globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi
Cau,

Z pracovnich duvodu jsem nemel posledni dva mesice cas jezdit, vcera vecer kdyz jsem si prijel do garaze pro masinu me potkalo neprijemny prekvapko - baterka total mrtva (4.5V napeti, je to 12V baterka). Pritom jsem ji pred zacatkem sezony jeste v Breznu nabijel. Baterka je stara cca 3 roky. Je normalni ze se takhle rychle sama vybije? Minuly rok jsem tenhle problem nemel, ale to jsem nemel takovou pauzu a pres zimu byla baterka doma a nabita.

Jediny extra prislusenstvi co mam je 12 + 5V zasuvka, napadlo me ze by to mohl delat ten 5V regulator napeti v ty USB zasuvce, ale na druhou stranu, do elektroniky motorky (imobilizer, hodiny atd.) taky porad musi nejaka stava jit.

Neni to tak velky problem to nabit, spis me zajima jestli to je normalni? Jestli treba neni neco spatne bud s baterkou, nebo s motorkou. Ze se baterka vybije po nejake dobe nepouzivani mi normalni prijde, ale ne uz po 2 mesich temer z max nabiteho stavu.

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2019 v 11:34 | Nahoru | #1
Immo ma cca 2,5mA odber ... ten stabilizátor v zásuvce na tom bude podobne. Tzn ano, baterku to za 2mesice stání klidne vybije.

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 11:36 | Nahoru | #2
Sám píšeš, že tam máš USB zásuvku, tak jestli je napřímo bez relé, tak je to jasný.

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2019 v 11:40 | Nahoru | #3
USB zásuvka přímo na baterce je svinstvo
je třeba jí mít buď spínanou přes klíček a nebo na ní dát vypínač a zapínat ručně podle potřeby (případně přepínač vypnuto/zapnuto podle klíčku/zapnuto)

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 11:44 | Nahoru | #4
dneska tam zajedu s nabitou baterkou to jeste promerit kolik to presne zere, se zasuvkou i bez ni. Bohuzel ta co jsem koupil sice ma pojistku, ale vypinac nema, musel bych tam nejaky pridelat, coz asi udelam... Zapojit to tak aby se to pustilo po startu, to je uz je na me mam obavu priliz slozity musel bych to pripojit asi na nejaky okruh na kterem jsou treba svetla, nebo klakson atd. to bych asi musel cele rozebrat abych nasel kam to pripojit. Pripojit naprimo k baterce byla cesta nejmensiho prace

Jestli opravdu ta zasuvka zere tolik tak tam pridelam vypinac. Diky za tip

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 11:46 | Nahoru | #5
Jestli je to jen USB, tak bych to dal klidně napřímo na světlo.

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 12:22 | Nahoru | #6
Dokoupit rele a nebo bych to taky napojil na svetla..

1 reakcí na tento příspěvek Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 13:57 | Nahoru | #7
...ještě je varianta, že to přestalo dobíjet. Já loni řešil podobnej problém, shodou okolností po instalaci zásuvky. Takže mě první napadlo, že to je tím... Byl v háji regulátor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 14:14 | Nahoru | #8
Case> Můžu se zeptat, co ten nick "Case" v kombinaci s logem JD znamená? Váže se k tomu nějaká historka nebo něco zajímavýho?

1 reakcí na tento příspěvek Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 14:51 | Nahoru | #9
-immo je tuším vypnuté, zapíná se až po otočení klíčku kdy nastane rovnou i načtení čipu.
-digitální hodiny na displeji potřebují tak málo energie že by mohli žít i ze vzduchu, vždyť obyč digitálky na ruku z té malé peckové baterky fungují roky.
takže pokud moto nedisponuje nějakým alarmem tak odběr bez zapnutého klíčku bude neměřitelný.
Naopak odběr stabilizovaného zdroje z 12V na 5V bude pro baterii určenou ke startování dlouhodobě neúnosný. moje nabíječka na mobil žere v klidovém stavu asi 0,1A (má LED displej a je podsvícená) a když jí zapojím do zásuvky která není spínaná klíčkem tak za víkend vybije i 74AH baterku tak že auto špatně startuje.

