globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mrtvá elektronika po stisku startéru
17.6.2019 v 08:02
Zdravím borci,
rád bych poprosil o Vaši radu s diagnostikou a případným řešením problému.

Motorka: Honda CB600F, r.v. 2006

Co se stalo:
Se značným zpožděním jsem odzimoval. Připojil jsem baterku (nedávno dobitá). První podezření, že je něco špatně… Po otočení klíčku se rozvítil neutrál a olej, ale ručička tachometru se “neprojela”, světla svítila. Na druhý pokus už se palubka chovala jak měla, vše se rozsvítilo, ručička se projela atd. Zmáčknu startér a nic, jen světlo trochu zakolísalo. Zkusím to podruhé a ozve se lupnutí, jak od elektrického oblouku. Po tom už elektronika v motorce mrtvá, nic nesvítí. Podle zvuku to bylo někde od baterky dál dozadu k prdeli (což je stejně asi skoro veškerá elektronika).

Zatím jsem se podával jen na všechny pojistky, ty jsou bohužel v pořádku. Baterka taky.

V elektronice se moc neorientuju, zatím jsem si jen opravoval vadné blinkry. Původní majitel si kabely k nim úspěšně skřípl mezi rám a plastovou část zadku, že pak byli po čase občas ve zkratu (projevovalo se to hlavně za deště a vlhka). Což mohlo, taky něco namáhat, co do proudu. Opravené to je ale už nějaký ten pátek a od té doby bez problému.

Poprosil bych Vás tedy, jestli někdo není schopen říct, co by to mohlo být, kde to najdu a jak si můžu potvrdit co teda odešlo. Čím konkrétnější popis, tím líp.

Díky za každou radu.

Naposledy editováno 17.06.2019 08:05:49

1 reakcí na tento příspěvek Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 08:18 | Nahoru | #1
kostřící bod, jednoznačně!

Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 08:19 | Nahoru | #2
Vem si voltmetr a ohmmetr, resp. multimetr a měř. Nejdřív zjisti, kam až jde napětí. Před pojistkama bude pravděpodobně ještě jedna hlavní. Pokud odešla, tak z nějakého důvodu, tak než ji vyměníš, změř proud.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 08:21 | Nahoru | #3
grooll> Děkuji za rychlou reakci, kde ho najdu? :D

Borntobewild> Ta hlavní taky přežila, tu jsem už kontroloval. Postupně jsem, ale neměřil, tak to zkusím.

Naposledy editováno 17.06.2019 08:22:35

1 reakcí na tento příspěvek Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 08:23 | Nahoru | #4
Tohle mi dělalo tlačítko startéru. Stačilo pročistit a vše běželo jak mělo.

(reakce na) Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 08:25 | Nahoru | #5
SRLEvladan110> V mém případě to asi nebude tenhle problém, elektronika je mrtvá už po otočení klíčkem.

Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 08:28 | Nahoru | #6
Ano, ale až potom cos zmackl startér. Měl jsem to stejně u CBF600. Za zkoušku nic nedas

(reakce na) Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 08:31 | Nahoru | #7
andrewN> jdi po mínusovým kabelu od baterky a dojdeš k němu..

Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 09:41 | Nahoru | #8
Může zkusit vzít aspoň kabel a propojit mínus baterky na rám jestli se palubka probere ale nesmí startovat!!!! jinak kabel exne. ale zjistí rychle jestli je to kostra.

Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 09:56 | Nahoru | #9
Já měl přesně tohle na autě - byl to špatný kontakt na baterce (jedno který pól a jedno jestli přímo na baterce nebo na jnejbližším kontaktním uzlu). To, že se to "rozběhalo" je typický - menším proudem se místo špatného kontaktu trošku "vylepší". Naopak velkým proudem při pokusu o start se "odstřelí" a je to i slyšet. Po chvíli se klidně může vše opakovat a právě je matoucí, že světla a ostatní může za chvíli zas fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 11:44 | Nahoru | #10
Mě takhle zlobil kontakt na baterce …...

(reakce na) Mrtvá elektronika po stisku startéru

17.6.2019 v 14:10 | Nahoru | #11

karbontrade píše: Mě takhle zlobil kontakt na baterce …...

To chce opravit, jinak je to při každém startování a i při provozu pokus o spopelnění.

