globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: tlumiče na V-Strom 650
Ahoj všem,
chtěl bych poradit od zkušenějších, nebo od někoho kdo řešil to samé, co dělat s tlumiči na V-Stromu 650 r.2008, pokud již má najeto hodně km (hodně přes 100t) a tlumiče očividně nefungují jak mají. Poznat to jde hlavně na hrbolaté nebo děravé cestě (jezdím jen asfalt, offroad ne). Mimo to servisák při výměně pneu zjistil "krokování" neboli vytlačení hlavového ložiska a vůli v uložení zadní vidlice. Motorka má toho prostě hodně za sebou a je otázka, co s ní dál?
Kromě těch tlumičů jsem jinak se Stromem plně spokojen, tak chci vyřešit jen to pružení a tlumení.

Předpokládám, že jsou minimálně tyto možnosti:

1. dát do servisu a jen vyměnit olej v předních tlumičích a v zadním tlumiči (včetně vyčistit a vyměnit gufera/těsnění)

2. nebo to samé a navíc vyměnit pružiny za nové, současné mohou být "unavené" (nebo vyměnit za progresivní? za jaké?)

3. také jsem někde četl radu koupit zadní tlumič nový, popř. na Stroma 650 dát nový zadní tlumič ze Stroma 1000 ?

4. jít dál a celého Stroma zvednout, vepředu díky nádstavcům a vzdadu přepakováním. Poku by se to mělo zvednout stejně, tak u těch nádstavců na tlumiče se to zvedne o kolik, o 5 cm? Nezmění se pak negativně jízdní vlastnosti? (jako v zatáčkách, v serpentynách?)

Zatím nejsem vůbec rozhodnutý, do čeho jít a hlavně nevím, na kolik by ta daná možnost vyšla a jestli by to přineslo něco navíc.
A naopak, pokud se to už bude dělat a pár tisíc navíc by přineslo mnohem lepší výsledek, tak do toho bych rád šel.

Tak díky za rady.

Na upoutávku přihodím pár fotek z posledního výletu z minulého týdne,
přejezd horského sedla Sedlo 1907 m.n.m. v národním parku Durmitor, Černá hora, 9.6.2019:











Naposledy editováno 20.06.2019 23:00:44

tlumiče na V-Strom 650

19.6.2019 v 21:55 | Nahoru | #1
otázka jestli jít do nějaké sady, jako je např. tady tato:
Hyperpro - Box Suzuki V-Strom DL650 ?
za 15.100,-Kč

nemáte to někdo?

Naposledy editováno 19.06.2019 21:56:28

tlumiče na V-Strom 650

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2019 v 22:00 | Nahoru | #2
Pokud hodně najezdíš, tak průběžně kontrolovat si vůle v ložiskách je vhodné.
To s předníma tlumičema se obvykle dělá každé dva roky. Třeba i častěji pokud hodně najedeš. Zadní tlumič se může dát na repas nebo koupit nový (lepší).
Trochu mi to zní, že jsi průběžně moc nedělal.
Ale k přímo k V-Stromu neporadím...

tlumiče na V-Strom 650

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2019 v 22:30 | Nahoru | #3
Dal bych je na kompletní repas někomu, kdo se tím zabývá. I tovární podvozek dokáže fungovat skvěle, ale musí se servisovat.

tlumiče na V-Strom 650

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2019 v 22:34 | Nahoru | #4
Pokud ti OEM tlumice vyhovovali tak je proste jen nech “opravit/repasovat”. Pouze pokud by nestacil bezny servis (olej, gufera, pouzdra) ale bylo by potreba investovat vic treba za trubky tak pak bych premyslel nad zmenou.
Jinak repas predku i zadku bude podle me tak do 10 tisic pokud by se melo delat vse vyse napsane.

tlumiče na V-Strom 650

19.6.2019 v 22:42 | Nahoru | #5
Jo, přiznávám, průběžně jsem s tím moc nedělal....
takže za těch 11 let se se zadním tlumičem myslím nedělalo nikdy nic a v předním vidlici se měnil olej a gufera 1x (nebo max 2x).

Přiznám se, že jsem takový asi nenáročný "uživatel" motorky, spíš jezdím, rád cestuji a že se to z roku na rok zhoršovalo po kouskách jsem prostě nepoznal....

Na druhou stranu mi Strom vyhovuje v tom, že člověk jen jezdí a jezdí, desítky tisíc km přibývají a přibývají a nemusí se jinak nic moc řešit
(samozřejmě pravidelně servis = náplně, filtry, ventily a co je třeba a spotřebák jako gumy, brzdové desky, řetězové sady, apod.)

