globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Z750 S za jízdy chcípá
Čau, prosím o radu. Mám problém se svojí Kawou Z750 S (r.v. 2005, stav tachometru cca 55 tis., vstřikování) – když jedu delší trasu a je horko, tak po nějaký době (cca dvě tři hodiny) většinou když vezmu pořádně za plyn, nebo prostě jen jedu dýl, tak spadnou otáčky na nulu, začne se dusit, absolutně nejde za plynem až nakonec úplně chcípne (chcípne motor, elektrika běží). Když chci nastartovat, tak normálně točí, ale nechytne. Když jí nechám pár minut stát, tak zase chytne a jedu dál, jenže pak po několika desítkách km se to většinou opakuje, případně když za to vezmu, tak chcípne hned, někdy si před tím střelí do výfuku...přijde mi to jako kdyby tam nešel benzín. Větrák nesepne.

Vyčistil jsem odvzdušnění nádrže, ale nepomohlo to. Navíc když chcípne a zkusím otevřít víčko nádrže, tak jde otevřít normálně, bez podtlaku a ani s otevřeným víčkem nejde nastartovat. Pro jistotu jsem vyčistil i čidlo stojánku, taky nepomohlo. Dneska jsem si všiml, že když chcípne a otočím klíčkem, tak čerpadlo nevrčí jako normálně, ale jen tak zlehka „povrkává“. Když jí nechám pár minut, tak zavrčí jako normálně a motor chytne. Stává se mi to jen, když je venku větší horko a jedu dýl, když jedu kratší trasy, nebo není takový vedro, tak za to můžu tahat, jak chci a nikdy mi nechcípne. Respektive stalo se mi to loni, tak jsem vyčistil odvzdušnění nádrže, pak normálně běhala, ale zase už byl podzim, takže možná nebylo takový horko, z jara taky jezdila normálně, až teď se mi to stalo dvakrát – zkusil jsem to znova vyčistit, ale nepomohlo to.

Takže mě napadlo, jestli se nemůže nějak hřát benzínový čerpadlo, až nakonec prostě úplně vynechá a potřebuje trochu vychladnout? Nebo tohle dělá něco jinýho? Moc se v tom nevyznám, nestalo se někomu něco podobnýho, nebo nemáte prosím někdo tip co vyzkoušet? Nechci to rovnou dávat do servisu, pokud by to bylo něco, co bych si mohl udělat sám doma. Možná jsem na něco zapomněl, tak pokud by měl někdo nějaký nápad, nebo připomínku, tak klidně pište. Díky za všechny rady a tipy
Předchozí
1 2
Následující

Z750 S za jízdy chcípá

10.6.2019 v 01:43 | Nahoru | #1
teoreticky by to mohlo byt to cerpadlo

1 reakcí na tento příspěvek Z750 S za jízdy chcípá

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2019 v 09:13 | Nahoru | #2
Určitě elektrika, pokud ti otáčky na tachu spadnou hned na nulu a motor si ještě poblafává tak bych se zaměřil na čidlo otáček na klikovce/vačkách nebo kde to měří.

E: čerpadlo vrčí podle toho, jaký je tlak na railu před vstřikama ale nevím jak rychle po chcípnutí ten tlak zmizí takže to lehké povrkávání nemusí být špatně.

Naposledy editováno 10.06.2019 09:21:10

2 reakcí na tento příspěvek Z750 S za jízdy chcípá

10.6.2019 v 11:49 | Nahoru | #3
Ahoj,
přidám se do diskuze, jelikož mám naprosto stejný problém se stejnou motorkou. Příznaky chcípání mám absolutně stejný jako jsou uvedené výše, dělá to od minulé sezóny. Kontroloval jsem také čidlo stojánku a odvzdušnění nádrže ale změna žádná. Určitě budeme rádi za nějakou radu, protože já dál nevím co s tím...díky všem

