globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha TDR 125
11.6.2019 v 20:45
Zdravím, nevěděl jsem, kam to zařadit, jelikož motorku jsem si vpodstatě vybral Yamaha TDR 125. Líbí se mi jak vzhledově tak motorově. 2T mi nevadí, nehodlám s tím jezdit velký dálky. Chtěl jsem se spíš zeptat, na co si dát pozor při koupi a jak je to s náhradníma dílama. Jednu mám vyhlídlou, ale stojí 30 tisíc, takže se chci taky zeptat zda to není moc (prodejce píše nový pláště, řetězovka, je k tomu i kufr a nějaký náhradní díly - kola, nádrž, rám). Jo a taky je to otevřený, tak jestli to nemá moc vliv na nájezd motoru, abych se v tom po půl roce od koupě nemusel vrtat. Děkuju za odpověď Ještě chci dodat že to má najeto cca 32000 km, myslíte, že to třeba ještě 10 - 15 tisíc vydrží?

Naposledy editováno 11.06.2019 21:04:28

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDR 125

12.6.2019 v 01:43 | Nahoru | #1
Jako úchyl do jiné odrůdy strojů určitě nebudu objektivní , ale že se nkdo zatím neozval tak se pokusím odpovědět alespoň na něco.

Vezmu to postupně

Yamaha
(Japonci jsou relativně spolehlivý a díly jsou na každém rohu)
Typ stroje
Tohle je tvůj boj, každej má jiné chuťě
2T
Jseš si vážně jistej, a víš co to obnáší ? ...chápu, otevřená 125 zní lákavě ale víš jaká je spotřeba ? Zrovna teď jsem se bavil s kámošem a říkám mu co vlastně ta moje R1 žere, když s ní nejezdim jako prase a on povídá, to znám, říkám počkat to tvůj DUKE 390 žere tolik ..on né, moje bejvalá otevřená 125 (A jsi si jistej že na ten benzín máš ?) ...čistě matematicky, na 4T jsem najezdil přes 5 tisíc ročně (jen ježděním po okolí, za kámošema, do školy), u 4T to znamená benzín do 5000,- u 2T to znamená odhadem 10-13tisíc ročně + Olej (Tudíž 1000 měsíčně proti několika stovkám u 4T) a to mluvíme jen o bezínu. Upřímně, to že jsem omylem nakonec koupit 4T místo 2T bylo to nejlepší co mě potkalo, protože zatím co já jezdil i za roh pro rohlíky, ostatní pořád sháněli peníze na benzín (A ti co si koupili jiný auto než Felicii, tak i na nekonečnej sled problémů a oprav)
A nechci strašit, a tvrdit že se to děje ale člověk si nemůže nevšimnout, že výměny pístů tu řeší především 2T stroje, ale to jsou hlavně krosky nevím jak moc se to musí dělat u ostatních 2T. Po okreskách, je 2T sice lepší, protože jede víc než 120 a táhne pořádně dál než do 90km/h ...ale zkus to ještě jednou zvážit, mimochodem ...zabít jsem se málem dokázal i v 60km/h

TDR = Karburátor
Vážně chceš stroj s karburátorem ? ...podle mě neuběhne týden co někdo neřeší, čištění, seřizování a nebo něco jinýho, načež mu někdo odpoví udělej to a to s karburátorem, vstřikování a tudíž 4T je za mě o dost menší šance na jak řikal můj učitel "pořádnej průser"

Tohle asi správně nechápu a nebo jo ? ale "Pláště" ? ...tím myslíš (nezkoumal jsem) že TDR má pneu s duší ? ...vážně to chceš ? ...osobně jsem to nikdy neměl (Až na kole) a přijde mi že bezdušovky jsou o dost praktičťejší a když vemeš hřebík, narazíš knot a tradá a můžeš zase jezdit dál, až do konce životnosti pneu.

Ale budiž, řekněme že to co jsem teď popsal, tě vůbec netrápí a víš do čeho jdeš. (A taky je v tom dost polopravd, protože říkám nejsem objektivní)

Teď něco o tom nákupu

Co je moc za TDR ti fakt neřeknu, ale tak přehled by si mohl mít sám ...když jsem kupoval stroj (nebo spíš veděl že budu) tak už jsem měsíce předem brouzdal po inzerátech a dělal si v hlavě takovej přehled, co a v jakým cca stavu stojí a proč ...ale třeba se zjeví někdo po mě kdo má o tomhle stroji přehled.

Díly ke stroji, popravdě ...první co mě zarazilo je "Rám" to myslíš "Rám motorky?" ...protože jestli jo, tak si horko těžko dokážu představit důvod (kromě vážný nehody) proč by někdo měl náhradní rám, to je jak kdyby někdo zrušil rám natolik, že musel koupit novej a nebo přeskládat motorku do jinýho rámu ? ...asi tomu prd rozumim ale je to fakt divný ...mimochodem na rámu je vyražený VINko který ti při Evidenční kontrole budou kontrolovat, jakmile nesedí, máme problém. Ostatní věci, no holt vždycky nějaký díly a příslušenství jsou ..ale i druhý kola... vážně si myslím, že někdo koupil bouračku a nebo zboural tu svou a prostě začal skládat

A ke konci,to co motor a tudíž i motorka vydrží, je dost velkej otazník ...zrovna před týdnem se tu někdo ptal u nějakého cruisera tuším co mu vydrží motor, když už bude mít do několika let najeto 100tis a vesměs se spousta lidí shodla na tom, že celý je to jenom o majiteli a o tom jak se k tomu stroji chová , ve výsledku všechny funkční části motoru se dají vyměnit. Ale opět tohle byl 4T u 2T, těžko říct ..ale zase 2T je mechanicky o dost jednodušší, takže proč by nemohl nalítat i stovku ? ...ostatně, mrkni tady na web, je tu spousta majitelů TDR co jí mají v super stavu a stále na jí jezdí

A na závěr dodám, že vše co jsem tu napsal je prostě jen můj subjektivní pohled na věc a není to žádné dogma a půlka z toho může mít od pravdy daleko víc, než se zdá , majitelé 2T / Retro / Endur mě tu možná omlátí moje věty o hlavu ...ale chtěl si názor, tady ho máš

PS: osobně si myslím, že 2T patří jen do krosky, protože takovej výkon s tak nízkým objemem a tudíž i nízkou váhou, má smysl jenom tam. Všude jinde je to hledání výkonu u lidí, kteří na to nemají řidičák.

Naposledy editováno 12.06.2019 01:49:34

(reakce na) Yamaha TDR 125

5.7.2019 v 01:18 | Nahoru | #2
Lam.> dával jsem mojí yamaze tdr 125 trochu na prdel a žrala mi 9l/100km ? levná záležitost do začátku pro studenta to není, to je fakt.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2870 Včera v 22:03 Beranidlo
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Prodej nepojizdné motorky smlouva Yamaha TDR 125 Anonym1 8 13.8.2022 v 14:03 vilemx
Spotřeba Yamaha TDR 125 Matyas3k 7 30.7.2022 v 19:25 SkotyCZ
Nestartuje Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 Filip2005 8 30.7.2022 v 13:46 Malp

TOPlist