Naposledy editováno 19.06.2019 22:48:57

1 reakcí na tento příspěvek tlumiče na V-Strom 650

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2019 v 22:45 | Nahoru | #6
ono v te predni vidlici dohromady nic neni. tzn servis je jen vycisteni a olej... cca 2tis...
tlumic je dost mozny, ze neni rozebiratelnej, nekdo to predelava, nekdo doporuci vymenu... pokud jde rozebrat , do 3tis.

ten balik od hyperpro je docela zajimavej, kdybys na to sehnal lepsi cenu - treba kdyby ti nekdo sundal dph... nebo muzes zkusit lazyfuckera tady z fora, hyperpro dela..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tlumiče na V-Strom 650

19.6.2019 v 22:55 | Nahoru | #7
assassin> také díky za rady

jinak těch výrobců pružin (i progresivních) asi bude celá řada, otázka jestli se v tom někdo vyzná, jako že by mi doporučil, co by bylo dobré pro mě
na ten odkaz na pružiny Hyperpro jsem totiž narazil čistě náhodou, tak jsem to uvedl jako příklad

já nejezdím off, jen asfalt (kromě místa na stanování, výjezdu k rozhledně, apod.),
ale je pravda, že i ty asfaltové cesty jsou všech možných kvalit, různých nerovností, frézování, boulí, kopanců, děr, apod....

jo a gumy dávám Michelin Anakee II., pokaždé měním sedu a pokaždé mě vydržely 20 až 25 tisíc km, to jen aby bylo jasné, že cestuji klidným stylem

Naposledy editováno 19.06.2019 22:59:55

(reakce na) tlumiče na V-Strom 650

19.6.2019 v 23:39 | Nahoru | #8
Roman2bk , poslal som ti cez správu tip .

tlumiče na V-Strom 650

20.6.2019 v 07:19 | Nahoru | #9
Cau, na fcb je skupina v-strom cz a v-strom technika czech tak se zeptej tam.

tlumiče na V-Strom 650

20.6.2019 v 08:42 | Nahoru | #10
Ahoj,

přední tlumiče jsou dost měkké od nova, motorka se s nimi při brždění dost potápí. Pokud mají origo pružiny přes 100tis tak bych rovnou doporučil výměnu za progresivní, tužší pružiny. Dělá to tak velká část V-stromáků. Já jsem pružiny měnil ve 30tis, a byl to určitě posun k lepšímu, dával jsem progresy Hyperpro. Spolu s tužšími pružinami se používá hustší tlumičový olej, u Hyperpro je doporučen 15W místo origo 10W. Přední tlumiče každé dva roky rozebrat, vyčistit, nový olej + nová gufera a prachovky. Pokud jsi údržbu nedělal několik let a několik desítek tisíc km, tak možná budou potřeba i nová pouzdra. Nové pružiny myslím seženeš kolem 3tis + vyčištění s materiálem tak 2tis.
Pokud bys kupoval ten Streetbox, tak to bude určitě velké zlepšení, asi to má cenu jen pokud jsi rozhodnutý si stromka ještě dlouho nechat.
Zvýšení motorkly pomocí sady od Marseluse je dobrá věc, ale je otázka jestli má pro tebe cenu, když jezdíš jen po silnici. Proč chceš motorku zvyšovat? Pokud nemáš problém s nízkou světlou výškou, tak bych se na to asi vykašlal. Mám stromka zvedlého a žádné zhoršení jízdních vlastností jsem nepozoroval, vyjma toho, že kratšími kostmi se změní přepákování a zadní pružení dost ztvrdne.
Jinak repase zadních tlumičů dělá Prochymoto , je to levnější varianta než vyměnit celý tlumič.

Pokud si chceš stromka ještě dlouho nechat, tak bych šel do toho Streetboxu od Hyperpro, který ti vyřeší několik věcí najednou - měkké přední pružiny, unavenou zadní pružinu, repasi zadního tlumiče a ještě navíc ten nový tlumič bude kvalitnější než origo. Pokud chceš ušetřit, tak levnější varianta je nové přední pružiny (+vyčištění vidlí a nový olej) + repas zadního tlumiče.

tlumiče na V-Strom 650

20.6.2019 v 08:52 | Nahoru | #11
nechtelo se mi cist cele vlakno ani primo popis tveho problemu... jen napisu moji zkusenost s tlumicema na malejch stromkach...

