bmw_r1300gs_cartec





Téma: Tuňák = Michelin Road 5 tlaky NA okruh
Přátelé, kamarádi, kolegové. Jelikož jsem se rozhodl obout Tuňáka na Michelin Road 5, tak by mě zajimalo na kolik nafouknout tyhle pryže na okruh ? Jestli má někdo zkušenost když s nima byl na okruhu. Bavíme se tu o tlacích za studena.

Na kyvce mám napsáno foukat na 2.4 a 2.9, ale jde mi o to orkuhové ježdění. Jedu 28.5 do Mostu, tak se tam s někým z vás mohu setkat.
Nebudu tam honit časy, ale pomalu taky nepojedu. Vím, že to není to pravý ořechový na okruh, ale teď to mám obuté takže tak... Díky za rady


Tuňák = Michelin Road 5 tlaky NA okruh

21.5.2019 v 10:52 | Nahoru | #1
Nech tam to co máš nafoukáno normálně. Tlaky tě rozhodně limitovat nebudou.

Tuňák = Michelin Road 5 tlaky NA okruh

21.5.2019 v 16:22 | Nahoru | #2
2.9 je na okruh hrozně moc, dej tam 2.3 předek, 2.5 zadek (spíš 2.2/2.4 pokud bude slibovaných 18°) a pokud se to bude přehřívat, můžeš trochu přifouknout. PR5 je dobrá guma, dává slušnou zpětnou vazbu, drží na studené i teplé trati, což v Mostě často potkáš díky stínu a lokálním srážkám, už jsem tam zažil 8 přechodů mezi mokrem a suchem během jednoho kola , jen bych se bál těch teplot, jak začne modrat, je jí teplo.

Naposledy editováno 21.05.2019 21:04:38

1 reakcí na tento příspěvek Tuňák = Michelin Road 5 tlaky NA okruh

21.5.2019 v 17:35 | Nahoru | #3
Jak se ti povedlo tu starou gumu takhle sjet? To je od gumování?

1 reakcí na tento příspěvek Tuňák = Michelin Road 5 tlaky NA okruh

21.5.2019 v 20:28 | Nahoru | #4
Na okruhu jsem s nimi ještě nebyl, ale podle toho, jak se chovají na mém eFku, tak bych tlak nechal jak je. Mám je jeté na hranu a ještě se mi nestalo, že bych pocítil nějakou nejistotu při tlacích uvedených na štítku. A pokud ubrat tlak, tak snad jen minimálně.

(reakce na) Tuňák = Michelin Road 5 tlaky NA okruh

21.5.2019 v 20:59 | Nahoru | #5

MEK0TA píše: Na okruhu jsem s nimi ještě nebyl, ale podle toho, jak se chovají na mém eFku, tak bych tlak nechal jak je. Mám je jeté na hranu a ještě se mi nestalo, že bych pocítil nějakou nejistotu při tlacích uvedených na štítku. A pokud ubrat tlak, tak snad jen minimálně.



Porovnávat zatížení gumy na silnici a na okruhu je nesmysl. Na okruhu je ta guma, kromě rovinky, neustále na hranici své přilnavosti. Od toho, co tě traťák pustí z pitlajny tam máš stále buďto maximální plyn nebo maximální brzdy vzhledem k náklonu. Na silnici má guma čas se ochladit, na okruhu dostane maximálně trochu "vydechnout" na té rovince.

(reakce na) Tuňák = Michelin Road 5 tlaky NA okruh

21.5.2019 v 21:56 | Nahoru | #6
K4m3n> ano od gumování.

Tuňák = Michelin Road 5 tlaky NA okruh

24.5.2019 v 08:00 | Nahoru | #7
Sportovně cestovní guma je allround, snese nízké teploty, na teplo na okruhu není stavěna. Místo tlaků se raději zajímej o to, abys dostal nad okruh pořádně černý mrak.

Rada ohledně snížení tlaku. Už při svých doporučených, silničních tlacích ji můžeš s prstem v nose přehřát. Co se asi stane, když tam bude tlak nižší (méně vzduchu) a tím se guma rychleji zahřeje?
Sleduj rozdíly a drž nárůst okolo 0,2-0,3 desetin. Jak se dostaneš přes 0,5, už jsi moc a snížíš ji nájezd dost razantně.

Dreamer Ti napsal, že na okruhu jsi pořád na limitu. Tady Ti limit dá především guma, zkus jezdit k němu a pod ním, i když normálně zvládneš jezdit rychleji.

Tuňák = Michelin Road 5 tlaky NA okruh

24.5.2019 v 15:23 | Nahoru | #8
good luck 28.5 jedu Brno a dle počasí pojedu přezouvat na mokrý slicky

Tuňák = Michelin Road 5 tlaky NA okruh

26.5.2019 v 13:02 | Nahoru | #9
U tychto gum bych nechal to co tam ma byt a radsi sa zajimal o styl jizdy. Jak pisal Krejza.
Minuly rok sem byl v brne na volnych pred rekordem, vpredu PR5 vzadu PR3. PR3 sem uz na okruhu kedysi vyskusal a je to ciste maslo, presne to potvrdzovalo to co Krejza pisal. A to bylo aj na tychto volnych. Za to predna PR5 sa oproti zadnej PR3 ani zdaleka tolko neprehrivala, resp na ni nejake znamky prehrivana nebyli videt, na rozdil od zadnej.
Ano, zadna na litry dostava vic na frak, ale ja sem jezdil schvalne tak, abych zadek neprehrival, cize vyjezdy s citem a pomaly a radsi to dohnat na brzdach atd. Ta pr5 byla na tem ohodne lepsi jak pr3. A to aj pocitovo.
Jo inac, jake jezdis casy?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzdové kotouče tsuboss nebo arashi... Aprilia Tuono 1000 R Factory Honza-K 8 6.3.2024 v 10:20 Honza-K
Úprava stavu km na budíku Aprilia Tuono 1000 R Factory V.I.R.G.I.L 19 7.2.2024 v 06:24 FJRPEPA
Úprava svodů - Aprilia Tuono 1000 '04 Aprilia Tuono 1000R JeyJey80 4 20.1.2023 v 19:20 JeyJey80
Tak ktoru [1 ... 5, 6] Aprilia Tuono 1000 R Factory, KTM 1290 Super Duke R,... coffeeracer 165 8.7.2022 v 12:52 MedWed
Nejde vykalibrovat Gi-Pro Aprilia Tuono 1000R honzaVTR 9 21.6.2022 v 10:11 Danis


TOPlist