bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klasické Japonského Stroje jako první Moto
Zdarec,

Právě si dodělávám neomezený řidičák a začínám se poohlížet po první motorce.
Můj prvotní plán byla MZ 150, ale vzhledem k tomu, že od první jízdy jezdím na HONDA CB 650 F řekl jsem si, že je to třeba přehodnotit.

Hledání mě zavedlo k Japonským klasikám ze 70. a 80. let, zejména:
Honda CB 500 / 550 / 750
Suzuki GT 750 / GS 750E
Yamaha RD 350 LC / RD 400
a BMW R80 G/S
(vím, že není z Japonska )

Jaký je váš názor na tyto stroje?

Jsem smířený s tím, že to nebude stejné jak vlasnit moderní motorku jen mám obavy abych jednu nekoupil a pak jednou nebo dvakrát za sezónu musel řešit opravy za 10 tis..

Nakonec bych moc ocenil jakékoliv info ohledně techto motorek a veteránských papírů! Dočetl jsem se, že je možné je mít přihlášené na bílé značky. Co to obnáší a jaké to má nevýhody?

Předem díky za každé info.

Naposledy editováno 15.06.2019 15:19:36

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

15.6.2019 v 15:34 | Nahoru | #1
Čau, Suzuki GS 750 rok výroby 1980 som jazdil súčasne s Yamaha RD 350 YPWS rok výroby 1983, s Yamahou XT 600 Téneré. Teraz jazdím na Suzuki GSX 750 Inazuma rok 1999, šesťkvalt a enduro Husqvarna TE 449 rok 2012. Čo chceš vedieť? Okrem toho , že sú to staré herkľe? Lenže ja mám rok výroby 1960, hahaha, pre mňa to boli motorky mojich snov.
PS: RD a GT ani neuvaťuj, nezoženieš za normálne prachy, vzácny veterán, a údržba RD sa potento. Hondy neviem,, nemal som, ale Suzuki GS 750 mala olejovú náplň, 3,7 l, a výmenu každých 2500 km podľa manuálu, filter papierová vložka ob výmenu oleju. Ešte veľký vzducháč, žere olej a benzín, aj malé deti okolo cesty. Inazuma výmena po 6000 km. Dajú sa zohnať celkom pekné kusy za lacno a je držiak. Hlavne kupuj v origo bez laďáku , naladenie motoru atď. síce záleží ako na tom budeš jazdiť, ešte manipuulácia tie staré 4t sú ťažké, poctivé železo, ale keď spadneš motor široký poškodíš, zapalko trčí doboku a z druhejstrany alernátor. Náhradné diely na Suzuki zadné doštčky v pohode sú také aj teraz, ale predok, doštičky nejaké čudné , z prvej doby brzdovej cena páru 40 €, ja som mal verziu s dvoma kotúčami 80 €. Stré verzie mali ešte kontaktné zapalko, nastavenie , ja viem, ale osoba neznalá veci=problém aj v servise to nevedia , česť výnimkám.Ventily nastavuješ podložkami. Na Ine skrutky. Ale hlavne spotreba paliva a manipulácia na mieste, nepíšem o jazdných vlastnostiach a údržbe podvozku.

Naposledy editováno 15.06.2019 19:05:54

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

15.6.2019 v 17:56 | Nahoru | #2
Cvajtakt bude náročnější na starání se o něj, ono vlastně všechny tebou jmenovaný motorky, bude hodně těžký najít kloudnej kus, zahrň do výběru i něco novějšího jako inazuma nebo zephyr

1 reakcí na tento příspěvek Klasické Japonského Stroje jako první Moto

15.6.2019 v 18:04 | Nahoru | #3
4hod sroubovani na 10min jízdy ...

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

15.6.2019 v 18:15 | Nahoru | #4
Hondi cb nebo suza gs nebudou takovej problem, pokud vyberes dobrej kus. Rd/gt bych na zacatek asi uplne nebral.
Kolik na to mas, ze te desi rocni servis za desitku?

