Naposledy editováno 11.06.2019 21:04:28
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDR 125
Vezmu to postupně
Yamaha
(Japonci jsou relativně spolehlivý a díly jsou na každém rohu)
Typ stroje
Tohle je tvůj boj, každej má jiné chuťě
2T
Jseš si vážně jistej, a víš co to obnáší ? ...chápu, otevřená 125 zní lákavě ale víš jaká je spotřeba ? Zrovna teď jsem se bavil s kámošem a říkám mu co vlastně ta moje R1 žere, když s ní nejezdim jako prase a on povídá, to znám, říkám počkat to tvůj DUKE 390 žere tolik ..on né, moje bejvalá otevřená 125 (A jsi si jistej že na ten benzín máš ?) ...čistě matematicky, na 4T jsem najezdil přes 5 tisíc ročně (jen ježděním po okolí, za kámošema, do školy), u 4T to znamená benzín do 5000,- u 2T to znamená odhadem 10-13tisíc ročně + Olej (Tudíž 1000 měsíčně proti několika stovkám u 4T) a to mluvíme jen o bezínu. Upřímně, to že jsem omylem nakonec koupit 4T místo 2T bylo to nejlepší co mě potkalo, protože zatím co já jezdil i za roh pro rohlíky, ostatní pořád sháněli peníze na benzín (A ti co si koupili jiný auto než Felicii, tak i na nekonečnej sled problémů a oprav)
A nechci strašit, a tvrdit že se to děje ale člověk si nemůže nevšimnout, že výměny pístů tu řeší především 2T stroje, ale to jsou hlavně krosky nevím jak moc se to musí dělat u ostatních 2T. Po okreskách, je 2T sice lepší, protože jede víc než 120 a táhne pořádně dál než do 90km/h ...ale zkus to ještě jednou zvážit, mimochodem ...zabít jsem se málem dokázal i v 60km/h
TDR = Karburátor
Vážně chceš stroj s karburátorem ? ...podle mě neuběhne týden co někdo neřeší, čištění, seřizování a nebo něco jinýho, načež mu někdo odpoví udělej to a to s karburátorem, vstřikování a tudíž 4T je za mě o dost menší šance na jak řikal můj učitel "pořádnej průser"
Tohle asi správně nechápu a nebo jo ? ale "Pláště" ? ...tím myslíš (nezkoumal jsem) že TDR má pneu s duší ? ...vážně to chceš ? ...osobně jsem to nikdy neměl (Až na kole) a přijde mi že bezdušovky jsou o dost praktičťejší a když vemeš hřebík, narazíš knot a tradá a můžeš zase jezdit dál, až do konce životnosti pneu.
Ale budiž, řekněme že to co jsem teď popsal, tě vůbec netrápí a víš do čeho jdeš. (A taky je v tom dost polopravd, protože říkám nejsem objektivní)
Teď něco o tom nákupu
Co je moc za TDR ti fakt neřeknu, ale tak přehled by si mohl mít sám ...když jsem kupoval stroj (nebo spíš veděl že budu) tak už jsem měsíce předem brouzdal po inzerátech a dělal si v hlavě takovej přehled, co a v jakým cca stavu stojí a proč ...ale třeba se zjeví někdo po mě kdo má o tomhle stroji přehled.
Díly ke stroji, popravdě ...první co mě zarazilo je "Rám" to myslíš "Rám motorky?" ...protože jestli jo, tak si horko těžko dokážu představit důvod (kromě vážný nehody) proč by někdo měl náhradní rám, to je jak kdyby někdo zrušil rám natolik, že musel koupit novej a nebo přeskládat motorku do jinýho rámu ? ...asi tomu prd rozumim ale je to fakt divný ...mimochodem na rámu je vyražený VINko který ti při Evidenční kontrole budou kontrolovat, jakmile nesedí, máme problém. Ostatní věci, no holt vždycky nějaký díly a příslušenství jsou ..ale i druhý kola... vážně si myslím, že někdo koupil bouračku a nebo zboural tu svou a prostě začal skládat
A ke konci,to co motor a tudíž i motorka vydrží, je dost velkej otazník ...zrovna před týdnem se tu někdo ptal u nějakého cruisera tuším co mu vydrží motor, když už bude mít do několika let najeto 100tis a vesměs se spousta lidí shodla na tom, že celý je to jenom o majiteli a o tom jak se k tomu stroji chová , ve výsledku všechny funkční části motoru se dají vyměnit. Ale opět tohle byl 4T u 2T, těžko říct ..ale zase 2T je mechanicky o dost jednodušší, takže proč by nemohl nalítat i stovku ? ...ostatně, mrkni tady na web, je tu spousta majitelů TDR co jí mají v super stavu a stále na jí jezdí
A na závěr dodám, že vše co jsem tu napsal je prostě jen můj subjektivní pohled na věc a není to žádné dogma a půlka z toho může mít od pravdy daleko víc, než se zdá , majitelé 2T / Retro / Endur mě tu možná omlátí moje věty o hlavu ...ale chtěl si názor, tady ho máš
PS: osobně si myslím, že 2T patří jen do krosky, protože takovej výkon s tak nízkým objemem a tudíž i nízkou váhou, má smysl jenom tam. Všude jinde je to hledání výkonu u lidí, kteří na to nemají řidičák.
