Z pracovnich duvodu jsem nemel posledni dva mesice cas jezdit, vcera vecer kdyz jsem si prijel do garaze pro masinu me potkalo neprijemny prekvapko - baterka total mrtva (4.5V napeti, je to 12V baterka). Pritom jsem ji pred zacatkem sezony jeste v Breznu nabijel. Baterka je stara cca 3 roky. Je normalni ze se takhle rychle sama vybije? Minuly rok jsem tenhle problem nemel, ale to jsem nemel takovou pauzu a pres zimu byla baterka doma a nabita.
Jediny extra prislusenstvi co mam je 12 + 5V zasuvka, napadlo me ze by to mohl delat ten 5V regulator napeti v ty USB zasuvce, ale na druhou stranu, do elektroniky motorky (imobilizer, hodiny atd.) taky porad musi nejaka stava jit.
Neni to tak velky problem to nabit, spis me zajima jestli to je normalni? Jestli treba neni neco spatne bud s baterkou, nebo s motorkou. Ze se baterka vybije po nejake dobe nepouzivani mi normalni prijde, ale ne uz po 2 mesich temer z max nabiteho stavu.
Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi
je třeba jí mít buď spínanou přes klíček a nebo na ní dát vypínač a zapínat ručně podle potřeby (případně přepínač vypnuto/zapnuto podle klíčku/zapnuto)
Jestli opravdu ta zasuvka zere tolik tak tam pridelam vypinac. Diky za tip
1 reakcí na tento příspěvek Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi
1 reakcí na tento příspěvek Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi
-digitální hodiny na displeji potřebují tak málo energie že by mohli žít i ze vzduchu, vždyť obyč digitálky na ruku z té malé peckové baterky fungují roky.
takže pokud moto nedisponuje nějakým alarmem tak odběr bez zapnutého klíčku bude neměřitelný.
Naopak odběr stabilizovaného zdroje z 12V na 5V bude pro baterii určenou ke startování dlouhodobě neúnosný. moje nabíječka na mobil žere v klidovém stavu asi 0,1A (má LED displej a je podsvícená) a když jí zapojím do zásuvky která není spínaná klíčkem tak za víkend vybije i 74AH baterku tak že auto špatně startuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi
PetrL3 píše: Case> Můžu se zeptat, co ten nick "Case" v kombinaci s logem JD znamená? Váže se k tomu nějaká historka nebo něco zajímavýho?
Cetl jsi neuromancera? No a ten avatar uz je jen vtipek predpokladam
(reakce na) Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi
Petan4 píše: grooll> no to sice dava smysl, ale myslel jsem ze ty hodiny co zerou 0.0000 nic taky jsou treba na 5V a je pred nima nejaky regulator co to stahuje, precijen 5V je vic bezny pro digitalni veci nez 12V.
Pro tyhle displeje je tipické napětí do 2-4V a při takhle nízkých odběrech bych nečekal žádný spínaný regulátor napětí ale jednoduchý stabilizátor který v klidovém stavu žere stejně jako dvě diody v závěrném směru. Takže v řádu uA.Na prvni foto je odber motorky vypnute - 0.24mA
Na druhe je samotna zasuvka kdyz v ni nic neni - 12.9mA
Tzn samotna zasuvka i kdyz v ni nic nemam zere cca 60x vic nez motorka. Takze je to jasny... dik
Naposledy editováno 24.06.2019 22:37:07
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Laděné výfuky XJ600N Yamaha XJ6 Diversion | Kovanek | 5 | 22.3.2024 v 22:57 GL1 |
Nové pneu XJ6 Diversion 2010 Yamaha XJ6 Diversion | LowAndSlow | 14 | 23.1.2024 v 13:54 jandaxx |
barva Yamaha XJ6 Diversion | Luda56 | 8 | 21.1.2024 v 17:19 LowAndSlow |
Yamaha XJ6 velký rozdíl ukazatele r... Yamaha XJ6 Diversion | Luda56 | 14 | 26.9.2023 v 18:28 bandsmet |
Yamaha XJ6, vyhazuje kvalty Yamaha XJ6 Diversion, Yamaha XJ6 | Jirkajoura | 2 | 30.5.2023 v 09:08 Pedl |