bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přehřejvá se
21.6.2019 v 22:53
Ahoj, mám poměrně krátce Pegaso 1996. Když bylo chladnějc, tak teplota na místě lezla vejš, ale sahara to uchladila. Teď jak jsou vedra, tak má chlazení problém a i když se plahočim třeba 30 km/h, tak teplota leze ke 100°C. Když za městem vystřelim, tak se zase vrátí do normálu. Sahara maká a hadice nejsou natlakovaný.  Nemám bohužel moc času se v tom vrtat, tak ocenim nápady, jestli nemá obvyklý závady, nebo  na co se zaměřit. Doteď jsem měl jenom vzducháče, tak jsem z toho celkem nesvůj. Na pegaso foru mi bylo řečený, že je to normální...nějak se mi nechce věřit, že jsou to až takoví lemplove aby pustili na trh motorku s takhle vážnym konstrukčnim nedostatkem.
Předchozí
1 2
Následující

Přehřejvá se

21.6.2019 v 22:59 | Nahoru | #1
A je to opravdu vada? Pokud je systém pod tlakem a je tam nemrznoucí směs, je bod varu někde mezi 110-120st. Další otázka je, jestli ukazuje správně teploměr.
A ono to má opravdu saharu, jakože elektrický ventilátor na chladiči?

Přehřejvá se

21.6.2019 v 22:59 | Nahoru | #2
Nevím, jak to má Aprilka, ale na Yamaze mi leze teplota přes kilo v koloně běžně, sepne Sahara, trochu to ochladí, ale na běžnou teplotu spadne až při normální jízdě.

Přehřejvá se

21.6.2019 v 23:36 | Nahoru | #3
Vada to asi bude, jelikož nad 100°C už začíná červený pole. A saharu jakože ventilátor to má. Když sepne, tak je v tom místě chladič jenom tak vlažnej a na druhý straně je dost teplej, takže chladič zdáse funguje.

Přehřejvá se

22.6.2019 v 00:19 | Nahoru | #4
Vada je ze jedeš 30, nějak bych to neřešil pokud teplota nepůjde přes 120

Přehřejvá se

22.6.2019 v 06:37 | Nahoru | #5
.

Naposledy editováno 01.01.2021 19:25:43

Přehřejvá se

22.6.2019 v 07:49 | Nahoru | #6
Za ty roky bych se nedivil kdyby byl někde chladič přicpaný, záleží co kdo do toho lil, začal bych pořádným vyplachnutim chladiče a novým termostatem a možná i termocidlem na saharu. Jinak rozsah sahary bývá i někdy že ve 106 stupních sepne a v 97 vypne, takže v létě v kolone kolikrát běží téměř neustále.

Přehřejvá se

22.6.2019 v 09:02 | Nahoru | #7
Sahara spíná na 90°C. Jak to tak vidim, tak to vezmu z gruntu - termostat, pumpa a průplach a uvidí se. Kde se daj na tyhle potvory sehnat díly krom Aprilie, nebo BMW ?
Foxdive - to bych moh bejt klidnej, přes 120 nepřeleze nikdy, tam už končí rozsah teploměru.

Naposledy editováno 22.06.2019 09:04:53

Přehřejvá se

22.6.2019 v 12:20 | Nahoru | #8
Tak klidnej buď, pokud tam máš nemrzku tak bod varu je jinde, mrkni max na vodní pumpu jestli maká

1 reakcí na tento příspěvek Přehřejvá se

22.6.2019 v 16:22 | Nahoru | #9
No vono nejde ani tak o to co vydrží nemrzka, jako spíš o to co vydrží motor, než se třeba zkroutí palice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se

22.6.2019 v 18:16 | Nahoru | #10

karlos. píše: No vono nejde ani tak o to co vydrží nemrzka, jako spíš o to co vydrží motor, než se třeba zkroutí palice.



Kolem 100C v lete v koloně se pohybují vsechny motorky.
Kolik myslis ze jsi mel v lete v koloně teplotu motoru u vzduchace?

Foxdive: ses si jistej ze nemrzka ma vyssi bod varu nez voda?

Přehřejvá se

22.6.2019 v 19:30 | Nahoru | #11
V kilu se v chladícím okruhu nic nevaří... Jestli je to strop a nikam vejš to neleze, vyser se na to a nevrtej se v tom...

1 reakcí na tento příspěvek Přehřejvá se

22.6.2019 v 20:18 | Nahoru | #12
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:25:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se

22.6.2019 v 20:43 | Nahoru | #13

HMS píše: V kilu musi bejt termostat na plno otevřený, neni normální aby byla část chladiče v ten moment jen vlažná,samozřejmě diky nemrzce a přetlaku nic nevře.



Pri tom tlaku nevre ani cista voda.. ostatne u okruhovek kde je problem s chlazenim se casto pouziva jen destilka s inhibitorem koroze.
Jestli jsem to pochopil spravne tak pozna chladnejsi cast chladice pod vetrakem - predpokladam, ze pri stani na miste, tzn obeh neni nic moc kdyz se vodni cerpadlo sotva toci. Kdyby termostat neotviral, bude mu to ukazovat vysoky teploty i pri jizde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se

22.6.2019 v 20:49 | Nahoru | #14

assassin píše: Kolem 100C v lete v koloně se pohybují vsechny motorky.
Kolik myslis ze jsi mel v lete v koloně teplotu motoru u vzduchace?

