Téma: Garmin Zumo 595
Nechtěl jsem zakládat stejné téma, ale poslední příspěvky jsou z roku 2017 a moje zjištění po nákupu navigace mě přiměla k tomu, abych se o ně podělil. Třeba to někomu pomůže při rozhodování o koupi
Výhledově jsem místo Google map v telefonu chtěl pořídit určitě moto navigaci. Výhody zná asi každý. Rozhodování mezi typem a výrobcem navigace už tak jednoduché není. Z dostupných informací se dozvíte, že každá má nějaké "pro" i "proti". No a pak je tu i ta cena, která se je určitě dost přemrštěná. Ale pokud se rozhodnete pro navigaci, tak nakonec se slzou v oku zaplatíte. Nechci psát recenzi, jen zmínit několik věcí ke Garminu.
1) Připojení k PC nebo NTB přes USB port.
Většina dnešních notebooků, ultrabooků a McBooků nepoužívá standardně USB vstupy, ale redukční kabel, na kterém máte právě USB, HDMI, "C" vstupy, apod... Proto jsem byl překvapený, že pro prvotní aktualizaci SW a stažení aktualizace map se ZUMO vůbec k NTB nepřipojil. Běžně používám přes redukci a HDMI nebo USB vstup připojení na SMART TV - bez problému. Tady bohužel nic. Přes Garmin support jsem našel zmínku o tom, že Garmin může mít problém s připojením, pokud se kabel nezapojí na přímo do vstupu na zařízení, ale použije se právě redukční kabel. Takže jsem zkusil na starším typu NTB zapojit do USB a Garmin se připojil.
2) Další věcí je párování navigace přes BT s vaším intercomem, telefonem. Garmin sice umožňuje příjem tl. hovorů i volání přes navigaci, stejně tak i poslech hudby přes aplikaci Spotify nebo SD kartu s muzikou, ale problém je, jak to nastavit tak, aby to všechno fungovalo, jak má. Přes intercom komunikujete se spolujezdcem nebo ostatními, přijímáte tl. hovory, audio pokyny přes navigaci, posloucháte muziku a tady je problém, aby se dělo vše v tom správném pořadí a chvíli, jak má. Mluvím o BT připojení ne na přímo přes kabely. Cestou omylu a pokusu a přes zahraniční diskuse jsem zjistil, že pomůže posloupnost párování BT zařízení. U mě vše začalo vše správně fungovat, když jsem vždy jako první pároval nejprve zařízení intercomu a pak teprve telefon. Audio navigace se dá přes nastavení hlasitosti úplně ztišit, stejně jako upozornění na důležité body cesty. Pak můžete v klidu poslouchat hudbu a přijímat hovory. Po ukončení hovoru se poslech hudby obnoví.
3) Audio v CZ je dost trhané a někdy špatně srozumitelné. Na to si ale stěžuje většina vlastníků ZUMO 595 (i na pokyny v angličtině).
4) Jas displeje je dostatečný, ale ne lepší než má novější 395.
5) Navigaci jsem nechal připojit přímo na spínací skříňku zapalování, jelikož jsem se dočetl, že pokud máte na přímo a navigaci zapomenete vypnout a necháte na motorce, pak vám může i vycucat baterii. Takto se vypne s vypnutím motorky. Ale většinou si ji berete s sebou, protože 595 není zamykací, takže to není až zas tak velký problém.
Tak toť vše, i tak je toho dost
Výhledově jsem místo Google map v telefonu chtěl pořídit určitě moto navigaci. Výhody zná asi každý. Rozhodování mezi typem a výrobcem navigace už tak jednoduché není. Z dostupných informací se dozvíte, že každá má nějaké "pro" i "proti". No a pak je tu i ta cena, která se je určitě dost přemrštěná. Ale pokud se rozhodnete pro navigaci, tak nakonec se slzou v oku zaplatíte. Nechci psát recenzi, jen zmínit několik věcí ke Garminu.
1) Připojení k PC nebo NTB přes USB port.
Většina dnešních notebooků, ultrabooků a McBooků nepoužívá standardně USB vstupy, ale redukční kabel, na kterém máte právě USB, HDMI, "C" vstupy, apod... Proto jsem byl překvapený, že pro prvotní aktualizaci SW a stažení aktualizace map se ZUMO vůbec k NTB nepřipojil. Běžně používám přes redukci a HDMI nebo USB vstup připojení na SMART TV - bez problému. Tady bohužel nic. Přes Garmin support jsem našel zmínku o tom, že Garmin může mít problém s připojením, pokud se kabel nezapojí na přímo do vstupu na zařízení, ale použije se právě redukční kabel. Takže jsem zkusil na starším typu NTB zapojit do USB a Garmin se připojil.