E: procti si to Tady.

Naposledy editováno 15.06.2019 18:19:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto

15.6.2019 v 18:34 | Nahoru | #5
assassin> ses zlej zahorklej pesimista

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

15.6.2019 v 23:23 | Nahoru | #6
Ad nějaký větší 2t ze 70.,80. let - teď jsou v kurzu, všichni je na západě chtěj, jenže je jich už málo, podle toho taky stojí...za vydřenou starou mrdku v nalezovem stavu dáš pomalu to co za novou motorku, asi tak...

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

16.6.2019 v 00:09 | Nahoru | #7
Ne. Půl tuny hmoty v gumovém rámu na gumách, které jdou velice špatně sehnat a stejně stojí za prd. Nebrzdí to. Nejsou na to díly, ani v bazarech. Jedině jako veterána k občasné projížďce.
Jestli chceš jezdit a zároveň pořídit levně, tak si kup něco mezi roky 1995 a 2005. Zhruba od roku 2000 je obvyklé vstřikování paliva, což ti jako laikovi může ušetřit spoustu problémů a laborování.
Když se tí líbí klasika, zajdi si do Iron Moto do Starého Města, mají tak Imazumu 750 a dva Zephyry 550.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto

16.6.2019 v 00:19 | Nahoru | #8

kerut píše: assassin> ses zlej zahorklej pesimista



Realista, mam doma dve, spis tri takovy

(reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto

16.6.2019 v 02:25 | Nahoru | #9
assassin> to mas to samy ja byl dneska malem realne na skvarek, ale Zeus o cca 50m minul, ..asi znameni ze mam zustat optimistou

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

16.6.2019 v 07:37 | Nahoru | #10
Tebou vybrané stroje tě sežerou jak finančně, tak časově. Vůbec není špatný nápad si vybrat z modernějších vzducháčů jak psal Kohlstein...

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

16.6.2019 v 11:18 | Nahoru | #11
Ty 70tý a 80tý léta budou na 95% šroty a i kdyby né, moc toho na ně neseženeš a stačí, aby třeba jen prasklo spojkový lanko. Co to přehodnotit a jít třeba od půlky devadesátek? Třeba CB 750 je pořád slušný železo.
https://www.motorkar...n-fifty-1375883.html

Naposledy editováno 16.06.2019 11:18:49

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

16.6.2019 v 15:42 | Nahoru | #12
V dotazu uvedené motorky jsou spíše pro fandu, který se v tom radši hrabe než by na tom jezdil a na běžné ježdění má jinou motorku. Při koupi některé z uvedených bys první rok zjistil, že dát 10000,- na servis je jenom malá kapka v moři. Třeba to BMW r80g/s v nezbastlenem stavu začíná s cenou 8000 euro a není problém do toho ještě 4000 euro nasypat. Pokud máš ruce levý, nemáš doma strojní dílnu, servis by ti dělal někdo jiný a ty chceš jenom jezdit, tak takový motorky nebudou pro tebe.

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

16.6.2019 v 16:02 | Nahoru | #13
Tu na stránke som videl niečo pekné, staré v peknom stave. Tuším z900 zo sedemdesiatych rokov za pol milióna českých. A ešte sa mi páčia cb750four zo sedemdesiatych rokov.
Keď je 10tisic ročne problém, tak to asi nebudú motorky pre teba. Chalani ti tu dobre napísali. Na to, čo si vymenoval treba mať dielňu a skill. Prečo nevezmes nieco, čo každý kupuje na začiatok? Zetko, hornet, cbf, fazer a neviem čo všetko.

3 reakcí na tento příspěvek Klasické Japonského Stroje jako první Moto

16.6.2019 v 18:53 | Nahoru | #14
Všem moc děkuju za odpověďi!!

Jenom ať to tak všeobecně zhrnu:
Bylo by dost naivní čekat, že mě sem někdo napíše: Jasně, tyto staré motorky pojedou bez problémů roky. Jenom jsem chtěl vědět jaká je situace.
Já jsem v podstatě první svojeho druhu v mém okruhu známích co se začal o tyto věci zajímat.

