bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe
Chlapci a zralí pánové (těch bude asi mezi majiteli víc),
přestože jsem se doposud u mých příspěvků setkával spíše s negativními reakcemi (ňáký hovado mi napsalo: "pošli to ostatním pěti majitelům!"), rozhodl jsem se obrátit na vás - majitele těchto strojů. Není nás málo - za dva roky se v Česku prodalo přes 250 kousků Jawy 350 OHC.
Nedělám si žádné iluze o podpoře ze strany továrny, ani dealerů (čest výjimkám). V továrně, dle mých opravdu tristních dvouletých zkušeností, tomuto motocyklu přádně nerozumí NIKDO - alespoň se mi nepodařilo nikoho podobného objevit.
Takže - jak na to:
Motor dost žere olej. Mě, protože jezdím "jako prase" a navíc ještě "nadoraz", až litr na 1000 km. Vadí-li vám to, používejte olej viskozity 20W-60. Já používám ELF od Auto Kelly za 239 Kč/l a oproti oleji, který mi dali při záruční prohlídce v Jawě - 250 Kč/l (a to jsem se ani nedozvěděl jaký - výrobce, druh, viskozitu - nic!) ještě ušetříte.
V motocyklu je hlavní žárovka jakýsi čínský "bazmek". Vyměňte ji za nelegální, nicméně v dnešní době nezbytnou 100/120 W - budete sice trochu oslňovat, ale pravděpodobnost, že vás nějaký telefonující nebo senilní automobilista přehlédne, je menší.
V této souvislosti doporučuju těm, kdo mají dost peněz, koupi lithiového akumulátoru - je asi o dva kilogramy lehčí a lépe se vyrovná jednak s půlročním klidem a nechá si líbit i delší dobu na volnoběh, kdy alternátor "nestíhá".
Všem velmi doporučuju vyměnit sekundární řetěz. Originální čínský je děsně humpolácký (ale nepochybně nezničitelný), ale hlavně je těsněný O-kroužky. Takový řetěz vám z nijak oslnivého výkonu 20,4 kW sežere až 2 kW.
Nahradíte-li jej bezkroužkovým, tzv. motokrosovým, ve všech ohledech ušetříte (neplatí pro ty, kteří najedou ročně přes 5 000 km a často jezdí v dešti nebo v terénu). Já mám zlatý řetěz (frajeřina) ČZ 520 MX za 1750 Kč (kdo chce D.I.D. prosím, ale stojej skoro stejně a že je D.I.D. výrazně lepší, tomu nevěřím).
Teď už to bude pro trochu šikovnější:
Motor má kompresi 8,8 protože v Číně (a v Asii vůbec) je benzín často nekvalitní. Toho se v Evropě bát nemusíte. Kdo se na to cítí, může si velmi jednoduše kompresní poměr zvýšit tím, že z těsnění pod hlavou motoru, které je tvořeno třemi plechy (0,25; 0,2 a 0,25 mm) odebere plech 0,25 a 0,2 mm a nechá tam jen jeden 0,25 mm (to je ten s těsnící fólií). Nic víc není potřeba a komprese se vám zvedne přes 9 (asi 9,2).
Dá se pokračovat asi na 10,3, ale to už je trochu složitější (musí se snížit hlava i válec, v pístu prohloubit vyfrézované vybrání pro výfukové ventily a pro sichr vyměnit rozvodový řetěz za spolehlivější značku a přidat chladič oleje).
O odstranění konstrukční chyby, spočívající v tom, že motor v dešti nasává vodní tříšť s bahnem jsem už psal.
Komu motor zastudena zhasíná, tak ať nedá na rady doktora Krafta (počkat až se ohřeje) nebo pana uzenáře a přečte si, co jsem k tomuhle problému napsal v oddíle "Poradna".
Ještě se chystám vyměnit olej v přední vidlici, která je na můj vkus hodně "měkká". Je v ní olej viskozity SAE 7,5. Podle mě, je i víceméně standardní SAE 10 málo - já tam dám SAE 15 (existuje i SAE 20).
Pak šetřím na zadní gumu Conti+ (která je teda dost mastná - asi 2 300 Kč).
No, a to by bylo tak prozatím všechno.
Pozn.: Komu se to nelíbí, nebo ho čtení tak dlouhýho textu unavuje - ať to nečte (a hlavně ať drží hubu!).