(reakce na) Z750 S za jízdy chcípá

11.6.2019 v 06:52 | Nahoru | #4
saldinho> Zdravím, tak se taky přidávám se stejným strojem a problémem. Začalo to včera po ujetí 120 km. Zdá se, že čidlo stojanu a chcípák to nebudou. Každopádně kontakty prostříknu. Zdálo se mi, že nesvítí neutrál, a čerpadlo nehrčí normálně. Při vypnutí a zapnutí, se neutrál rozsvítil a čerpadlo běželo a chytlo na cca 200 metrů. Po chcípnutí jsem zmáčkl spojku, chvíli jel,, zadarmo,, pak vypl a zapl zapalování, nastartoval a zase ujel cca 200-300 metrů. Během chcíplého motoru jsem povergloval nohou stojanem a procvakal chcípák na řídítkách. Pak po cca 10 min. pauze to chytlo a 20 km jsem dojel normálně domů. Konečně se dá jezdit, sem tam je i čas a zas komplikace. Nějaká rada na good servis na ostravsku? Anebo raději rovnou autorizák v Hlučíně?

(reakce na) Z750 S za jízdy chcípá

11.6.2019 v 07:25 | Nahoru | #5
saldinho> A ještě jsem si vzpoměl, že jsem vletěl cca 10 km, před poruchou do velké díry, až to třísklo do dorazů...

1 reakcí na tento příspěvek Z750 S za jízdy chcípá

11.6.2019 v 18:45 | Nahoru | #6
Díky za příspěvky. Hledal jsem si tady na fóru jak se projevuje to čidlo otáček a přijde mi, že by to mohlo být ono. Asi trochu hloupej dotaz, ale projeví se to i když to budu měřit za studena, nebo se to projeví až když ve chvíli kdy to chcípne? Díky

Z750 S za jízdy chcípá

Skvělá odpověď, děkuji! 11.6.2019 v 21:29 | Nahoru | #7
pisal sem prispevek dluhi jak kniha a on sa vyhodil eror.... cerpadlo nema vydavat zadne podivne zvyky,
koncaky na stojane a chcipaku premneras ohm metrem/mulitetrem,
cidlo otacek sa da skontrolovat treba postupovat podla manualu,
skusit pohledat na zahranicnych forach ,je pravdepodobne ze stym budu mnet aj druhy skusenost,
skusit youtube,
serivis mozno sa stym stretli a budu vedet hned reagovat, kazdopadne ked si spomemete dajte vedet cim to bylo , druhy si to mozu potom vyhledat , drzim palce mnejte sa

Z750 S za jízdy chcípá

11.6.2019 v 21:41 | Nahoru | #8
a este taka myslenka , ze temu cidlu otacek je vpodstate jedno ci je studene alebo teple, keby hapruje to tak by si mnel problem nastartovat aj za studena,
naopak cerpadlo musi tlacit po celu dobu jizdy , a pokad vydava chrasteni alebo netypicke zvuky tak urcite neni dobre, takze si aj to skus odsledovat,
a pokad ti to skape za jizdy nechaj tam hodeny kvalt a sleduj ci ti tachometr resp otackomer ukazuje cca adekvatne otacky , ked ano tak cidlo otacek to nebude , ale iba vtem pripade ze nemas automat hh tam bys ty otacky hledal marne v tem pripade

1 reakcí na tento příspěvek Z750 S za jízdy chcípá

11.6.2019 v 21:56 | Nahoru | #9
cidlo neutralu by nemnelo mnet vliv , signalizuje iba neutral, cidlo stojanu a chcipaku su dost podstatne, cidlo stojanu pokad neni funknce a neni to vyklemovane tak sa bez neho nerozjedes , sluzi totiz na ochranu pred moznym urazem ked zapomenes zaklapnut bočak ,
priklanam sa vicemne k temu cerpadlu , odsledujte ci vam pri tej strate vykonu spadnu aj otáčky na budikoch, ked ne tak s dost velku pravdepodobnostu je to tym cerpadlem, nedokaze vyvynut potrebny tlak ale to je iba muj pocit nejsem zadny odbornik

Z750 S za jízdy chcípá

11.6.2019 v 21:56 | Nahoru | #10
Když chcípne tak jsem zkoušel pustit spojku a ona se jakoby chytí, brzdí motorem, otáčky nula, vymáčknu spojku - chcípne - pustím chytí a zase brzdí motorem s nulovejma otáčkama až nakonec nechytne vůbec. Za studena chytá hned a bez problémů.
Každopádně až budu mít chvilku tak jí proměřím, koukal jsem do manuálu jak se měří ty čidla, tak uvidím jestli něco zjistím a dám případně vědět. Dík za tipy