delal jsem asi 4 tyhle motorky, vsichni si stezovali na cvakani (bouchani) kdyz prejedou nerovnost.
Vsichni meli najeto cca 60 000km ...vsichni vime jaka je realita...
u vsech tlumicu jsem zjistil to, ze kdyz vymenim teflonova vodici pouzdra za nova, tak trubky v tech spodkach maji vuli. Vule byla tak velka, ze kdyz jsem s trubkou zakyval tak byl chod velice znatelny.
Zmeril jsem dutinomerem spodky vidlic a zjistil jsem, ze ve smeru jizdy jsou ty spodky vidli v ohrnim ulozeni teflonoveho pouzdra sisate. Uz presne nevim kolik tam bylo, ale to je v zasade jedno. Vysledek je takovej, ze tyhle tlumice proste budou cvakat a neda se to opravit jinak nez koupi novych spodku tlumice.
V momente kdy tam namontuje clovek gufero a prachovku tak se vule vymezi a mimo motorku uz tlumic necvaka, ale kdyz se namontuje na masinu a nasledne se zase zatizi provozem, tak to na nerovnostech proste cvakne.
Hodne toho tim padem podrzi gufero a po vymene teflonovych pouzder byl stav vzdy vyrazne lepsi, ale neni to idealni.
Jezdit se na tom da, asi kvuli tomu maji gufera nizssi zivotnost, ale holt to cvaka a je to neprijemne.

tlumiče na V-Strom 650

20.6.2019 v 09:32 | Nahoru | #12
cuir: do toho ulozeni s daji dat tenke plisky a vuli ve futrech tak vymezit. je to ale docela pruda to tam dostat

tlumiče na V-Strom 650

20.6.2019 v 15:41 | Nahoru | #13
někde na moravě - olomouc plus minus 50 km - by měl být nějaký farin nebo faryn, který ví o tlumičích všechno...včetně zvedání/snižování, změn charakteristik a podobně.

hledej, šmudlo

tlumiče na V-Strom 650

20.6.2019 v 16:07 | Nahoru | #14
Zadní tlumiče bývají často nerozebíratelné, renovace provádí http://www.prochymo...va_Moto/Vitejte.html alespoň na tuto firmu mám kladné reference.

V těchto jednoduchých předních tlumičích, jak už ostatně psal assassin, většinou "nic není"...futra, gufera, prachovky. olej vyměnit, min. délku pružiny najdeš v manuálu, to změříš i sám, mikrometr na to není třeba. Olej pak měnit podle ujetých km...tuším co 20k km je "obvyklý interval", ale záleží co je v servis manualu.

tlumiče na V-Strom 650

20.6.2019 v 18:44 | Nahoru | #15
Ahoj, Pavel Fárek - farynmoto Horní nebo Dolní Bečva. Pak dělá tlumiče p.Pokluda 603813136 je z Lichnova, máš to přes kopec!!

tlumiče na V-Strom 650

20.6.2019 v 23:00 | Nahoru | #16
ahoj, díky všem za zajímavé tipy a názory
všechno si to v klidu ještě projdu a promyslím....

Rumy - ad zvýšení motorkly - nevím jestli to chtít, jen jsem párkrát "zadrhl" (chytl) spodkem motorky o něco, např. jak byly zpomalovací pruhy někde na východě Turecka, apod. Jen mě to napadlo jako možnost. Jestli to chtít, nevím.

cuir - zajímavé. Přemýšlím, jestli to tam to svakání mám, nebo nemám....

ostatní - také díky za info

tlumiče na V-Strom 650

22.6.2019 v 19:44 | Nahoru | #17
ja som daval hyperpro na versys uz po 1000 km, takze po 100 000 km tych 500€ je uplne smiesna ciastka :D :D :D

tlumiče na V-Strom 650

22.6.2019 v 20:45 | Nahoru | #18
S progresivnich pruzin bych vybral hyperpro, ten chlapik co tam dela vyvoj vi co dela ;)

1 reakcí na tento příspěvek tlumiče na V-Strom 650

22.1.2020 v 19:21 | Nahoru | #19
Ahoj, trochu obnovuji toto téma, protože jsem se k nákupu ještě nedostal a chci to stihnout před sezónou.

Takže jsem dostal jednu radu, ať zkusím zvednout předek a zadek motorky (tak aby kolo zůstalo na zemi) a zjistil "vůli", jak moc je pružina unavená. Tak jsem to s kámošem udělal a vepředu to bylo více, asi 4-5 cm a vzadu jen trochu, asi 1-2 cm.
Z toho si myslím, že přední pružiny je třeba určitě vyměnit a zadní nejspíš taky.
A nebo je to tím, že pružina vzadu je více předepjatá (zmáčknuta) a proto je tam vůle menší? - pokud ano, tak tím spíš vyměnit, ne?