1 reakcí na tento příspěvek Mrtvá elektronika po stisku startéru

18.6.2019 v 20:52 | Nahoru | #12
Tak se pochlubím s prozatímním průběhem, ale popravdě hlava mi to moc nebere. Včera mi to nedalo a pro jistotu jsem pořádně očistil kontakty na baterce i kabelech a najednou to opravdu zase obživlo. Zkusil jsem nastartovat, ale nic, jen poklesla intenzita světla, takže něco někam přeci jen teče. Voltmetrem jsem pro měřil na pár bodech napětí a za hlavní pojistku se dostane. Kostřící bod jsem taky vyřadil, jak voltmetrem, tak připojením mínusu baterky na kostru. No a dnes… připojím baterku a zase nic, úplně mrtvé.
Pro jistotu jsem zkontroloval baterku, ale ta je rok stará a snad opravdu ok. Pokračuji ve Vašich radách, ale mé zoufalství roste :D

(reakce na) Mrtvá elektronika po stisku startéru

19.6.2019 v 07:58 | Nahoru | #13
andrewN> škoda žes tak daleko, za hodinku bychom to měli opravené, takhle se to těžko hledá. Ještě bych doporuči jednou projít všechny pojistky ale nemělo by tě zajímat jen jestli jsou pojistky OK ale hlavně jak moc dobře drží ve skříňce. Pokud jdou vytáhnout lehce nebo nedej bože jen rukou, je vyhřátá nebo málo napružená patice té pojistky - přiohnout, očistit.

Mrtvá elektronika po stisku startéru

19.6.2019 v 12:34 | Nahoru | #14
Změř napětí na baterce při startování abys vyloučil vadnou baterku. A pak buď po cestě dál měř napětí zase při startování a zjistíš, v kterým místě klesne. Ještě bys mohl měřit při startování napětí mezi plusem na baterce a startérem. Neobjeví-li se tam víc, než desetiny voltu, je problém na kostře.

Naposledy editováno 22.06.2019 12:45:14

Mrtvá elektronika po stisku startéru

22.6.2019 v 10:42 | Nahoru | #15
Tak jsem tady bohužel zas :(. Zrovna nad tím sedím a zase se to chová jinak.
Zkontroloval jsem pojistky, ty jsou všechny ok a v paticích sedí pevně (ještě jsem to pro jistotu trochu profoukl aby tam nebyl bordel a očistil kontrakty pojistek).

Co je teď jinak než předtím a co je divně je napětí. Když jsem připojil baterku, tak ještě než jsem vůbec otočil klíčkem na zapnutí tak napětí kleslo na 8 V. Po otočením klíčku kleslo skoro na 0. O minutu později vše ok, po otočením klíčku kleslo napětí jen na 10V. Světla svítila, palubka taky, vše jak má. Zkusil jsem startovací tlačítko, to baterka klesla na 0, ozvalo se cvaknutí startovacího relé a motorka umřela. Po chvíli zas vše ok a mohl jsem to zkusit znovu. Co je taky divné, že když otočím tím klíčkem tak to může být mrtvé ale jak jsem měřil to napětí na různých bodech tak se to najednou oživilo samo. Nabíječka ukazuje že baterka je ok. Ale s tím že se to při každém dnu kdy jsem se v tom hrabal chová jinak... Tak už nevím čemu věřit. Teď je to tedy ve stavu, že otočím klíčkem je to mrtvé ale stačí chvíli počkat najednou se to rozsvítí, pokus o startování to zabije se slyšitelným cvaknutím v relé...

Mrtvá elektronika po stisku startéru

22.6.2019 v 10:45 | Nahoru | #16
A aby těch příznaků nebylo málo, teď jsem si všiml, že mi rychleji, blikají blinkry. Ale svítí vždy oba... Což se den zpátky taky nedělo.

Při zapnutí dálkových, pak umře většinou display (kontrolky svítí). Že by to fakt byla vadná baterka?

Naposledy editováno 22.06.2019 11:01:26

Mrtvá elektronika po stisku startéru

22.6.2019 v 12:47 | Nahoru | #17
No tak buď máš vadnou baterku, nebo zkrat ve startéru nebo někde jinde.
Dobij baterku, zkus nastartovat přes kabely z auta, změř proud.
Já sázím na baterku.

1 reakcí na tento příspěvek Mrtvá elektronika po stisku startéru

22.6.2019 v 13:13 | Nahoru | #18
Pokud měříš opravdu na baterce a ne až na jejích kontaktech, nebude to ani špantý kontakt ani kostra, ale buď zkrat, nebo baterka.

(reakce na) Mrtvá elektronika po stisku startéru

22.6.2019 v 19:18 | Nahoru | #19
Borntobewild> Jj, měřil jsem přímo na baterce.