Řeknu to uplné na rovinu - tyto motorky jsem vybral hlavně kvůli vzhledu.

Jinak co se ceny týče - snažím se to držet na nižší hladině hlavně kvůli tomu, že jsem se právě vrátil ze zahraničí (Londýn) kde jsem žil 3 roky a nevim jestli v bližší době zas neodjedu a pak by mě mrzelo kdyby mě drahá motorka rezivěla v garáži..

Kdyby byla situace jiná asi bych investoval rovnou do Triumph Bonneville t100.

Zephyr 750 nebo Inazuma 750 by asi byly lepší volba a pořád mají trochu blíž k těm starým klasikám.

Jinak Hornet a nebo CBF mě už doporučovali v autoškole... nic ve zlém, ale mě přijdou jak kdyby něměly žádný charakter.

Toto byl odkaz, kvůl kterému jsem celé téma začal:
https://www.motorka...ol-d-or-1413522.html

Jinak co si myslíte o Royal Enfiel? Tento za docela přijatelnou cenu a rv. 2015:
https://www.autotrad...e=se172sx&page=2

(reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto

16.6.2019 v 22:24 | Nahoru | #15
Agalamaga>
Keď som po rokoch zvažoval ísť do motorky, tak som presne po tom pozeral, čo ty. Kúpil som zr-7, kvôli peniazom. Ma to motor zo zephyru. Skvelá motorka.
Frajerka kúpila tu T100, čo si spomínal. Skvelá motorka.
Ako som jazdil viac a viac, tak som sa vzdal myšlienky kúpiť drahy oldtimer. Sadli mi iné mašinky. Ja si myslím, že čím lepšie jazdis, tým menej ťa trápi ako na tom vyzeráš.
Ak by som mal teraz prachy, tak si kúpim CBR 600 rr a Kawasaki w800. A samozrejme si nechal obidve vfr.
T100 je dobrá voľba. Netrati moc na cene.

(reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto

17.6.2019 v 09:13 | Nahoru | #16
Agalamaga> Měl jsi se podivat po něčem v Anglii tam se dá ještě něco pěkného sehnat. Tady za moto co se ti líbí chtějí nesmysl

(reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto

17.6.2019 v 15:29 | Nahoru | #17

Agalamaga píše:
Řeknu to uplné na rovinu - tyto motorky jsem vybral hlavně kvůli vzhledu.


Pokud ti jde o jen vzhled, proč si nekoupíš novou retro motorku?

Třeba novej Royal Enfield Interceptor Twin 650 vypadá z fleku jak motorka ze 60-70. let a je to nová moderně postavená moto za 170k a s 3 letou zárukou.
Nebude se to srát a pojede to jako moderní motorka.

Pokud na to máš víc peněz, tak třeba Triumph (Boneville) nebo Kawasaki Z 900 RS.





Naposledy editováno 17.06.2019 15:33:29

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

17.6.2019 v 20:56 | Nahoru | #18
Koupil jsem si jako první motorku CB 500 r.v. 2001
Co se závad týče: Za celý 4 roky jenom spotřebák, řetěz, gufera a 1x seřízení karburátr (+ co jsem si sám rozflákal pádama ) a to jsem s tim jezdil i týdenní tůry.

Díly na to jsou bez problému a tu motorku seženeš za pár šupů, já už jí chtěl dávno prodat ale dostal bych za to tak málo že si jí radši necham na ježdění po městé
GS500 to samý.

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

17.6.2019 v 21:19 | Nahoru | #19
Třeba tohle tohle GS 550 by mi zfleku mohlo do garáže

1 reakcí na tento příspěvek Klasické Japonského Stroje jako první Moto

17.6.2019 v 22:22 | Nahoru | #20
BranoVFR> rozumím, ale tak chápeš - mladý šohaj na tom chce balit prciny...
Jinak na kawasaki w800 a 650 jsem se taky díval. Krásné stroje, krásný zvuk.

0.0.7.> díval, ale ještě jsem neměl řidičák.. ps: stále nemám, musím čekat ještě měsíc do 24

Spazik> popravdě čím víc nad tím přemýšlím tím víc si jsu jistý, že bych měl jít do něčeho levnějšího. Je to moje první motorka v životě a tak si říkám, že bude lepší udělat něco ve stylu - první auto - starý golf - když to skončí ve škarpě tak tě to tolik mrzet nebude než nový bavorák

Asi to nakonec vyřeším tím Zephyrem jak Kohlstein navrhoval. Když to párkrát položím.. co už. Sedřu trochu toho hnusného zeleného nebo hnědého laku co skoro všechny mají.. aspoň toho nebudu muset tolik odírat až to jednou budu předělávat na cefe racer.

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

18.6.2019 v 09:18 | Nahoru | #21
Ještě jedna taková otázečka:

Je Motokrosová helma pro silniční ježdění blbý nápad?

Našel jsem tuto: https://prilby.heureka.cz/bell-mx-9-mips/# jako nejlevnější verzi, která má MIPS.
Navíc jsem slyšel, že jsou motokrosové líp ventilované a jediná nevýhoda je, že při velkých rychlostech, třeba na dálnici, by nebyly tolik efektivní jak normální silniční.

Jaký na to máte názor?

(reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto

18.6.2019 v 09:29 | Nahoru | #22

Agalamaga píše: popravdě čím víc nad tím přemýšlím tím víc si jsu jistý, že bych měl jít do něčeho levnějšího. Je to moje první motorka v životě a tak si říkám, že bude lepší udělat něco ve stylu - první auto - starý golf - když to skončí ve škarpě tak tě to tolik mrzet nebude než nový bavorák

Asi to nakonec vyřeším tím Zephyrem jak Kohlstein navrhoval. Když to párkrát položím.. co už. Sedřu trochu toho hnusného zeleného nebo hnědého laku co skoro všechny mají.. aspoň toho nebudu muset tolik odírat až to jednou budu předělávat na cefe racer.



Uvažuješ velice správně, to se mi líbí. Zephyr je krásná motorka, myslím, že i jako první motorka bude OK. Já žádného nesehnal, tak mám Inazumu.... a jsem zatím velice spokojenej, vzhled 1A, jízdně dobrý - trochu se to kroutí, a je to dost těžký, ale zvládnout se dá, i jako první. Pohodlná, nezáludná, jen pokud máš delší nohy, budeš je mít hodně zalomené...prcinu na to určitě taky nějakou sbalíš, a na slušivého kafáče ji taky předěláš

Agalamaga píše: Ještě jedna taková otázečka:

Je Motokrosová helma pro silniční ježdění blbý nápad?

Našel jsem tuto: https://prilby.heureka.cz/bell-mx-9-mips/# jako nejlevnější verzi, která má MIPS.
Navíc jsem slyšel, že jsou motokrosové líp ventilované a jediná nevýhoda je, že při velkých rychlostech, třeba na dálnici, by nebyly tolik efektivní jak normální silniční.

Jaký na to máte názor?



Nechal bych motokrosovou helmu na motokros, a našel bych v dané cenové relaci nějakou integrálu,která má v SHARP testech pět hvězd...

Naposledy editováno 18.06.2019 09:33:39

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

18.6.2019 v 18:28 | Nahoru | #23
Motokrosova helma - ako na toho zephyra?
No skús sa v helme previezť skôr jak ju kúpiš. Dobrá helma je jedna z tých vecí, co ti robia komfort a tým aj pasívnu bezpečnosť.
Všetko, čo ťa nejak jeduje a púta počas jazdy pozornosť je nebezpečné. Hlavne pre začiatočníka.
Helmu si kúp niekde, kde ti ju za zálohu požičajú na jazdu. A kľudne sa nechaj u predajcu odviezť vzadu, keď ju chces skôr ako kúpiš motorku.
Ja napríklad potrebujem zavretu helmu. Pár krát ma postipala osa do ksichtu v otvorenej integrale.