Další radu, co jsem slyšel, že je lepší dopředu dát prograsivní a dozadu klasickou (neprogresivní, lineární).
Progresivní že prý jsou nejlepší ty Hyperpro.
Dozadu podle jedné rady neprogresivní s konkrétní tuhosti, dle váhy. Což ale nevím, jak spočítat, protože buď jedu sám, nebo sám naložený a nebo doufám pojedu i ve dvou lidech a opět hodně naložený.... Prostě toto jsem zatím neřešil.

Ještě mě napadla jedna věc - Je vůbec dobré dopředu dávat progresivní, když vím, že se mi přední originální pružiny zmáčkly více, než ta zadní?

1 reakcí na tento příspěvek tlumiče na V-Strom 650

8.2.2020 v 22:09 | Nahoru | #20
Tak chlapi já řeším úplně opačný problém. Koupil jsem Stromka 2012 předloni. A celou dobu řeším jak je na předku tvrdý. Přejezd po kostkách, nebo polňačka je opravdu kostrbatý. To člověk musí fest držet řidítka, aby mu je to nevyrazilo z rukou.

Naposledy editováno 08.02.2020 22:32:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tlumiče na V-Strom 650

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2020 v 10:05 | Nahoru | #21
Kozoroh1> Tož první zkontrolovat jestli jsou vidlice dole rovně namontované, pak bych kouknul zvrchu co je tam za pružiny, jestli vůbec originály a jaká délka, vinutí atd. Pokud máš vybavení tak bych bez pružin zkontroloval chod tlumičů ale stejně to asi bude dobré rozdělat a udělat servis, když asi nevíš v jakém stavu to uvnitř je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tlumiče na V-Strom 650

10.2.2020 v 10:42 | Nahoru | #22

Pedl píše: Kozoroh1> Tož první zkontrolovat jestli jsou vidlice dole rovně namontované, pak bych kouknul zvrchu co je tam za pružiny, jestli vůbec originály a jaká délka, vinutí atd. Pokud máš vybavení tak bych bez pružin zkontroloval chod tlumičů ale stejně to asi bude dobré rozdělat a udělat servis, když asi nevíš v jakém stavu to uvnitř je.



Čau, jak myslíš dole rovně namontované. Každopádně to rozdělám a proměřím. Dík.

(reakce na) tlumiče na V-Strom 650

10.2.2020 v 22:40 | Nahoru | #23
Kozoroh1> Nevím přesně jak je to u VStromu ale radši koukni do manuálu na přesný postup upevnění kola. Jde o to aby vidlice nebyly od sebe moc ani málo, aby tlumiče nedrhly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tlumiče na V-Strom 650

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2020 v 15:23 | Nahoru | #24
Roman2bk> zdarec, progresivní pružiny mají smysl do přední vidlice - jinak přední vidli V-Stromu je nejlíp poslat dál i s kolem a pořídit něco, co v terénu funguje.
Na zadní tlumič je progresivní pružina zbytečná investice. Co se týká zadního tlumiče, tak stačí komplet repas od Prochymoto.cz
Dělal mně repas zadního tlumiče 2014, i s výměnou pružiny za Hyperpro. Předělal ten tlumič na rozebiratelný. A letos je na čase poslat tlumič znovu na doplnění.

Co je dobré, tak dát kratší kosti na přepákování. Je to levné, změní to průběh tlumiče a celkově motorka pak zvládne víc. Jestli nejezdíš nějaká pekla, tak stačí jen o 5mm. Abys nemusel prodlužovat boční nebo centrální stojan.

(reakce na) tlumiče na V-Strom 650

27.2.2020 v 23:32 | Nahoru | #25
tyfoza> Ahoj, díky za rady. Sice neplánuji jezdit do terénu (viděl jsem video, jak jezdíš skutečný terén), ale ty rady se hodí.
Chci ať to pruží a tlumí zase jako dřív, tj. naložené na cestování 2 lidi a 3 kufry.

Terén vyloženě nevyhledávám, ale když někde narazím na šotolinu místo asfaltu, nemám s tím problém

1 reakcí na tento příspěvek tlumiče na V-Strom 650

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2020 v 21:25 | Nahoru | #26
Nazdar, tohle tema ozivuji, protoze uz nejaky ten tyden mam na motce streetbox od hyperpra, ale abych to nezkratil, tak sepisu neco historie.

Zacatkem sezony, nekdy ze zacatku dubna mi na mem stromku z 2k12 vychcal zadni tlumic. Dumal jsem co s tim. Na repas si rekli cca mesic, to se mi moc cekat nechtelo a navic uz predtim jsem nebyl uplne spokojen s projevem podvozku u malych stromku (toto je muj druhy).