P. S.: Ostatně soudím, že doktor Kraft (Jawa) musí být postižen těžkou formou slabomyslnosti (idiocie).

1 reakcí na tento příspěvek Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

18.6.2019 v 12:18 | Nahoru | #1
Hoši tak teď jste mě dostali, jsem na obědě U Koníčka v Dačicích na zahrádce a tlemím se do mobilu jak magor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

19.6.2019 v 11:47 | Nahoru | #2

Quad píše: Hoši tak teď jste mě dostali, jsem na obědě U Koníčka v Dačicích na zahrádce a tlemím se do mobilu jak magor



zrovna praktikují to samé v europarku

Mimochodem dokážete si představit jak by fórum vypadalo kdyby sme si tu každej postěžovali

Už vidím jak vás všechy moc zajímá jak mě každá jízda připomíná jaké to bude až budu mít parkinsna a jak mi každej den vrtá hlavou jestli to v převodovce je sjetý ložisko a nebo nerovnost někde na hřídeli,taky že mi to žere jak bl?zen, topí jak hovado, jak mě trošku štve že kapotáž je menší než u CBR a proto můj plán nechat přes celou stranu udělat polep silulety holky s vlasy ve větru bude porod, ze brzdový pístek u páčky čas od času m?znu aby nedrhnul, že vrstva laku přes novou barvu je super tenká a nešetrným otíráním se poškrábe, že budu muset jednoho dne oživit zapalování protože přehřátej stroj nestartuje na cvrknutí a p?r metrů to trvá než se okruh vzpamatuje

A jaká by asi byla vaše reakce ...neměl sis to kupovat když se ti to nelíbí, a tady se dostáváme k bodu úrazu ...snad každej víme co jsme si koupili a i přes ty všechny neduhy jsme se schopni obětovat, když nás trošku potrápí, protože nám dělá neskutečnou radost s ní jezdit a plnit si sen o tom že je prostě moje ...a na fórum se obracime jen tehdy kdy nás to naše zlatíčko zlobí a my potřebujeme radu borců co už se s tím někdy setkali.

Mimochodem metafory o ženskejch bych radši nezmiňoval, když je směřuješ na někoho kdo chodí s pořádnou vyzrálou babou, která má od jakživa srdce a tělo pořádné japonské sexy bojovnice a i přes to že její vyz?ž už za ty roky ztratila na kráse, tak se stále dokáže rozdov?ďet tak že mi koule zalezou až do krku a začnu se nima dusit, což je fajn protože mi připomíná že pořád mám do pořádnýho chlapa pro ženskou jako ona co dělat a nemůžu se k ní chovat jako k nějaký nevyzrálý dvacítce, aby se jednoho dne nenasrala a nekoupila strapona a v nestřežený chvilce mi ho nevrazila do prdele a často se mi s ní na procházce stává že ostatní chlapy uznají že taková ženská se jim fakt líbí ale už nemají sílu na takovej bouřlivěj vztah a už radši užívají krásnou a příjemnou rodinnou pohodu s pořádnou ženou co jim nedělá ze života peklo.

Zatím co ty jseš rozhodl chodit s čínskou kurvou, kterou tam za 10 korun mrdal každej druhej turista co chtěl ochutnat to záhadný asijský masíčko a tak pasáka napadlo že když její sestru kontejnerem propašuje do evropy, hodí na ni nějakej kvalitnější make-up a nauší jí mluvit šesky tak se najde nějakej pomatenec na kterým dobře vydělá, to že si v posteli zjistil že ji má jak struhadlo se syflem a pod makeupem je to pořád štětka z Hong Kongu, a bůh ví proč jí slézají nehty na rukou a vypadávají vlasy a pasák se na tebe vysral protože ho stejně nemůžeš nijak donutit aby ti to vynahradil a proto si do hospody chodíš chlapům stěžovat na to jak je ten svět zlej a že ta holka pořádně nic neumí a kolik práce ti dá udělat z ní alespoň rádoby Češku mluví samo za sebe

Sranda musí být

Naposledy editováno 19.06.2019 15:21:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC Johny_Servis 20 18.12.2023 v 12:35 MilanR1
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Smradson 216 24.7.2023 v 09:04 Dolin
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC jarda24 19 12.10.2022 v 11:00 smitth
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... fsesto 8 4.8.2022 v 18:10 fsesto


TOPlist