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 16:28 | Nahoru | #10
Měl jsem stejný problém odběr v klidu cca 20mA, koupil jsem z vypínačem a zásuvkou na 12V, tam byl taky problém USB nestačilo proudově na navigaci. Tak používám USB napaječ solo v zásuvce - tuším z LIDLU.

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 17:57 | Nahoru | #11
USB je sviňa. Mě to vycucalo baterku za tři týdny. Vyhodil sem to a baterka drží jak za mlada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 22:12 | Nahoru | #12
grooll> no to sice dava smysl, ale myslel jsem ze ty hodiny co zerou 0.0000 nic taky jsou treba na 5V a je pred nima nejaky regulator co to stahuje, precijen 5V je vic bezny pro digitalni veci nez 12V.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

20.6.2019 v 22:29 | Nahoru | #13

PetrL3 píše: Case> Můžu se zeptat, co ten nick "Case" v kombinaci s logem JD znamená? Váže se k tomu nějaká historka nebo něco zajímavýho?



Cetl jsi neuromancera? No a ten avatar uz je jen vtipek predpokladam

(reakce na) Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

21.6.2019 v 06:21 | Nahoru | #14
assassin> Aha. Nečetl, ale zhruba vím o čem to je.

(reakce na) Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

21.6.2019 v 08:17 | Nahoru | #15

Petan4 píše: grooll> no to sice dava smysl, ale myslel jsem ze ty hodiny co zerou 0.0000 nic taky jsou treba na 5V a je pred nima nejaky regulator co to stahuje, precijen 5V je vic bezny pro digitalni veci nez 12V.

Pro tyhle displeje je tipické napětí do 2-4V a při takhle nízkých odběrech bych nečekal žádný spínaný regulátor napětí ale jednoduchý stabilizátor který v klidovém stavu žere stejně jako dvě diody v závěrném směru. Takže v řádu uA.

(reakce na) Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

21.6.2019 v 09:59 | Nahoru | #16

assassin píše: Cetl jsi neuromancera? No a ten avatar uz je jen vtipek predpokladam



Líp bych to nenapsal, Tys byl dycky bedna...

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

24.6.2019 v 22:36 | Nahoru | #17
tak fakt to bylo ono, tady jsem to promeril a je to fakt velkej rozdil:



Na prvni foto je odber motorky vypnute - 0.24mA
Na druhe je samotna zasuvka kdyz v ni nic neni - 12.9mA

Tzn samotna zasuvka i kdyz v ni nic nemam zere cca 60x vic nez motorka. Takze je to jasny... dik

Naposledy editováno 24.06.2019 22:37:07

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

24.6.2019 v 22:42 | Nahoru | #18
Jinak kdyz tam pichnu telefon tak to ukazuje cca 0.6A, tak nevim jestli to na okruh svetla neni priliz, ale nejspis by to melo stacit. Tu 12V jsem chtel ale mit pripadne i na kompresor, (treba pred sezonou jsem si tim nafouknul pneu) a to uz by asi nedalo

Baterka se sama total vybila cca po 2 mesicich stani v garazi

25.6.2019 v 06:22 | Nahoru | #19
12V zásuvku na světlo určitě ne.

Naposledy editováno 25.06.2019 06:24:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Laděné výfuky XJ600N Yamaha XJ6 Diversion Kovanek 5 22.3.2024 v 22:57 GL1
Nové pneu XJ6 Diversion 2010 Yamaha XJ6 Diversion LowAndSlow 14 23.1.2024 v 13:54 jandaxx
barva Yamaha XJ6 Diversion Luda56 8 21.1.2024 v 17:19 LowAndSlow
Yamaha XJ6 velký rozdíl ukazatele r... Yamaha XJ6 Diversion Luda56 14 26.9.2023 v 18:28 bandsmet
Yamaha XJ6, vyhazuje kvalty Yamaha XJ6 Diversion, Yamaha XJ6 Jirkajoura 2 30.5.2023 v 09:08 Pedl


TOPlist