2) Další věcí je párování navigace přes BT s vaším intercomem, telefonem. Garmin sice umožňuje příjem tl. hovorů i volání přes navigaci, stejně tak i poslech hudby přes aplikaci Spotify nebo SD kartu s muzikou, ale problém je, jak to nastavit tak, aby to všechno fungovalo, jak má. Přes intercom komunikujete se spolujezdcem nebo ostatními, přijímáte tl. hovory, audio pokyny přes navigaci, posloucháte muziku a tady je problém, aby se dělo vše v tom správném pořadí a chvíli, jak má. Mluvím o BT připojení ne na přímo přes kabely. Cestou omylu a pokusu a přes zahraniční diskuse jsem zjistil, že pomůže posloupnost párování BT zařízení. U mě vše začalo vše správně fungovat, když jsem vždy jako první pároval nejprve zařízení intercomu a pak teprve telefon. Audio navigace se dá přes nastavení hlasitosti úplně ztišit, stejně jako upozornění na důležité body cesty. Pak můžete v klidu poslouchat hudbu a přijímat hovory. Po ukončení hovoru se poslech hudby obnoví.
3) Audio v CZ je dost trhané a někdy špatně srozumitelné. Na to si ale stěžuje většina vlastníků ZUMO 595 (i na pokyny v angličtině).
4) Jas displeje je dostatečný, ale ne lepší než má novější 395.
5) Navigaci jsem nechal připojit přímo na spínací skříňku zapalování, jelikož jsem se dočetl, že pokud máte na přímo a navigaci zapomenete vypnout a necháte na motorce, pak vám může i vycucat baterii. Takto se vypne s vypnutím motorky. Ale většinou si ji berete s sebou, protože 595 není zamykací, takže to není až zas tak velký problém.
Tak toť vše, i tak je toho dost
ad1) na mém DELL Latitude 5491 s připojením přes USB C/Thunderbolt nemám problém, ale přiznávám, že stejně navi připojuji přes klasiku USB3.
ad2) nějakou posloupnost párování jsem neřešil a funguju. Pozor pouze u funkce Smartphone Link - Garmin má seznam podporovaných přístrojů a moje Xperia Z5 mezi nimi bohužel chybí. Vlastně tam chybí komplet portfolio Sony. Nicméně po počátečním boji s nastavením zabezpečení se Smartphone Link chytí v 9 pokusech z 10. U ostatních domácích telefonů (Sony, Huawei, Honor, Asus, nějaká NoName čajna) nebyl problém vůbec.
ad3) nemám problém
ad4) souhlas
ad5) nikdy nic nepřipojuji přímo na baterku. Na všechny doplňky mám extra okruhy spínané vlastním relé už jen proto, že pokud by se náhodou někdy objevil problém v eletrice, odpojím jeden kabel a hned vím, jestli je to v těch mých bastlech nebo ne. Zasahovat do originálních kabelů, příp. připojování přímo na baterku bez možnosti vypnutí beru jako cestu do pekel.
ad2) nějakou posloupnost párování jsem neřešil a funguju. Pozor pouze u funkce Smartphone Link - Garmin má seznam podporovaných přístrojů a moje Xperia Z5 mezi nimi bohužel chybí. Vlastně tam chybí komplet portfolio Sony. Nicméně po počátečním boji s nastavením zabezpečení se Smartphone Link chytí v 9 pokusech z 10. U ostatních domácích telefonů (Sony, Huawei, Honor, Asus, nějaká NoName čajna) nebyl problém vůbec.
ad3) nemám problém
ad4) souhlas
ad5) nikdy nic nepřipojuji přímo na baterku. Na všechny doplňky mám extra okruhy spínané vlastním relé už jen proto, že pokud by se náhodou někdy objevil problém v eletrice, odpojím jeden kabel a hned vím, jestli je to v těch mých bastlech nebo ne. Zasahovat do originálních kabelů, příp. připojování přímo na baterku bez možnosti vypnutí beru jako cestu do pekel.
Originál držák je to uprostřed. Já ho mám ještě v uzamykatelném držáku Touratech, abych nemusel navi při každé zastávce sundat a schovat. Součástí balení je i držák RAM Mount, který si můžeš upnout kamkoli, takže se nemusíš bát, že bys neměl navigaci kam uchytit.
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Zumo 595
u 590, 595 ( a asi i ostatních Garminů ) je potřeba dávat bacha na baterku v navigaci. pokud už je špatná, může oddělat napájecí zdroj ( přehřátí a vysoký odběr zdroje ). Já už musel po třech letech vyměnit. Cena asi 1500,-Kč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Zumo 595
Elzon píše: u 590, 595 ( a asi i ostatních Garminů ) je potřeba dávat bacha na baterku v navigaci. pokud už je špatná, může oddělat napájecí zdroj ( přehřátí a vysoký odběr zdroje ). Já už musel po třech letech vyměnit. Cena asi 1500,-Kč.
To eliminujes tim ze tam das pojistku ne?...kazda navi ma baterii tak asi hrozi u kazde to same...?
590 a 595....je v tom nejaky realny rozdil?...me prijde ze jen v kravinach...?
Vennom> pojistkou nic nevyřešíš, prostě špatnou baterku v navi. se snaží zdroj nabít a přehřívá se , přetěžuje se až odejde. Ano baterku má většina navi, ale Garmin má špatně vyřešenou ochranu zdroje a tak je nutné to řešit funkční baterií. Rozdíl 590 a 595 je v možnosti nastavení trasy co se týká nastavení výpočtu zatáček, stoupání a kategorie silnic. Jsou to ale dobré funkce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.