Dopoledne jsem ji dal znovu nabíjet a je podle nabíječky dosti vyšťavená. Což není moc dobrá zpráva, vzhledem k tomu kolik jsem s ní absolvoval pokusů o oživení motorky (jen pár). Minulý víkend by čerstvě dobitá.
Buď teda kolabuje, nebo a toho se bojím ji vyšťavil/odepsal ten zkrat. Není ani rok stará.
Až se dobije zkusím změřit proud při pokusu o start. Trochu se bojím, že je to ten zkrat a pokud je baterka v čudu, tak jen proto, že jsem ji tím odepsal a né že by to byla teda prvotní příčina.

Mrtvá elektronika po stisku startéru

23.6.2019 v 07:27 | Nahoru | #20
Měření proudu při startu není jednoduché. Proudí tam i stovky ampér a běžným multimetrem je neměřitelný. Na to je potřeba třeba klešťový ampérmetr pro stejnosměrný proud.
Za jak dlouho se umí dobít baterka do plna podle nabíječky? Jak rychle roste napětí na baterce při nabíjení? Pokud je dobitá třeba za méně než hodinu menším proudem, než je třeba polovina hodnoty baterie (AH), je baterka špatná. Napětí na dobré baterce nikdy neklesne na nulu.

Mrtvá elektronika po stisku startéru

23.6.2019 v 07:49 | Nahoru | #21
Pokud motorka minulou sezonu běžela do poslední chvíle bez problémů, tak bych to viděl na mrtvou baterku. Nabíječka ti sice ukáže, že je baterka nabitá, ale hlídá jenom napětí na baterce. Po připojení baterky na zátěž začne napětí hned padat dolů. Zkus "nabitou" baterii odnést někam do autoservisu, kde mají zátěžový měřák na baterie a hned se uvidí jak na tom je. Jestli jsi tu baterku měl od podzimu v motorce a byla nabíjená až teď, tak je jedno jestli je rok nebo deset let stará a bude asi už na vyhození.

Mrtvá elektronika po stisku startéru

23.6.2019 v 08:07 | Nahoru | #22
Chovala se mi motorka presne takhle. Oddelal, rozdelal a vycistil(uvolnil uhliky, ocistil komutator) sem starter a bylo po problemu.
Vzdy kdyz to sem napisu, nasleduji reakce, co to je za blbost. Mne to ale pomohlo....

Naposledy editováno 23.06.2019 08:08:53

Mrtvá elektronika po stisku startéru

23.6.2019 v 09:02 | Nahoru | #23
Pravidlo číslo jedna. Pokud se takovýmhle způsobem vrtáš v elektrice, baterku napíchnout na nabíječku. Uvědom si, že oproti autové má desetinovou kapacitu.
Já bych to na tvém místě svěřil někomu, kdo rozumí elektrice.
Ampérmetr 20A a neměřil bych při startování, ale naprázdno, při zapnutí zapalování, dalších spotřebičů.

Mrtvá elektronika po stisku startéru

24.6.2019 v 04:17 | Nahoru | #24
ještě další možnost volný ložisko startéru. Měl jsem to na autě. Rotor se přitiskne na stator a bere velký proud . Protočí se jen při úplně nabitý baterce nebo vůbec.

Mrtvá elektronika po stisku startéru

24.6.2019 v 07:40 | Nahoru | #25
Zatím jsem zjistil, že baterka je fakt kaput. Od podzimu v motorce nebyla a přes zimu byla dobíjená. To mě vede k tomu, že problém bude přeci jen asi jinde. Každopádně nová baterka je objednaná, dám tomu ještě jeden pokus a budu doufat. Pak se vrhnu na ten startér.
Jinak díky všem za tip, něco z toho to bude a alespoň se přiučím

Mrtvá elektronika po stisku startéru

29.6.2019 v 20:03 | Nahoru | #26
Tak nakonec po tom všem byla opravdu baterka. vzhledem k jejímu stáří a péči co jsem ji věnoval přes zimu jsem zklamán :D. Pro jistotu budu mít ještě na paměti i další zmíněné věci. Každopádně všem zúčastněným děkuji za pomoc a rady Ještě udělat základní údržbu a brzy naviděnou na cestách
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 4 Včera v 22:21 Slávek-TDM
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
padák nebo hříbek [1, 2] Honda CB 600F Hornet biosák 38 21.3.2024 v 21:44 Slávek-TDM
Závaží řidítek Honda CB 600F Hornet Modra_Vafle 18 21.3.2024 v 20:45 satanek66
Honda hornet 2007 laděný výfuk Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet OndraWR10 1 10.3.2024 v 07:36 RTSbike


TOPlist