globalmoto_duben_nolan





Téma: Neházi jiskru - záhada
31.5.2019 v 09:16
Ahoj, potřeboval bych někoho s křišťálovou koulí.
Sůza si pro mě nachystala následující oříšek:

Vytahnu motorku z garaze, nastartuju a jezdim. Nekde zastavim, pozevluju a uz nenastartuju.
Starter toci svizne motorem, ale nehazi jiskru. Stalo se mi to ted nekolikrat po sobe. Po nejake dobe to zas zacne fungovat.
Zatim nebyl cas se v tom hrabat a tak to resim jenom v hlave.

Baterie - kdyz protaci svizne motorem, tak by nemel byt s jiskrou problem...?
Dráty, kontakty - během jízdy k žadným výpadkům nedochází...tak asi ok....?
Snimáč polohy kliky - během startování se hýbe ručička otáčkoměru, takže asi ok...?
Nutno podotknout, že mám aftermarket budíky a signal je přiveden přímo od snímače. Jezdím s tim 3 roky bez problému. Origo je signál k tachometru veden stejným kabelem co je vedem od CDI k cívkám.
Cívky - jiskru nehází ani jeden válec. Zatím nic neměřeno.
CDI - ??

Zatím mi to v hlavě vychází na problém se signálem k cívkám (CDI, cívky). Ale stve me, ze to po nastartování normálně funguje.

Napadá vás někoho něco? Pustím se na to nejspis zitra. Nemá někdo na pujčení řídící jednotku ke starýmu SV650?





1 reakcí na tento příspěvek Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 10:04 | Nahoru | #1
V podstatě sis odpověděl sám.... Snímač může házet v nevhodnou dobu nebo slabý signál. Pak se chytne s na vyšší otáčky jede. Šel bych po snímači s drátům od něj a pak po CDI.
Případně se mohlo posrat něco v těch budíkách s blokuje ti signál snímače...

Naposledy editováno 31.05.2019 10:05:59

(reakce na) Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 10:11 | Nahoru | #2
Anti> budiky jsem zkousel odpojit a stejnej problem
kdyby snimac hazel v nevhodnou dobu, tak sice nenastartuje, ale aspon by hazel jiskru.

ale natuknul jsi me s tim slabým signálem. Ze by byl po zahrati motoru v nizkých otackach slabsi...jestli je to mozny
No bude zabava

Naposledy editováno 31.05.2019 10:21:20

1 reakcí na tento příspěvek Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 11:17 | Nahoru | #3
nebo CDI jak se zahřeje tak nemaka , kdysi davno sem měl tuto zavadu na simalovi , ten už měl taky jenom snímač a obdobu CDI , cca po 10-15 km to přestalo jet, prostě to zdochlo, tak sem si vždycky zapalil , a až to vychladlo tak je vesele dal

(reakce na) Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 11:19 | Nahoru | #4
zdenysrx6> no to je prave ta zahada.
Nastartuju a muzu jezdit do zblbnuti. Ale jakmile to chcipnu, tak uz to (nekdy) nenastartuju.
a CDI nijak prehraty na omak neni

Naposledy editováno 31.05.2019 11:20:14

1 reakcí na tento příspěvek Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 12:08 | Nahoru | #5
Tohle rády dělají cívky,po zahřátí se někde spojí vinutí na krátko.Snimač je taky cívka...

(reakce na) Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 12:54 | Nahoru | #6
Anti> ted jsem to zkusil nastartovat a jen to toci motorem, takze vliv tepla skrtam.
Vlitnu na to hned po praci.

Jen tak predbezne. Napad na nejaky aftermartket CDI? Koukal jsem na ignitech, ale v manualech pro montaz neni mezi suzukama moje SV. Dotaz jsem jim poslal.
E: a tak jsem prehlidnul jejich Sparker TCIP4

Naposledy editováno 31.05.2019 13:14:34

1 reakcí na tento příspěvek Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 14:40 | Nahoru | #7
Já teda tak kvalitní křišťálovou kouli nemám, nicméně když už tady vylučujete vliv teploty na indukčky, vedení k CDI apod., tak je ještě jedna věc, která blokuje startování (zapalování) a která občas zlobí při zastavování a slejzání z motorky...

... podobné problémy můžou nastávat v okruhu bočního stojánku a jeho snímače, který je nejčastěji propojen přes invertující relé k páčce spojky a kontrolce neutrálu. Význam je takový, že když je vyklopený stojan a zařazen neutrál, tak se nechá nastartovat, ale když se k tomu kopne kvalt místo neutrálu, tak to zhasne (proto se blokuje zapalko). Osobně mě už jednou tento okruh vytrestal na jiné moto, proto předávám dále, aniž bych měl nějaké konkrétní zkušenosti se SV 650 (chce to zkontrolovat hlavně ten spínač na stojanu, ale může být KO i ten na páčce spojky... řídčeji to invertující relátko).

Jo a taky mě jednou vytrestal kontakt v pravém STOP tlačítku na nouzové chcípání motoru, ale to bylo u Jawky, takže to se asi nepočítá

Howgh!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 15:00 | Nahoru | #8
Sofía> to by bloklo i starter, ne?

Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 15:57 | Nahoru | #9
Ano,bloklo

(reakce na) Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 16:08 | Nahoru | #10
Jarrinn>

Né vždy, je to podle zapojení. Třeba u skútrů se to tak nedělalo... vím ze zkušenosti, protože startér točil jako blbej, brzdu jsem měl zmáčknutou a stejně to nechytlo. Stačilo zaklopit stojan a provést stejný rituál a jelo to hned.

Co mám zkušenosti, tak startér je blokován stopknoflíkem na řidítkách (tj. když je přepnut do OFF, tak netočí startér), a zapalování stojanem.

Rozhodně se nehádám ... takže jestli se večer dostanu k servisu malé Yamahy té mojí, tak to schválně zkusím.

... ale když tak o tom přemýšlím ještě jednou, tak od stojanu by to měl být hlavně chcípák na motor (cívky), protože stojan prostě chcípá (a to je jeho hlavní funkce), takže z povahy věci není potřeba blokovat startér, resp. cpát se s tím ještě do ovládacího okruhu startéru - zbytečné a komplikované.

2 reakcí na tento příspěvek Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 20:36 | Nahoru | #11
Tak chlapci, dostal jsem se dneska i do dílny a...

... Yamaha SR - karburátorová: stojan vyklopen, rychlost zařazena, spojka vymáčknuta a:

a) startér točí
b) jiskru nehází

Karbecovou mašinu beru více jako etalon, jednak kvůli dlouhodobému vývoji (vyzkoušenému zapojení) a jednak protože zapojení u karbecových motorů je jednodušší a průhlednější, jak u stříkaček, kde to může být provázané složitěji.

Takže za mě pořád ještě kontroluj obvod bočního stojanu. Mj. pokud si to dobře pamatuji, tak když je stojan vyklopen, tak by měl být spínač rozepnut. Měl by to být bezpečnostní systém jako u signálových kabelových vedení, kde se takto komenzuje případné přestřižení kabelu (na straně bezpečnosti, protože při přestřižení nevíme, jestli je stojan vyklopen nebo je kabel poškozen).

Howgh!

(reakce na) Neházi jiskru - záhada

31.5.2019 v 21:25 | Nahoru | #12
Sofía> no po dnesni peripetii ji asi poslu do kopriv
Prijdu k ni a jiskru nehazela. Hejbal sem s kabelama se stojankem se vsim a nic.
Tak jsem sundal plasty, nadrz....vyndal svicku a zkusil. Chytla hned a zadni valec mi hodil do ksichtu benzin.
Tak jsem jeste prostrikal kontaky. Promeril napeti na civkach....zkusim a jiskra nikde.
Merim, zkousim, cumim do manualu furt nic...vyndam CDI cumim na kontakty...a najednou byla jiskra zpatky.

Tak jsem dal zpatky nadrz, nastartoval a zkousel hejbat kabelama...furt to fungovalo.
Projel jsem nekolikrat cely spektrum otacek a vsechno bez chyby.

Chcipnul jsem to a zkusil hned znovu nastartovat...a nic

Tak jsem dal zpatky vsechny plasty a nasranej jsem vytahnul CDI a nekolikrat s ni klepnul o futra.
Dam to zpatky a ta svine nastartovala. A dokonce i po tom co jsem ji hned chcipnul a zkusil znovu.

Takze ted vim uplny hovno...ale smrdi mi to naclou jednotkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neházi jiskru - záhada

1.6.2019 v 07:42 | Nahoru | #13
Sofía> Takhle kreténsky to měla řešeno třeba Cagiva na modelu Canyon.Koupili jsem ji pro ženu a na první benzince jsem po natankování tlačili po place a nadávali co koupili za klumprt než jsem si všiml že žena stopla motor stop spínačem.Já byl z KLR zvyklý že netočí ani startér a tady startér točil jak o závod a jiskra nic.Stejně to mají i čínské skůtry.U Japonců jsem se s tím nikdy nesetkal...

Jarrinn:Ano,s největší pravděpodobností jednotka.Ale SVček je jak hnoje,nebude problém si někde půjčit.Případně Ignitech.Pro karbece stojí snesitelnou částku,a já osobně ho mám velmi rád.

Naposledy editováno 01.06.2019 07:42:58

(reakce na) Neházi jiskru - záhada

1.6.2019 v 12:54 | Nahoru | #14
Anti> nahovno je, ze tu zavadu nedokazu nasimulovat.
Pouze "vylucovaci" metoda to haze na tu jednotku. S SVckem uz nikoho neznam a asi to risknu a koupim novou od ignitech. Bazarova se mi kupovat nechce.

Neházi jiskru - záhada

1.6.2019 v 22:46 | Nahoru | #15
Zkontroluj kabeláž od spínačky, ve spínačce je odpor, má dávat nějakou hodnotu, pokud je někde přechodový, tak hodnoty jsou jiné a jiskra není.

Neházi jiskru - záhada

12.6.2019 v 19:26 | Nahoru | #16
Tak to jen uzavru.
Koupil jsem jednotku od Ignitech s jiz nacvaknutym konektorem pro SV. Motorka pri testovani na starou i novou jednotku samozrejme fungovala bezvadne....jak jinak.
Asi po hodine se to STALO . Konecne nestartovala! Tak sup hned novou a nastartovala, lup tam starou a nestartovala...a tahle asi 5x se stejnym vysledkem. Takze to "snad" byla ta jednotka.
Jen tak pro zajimavost. Jednotka me stala 3400,-. Bazarova origo stoji cca 2000.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 Včera v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245

TOPlist