Takze byly dve moznosti. Koupit separatne progresy dopredu a vzadu nechat repasovat stary tlumic a dat mu progresu tez. To by odhadem vyslo na nejakych 10k (asi dost hruby odhad). No a nebo jit do sady streetbox od Hyperpra. Ten ma k dispozici dve varianty: jednu s emulznim tlumicem, ktera vcetne prednim pruzin stala na rockwayi 15k nebo s plne nastavitelnym, ale to uz by vyslo na myslim 25k. Toz a protoze jezdim solo, max kufry na dovcu, emulzni mi musi stacit.

Tedy volam do rockwaye, esli je k dispozici - Neni bo korona a nevi, kdy to z Holandska zacnou zase vozit - dekuji, nashledanou. Na mxtech-eshopu ho meli za necelych 14 a po telefonickem ujisteni a naslednem objednani jsem ho mel za 5 dni doma.



V baleni, ktere mimochodem neprijde v te fesne plastove piksli, ale v originalnim kartonovem obalu se nachazi toto:
2x prog. pruziny
zadni emulzni
olej do tlumicu
navod na instalaci - v AJ a NJ
klic na nastaveni
malej imbus
tuk
polepy a fesny nakrcnik (tech nastesti neni nikdo dost)

K samotne instalaci toho moc nereknu, nechal jsem to zrucnejsim prackam. Mechos mi ovsem ne prilis taktne pripomel, ze slusni lide tyhle veci nechavaji na dobu mimo sezonu. Budiz, jsem holt cyp !

S nastavenim to ze zacatku bylo snadny. Zadni je od vyroby prednastaveny na standard. Tak jsem to tak nechal a jen prenastavil k tomu predek. Uz od prvnim kilometru muzu rict, ze rozdil byl sto a jedna. Co clovek pochytil hned, tak to byl fakt, ze brzdny ucinek prednim brzd se dostavuje mnohem driv, pac uz se tak moc nepotapi. Zadek byl trosku nervozni, hlavne v dlouhych tahlych zatackach, kde se obcas vyskytla nejaka ta nerovnost a semtam lehce zaplaval. Tomu jsem zprvu nevenoval moc pozornost, jeste to nebylo zajete. Asi po tydnu, kdy jsem mel nalitano cca 500km tahle vlastnost zustavala, tak jsem lehce posteloval zadek. (ono standardni nastaveni asi nepocita s tim, ze na tom bude jezdit ceskej stokilovej knedlik), k tomu zase predek a problem vyreseny. Vcil s tim mam nejakych 1500km a jsem nadmiru spokojeny. Nerovnosti to zvlada mnohem lip, uz to pri prejeti kdejakeho vymolu neskace jak koza a je to takove plynulejsi. Obecne se s tim hlavne v zatackach citim mnohem jistejsi nez s tovarnim podvozkem. Celkove to proste a jednoduse prijemne ztvrdlo.

Nutno ovsem podotknout, ze na nejaky ofroud to nebude (ani stromek moc ne-e). Kdo ovsem stromka ma a jezdi s nim off a chce vylepsit vlastnosti podvozku, tak hyperpro streetbox nedoporucuju. Ostatne uz podle nazvu je jasny, ze to bude hlavne na silnice. Ja od doby, co mi v dolni casti zad/horni casti zadku chybi plotna na nejake off ambice ani nemyslim.

Otazka spise pro me na zaver. Stalo ti to Miro za tech 14k penez + dvojku za instalaci? Stalo, Stromka mam rad a nechci ho menit jeste leta.

Toz tak, doufam, ze to aspon nekomu krapet pomohlo.

Naposledy editováno 12.07.2020 21:31:51

(reakce na) tlumiče na V-Strom 650

11.2.2021 v 20:26 | Nahoru | #27
Jezismarja> Ahoj, díky za podrobné info , přemýšlel jsem nakonec podobně (jen mi to rozhodnutí trvalo déle) a nakonec tuto sadu také koupil. A také to nechal namontovat v servise.
Hned při prvním nasednutí přišel pocit, že "to chodí"
To bylo hned poznat, jak to měkce začínalo. Dřívější tlumič byl spíš tuhý... po těch najetých km.
No a pak jak jsem jel, tak při přejezdu po dálnici jsem si všiml, že nad 120 jako by to trochu plavalo.
Tak jsem přitáhl trochu pružinu (asi o 3 otáčky = 18 posunutí) a taky jsem trochu otočil kolečkem tlumiče. Od té doby jsem pak na to už ani nešáhl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist