bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vibrace / kmitání řidítek
16.6.2019 v 12:53
Ahoj, pred nekolika dny jsme menil zadni pneu z Metzeler Z8 na Metzeler Roadtec 01 z toho duvodu, ze mi vybrovala motorka. A ano, zadni guma byla oskakana. Pro jistotu jsme vymenil a predek, pneu nebyly nejnovejsiho data.
Ale zacal problem, vibruji mi riditka a prijde mi, ze se od toho chveje cela motorka (je mozny ze mam na to moc citlivej zadek)
Neni to nic dramatickeho s cim by se nedalo jet, ale neni to prijemne. Vibrace zacnou cca od 60km/h - od 120km/h uz citit nejsou. Kontroloval jsem lozisko na prednim kole, zda se byt ok. Motorka je sice z roku 2006 ale ma najeto 32tkm, driv tohle podle predchoziho majitele nedelala.

Otazka tedy zni: jake jsou dalsi mozne priciny techto vibraci? Napada me jeste lozisko v krku rizeni.

- pomohl by tlumic rizeni?

P.S. - vsechny vlakna o techto problemech jsem precetl, ale hledam spis nekoho kdo mel podobny problem s hornetem.


Vibrace / kmitání řidítek

16.6.2019 v 15:57 | Nahoru | #1
Zle vyvážené pneu.

Vibrace / kmitání řidítek

16.6.2019 v 17:44 | Nahoru | #2
Spatne nandany kolo.
Spatne vyvazena pneu.
Pokud to predtim nedelalo a po prezuti jo, tak to bude nejspis jedna z tehle veci;.

Vibrace / kmitání řidítek

16.6.2019 v 18:50 | Nahoru | #3
Ešte to okrem hore spomínaných môže byť aj voľný krk riadenia, alebo aj zlé ložisko v krku.

Vibrace / kmitání řidítek

16.6.2019 v 20:21 | Nahoru | #4
Nevim jak hornet ale treba cbf 600 mela kulickove lozisko v rizeni a vznikala v nem rychlej vule. Novejsi loziska jsou kuzelikove a melo by to pomoct. Aspon teda kamosovi na cbf to pomohlo. Do te doby to tahal po servisech kde mu menili pneu, vyvazovali kola, menili retezovku ale s loziskem v rizeni nic nedelali. Udajne bylo dobre.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace / kmitání řidítek

16.6.2019 v 21:24 | Nahoru | #5
Špatně vyvážený kolo se přece nebude projevovat jen v určitým rozmezí rychlosti, ale stupňovalo by se to, ne? Taky bych spíš tipl ložisko. Mně lehce kmitá motorka i po převážení, ale až od 180 km/h, ale to je prej u emtéčka běžný.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace / kmitání řidítek

16.6.2019 v 21:42 | Nahoru | #6
Asi ložisko krku nebo blbě usazené kola, zadní vyvažovat znovu nemusíš nemá na kmitání žádný vliv, takže zkus maximálně ještě převazit předek

(reakce na) Vibrace / kmitání řidítek

16.6.2019 v 21:43 | Nahoru | #7

Rendyd píše: Špatně vyvážený kolo se přece nebude projevovat jen v určitým rozmezí rychlosti, ale stupňovalo by se to, ne? Taky bych spíš tipl ložisko. Mně lehce kmitá motorka i po převážení, ale až od 180 km/h, ale to je prej u emtéčka běžný.


Nemusí být pravda, u auta to vetšinou nejvíc klepe volantem 80-130 a pak se to mírní, záleží jak blbě je vyvážené

Vibrace / kmitání řidítek

16.6.2019 v 21:44 | Nahoru | #8
Spatne vyvazeny kolo muze kmitat jen v urcitych rychlostech. MT nekmita kvili gume

Vibrace / kmitání řidítek

16.6.2019 v 21:49 | Nahoru | #9
Kmitá protože je krátký

Vibrace / kmitání řidítek

16.6.2019 v 23:14 | Nahoru | #10
Na druhou stranu není přece problém sundat přední kolo a doma orientačně převážit, ne?

2 reakcí na tento příspěvek Vibrace / kmitání řidítek

17.6.2019 v 09:54 | Nahoru | #11
Ano, hornet má kuličková ložiska. Je mozne kulickova vymenit za valeckova?

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace / kmitání řidítek

17.6.2019 v 10:20 | Nahoru | #12
známej koupil s malym chvěnim do řídítek a měl vidlice bez oleje - udělal je kompet i s pružinama a klid

(reakce na) Vibrace / kmitání řidítek

17.6.2019 v 15:00 | Nahoru | #13
Letoun> to se na tom cbf taky delalo a nic. Az jsme vymenili ty loziska byl klid.

(reakce na) Vibrace / kmitání řidítek

17.6.2019 v 15:02 | Nahoru | #14
Hetty> urcte jsou i ty kuzelikove. Nedivil bych se kdyby byly stejne jak na to cbf. Bral jsem tehda All Balls

(reakce na) Vibrace / kmitání řidítek

18.6.2019 v 08:45 | Nahoru | #15
foxdive> Mám zkušenost jinou. Jednou jsem zadek nevyvážil a od 200km/h se s tím nedalo jet, jak to třepalo celou motorkou.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace / kmitání řidítek

18.6.2019 v 09:33 | Nahoru | #16
začal bych kontrolou správnosti montáže pneu, na bočnici má malou tečku, která musí být na úrovni ventilku, zkontroluj polohu tečky, pal vyvážení

(reakce na) Vibrace / kmitání řidítek

18.6.2019 v 10:09 | Nahoru | #17

Hetty píše: Ano, hornet má kuličková ložiska. Je mozne kulickova vymenit za valeckova?


Pokud si zjistíš přesný označení těch ložisek, můžeš úplně s klidem koupit kuželíkový ZKL za pár peněz.

Vibrace / kmitání řidítek

19.6.2019 v 18:02 | Nahoru | #18
Koukl bych na ten krk řízení, řeším právě stejný problém. Vyměnil jsem pneu, ložiska - předek/zadek, gufera ve vidlicích +olej. Ale zlepšení žádné.
Zkusil jsem utáhnout krk řízení a zlepšení bylo znát, ale stále to nebylo ono. Víc už to ale dotáhnout nejde, tak mám za to že to budou právě tyto ložiska. Zkoušel jsem tam hledat nějakou vůli, ale nedaří se, zdá se to být pevné a řídítka jdou pěkně volně v celém spektru otáčení ani žádné lupání se neprojevuje. Ale nechám je i přes to udělat, pro klid v duši a uvidí se.

Vibrace / kmitání řidítek

27.6.2019 v 13:35 | Nahoru | #19
Po výměně nové pneu u Cbf řídítka nebylo možno pustit cca v rychlosti 60-100,tak jsem šel koupit jinou a je klid, ta s kterou mi to blblo byla Dunlop GPR300, ted je klid s Bridgestone Bt 23,předtím jsem tam měl Angel St a také bez problémů, si myslím že tyhle motorky jsou citlivější na výběr pneu.

(reakce na) Vibrace / kmitání řidítek

28.6.2019 v 07:45 | Nahoru | #20

CRF1000 píše: začal bych kontrolou správnosti montáže pneu, na bočnici má malou tečku, která musí být na úrovni ventilku, zkontroluj polohu tečky, pal vyvážení



Lidi jsou fakt blbec,vymyslí si příběh a pak to šíří dál jako moudro

Hele a ta červená tečka,nebo žlutá?tak to mě napadá že jedna bude když jezdíš bez čepičky a druhá s čepičkou,nejlepší jsou ty bez teček,to je universál

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace / kmitání řidítek

28.6.2019 v 10:15 | Nahoru | #21
kdo neřeší puntíky, dožene to olovem Sám jsem si při přezouvání na novou gumu zkoukl i vyvážení samotného ráfku a podle toho nandal pneu, místo toho, kde je ventýlek. Ale s tím se asi nikdo v pneuservisu srát nebude Pro mě je podstatné, že mi po přezutí zmizely vibrace do řidítek a mám z toho dobrý pocit, že jsem to neošidil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace / kmitání řidítek

29.6.2019 v 05:32 | Nahoru | #22
Lad22> Ty puntíky tam totiž vúbec nejsou na to co si myslíš,to jsou jen značky že to ve fabrice prošlo nějakou fází kontroly,.Ale neboj,máš pravdu žes nic neošidil,ale ani jsi nic nevytvořil,prostě jsi jen chvilku řešil hovna

Vibrace / kmitání řidítek

29.6.2019 v 05:58 | Nahoru | #23
Tečka na boku pneu znači nejlehči misto pneu, proto se má dávat k ventilku.

Naposledy editováno 29.06.2019 06:00:39

Vibrace / kmitání řidítek

29.6.2019 v 06:02 | Nahoru | #24
Tohle není popis z mé hlavy,je to stažený.tak že když tak vysvětlujte ty vaše sračky výrobcum,mě to nabaví,zdar

co znamenají tečky na bocích pneumatik?
Barevné tečky na okrajích běhounu mají význam pro producenty, podobně jako v případě barevných proužků. Jejich hodnota je tedy pro průměrného řidiče prakticky nulová. V závislosti na konkrétním výrobci pneumatiky mohou informovat například o následujícím:

Maximální odchylka variabilní odstředivé síly (červená tečka v případě pneumatik Bridgestone)
Pozitivní výsledek při kontrole kvalit (bílá tečka s černým prostředkem)
Samozřejmě, že tečky mohou mít jiné významy, které mají informační hodnotu pro daného výrobce pneumatik
Opět je potřeba mít na paměti, že tečky jedné barvy mohou mít zcela jinou vypovídající hodnotu u každého výrobce pneumatik. Označování těchto teček je proměnlivé, závisí na daném výrobci. Dokonce existují změny ve značení u té samé značky, avšak pouze u rozdílných modelů pneumatik

Vibrace / kmitání řidítek

29.6.2019 v 06:17 | Nahoru | #25
Asi to nebude tak jednoduche jak se rika, nasel jsem jeste tento popis z
RajPneu-žlutý puntík z pravidla označuje nejlehčí místo na pneumatice. V tomto bodě by měl být montován ventil ( doporučuje se ), ale vše také závisí od stavu disku.
Červený puntík - každá pneumatika má nízký a vysoký bod v kolísání při otáčení. Rozdíl mezi nimi se nazývá radiální "run out". Pomocí počítačové analýzy výrobce objevuje různá "zakolísaní" v určitých otáčkách. V místě, kde byl bod kolísání nejvyšší, se udělá červená tečka.
Jelikož disky nejsou také 100% kruhové, mohou mít na sobě vyznačeny ať už zářezem či důlkem nejnižší bod kolísání. Pak vzniká idea, že při instalaci se umístí nejvyšší bod k nejnižšímu a dojde tak k vyvážení radiálního házení.
Bavíme se však o hodnotách podobným několika násobku šířky lidského vlasu a pro běžná zařízení, která jsou v pneuservisech jsou tyto hodnoty neměřitelné.
Důležité je správně pneumatiky vyvážit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace / kmitání řidítek

29.6.2019 v 11:51 | Nahoru | #26

VlaHa píše: Lad22> Ty puntíky tam totiž vúbec nejsou na to co si myslíš,to jsou jen značky že to ve fabrice prošlo nějakou fází kontroly,.Ale neboj,máš pravdu žes nic neošidil,ale ani jsi nic nevytvořil,prostě jsi jen chvilku řešil hovna



On to totiž má každý výrobce trochu jinak. Ale já se raději spolehnu na oficiální informace od výrobce mých pneumatik a od autorizovaných prodejců, než na anonymního uživatele fóra s neveřejným profilem. Klidně ale piš ty svoje pravdy dál, alespoň to tu žije

Vibrace / kmitání řidítek

1.7.2019 v 07:42 | Nahoru | #27
jednou jse se setkal s tím, že nová pnenu na mé motorce prostě tento jev dělala, gumu jsem reklamoval, dostal jsem novou a zase to stejný...až jsem dal jinou pneu, tak vše v pořádku. Jednalo se před pár lety o novinku Dunlop sportsmart2 , nahradil jsem pak profilově stejnou gumou dunlop D212 a problém byl vyřešen...ale než začneš hledat problém v pneu, tak se podívej jestli nemáš něco špatně na motorce
vůle v krku, nastavení tlumičů, vyváženené pneu, atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace / kmitání řidítek

1.7.2019 v 22:16 | Nahoru | #28
Lad22> hele emane,pro mne za mne si to klidne foukej treba alpskym vzduchem,kdyz te bavi delat kundoviny

(reakce na) Vibrace / kmitání řidítek

2.7.2019 v 12:00 | Nahoru | #29

VlaHa píše: Lad22> hele emane,pro mne za mne si to klidne foukej treba alpskym vzduchem,kdyz te bavi delat kundoviny



Hele Emane, napiš do Pirelli, ať hned stáhnou z internetu tento manuál ke svým pneumatikám , protože lidi podle něj dělají kundoviny. Když jim to takto hezky popíšeš, tak výrobce určitě pochopí, že proti nějakému VlaHovi z ČR ví prd

Vibrace / kmitání řidítek

16.7.2020 v 22:08 | Nahoru | #30
Mám stejný problém na hondě cbf 1000, při malé rychlosti když jsem pustil rídítka tak okamžitě začaly kmitat, měl jsem za to že mám už poskákanou přední gumu, tak jsem koupil novou a k mému nemilému překvapení se kmitání neztratilo, což mně naštvalo, podle mechanika je kožisko v krku v pořádku a tak zatím nevím co může být příčinou! Taky už mně nenapadá co by mohlo to kmitání odstranit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 13 Dnes v 18:24 Kohlstein
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 4 15.4.2024 v 22:21 Slávek-TDM
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
padák nebo hříbek [1, 2] Honda CB 600F Hornet biosák 38 21.3.2024 v 21:44 Slávek-TDM


TOPlist