clovek zivot kdyz napise esej na neco cim pohrda...
Vedlo mne k tomu to, ze jsem si znicim dva krat zadni pneu.
Neni potreba merit x krat denne, staci se zamyslet a zmerit ruzne teploty a zatiseni....
Nikdy jsem netusil, ze rozdil v tlaku muze byt 1 bar za extremnejsich podminek.
Jezdim na bandasce celkova hmotnost se blisi k 500kg.
A omlouvam se, ze tady zasiram forum jinak naprosto konstruktivne a absolutne bez balastu....

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 08:20 | Nahoru | #22
Otázkou toho rychlého opotřebení je zda nedochází k přetížení motorky, eventuálně zadního kola. Jinak všeobecně platí foukat za studena dle doporučení výrobce motorky. Maximální tlak vyznačený na pneu je nejvyšší povoleny tlak v pneumatice, opět za studena, studená pneu je taková která alespoň 2 hodiny nejela a není ohřívána sluncem.

Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 09:43 | Nahoru | #23
U Focusu je třeba doporučený tlak pneu "při trvalé jízdě nad 160 km/h" vyšší o 0,2 MPa na každé nápravě.

Tlak na zahřáté pneumatice bych řešil akorát tak na okruhu.

Do provozu určitě stačí nafoukat tlak dle doporučení výrobce při nezahřáté pneumatice a dál neřešit.

(reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 09:49 | Nahoru | #24
JiriK84> no ono to zatizeni neni male je vsak v tolerancii vyrobce, ale tym to nebude protoze guma drzi drzi pak rychle mizi tak kontrola a nizky tlak... Dofouknu a zase drzi, ale uz je ozvejkana...
A je mozne, ze jsem preventivne kontroloval tlak a ten tam byl z nejakeho duvodu (k tomu jsem se tady chtel dopatrat) vetsi tak jsem upustil a tym jsem to po....

Nikdy mne nenapadlo, ze v zatizene gume muze byt klido o 1bar vic, nez za studena...

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 10:10 | Nahoru | #25
A nenapadlo tě třeba výměnit ventilek?
Neni možné aby ti jen tak ušel tlak

(reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 10:44 | Nahoru | #26
foxdive> Pri vymene gumy se menil a opakovalo se to...

Ted jsem tam prdnul TPMS a v mobilu mam nastavene hranice, kdy to ma zacit rvat...

No a prave me prekvapilo, ze ten tlak celkem hodne roste...

Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 11:45 | Nahoru | #27
Dva lidi na moto, tři kufry, rychlost někdy i 230 plus a nikdy se s tlakem nedostanu z 2,9 přes 3,5

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 13:06 | Nahoru | #28
jsem tu relativně novy, ale jiz jsem neco pochytil. Mohl by to byl dobry napad pro se-seho nejaky kompresor, a naprogramovat si nejake to arduino, ktere by hlidalo tlak a předpovidalo pocasi. plus prednastavene profily dle vozovky

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 15:10 | Nahoru | #29
Hmmm, tak dobrá taky budu teoretik, protože nemám v práci co na práci

Ono, jestli to spíš neuchází právě proto že tu gumu přetěžuješ, sice tvrdíš za výrobce je v toleranci ...ale čistě z mého hlediska ..na zadku mám 365kg, když za to vezmu, přední kolo je na zemi a nebo trošku nad zemí tak mejch celejch 280kg (já + stroj) de vlastně pod určitým uhlem na prdel ...a když si tu psal že nalozenej más klidně o půl tuny a všechno to je předpokládám na zadku v baglech+ spolujezdec ...tak by mi to přetěžování nebo zatížení u maximální hranice nepřišlo nereálný jestli tohle praktikujes na gumach pro sportovní silnici ...a stejne tak i na předek při brzdění (to jestli to vzdal ventilek a nebo to jde od ráfku těžko při zatížení zjišťovat) ...no a podhuštěná guma se přehřeje a jde dopr. už je asi jasný

Naposledy editováno 25.06.2019 15:23:03

(reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 15:38 | Nahoru | #30
Lam.> ale to se dostáváme k podobné otázce nebo problému jako je tlak pneu vs teplota vs zatížení, kdy a za jakých okolností se užívají předepsané údaje. Pokud by jsme šli tvoji teorií o aktuální hmotnosti působící na kolo při rozjezdu nebo brzdění, tak je kolik? možná 90%? pneu přetěžovaných? Protože když vemu moji moto a hmotnosti indexy tak motorka váží cca 260kg k tomu moje maličkost + maličkost mé drahé polovičky a naložené kufry = 225kg takže celkem 485kg rozložených na stojící motorce do indexů 236kg a 325kg. Ale pokud bych měl brát ohled hmotnosti působící na kola při rozjezdu nebo brzdění tak se to snad nikdy do toho nemůže vejít.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Reakce plynu Suzuki Bandit 1250 Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 5 14.1.2024 v 08:36 Krautkopf
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Suzuki gsf 1250 Bandit-vibrace Suzuki GSF 1250S Bandit, Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 21 14.11.2022 v 11:01 V.e.n.c.a__zr7s
Suzuki GSF 1250 N Bandit - koupě [1, 2] Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 34 22.8.2021 v 09:52 V.e.n.c.a__zr7s
Řídící jednotka tunning Suzuki GSF 1250 Bandit Fanda-gsxr 2 27.5.2021 v 06:51 milor


TOPlist