Téma: Jaka gramaz valecku do aprilie leonardo 125
12.6.2019 v 06:56
Ahoj, nezkousel nekdo na tuhle mrchu ruznou gramaz valecku? Aktualne tam mam malossi 4.4g, takze premejslim zda bych nemel koupit tezsi a zvysit si tim tak maximalku? :)
Diky
Diky
1 reakcí na tento příspěvek Jaka gramaz valecku do aprilie leonardo 125
Objem nenahradíš. smířit se s tím, že raketoplán z toho nevyrobíš. Nejdřív ten variátor rozeber, ať víš jak funguje. Větší hmotností můžeš nějak ovlivnit míru prokluzu během rozjezdu (na úkor zase nějakých jiných dopadů). Při max rychlosti už by měli být valecky zaseknutý nadoraz a tam uz by nic moc prokluzovat nemělo.
Ale placebo funguje spolehlivě, takže do toho v klidu jdi.
Ale placebo funguje spolehlivě, takže do toho v klidu jdi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaka gramaz valecku do aprilie leonardo 125
M_A_B> Trochu si to pleteš. Prokluz/záběr spojky se ovlivňuje spojkovými pružinami, hmotnost válečků má vliv na max. rychlost (příliš lehké válečky nemají dostatečnou sílu pro stlačení řemenice, příliš těžké zase nedovolí motoru dostat se do otáček)… a ještě do toho kontrasní pružina…
vincek666> ladění variátoru
Edit pro M_A_B:
Kdyby ses chtěl poučit o tom, jak funguje variátor …
Naposledy editováno 13.06.2019 00:56:17
vincek666> ladění variátoru
Edit pro M_A_B:
Kdyby ses chtěl poučit o tom, jak funguje variátor …
Naposledy editováno 13.06.2019 00:56:17
Musíš hlavně zjistit, jestli stávající válečky, dokáží či nedokáží přetlačit kontrastní pružinu u spojky až na doraz (udělej si třeba čárku na polořemenici kde se pohybuje řemen a jeď to projet, pak variátor shoď a dej ty dvě polořemenice k sobě a řemen na ně, jestli byl úplně nejvýš co variátor povolí). Pokud nedokáží...má to smysl a teoreticky by jsi mohl dostat z toho vyšší maximálku, pokud na to bude stačit výkon. Pokud nebude, je možnost ještě jiných spojkových pružinek a dostat se do jiného výkonového pásma motoru, kde by to už bylo možný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaka gramaz valecku do aprilie leonardo 125
wedness> Přiznávám, že už to bude pár let, co jsem se naposledy hrabal ve variátoru.
Jestli chce Vincek žít ve světě, kde platí, že čím těžší válečky, tím větší maximálka. Tak ho v tom světě klidně ponechme. Taky existoval svět, čím víc proužků, tím víc adidas.
Já zůstanu žít ve svém světě, kde se začínalo od kontrastní pružiny. Podle síly s jakou jsou půlky řemenice přitlačovány k sobě, se vybírala optimální hmotnost válečků (aby se řemen při různých rychlostech pohyboval v plném rozsahu převodu).
Tím se ovlivnil průběh přenášení točivého momentu na hřídel hnaného kola. A pak, podle toho jak brutální výkon se podařilo přenést na konec soustavy, se doladila spojka.
Když tyhle tři věci nebyly sladěné dohromady, tak to vžycky bylo na pikaču.
Příliš těžké válečky ti maximálku nezvednou. Jen dostaneš řemen do těžšího převodu přiíliš rychle, kdy je motor ještě v nízkých otáčkách bez výkonu. Při rozjezdu do kopce tu maximálku ani nedosáhneš.
Příliš lehké válečky ti ani nezvednou řemen do správné polohy. Motor bude řvát na vysoké otáčky s příliš velkým výkonem. A přitom kvůli nedosažení správného stupně převodu pojedeš pomalu. A za chvíli najdeš ošoupanou nejen spojku, ale i řenem a vybroušený žlábky do talířů řemenice.
Pokud lidstvo na něco přišlo, tak to, že maximálku zvýšíš nejlépe výměnou stroje.
Zrovna u něčeho jako je 125cc by mne spíš než pokusy o zvýšování maximálky z teoretických 100 na praktických 105km/h-z-kopce zajímala plynulost a svižnost rozjezdu.
Jestli chce Vincek žít ve světě, kde platí, že čím těžší válečky, tím větší maximálka. Tak ho v tom světě klidně ponechme. Taky existoval svět, čím víc proužků, tím víc adidas.
Já zůstanu žít ve svém světě, kde se začínalo od kontrastní pružiny. Podle síly s jakou jsou půlky řemenice přitlačovány k sobě, se vybírala optimální hmotnost válečků (aby se řemen při různých rychlostech pohyboval v plném rozsahu převodu).
Tím se ovlivnil průběh přenášení točivého momentu na hřídel hnaného kola. A pak, podle toho jak brutální výkon se podařilo přenést na konec soustavy, se doladila spojka.
Když tyhle tři věci nebyly sladěné dohromady, tak to vžycky bylo na pikaču.
Příliš těžké válečky ti maximálku nezvednou. Jen dostaneš řemen do těžšího převodu přiíliš rychle, kdy je motor ještě v nízkých otáčkách bez výkonu. Při rozjezdu do kopce tu maximálku ani nedosáhneš.
Příliš lehké válečky ti ani nezvednou řemen do správné polohy. Motor bude řvát na vysoké otáčky s příliš velkým výkonem. A přitom kvůli nedosažení správného stupně převodu pojedeš pomalu. A za chvíli najdeš ošoupanou nejen spojku, ale i řenem a vybroušený žlábky do talířů řemenice.
Pokud lidstvo na něco přišlo, tak to, že maximálku zvýšíš nejlépe výměnou stroje.
Zrovna u něčeho jako je 125cc by mne spíš než pokusy o zvýšování maximálky z teoretických 100 na praktických 105km/h-z-kopce zajímala plynulost a svižnost rozjezdu.
M_A_B> Souhlas. Ten tvůj první příspěvek mi připadal trochu zmatečný, s těmi prokluzy. Ale to je jedno. Každopádně v tom návodu, co jsem dával link, jde o dosažení přesně toho co píšeš – sladění kontrast. pružiny, válečků a spojky.
A je fakt, že 4,4 g mi připadá málo, pokud tam patří více, tak by to potom rychleji jet mohlo… nebo jinak: pokud to má teď rozhašené, naladění určitě pomůže.
A je fakt, že 4,4 g mi připadá málo, pokud tam patří více, tak by to potom rychleji jet mohlo… nebo jinak: pokud to má teď rozhašené, naladění určitě pomůže.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jakého skůtra 125 ??? Aprilia Leonardo 125 | kolčman | 21 | 9.9.2023 v 00:14 Sumup |
Aprilia leonardo 125 (2001) Aprilia Leonardo 125 | fikarbrez | 0 | 9.5.2021 v 22:01 fikarbrez |
Nekonečný příběh s Leonardem Aprilia Leonardo 125 | Tomek1 | 11 | 16.12.2020 v 23:26 Tomek1 |
Aprilia leonardo nekonecnej pribeh :( Aprilia Leonardo 125 | vincek666 | 17 | 18.7.2020 v 11:26 dva_hrnce |
Motor tlačí olej do odvětrání Aprilia Leonardo 125 | pikina | 9 | 20.4.2020 v 17:14 krokoš |