Z750 S za jízdy chcípá

11.6.2019 v 22:03 | Nahoru | #11
vtem pripade by to mohlo byt aj to cidlo , pokad neni nejak moc drahe tak by sa asi oplatilo na skusku kupit, protoze porucha ktera neni pretrvavajuca sa strasne spatne hleda

(reakce na) Z750 S za jízdy chcípá

11.6.2019 v 22:06 | Nahoru | #12

Redflamengo píše: cidlo neutralu by nemnelo mnet vliv , signalizuje iba neutral, cidlo stojanu a chcipaku su dost podstatne, cidlo stojanu pokad neni funknce a neni to vyklemovane tak sa bez neho nerozjedes , sluzi totiz na ochranu pred moznym urazem ked zapomenes zaklapnut bočak ,
priklanam sa vicemne k temu cerpadlu , odsledujte ci vam pri tej strate vykonu spadnu aj otáčky na budikoch, ked ne tak s dost velku pravdepodobnostu je to tym cerpadlem, nedokaze vyvynut potrebny tlak ale to je iba muj pocit nejsem zadny odbornik



Právě, že otáčky spadnou na nulu, než to chcípne, plyn skoro nic nedělá, je to absolutně udušený - otáčky prostě nula. Mě ohledně toho čerpadla zarazilo, že právě vždycky vrčí když se otočí klíčkem (což má dělat), ale když takhle chcípne a otočím klíčkem, tak jen tak povrkne, až když jí nechám chvilku vychladnout, tak zavrčí normálně a nastartuje.

1 reakcí na tento příspěvek Z750 S za jízdy chcípá

11.6.2019 v 22:32 | Nahoru | #13
Dnes jsem to zkoušel v hycu a zácpách asi 50-60km, pak už bylo fakt vedro, tak jsem šel na pivo. Každopádně motorka jako nová, nic se nedělo. Za studena se to tedy asi nestane, až skutečně ve velkém horku a delší cestě (včera celkem asi 150km, závada se projevila po 120km).
Značkový servis v Hlučíně mě poslal tam kde končí záda, neservisují totiž staré a u nich nekoupené motorky.
A asi se bude blbě opravovat závada, která nejde vyvolat.
Ještě jsem našel ve vedlejším vláknu (z 750) ,že měl někdo podobný problém a byl to ,,skrat ve slučovači pod světlem" , ale nevím jestli to tam mám taky a ani co to je.
A když to chcípne za jízdy tak otáčky letí dolů stejně tak jako rychlost, když vypnu spojku, tak je to chcíplé. Přidat plyn nepomáhá. Jen vypnout zapalování, počkat cca 8s a pak klíček zapnout a normálně nastartovat (vše za jízdy se zmáčknutou spojkou) pak to chvíli jelo a zase znova. Opakoval jsem to asi 10x pak to už nešlo. Po 10min. pauze jsem nastartoval a dojel domů 20km bez závady (byl už večer a nebyl takový hyc a v nádrži byla tak 1/3). Třeba nemá ráda horký benzín...

Z750 S za jízdy chcípá

12.6.2019 v 01:54 | Nahoru | #14
najspis to bude tak jak pisal groll na zacatku

Z750 S za jízdy chcípá

12.6.2019 v 08:18 | Nahoru | #15
Mám to také tak přesně. Jedu 1x nebo 2x to cukne a pak to chcípne, otáčky padnou na nulu, svítí kontrolka FI, na plyn nereaguje. Když zkouším hned startovat točí ale nechytne, musím vypnout klíček. Po zapnutí klíčku po pár vteřinách zase naskočí. Zeptám se ohledně toho čidla klikovky či vačkách, kde přesně ho najdu a je tam pouze jedno nebo je jich více? Děkuji

Z750 S za jízdy chcípá

12.6.2019 v 09:01 | Nahoru | #16
Než budete cokoli kupovat, určitě bych prošel tu el. Na moto toho zase tolik není a el. součástí, které mohou tohle způsobit je ještě méně. Takže bych prošel konektory a kabely hlavně kolem přístrojovky a spínačky, potom kolem toho snímače.
Pokud svítí kontrolka FI a moto má možnost nějaké autodiagnostiky ať už vyblikávání a nebo kód na displeji tak nechat zobrazit v době poruchy. Nevím teď jak to má tahle Káwa, u mé moto (GSX1400) stačí proklemovat dva piny v diagnostickým kabelu a autodiag jede a ukazuje na displeji buď bez závady 00 a nebo kód závady.

