globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe
Chlapci a zralí pánové (těch bude asi mezi majiteli víc),
přestože jsem se doposud u mých příspěvků setkával spíše s negativními reakcemi (ňáký hovado mi napsalo: "pošli to ostatním pěti majitelům!"), rozhodl jsem se obrátit na vás - majitele těchto strojů. Není nás málo - za dva roky se v Česku prodalo přes 250 kousků Jawy 350 OHC.
Nedělám si žádné iluze o podpoře ze strany továrny, ani dealerů (čest výjimkám). V továrně, dle mých opravdu tristních dvouletých zkušeností, tomuto motocyklu přádně nerozumí NIKDO - alespoň se mi nepodařilo nikoho podobného objevit.
Takže - jak na to:
Motor dost žere olej. Mě, protože jezdím "jako prase" a navíc ještě "nadoraz", až litr na 1000 km. Vadí-li vám to, používejte olej viskozity 20W-60. Já používám ELF od Auto Kelly za 239 Kč/l a oproti oleji, který mi dali při záruční prohlídce v Jawě - 250 Kč/l (a to jsem se ani nedozvěděl jaký - výrobce, druh, viskozitu - nic!) ještě ušetříte.
V motocyklu je hlavní žárovka jakýsi čínský "bazmek". Vyměňte ji za nelegální, nicméně v dnešní době nezbytnou 100/120 W - budete sice trochu oslňovat, ale pravděpodobnost, že vás nějaký telefonující nebo senilní automobilista přehlédne, je menší.
V této souvislosti doporučuju těm, kdo mají dost peněz, koupi lithiového akumulátoru - je asi o dva kilogramy lehčí a lépe se vyrovná jednak s půlročním klidem a nechá si líbit i delší dobu na volnoběh, kdy alternátor "nestíhá".
Všem velmi doporučuju vyměnit sekundární řetěz. Originální čínský je děsně humpolácký (ale nepochybně nezničitelný), ale hlavně je těsněný O-kroužky. Takový řetěz vám z nijak oslnivého výkonu 20,4 kW sežere až 2 kW.
Nahradíte-li jej bezkroužkovým, tzv. motokrosovým, ve všech ohledech ušetříte (neplatí pro ty, kteří najedou ročně přes 5 000 km a často jezdí v dešti nebo v terénu). Já mám zlatý řetěz (frajeřina) ČZ 520 MX za 1750 Kč (kdo chce D.I.D. prosím, ale stojej skoro stejně a že je D.I.D. výrazně lepší, tomu nevěřím).
Teď už to bude pro trochu šikovnější:
Motor má kompresi 8,8 protože v Číně (a v Asii vůbec) je benzín často nekvalitní. Toho se v Evropě bát nemusíte. Kdo se na to cítí, může si velmi jednoduše kompresní poměr zvýšit tím, že z těsnění pod hlavou motoru, které je tvořeno třemi plechy (0,25; 0,2 a 0,25 mm) odebere plech 0,25 a 0,2 mm a nechá tam jen jeden 0,25 mm (to je ten s těsnící fólií). Nic víc není potřeba a komprese se vám zvedne přes 9 (asi 9,2).
Dá se pokračovat asi na 10,3, ale to už je trochu složitější (musí se snížit hlava i válec, v pístu prohloubit vyfrézované vybrání pro výfukové ventily a pro sichr vyměnit rozvodový řetěz za spolehlivější značku a přidat chladič oleje).
O odstranění konstrukční chyby, spočívající v tom, že motor v dešti nasává vodní tříšť s bahnem jsem už psal.
Komu motor zastudena zhasíná, tak ať nedá na rady doktora Krafta (počkat až se ohřeje) nebo pana uzenáře a přečte si, co jsem k tomuhle problému napsal v oddíle "Poradna".
Ještě se chystám vyměnit olej v přední vidlici, která je na můj vkus hodně "měkká". Je v ní olej viskozity SAE 7,5. Podle mě, je i víceméně standardní SAE 10 málo - já tam dám SAE 15 (existuje i SAE 20).
Pak šetřím na zadní gumu Conti+ (která je teda dost mastná - asi 2 300 Kč).
No, a to by bylo tak prozatím všechno.
Pozn.: Komu se to nelíbí, nebo ho čtení tak dlouhýho textu unavuje - ať to nečte (a hlavně ať drží hubu!).

P. S.: Ostatně soudím, že doktor Kraft (Jawa) musí být postižen těžkou formou slabomyslnosti (idiocie).

2 reakcí na tento příspěvek Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

18.6.2019 v 12:44 | Nahoru | #1
Tak přemýšlím, jestli Jirka Kraft nepřefiknul penovi (já vím, cizí slova se neskloňují, ale stejně budu osočen, že jsem pologramotný) babu.
Taková personifikace zla není přeci jinak vysvětlitelná.

Mimochodem - kolik je asi let té osobě, co si říká pen? Dle jeho tvrzení by musel být přes 60. Dle způsobu vyjadřování je puberťák.

(reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

18.6.2019 v 13:06 | Nahoru | #2
650ccm> vyjadřování odpovídá klidně i tomu 60 letému člověku, podívej se jaké nesmysly podobní lidé cintají na novinkách a jak trolí v diskuzích o politice, je to úplně stejný styl komunikace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

18.6.2019 v 20:22 | Nahoru | #3
650ccm> + panTerek

Pánové,
máte motorku Jawa 350 OHC?
Jestliže ne, nečtěte co píšu, nestarejte se jak se vyjadřuju, kolik mi je, kdo mi může šukat babu, atd., ale hlavně - neserte se do mě, ale pište si někam jinam, nejlíp podle mašin, které vlastníte. To zaprvé.
Zadruhý slabomyslnýho doktora Krafta VOPRAVDU nemám rád, sám sem mu to několikrát řek a slíbil sem mu, že jemu a jeho fabrice se budu snažit dělat všude vostudu, co to pude! Dělám co můžu a von ví proč a za co. Pokud je to kamarád pana 650ccm, tak sorry; můj kamarád to není a nemám důvod ho chválit - navopak...
Panu Terekovi bych rád vzkázal, že i když mě žádný volové a hovada poučovat nemusej (a já to taky dost těžko vod nich snáším) - tak nejsem nevomylnej a vševědoucí. To je jenom Pámbu!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC Johny_Servis 20 18.12.2023 v 12:35 MilanR1
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Smradson 216 24.7.2023 v 09:04 Dolin
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC jarda24 19 12.10.2022 v 11:00 smitth
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... fsesto 8 4.8.2022 v 18:10 fsesto


TOPlist