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

18.6.2019 v 20:36 | Nahoru | #24
Čau, motokrosovú prilbu zásadne nedoporučujem na cestné jazdenie. Jazdím Inazumu 750 po ceste v integrále Airoh, a jazdím tiež enduro na motokrosovej trati v crosovej výstroji, čiže handry čižmy rukavice a samozrejme prilba ma Huske TE 449 , ktorrú mám na značkách. Na trať jazdím po ceste, preto značky a jazdím +-130 km/hod. aspoň po ceste to enduro preženiem, lebo na trati to nie je žiadna sláva, presnejšie úbohosť. Crosová prilba je na ceste hnus, šilt ti utrhne hlavu fučí do toho, nedajbože chytíš nejakého hmyzáka do papule , ako písal Brano VFR , radím Ti, ani o tom neuvažuj. Radšej používanú lacnú integrálu , kúpiš za 20 €, hlavne aby ti sadla a mala v poriadku sklo.Čo sa týka motoriek Zephyr je pekný, aj ina, len tie kafáče .....osobne to neznášam, ale každý nech si robí čo chce. Mal som kupca na moju Suzuki GS 750 ročník 1980 , ale chcel ju prerobiť na kafáča, tak som ju nepredal. Počkal som na kupca, čo mi sľúbil, že ju nechá ako je , bol šťastný ako blcha , že ju kúpil a aj ja , že ju nezničí, lebo som sa na tom narobil a natrápil Ale kúp si čo chceš, jazdi v čom chceš, tvoja voľba. Držím palce pri výbere a nech sa darí. S tým kafáčom teda problém na STK, Pošlú ťa s tým do ......riti , ani to neskúšaj. Pozrú fotky a povedia ti, že takto to nevyzerá a si ...ako som písal.

1 reakcí na tento příspěvek Klasické Japonského Stroje jako první Moto

18.6.2019 v 20:40 | Nahoru | #25
Čau, mrkni do inzerátů na mého zephyra 550. Je na něm dost nových věcí, ale nepsal jsem to tam.

(reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto

18.6.2019 v 21:39 | Nahoru | #26

Susu550 píše: Čau, mrkni do inzerátů na mého zephyra 550. Je na něm dost nových věcí, ale nepsal jsem to tam.



Pekná, a aj pekný lak aj kufre, môžeš sa voziť, ale nie v krosovej prilbe, prosím.

1 reakcí na tento příspěvek Klasické Japonského Stroje jako první Moto

19.6.2019 v 20:44 | Nahoru | #27
PlusOne> Díky za odkaz na SHARP testy, vyberu tam jednu!

Krokoš> Kazdý podle gusta. Když to někdo přežene a zbyde mu motor, rám a 3x větší gumy než by měly byt tak tomu taky nefandím.

Susu550> Díky za nabídku! Včera jsem, ale už byl kouknout na dvě hned ve vedlejším městě a jednu z nich vemu.

Mimochodem nikdy jsem motrku z bazaru nekupoval tak se radši zeptám: borec mě řekl, že jak ji budu chtít koupit tak jen příjdu, zaplatím, podepíšu mu plnou moc a on to přepíše. Je to normální nebo korektní postup?

(reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto

Skvělá odpověď, děkuji! 19.6.2019 v 21:24 | Nahoru | #28
Agalamaga> je to normální.
Jen si dej do smlouvy povinnost prodávajícího to na tebe přepsat, ideálně s nějakou lhůtou s tím, že jinak kupujícímu náleží právo motocykl vrátit proti plné kupní ceně.

Klasické Japonského Stroje jako první Moto

20.6.2019 v 11:59 | Nahoru | #29
Zrovna teď na facebooku v bazaru je celkem pěkná a zachovalá Suzuki GS500E.
Není to sice sedmpade co jsi chtěl ale za 40 a vypadá fakt pěkně
Omrkni to.
Podle mě bude rychle pryč.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis


TOPlist