Naposledy editováno 12.06.2019 01:49:34
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDR 125
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDR 125
orangesyrek píše: Jo a k tomu rámu, podle mě měl další TDRko na náhradní díly
Asi tak ...blbě jsem se vyjádřil předtím ..myslím si že přesně tak to bylo, nicméně je na zamyšlenou co vlastně opravoval když kupoval celou místo daného dílu, i když možná to bylo levnější jestli narazil na blbce jako já co už prostě nechtěl mít pojištěnej bouranej stroj v garáži a střelil za pár tisic abych měl klid a někdo na tom určitě vydělal
Jinak při nákupu se hlavně kontroluje jestli stroj není křivej ...v podstatě je osvědčená metoda se rozjet a pustit řidítka (nemusíš doslova ale aby měly úplnou volnost) a stroj by neměl padat na stranu a jet pořád rovně ...pak se zkoušejí a okoukávají tlumice, jestli těsnění je v pořádku a nikde neteče kapalina, klidně se neboj na tom pořádně zhoupnout ať ty tlumiče zatížiíš a pak motor ...ale těžko popsat co je a co není dobré ...každej druhej motor má tisíce zvuku i když je v pořádku, takový znamení problémů jsou většinou klepání především od převodovky a spojky, neměl by si slyšet nějaké drhnutí pískání a různé šramocení (ale pozor to že píst litá ve válci trochu slyšet je a to je normální) a prevedším kovové zvuky
Pak ještě zkontroluj jak to startuje a jak to jezdí ...za studena bych se nedivil kdyby 2T nechytil hned ...ale ohřátej už by měl startovat jak nic ...měl by ohřátej držet otáčky jak ve volnoběhu, tak za jízdy ...a není od věci mrknout na všemožné okolí šroubů především u motoru, protože když se to v tom někdo pořád vrtá tak to kolem poškrábe ... Taky mrkni na známky pádu (urvaný/lepený úchyty plastů a různé škrábance především na řidítkách, stupackachv výfuku a ráfku je to nejvíc vidět) kdyžtak se poptej co se stalo, nicméně není pravda že motorka co spadla je špatná (moje CBR spadlo 5x v malý rychlosti a odnesly to jen plasty a ložisko v krku řízení, má aktuální R1 určitě spadla několikrát a myslím že minimálně jednou udělala i nějakej kotrmelec ale taky je zatím úplně v pořádku)...všechny padaj a kdo říká že ne tak lže a nebo celej život jezdí rovně a jenom pět týdnů v roce
Dál těžko říct ...ve výsledku když jsem teď já nakupoval tak jsem část věci ani nezkontroloval protože už od pohledu bylo vidět že všechno vypadá zdravě, nezrezle, nepopraskaně ...
Jinak kosmetický vady vůbec neřeš ...ostatně máme to proto abychom jezdili a né leštili a lakovali a jinak na kontrolu rámu a neříkám že to funguje používám metodu poklepání, kdyby to bylo vařený tak by si měl na každé straně slyšet při klepnutí jinej zvuk ...(ale tohle je jen z mojí hlavy a možná je to blbost)
Naposledy editováno 12.06.2019 14:12:50
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2875 | 15.4.2024 v 21:44 Anti |
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 | posmiros | 4 | 8.4.2024 v 13:12 posmiros |
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 | komatkiller | 8 | 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf |
Prodej nepojizdné motorky smlouva Yamaha TDR 125 | Anonym1 | 8 | 13.8.2022 v 14:03 vilemx |
Spotřeba Yamaha TDR 125 | Matyas3k | 7 | 30.7.2022 v 19:25 SkotyCZ |