Z750 S za jízdy chcípá

12.6.2019 v 09:19 | Nahoru | #17
Jo a ještě drobný poznatek... velký svazek konektorů bývá u světla (u naháčů dokonce rovnou za parabolou) a tam je v létě při rozsvícených světlech ve dne fakt teplo takže ty konektory a kabely dostávají co proto.

1 reakcí na tento příspěvek Z750 S za jízdy chcípá

12.6.2019 v 17:22 | Nahoru | #18
Tak na beton to není odvětrávání nádrže, páč to udělá i s otevřenou nádrží, a nemá to nic společného se stojanem.
Dnes mi to chcíplo po 110 km s jednou pauzou na kafe a birel někde uprostřed. Bylo to 5 km před cílem, na dvě nastartování jsem dojel. V garáži jsem to nechal běžet na stojanu dokud to nezdechlo.
Vypnu a zapnu zapalování a čerpadlo nic jen cvak. Nechal jsem to tak a po cca 30 sekundách se čerpadlo rozběhlo a na drb to chytlo. Je tam nějaké čidlo co hlídá čerpadlo? Se mi nezdá, že by čerpadlo reagovalo na teplotu když se pokazí, nějak si myslím, že když je po něm, tak cvak a stojím navždy. Ale nevím zatím se mi to nestalo... Projít ty svorkovnice je asi dobrý nápad, jen nevím jestli je to ono. Udělal jsem chybu, měl jsem doskákat k pumpě, nalít tam benzín (studený) a zjistil bych jestli to přestane.

(reakce na) Z750 S za jízdy chcípá

12.6.2019 v 19:41 | Nahoru | #19
2vmartin> Přemackej si konektory ve štekrech, pokud jdou zasunout zlehka, průchodem proudu se ohřejí a roztáhnou, uvolní a pak to funguje jak policejní maják...

Z750 S za jízdy chcípá

12.6.2019 v 21:13 | Nahoru | #20
Zdravím zvažuji koupi z750s tak patram po všem co by napovědělo, dnes jsem někde vyčetl že tuto závadu způsobuje ohnuta hadička paliva - kombinace stáří materiálu a horka už nedrží profil a v nějakém místě se zborti a omezí průtok paliva že motor chcipne. Pokud to někomu pomůže budu rád. S pozdravem kolama dolů

Z750 S za jízdy chcípá

12.6.2019 v 22:36 | Nahoru | #21
Takhle presne se chova motor na bohaty smesi. Strikacka by to ale mela eliminovat. Jako nejlevnejsi diagnostiku bych zkusil jizdu s vyndanym vzduchovym filtrem a jako opatreni poridil K&N nebo jjny propustny filtr.

Z750 S za jízdy chcípá

13.6.2019 v 07:25 | Nahoru | #22
Prosím může mi někdo poradit kde najdu to čidlo klikovky, koukal jsem na parstdepot a nejsem úplně z toho moudrej. Mohl by to být díl číslo 21176 u vstřikování paliva ??? Děkuji

Z750 S za jízdy chcípá

13.6.2019 v 11:18 | Nahoru | #23
Mě něco podobného vyváděl štekr u regulátoru...byl trochu vypálenej a volnej. U modelu Z750 rv 2003-2006 nešťastně umístěn u zadního kola, kde na něj lítá hromada bordelu. Jenže mě tedy moto chcípala, ale předcházelo tomu rozsvícení kontrolky FI a hlavně v nízkých otáčkách.

Z750 S za jízdy chcípá

13.6.2019 v 12:02 | Nahoru | #24
Z toho popisu to vypada na snimac polohy kliky.
A zavadu bych nehledal ve vstrikovani, ale prvne zkusil jestli ti to v dobe zavady vubec hazi jiskru.
Tam bude podle me zakopanej pes. (neni signal, neni jiskra)

Promer snimac polohy kliky...mel by mit nejaky predepsany odpor.
Zkontroluj konektory a draty od snimace do ridici jednotky.
Pak to muze byt samozrejme i ridici jednotka.

Naposledy editováno 13.06.2019 12:03:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá

13.6.2019 v 12:11 | Nahoru | #25

grooll píše: Určitě elektrika, pokud ti otáčky na tachu spadnou hned na nulu a motor si ještě poblafává tak bych se zaměřil na čidlo otáček na klikovce/vačkách nebo kde to měří.

E: čerpadlo vrčí podle toho, jaký je tlak na railu před vstřikama ale nevím jak rychle po chcípnutí ten tlak zmizí takže to lehké povrkávání nemusí být špatně.



Čerpadlo má jet furt, má zabudovanej regulátor tlaku a vratku. Pokud "povrkává", je to špatně.

Desítky z té doby měly ten problém, že když se v nádrži vysrážela voda (třeba dlouhé stání s poloprázdnou nádrží, biosračky apod), čerpadlo vyrezlo a projevovalo se to podobně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá

13.6.2019 v 12:14 | Nahoru | #26
FiZzeR> ale to by mu pri roztocenym motoru nepadly otacky na nulu. I kdyz je mozny ze to signal do tacha muze brat z nejakeho vstriku...ale i tak by rucicka nepadla, jen by tam nesel benzin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá

13.6.2019 v 12:20 | Nahoru | #27

Jarrinn píše: FiZzeR> ale to by mu pri roztocenym motoru nepadly otacky na nulu. I kdyz je mozny ze to signal do tacha muze brat z nejakeho vstriku...ale i tak by rucicka nepadla, jen by tam nesel benzin



Kdyby to bylo čidlo, rozsvítila by se kontrolka imo (FI).

Netvrdím že to bude stopro v čerpadle, ale možnost to je

Naposledy editováno 13.06.2019 12:20:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá

13.6.2019 v 12:29 | Nahoru | #28
FiZzeR> ze by to hodilo chybu si nemyslim. Imho to nema jak zjistit, ze tam signal ma byt....kdyz jedinej kdo to vi, je ten snimac

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá

13.6.2019 v 12:34 | Nahoru | #29
Jarrinn> Minimálně při zapnutí zapalka jednotka testuje čidla. Za další, je tam ještě čidlo vačky, tzn. pozná že tyhle dva vstupy nesouhlasí (vačka se točí a klika ne).

Pro zajímavost, starý RSV třeba bez čidla kliky dál jede, akorát svítí chyba a po vypnutí motoru už nenastartuješ.

Z750 S za jízdy chcípá

13.6.2019 v 12:39 | Nahoru | #30
Osobně bych koukl na to čerpadlo, pokud by bylo ok, tak bych ssebou vozil - ideálně analogovej - voltmetr a v momentě kdy by to začalo zlobit, proměřil bych vstup do čerpadla, jestli tam nejsou nějaký výpadky napájení (jestli to třeba nevynechává kvůli relátku, chcípáku, stojánku, spínačce apod)

E.: a že to nechceš dávat do servisu - to buď bez starosti, tady ty občasný a blbě nasimulovatelný závady všichni děsně milujou, takže tě s tím beztak nejspíš pošlou v prdel

Naposledy editováno 13.06.2019 12:41:50
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zasekávání volnoběhu a hrubý zvuk Kawasaki Z 750, Kawasaki Z 750S, Kawasaki Z 750R j8rda7 2 6.9.2020 v 19:07 RAMIR
Zkušenosti s Kawasaki Z750 S Kawasaki Z 750S dawsn 26 21.6.2020 v 17:03 Vencl1
Tlumičový olej Eurol 10W Kawasaki Z 750S Sarka-Farka 9 17.6.2020 v 12:05 assassin
Kawasaki z750s rok 2005 jaký OLEJ f... Kawasaki Z 750S yannick 3 12.2.2020 v 18:44 fidel
Palivové čerpadlo Z750 záměna Kawasaki Z 750, Kawasaki Z 750S, Kawasaki Z 750R All 2 16.9.2019 v 18:26 madis

TOPlist