bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdílné servisní intervaly
31.5.2019 v 07:57
Zdravím, v českém uživatelském manuálu k Benelli BN 302 jsou veškeré servisní intervaly po 3000 km, zatímco v anglickém servisním manuálu je evidentně ta stejná tabulka z které vychází českej překlad, ale veškeré servisní intervaly jsou po 4000 mílích, což je víc než dvojnásobek, a to včetně výměny oleje.

Měnily byste olej podle českého manuálu po 3000 km, nebo po 6000 km? Nebo zvolit nějakej kompromis? Myslíte si, že do anglicky mluvících zemí se dováží nějaká kvalitnější verze motorky, nebo se jen českej importér snaží co nejvíc minimalizovat rizika?

Naposledy editováno 31.05.2019 08:00:45

Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 08:05 | Nahoru | #1
Já jsem se zatím většinou setkal se špatným překladem/přepisem, takže bych vzal údaje z anglického manuálu a tím bych se řídil.

Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 08:53 | Nahoru | #2
Kdo by měl o ten anglickej servisní manuál zájem, tak jsem ho nahrál i sem na motorkáře, ale ještě není ten soubor schválenej, a potom je ke stáhnutí taky tady: http://www.mediafir...ice+Manual+FINAL.pdf

Naposledy editováno 31.05.2019 08:54:36

1 reakcí na tento příspěvek Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 09:13 | Nahoru | #3
6.000 km je nejběžnější interval na výměnu oleje, BN se nebude vymykat. Samozřejmě jsou motorky s delším intervalem nebo kratším.
Jo, informace se různí, já mám třeba v servisní knížce předtištěné kolonky 6.000 km a v manuálu je 10.000 km ( abych byl přesný, v manuálu je 6.000 Miles or 10.000 Kms ) takže zřejmě tisková chyba. Ale jelikož jezdím +/-6tk za rok, tak se tím netrápím

Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 11:35 | Nahoru | #4
dle googlu to ma napln oleje cca 3L, tak bych spis veril tem 6000km, tak jak to maji ostatni motorky s timhle objemem oleje

1 reakcí na tento příspěvek Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 11:56 | Nahoru | #5
Dělají to Čeští importéři, aby si zajistili více práce. Řídil bych se originálem.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 13:50 | Nahoru | #6
technicky vzate nebude to mat vplyv na zaruku? pretoze u auta mam jasne napisane ze servisny interval + max 1000km inak pada nastandartna zaruka (nedodrzanie servisneho planu). tato tema ma zaujima aj ked asi nikdy nebudem mat nove moto

(reakce na) Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 14:07 | Nahoru | #7

GL1 píše: ( abych byl přesný, v manuálu je 6.000 Miles or 10.000 Kms ) takže zřejmě tisková chyba.



Jo no, měli správně napsat "or 9656.06 Kms"

(reakce na) Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 14:08 | Nahoru | #8

Ufon_zeleny píše: Dělají to Čeští importéři, aby si zajistili více práce. Řídil bych se originálem.



Ty jo, a já myslel že svou teorií o Sametovém podfuku jsem nejvěrtší konspirátor v okolí

Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 15:22 | Nahoru | #9
Jo, záruka určitě padá, to je jasný. Ted jsem ještě viděl anglickej uživatelskej, co mají přímo na italskejch stránkách Benelli a tam je taky 3000 km, ikdyž některý jiný čísla jsou tam taky mírně jiný od toho českýho. Vypadá to, že těch 4000 mil je jen pro US verzi a v Evropě mají všude 3000 km. Tak to by mě vážně zajímalo, proč mají amíci prodlouženej servisní interval? Že by se na tom podepsala obecně menší ochrana spotřebitele a kratší záruka, než v byrokratické EU?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 15:54 | Nahoru | #10
Komorerth>
A kdo ti jako u moto třeba s 15 000Km dokáže, že si měnil za tu dobu olej 2x nebo 3x? To nelze technicky dokázat ani vyvrátit
Není třeba dělat servis u dealera, aby to mělo vliv na záruku.

Naposledy editováno 31.05.2019 15:55:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 16:09 | Nahoru | #11

Spazik píše: Komorerth>
A kdo ti jako u moto třeba s 15 000Km dokáže, že si měnil za tu dobu olej 2x nebo 3x? To nelze technicky dokázat ani vyvrátit
Není třeba dělat servis u dealera, aby to mělo vliv na záruku.



Driv byly servisni knizky papirovy a bylo nutny razitko ze servisnich prohlidek, jinak zadna zaruka. Dneska to bude asi jako u aut a bude knizka elektronicka. Nicmene bez autorizovaneho servisu v predepsanych intervalech bude u vetsiny motorek po zaruce..

(reakce na) Rozdílné servisní intervaly

31.5.2019 v 18:31 | Nahoru | #12
Spazik> pisal som nadstandartnu zaruku. som si vedomy faktu ze u dvojrocnej je to po novom jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdílné servisní intervaly

3.6.2019 v 10:58 | Nahoru | #13

DrDNA01 píše: Driv byly servisni knizky papirovy a bylo nutny razitko ze servisnich prohlidek, jinak zadna zaruka. Dneska to bude asi jako u aut a bude knizka elektronicka. Nicmene bez autorizovaneho servisu v predepsanych intervalech bude u vetsiny motorek po zaruce..



Dealer může říkat co chce, ale ze zákona prodejce/dealer nemůže zákonnou záruku podmiňovat servisem u něj.
Servis může být prováděn jakýmkoli kompetetním servisem (dle doporučení výrobce a za použití výrobcem předepsaných dílů, náplní...).

Teoreticky si to můžeš dělat i sám doma v garáži, pokud pak v případě sporu doložíš (např. fakturami za díly, olej atp.), že byl servis dělán dle pokynů výrobce. A dealer neprokáže, že reklamovaná vada byla způsobena neodborným/zanedbaným servisem.

Naposledy editováno 03.06.2019 11:01:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdílné servisní intervaly

5.6.2019 v 19:39 | Nahoru | #14
Spazik> bloková vyjímka (jakýkoliv servis) neplatí pro motorky (ty chtějí v záruce autorizák, doufám, že i zahraniční)

V intervalech oleje jsou zmatky-chyby u většiny výrobců. Třeba cbf250, v brazilskym manuálu 3tkm (asi nemaj kvalitní oleje) v evropskym 12tkm (sice má oilchladič a oilfitr, ale na časté městské použití malého motoru bude 6tkm zdravějších). Nebo yamaha v eu: ybr125 je bez chladičů a filtru a píšou 6tkm, yzf-r125 je má, ale píšou 3tkm!(viděl bych to opačně).
V záruce se drž příručky a pak si najdi kompromis dle použití.

(reakce na) Rozdílné servisní intervaly

7.6.2019 v 13:01 | Nahoru | #15

bledemon píše: Spazik> bloková vyjímka (jakýkoliv servis) neplatí pro motorky (ty chtějí v záruce autorizák, doufám, že i zahraniční)
.



Není pravda, bloková vyjímka EU na motorky sice neplatí, ale pro každé zboží bez výjimek platí zákonná 2-letá záruka, kterou nelze podmiňovat ničím, tedy ani servisem v dealera.

Např. v USA nebo v UK to co vím platí taky. Protože to odporuje podmínkám rovné hospodářské soutěže.

https://www.dtest.cz...-ke-ztrate-zaruky/34

Tady to rozepsal uživatel Poggy:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=141509

Rozdílné servisní intervaly

8.6.2019 v 10:30 | Nahoru | #16


Tak jsem konečně po týdnu dostal od prodejce TP a manuály. Je to ten faceliftovej model 302S. Jsu z toho ale zmatenej ještě víc, protože v tom originálním multijazyčným co jsem dostal píšou po 3000km, ale v tom českým, který je k tomu taky dodanej píšou po 6000km, viz. foto. Takže mám dva manuály přímo od prodejce, který si odporujou, a jak jsem zjistil, tak ne jen v této jediné věci

Asi se budu řídit tím českým, protože měnit olej po 3000km se mi nechce, a kdyžtak se vymluvím, že anglicky neumím

Naposledy editováno 08.06.2019 10:34:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Benelli BN302s model olejového filtru [1, 2] Benelli BN 302 ihnaja 45 9.4.2023 v 23:12 radi5
oxford USB 2,1 adaptér-zkušeností s... Yamaha FZ1 Fazer, Benelli BN 302 ihnaja 6 26.3.2023 v 20:55 Kanada21
Zkrácení brzdové hadice - jak na to Benelli BN 600, Benelli BN 600 GT, Benelli BN 302, B... ihnaja 19 3.3.2023 v 23:23 Julip2
Zadní brzda nebrzdí ani po výměně p... [1, 2, 3] Honda CB 1000F, Benelli BN 302 ihnaja 86 7.9.2022 v 16:10 33.petr
Koukám po moto Malorážce [1, 2, 3] Suzuki Inazuma 250, Benelli BN 302, BMW G 310 R, Ben... jira123 72 27.7.2022 v 17:48 Matess727x


TOPlist