Foxdive: ses si jistej ze nemrzka ma vyssi bod varu nez voda?

s vodou u v určitém poměru určitě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se

22.6.2019 v 21:47 | Nahoru | #15
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:25:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se

23.6.2019 v 14:30 | Nahoru | #16
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:25:40

Přehřejvá se

23.6.2019 v 15:22 | Nahoru | #17
Tvl ty si zvláštní agent

Přehřejvá se

23.6.2019 v 16:29 | Nahoru | #18
Ještě se můžeš podívat na víčko chladiče jestli není špatné, ale jestli nevaris což asi ne když to nepsals tak by mělo být ok
Ono když jedeš fakt pomalu nebo stojíš v těchto vedrech na místě tak je to všecko ve vysokých teplotách, olej taky klidně ke 100 stupňům

1 reakcí na tento příspěvek Přehřejvá se

23.6.2019 v 22:47 | Nahoru | #19
Tak víš co, zas si řikám, že kdyby to byla podle výrobce teplota, která je v pohodě, tak ji nebude dávat na kraj červenýho pole. To mi připomíná technika na emisích, kterej usoudil, že 5250 otáček je pro golfa tdi s rotačkou, kterýmu červený pole začíná na 4500 otáčkách ještě v pohodě. Taky se stalo co muselo a auto z emisí skoro nevyjelo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se

24.6.2019 v 09:24 | Nahoru | #20
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:25:56

(reakce na) Přehřejvá se

24.6.2019 v 09:43 | Nahoru | #21

HMS píše: karlos.> Holt to není volkswagen aby to ukazovalo 80C i při 100C.Termostat uvaříš s teploměrem v hrnci,mezitím zkontroluješ vrtulku na pumpě,hadice a nakonec to propláchneš vodou a dáš novou nemrzku, práce na hodinu nebo dvě a máš klid,nebo se na to vyser a ono to nějak dopadne...

Asi tak
Někdy jde vidět zkrz víčko chladiče jestli proudí voda, teoreticky by pumpu sundavat nemusel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se

24.6.2019 v 09:58 | Nahoru | #22

HMS píše: A bez vody jenom 180 :)



jo samotnej etylenglykol nejspis jo. druha vec je merna tepelna kapacita....

muzes mi to osvetlit s tim uplavem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se

24.6.2019 v 11:08 | Nahoru | #23
..

Naposledy editováno 01.01.2021 14:26:15

(reakce na) Přehřejvá se

24.6.2019 v 11:14 | Nahoru | #24

HMS píše: assassin> To máš pravdu a proto se samozřejmě ředí,u běžných kapalin to zvýší bod varu při stejném tlaku o 5-8C ale jsou i spec.kde to umí o dost víc. S úplavem jde o pokles tlaku v proudící kapalině za překážkou ,nevím jak na moto ale na motorech nákl.aut je s tím dost problém kdy je chlazení je na hraně a do toho naserou egry, retardery...



jasny, bernoulli za to muze jen v chladicim okruhu bude v dusledku restrikci ten pokles tlaku realne docela malej, tzn pokud by se mela kapalina lokalne varit, je tam chyba v designu...

omezenej prostor, stovky koni a vsechny ty udelatka u nakladaku tvori podstatne slozitejsi system nez je chladici system moto.

cimz samo nezpochybnuju to co pises, je jasny, ze na rozdil od velke casti zde diskutujicich teorii ovladas

Naposledy editováno 24.06.2019 11:15:14

1 reakcí na tento příspěvek Přehřejvá se

24.6.2019 v 12:10 | Nahoru | #25
Jestli to bylo na me tak pardon nemyslím si že bych napsal nějakou hloupost

(reakce na) Přehřejvá se

24.6.2019 v 12:14 | Nahoru | #26

foxdive píše: Jestli to bylo na me tak pardon nemyslím si že bych napsal nějakou hloupost



to s tema teoretickyma technickyma znalostma bylo obecne na diskutujici na tomto foru, ja jsem nepsal, ze pises blbosti... bod varu etylenglykolu/smesi jsem neznal, proto jsem se ptal... myslim, ze ten okruh je ale navrzenej pro bod varu vody, resp, ze musi fungovat i s vodou. 1atm pretlaku posune bod varu vody nekam ke 120C a tam by se spravne motor nemel dostat, resp prekrocit tuto teplotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se

24.6.2019 v 12:15 | Nahoru | #27

HMS píše: assassin>Zvýšení vlastní odlnosti varu chl. kapaliny se využívá zejména v úplavu pro zabránění vzniku parnich kapes a kavitace, chladič píše že je vlažný, ja bych na to mrkl.


A chladič píše že je vlažný v místě sahary když sepne, ne že celý

Přehřejvá se

24.6.2019 v 14:43 | Nahoru | #28
Ja sem se s tím třeba smířil prostě to neuchladim ...ale taky se už nedivím ...dokud mě tepota neštve na okreskach tak OK ...na dálnici mi tam klidně skočí 70 v městě do 110 ...někdy to propachnu a vyčistím, chlapík v autoškole říkal že to vyjde tak na 2 stovky ...i gladius 650 to při autoskolovské jízdě neuchladil a to sme ani nestali v kolonách a tak

Mimochodem i 125 4T vodou chlazenou jsem ve městě dostával k červený ...ale ta se alespoň zchladila po několika rychlých metrech

Naposledy editováno 24.06.2019 14:49:02

Přehřejvá se

24.6.2019 v 17:10 | Nahoru | #29
Tak vyber chladič, prepláchni ho zvnútra, zvonku. Skontroluj jeho priechodnosť. Termostat daj do hrnku, obvar, sleduj, kedy a ako sa otvára. A pozri lopatky vodnej pumpy.

A po tpmto snáď budeš vedieť, kde je zrada.

Veľa zdaru prajem

Přehřejvá se

24.6.2019 v 20:54 | Nahoru | #30
Zacal bych jak pise jawakain, vycisti chladic s venku, radeji z dalky abys neponicl vostiny, uvidis kolik cernyho prachu a ruznych hmyzich soucastek vyplave.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist