globalmoto_duben_nolan





Téma: Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw
17.5.2019 v 12:10
Zajímalo by mě, jak je to s řízením skutru 125 do 11kw v Německu. Mám oprávnění skup. B a skup. A1 s kodem 150. Je možno legálně vyjet s tímto do německa nebo to nelze? Zajímá mě jestly to někdo řešil a případné informace s tím spojené. Děkuji za názory a rady.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

Skvělá odpověď, děkuji! 17.5.2019 v 13:11 | Nahoru | #1
Pokud si dobře pamatuji, tak ne. Harmonizační kód 150 Tě omezuje 50 ccm3. V DE a AT děláš řidičák AM ( do 50 ccm3 a max 45 km/h), A1 ( max 125 ccm3 a max 11kW), A2 ( víc jak 125 ccm3 , ale méně jak 35kW) a Áčko. U skupiny A1 není podstatné zda se jedná o automat či nikoli, ale dokud nedovršíš 18-ti let, nesmí vozidlo vyvinout vyšší rychlost jak 80km/h. Zároveň platí, že s “vyšší” skupinou máš automaticky i “nižší” . Z Béčkem dostaneš automaticky i AM, ale to Tě neopravňuje k řízení skútrů do 125 ccm3 a 11kW jako u nás či v jinde ( PL, SK apod.). Takže jestli tomu dobře rozumím, musel bys mít v řidičáku vyznačenou skupinu A1 bez nějakého dalšího omezení, nebo alespoň s harmonizačním kódem 151 ( do 400 ccm3).

Naposledy editováno 17.05.2019 14:35:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

17.5.2019 v 14:43 | Nahoru | #2
Kočí72> njn je to škoda.... ale tušil sem to že to tak nějak bude německé pohraničí mám na dosah ruky a jsou tam moc hezké vesnice, městečka a silnice na oddech a klidné projíždění ,poznávání a vejletování. NJN hold budu muset znova do té autoškoly.
Takže setkání s nějakou "švestkou" v německu by mohlo vyjít asi draho nedej bože případná nehoda

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

17.5.2019 v 18:26 | Nahoru | #3
Hokke: Kymco Downtown jsem měl také, modrý, fakt suprovní stroječek a taky jsem řešil řp na 125ccm. Jedině můžeš na Slováky a do Polska. A já chtěl taky do Rakous, Itálie.. a nechtělo se mi kvůli tomu dělat Ačko. Ale nakonec na stará kolena jsem si ho udělal a fakt nelituji. Nejsi v ničem omezený a máš to pozbytek života. A navíc jsem zkusil přesedlat přímo na dospělou motku-byl to dycky můj sen mít něco takového, ikdyž jsem skútry taky miloval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

17.5.2019 v 18:34 | Nahoru | #4
dalinv> A ty si mal kde vo vodičáku napísané , že môžeš len s B-éčkom a bez oprávnenia (minimálne) A1 , jazdiť 125ccm skúter aj v iných krajinách , nielen v ČR ?
Lebo je to blbosť .

(reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

17.5.2019 v 19:36 | Nahoru | #5
Hokke> Tak co vím, sankce za jízdu bez řidičského oprávnění v DE je plus minus 3700€ ( pokud si oprávnění již získal, ale máš např. uložen zákaz řízení vDE, je k tomu ještě paragraf za maření úředního rozhodnutí ). Nejlepší bude skáknout do autoškoly, udělat Áčko a máš do konce života pokoj. Budeš si pak jen vybírat stroje podle Tvého gusta ( ne podle značek v ŘP ) a jezdit si kam chceš. A jestli souhlasí věk v profilu, tak tak máš na dalších 25 let vystaráno.

Naposledy editováno 17.05.2019 19:38:54

Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

18.5.2019 v 06:23 | Nahoru | #6
brazel: Tak třeba u vás na Slovensku mě i páni policajti kontrolovali a vše ok. Jinak téma ohledně řidičáku B se na SF probíralo nesčetněkrát- http://www.skutrfor...5%99idi%C4%8D%C3%A1k

Naposledy editováno 18.05.2019 06:29:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

20.5.2019 v 13:01 | Nahoru | #7
brazel> Zrovna na Slovensku sa, ak sa dobre pamätám, jazdiť na 125 s automatom smie, len musíš byť držiteľom oprávnenie aspoň 2 roky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

20.5.2019 v 13:25 | Nahoru | #8
Metric , môžeš . Po hranice .
Tak isto aj z opačnej strany .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

20.5.2019 v 16:54 | Nahoru | #9
brazel> Zákon 8/2009 Z. z.
§ 73 odsek 2
"Držiteľ vodičského oprávnenia je osoba, ktorej bolo v Slovenskej republike alebo v inom štáte udelené vodičské oprávnenie." - Teda vodičské oprávnenie možno udeliť aj v inom štáte.
§ 76 odsek 7
"Vodičské oprávnenie skupiny B po dvoch rokoch od jeho udelenia oprávňuje viesť aj motorové vozidlá skupiny A1 s automatickou prevodovkou, a to len na území Slovenskej republiky."

Ak by som mal vodičské oprávnenie skupiny B udelené napr. v Česku (čo je iný štát), tak podľa toho mám právo jazdiť na A1 s automatom.

Nechce sa mi hľadať príslušnú európsku smernicu, ale nepísalo sa tam nič o tom, kde boli vydané vodičské preukazy, takže členské štáty majú právo povoliť držiteľom oprávnenia B z iných členských štátov jazdu na A1 (samozrejme iba na svojom území).

Naposledy editováno 20.05.2019 16:56:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

20.5.2019 v 17:33 | Nahoru | #10
Metric a čo mne vysvetľuješ ? Veď to tam máš ... "a to len na území Slovenskej republiky"
To nie je žiadny vodičák a nemáš žiadne A1 oprávnenie !

Poliaci môžu s B-éčkom jazdiť všetky 125-ky do 11 kW (nielen automat) . Myslíš teda , že aj v ČR a SK ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

20.5.2019 v 21:53 | Nahoru | #11
brazel> Tak sme sa nepochopili. Kto spĺňa podmienky (skupina B, na SK minimálne 2 roky atď.) môže na území Slovenska (Česka) jazdiť na A1, nech má vodičák z akejkoľvek krajiny EÚ. Pravdepodobne to tak bude aj v ďaľších krajinách (pokiaľ viem, Rakúšania to obišli nutnosťou skúšky, myslím, že napísať priamo, že sa to vzťahuje len na miestnych, nie je dovolené), ale neviem naisto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

20.5.2019 v 22:07 | Nahoru | #12
Metric , tak keď to nevieš naisto , tak neraď .
Môže jazdiť . Vo vlastnej krajine .
Toto doporučenie EÚ nebolo smerované k tomu , aby mohli 125-kový skútrikári napĺňať svoje európske cestovateľské ambície , ale aby sa odľahčilo miestnej doprave .

Naposledy editováno 20.05.2019 22:10:35

Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

21.5.2019 v 01:14 | Nahoru | #13
Docela by mě zajímalo jak je to přesně ukotveno v zákonech EU případně právě toho německa s těma automatama 125 a s cizincema kteří třeba jen projíždějí, mám pocit že právě v německu se řešilo že na tyto stroje není nutnosti oprávnění na motorku....tušim že sem to někde četl. No asi bude nejlepší informovat se přímo v nějaké slušné autoškole nebo na magistrátu. Celé mi to přijde nějaké divné, tak jsme v EU nebo jak je to. Třema státama projedu, dalšíma dvěma mam tlačit:))) Je to docela usměvné. Škoda že sem to začal řešit až když sem koupil skutra s tim že všude psáno že možno řídit s B....tak mě to ani nenapadlo že to třeba někde nejde....Takže v klidu sem si to trajdal po německu až do nedávna kdy sem zjistil že jsou tu jisté odlišnosti a že by to možná mohl bejt drahej vejlet.....jenomže pořád jsou to jen debaty někdo tvrdí to někdo si to vykládá tak. V dobách kdy jsem dělal řidičák na fichtla zároveň s řidičákem na auto mi bylo 16 a dělal sem ho od školy a do německa sem jezdil, a dneska jak to tak chápu po letech bych nemohl přes německo ani na simsonu..... už sem se v tom nějak zamotal a možná sem si měl koupit tříkolku skutra nějakej pořádnej obsah to se nebere to že to je v podstatě stejné nebo rovnou čtyřkolku nějakou našlapanou to by asi nevadilo ani v německu na tom jezdit Neee jen legrace ....ale jo chtěl bych vidět přesné znění toho zakona a to jak od nás tak v německé podobě. A mimo to jsem věděl že mám i řidičák na malou motorku mám i A1 jenže toho kodu 150 sem si ani nevšiml až do nedavna. Takže mě to trochu štve, to sem mohl jít rovnou za 15tisíc na tři měsíce do autoškoly na kterou nemám čas...chtěl sem kurnik jen občas vyjet na vejlet tady za kopečky. Až budu chtít koupit nějakou BMW 1200 tak je mi jasné že to bez autoškoly nejde že je to sakra o něčem jiném než skutr.
jinak tento odkaz sem našel.....http://scbrno.cz/2015/03/informace-pro-beckare-se-125-rakousko/

Naposledy editováno 21.05.2019 14:21:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

21.5.2019 v 13:36 | Nahoru | #14

brazel píše: Metric , tak keď to nevieš naisto , tak neraď .

Odcitoval som Ti platný zákon. Podľa mňa je jednoznačný: Držiteľ českého (nemeckého atď.) oprávnenia B smie po 2 rokoch na Slovensku jazdiť na A1 s automatom. Myslíš si opak a ak áno, prečo?

(reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

21.5.2019 v 13:55 | Nahoru | #15

Metric píše: Odcitoval som Ti platný zákon. Podľa mňa je jednoznačný: Držiteľ českého (nemeckého atď.) oprávnenia B smie po 2 rokoch na Slovensku jazdiť na A1 s automatom. ..


Ano, je to tak. V Nemecku plati iny zakon, preto nemozes.

Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

21.5.2019 v 14:02 | Nahoru | #16
Ja mám A , takže ma to netrápi a vy si doporučenia EK vysvetľujte ako chcete .

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

21.5.2019 v 15:30 | Nahoru | #17
Takže já s řidičákem B a A1..kod150 kterej sem dělal někdy v pravěku si mužu trajdat v německu na simsonu s man. řazenim uplně v klidu ale běda když vyjedu se skutrem 125ccm v automatu to mi hrozí tučná pokuta tak tomu řikam taky dobrej poděl, myslím že běžná německá "švestka" v tom bude mít dobrej hokej
Kurnik a to sem chtěl šetřit ovzduší a bejt ekologickej..(vždyt proto to v roce 2013 vzniklo) a dojet si pro ten lepší salám a sejra na skutru a nechat me dvoustopé šestiválcové BMW doma........njn tak to vidim tak že pěkně na skutru se strachem
a na černocha noooo

Naposledy editováno 21.05.2019 15:38:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

21.5.2019 v 16:00 | Nahoru | #18

Hokke píše: myslím že běžná německá "švestka" v tom bude mít dobrej hokej

Prečo? Jemu stačí vedieť, ako je to v Nemecku, nepotrebuje vedieť, že v ČR môžeš jazdiť na A1 s automatom, na Slovensku tiež, ale až po 2 rokoch atď.

(reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

21.5.2019 v 16:12 | Nahoru | #19

Metric píše: Prečo? Jemu stačí vedieť, ako je to v Nemecku, nepotrebuje vedieť, že v ČR môžeš jazdiť na A1 s automatom, na Slovensku tiež, ale až po 2 rokoch atď.


Myslel sem to tak, že řidičák A1 mám, simson tedy mohu legálně šoferovat v německu a to i s řazenim a pohoda... , a skutříček do 125ccm s automatem nee jako to je dobrej ulet...tak sem to myslel, jako že se v tom těžko vyznat....pač jsou to v obou případech v podstatě stejně výkonné stroječky navíc ten simson ještě vlastně složitější na ovládání pač je to manuál

Naposledy editováno 21.05.2019 21:27:56

Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

27.5.2019 v 17:39 | Nahoru | #20
Tak jsem trochu pátral noooo a z tohoto jsem usoudil že je to tak že vlastně na skutr 125/11kw s automat převodovkou stačí řidičské oprávnění skup "B" a to že to platí pro celou EU...https://autobible.euro.cz/ridicske-prukazy-skupiny-podskupiny-druhy-vozidel-minimalni-vek-udeleni/Řidičské průkazy-skupiny podskupiny k 16.8.2017
Řidičské průkazy odkaz č2.

Naposledy editováno 27.05.2019 17:45:06

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

27.5.2019 v 17:55 | Nahoru | #21
Taak... a teď jak to je teda.....volal sem do třech autoškol....ani v jedné nikdo jistě neřekl jak to je....jooo a u skup A1 už kod 150 neexistuje..takže když ztratim řidičák a půjdu si ho nechat udělat nebo bude končit platnost tak sem se dozvěděl že tam bouchnou novej kod ke skupině A1 a to kod 78. ten znamená toto.. "Pouze pro vozidla s automatickou převodovkou" ale pokud jsem to správně pochopil z těch všech informací z ruznejch zdrojů které jsou aktualizované se to má tak že si na skutru s automatem do 11kw můžu jezdit po celé EU s řidičákem na auto...

Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

27.5.2019 v 18:03 | Nahoru | #22
Harmon. kody (Ministerstvo dopravy) Byl bych rád když se vyjádří tady někdo kdo s tim má nějaké vlastní zkušenosti, v autoškolách evidentně "nevědi jistě" jak to vlastně je. Ale tak i tak pokud si půjdu v mém případě udělat novej řidičák dostanu tam místo dosavadního kodu 150(kterej už neexistuje) kod 78 a tam se mluví pouze o omezení na automat do 11kw

Naposledy editováno 27.05.2019 18:05:37

(reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

28.5.2019 v 12:13 | Nahoru | #23

Hokke píše: pokud jsem to správně pochopil z těch všech informací z ruznejch zdrojů které jsou aktualizované se to má tak že si na skutru s automatem do 11kw můžu jezdit po celé EU s řidičákem na auto...

Odkiaľ to máš? Prečítaj si tú smernicu 2006/126/ES, to, čo píšeš, nie je pravda. Smernica je smerodajná a tam je jednoznačne napísané, že záleží na členských štátoch. Nie každý to povolil.

Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

28.5.2019 v 12:27 | Nahoru | #24
Naopak mas perfektni ridicak. A1 150 ti umoznuje sice "jen" 50ccm, ale jinak naprosto neomezene vykonove, hmotnostne, rychlostne........ Takze klidne kdyz budes mit legalizovany stroj co jezdil Moto GP 50ccm a lital pres 200km/hod, tak na tom muzes jezdit. Bezne 50ccm skutry ve dvoutaktu bez uprav daji 70 - 80km/hod realnych podle hmotnosti jezdce. Moto s razenim mozna o chlup vice vyskrabes. Navic do toho muzes nacpat jakykoliv 50ccm sportovni kit a pojedes lepe jak 125ccm.

Nepodcenoval bych malorazky. Je to uplne jiny pocit a zabava. Lidi na tom treba jedou i kolem sveta, napric Amerikou a podobne, takze nejake pohranici v Nemecku to je nic

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

19.6.2019 v 09:14 | Nahoru | #25
Tak po týdnu čekání jsem se dozvěděl od kamaráda co dělá u dopravní policie že z vyjádření strany Německé cizinecké policie je možné v Německu cestovat na skutru o obsahu 125/11kw -automat a platnou pov. výbavou jen s řidičákem sk.B stejně tak jak je tomu u nás. Tady to také nevěděly.....ani dopraváci... takže týden jsme čekaly na vyjádření přímo německé strany, a já už teď s klidem mohu jet do německa které mám za humny na vejlety
Ale co mě opravdu udivuje je to že tady tohle nikdo jistě říct nedokáže a každej povídá něco jiného ale nikdo to neví jstě nebo to prostě spíš neví....at už sem se ptal v autoškolách... na Magoši...., dokonce i zkušebního inspektora v autoškole........to je opravdu smutná věc.....

Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

23.6.2019 v 14:38 | Nahoru | #26
Takže s Bčkom na skuterovi 125 do nemčur môžeš, ale na sifone ne.

Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

23.6.2019 v 20:53 | Nahoru | #27
Nevím co má Simson v techničáku jako nejvyšší povolenou konstrukční rychlost,už si to nepamatuju,ale jo AM je k B takže si myslím že ano...

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

23.6.2019 v 21:46 | Nahoru | #28
Simson s51. Aj keď je len 50ka , konštrukčnú rýchlosť má 60km/h (L3e) a na to je už potrebný vodičák A1. Sem tam sa nájdu výnimky s L1e do 45km/h.
S Bčkom sa dá jazdiť na 125ke, čo na dialnici ide 120km/h, ale na Simsone,Pionieri, Mustangu s maximálkou 60km/h sa s Bčkom a ani s AMkom nesmie voziť. Zaujimavé. Na simsone si jazdím od roku 1986 a zrazu od 01.09.2009. (na Slovensku) nemám naň vodičák.
Únia by mala vydať smernicu v ktorej by bolo jasné uvedené, V krajinách ktoré prijali odporúčanie EU umožniť s Bčkom jazdiť aj 125 skutre, aby táto možnosť platila navzájom vo všetkých týchto štátoch.
ako píše Brazel v Polsku s Bčkom môžeš jazdiť do 125cm aj bez variatoru, klasika A1. To isté sa malo schváliť aj na Slovensku , ale do drúheho čítania sa dostal už len variator.

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

24.6.2019 v 11:18 | Nahoru | #29
Mít Simsona roky doma jezdit na něm a pak najednou přestat kvůli změně zákonů .....absolutní nesmysl a narazit na policajta který na tom bude tvrdě stát....... Myslím že to by byla velká náhoda, takže asi bych to prostě risknul A když už by se to stalo..... tak bych holt zaplatil pokutu a pak bych to asi začal víc řešit, možná bych to někde trošku víc rozmaznul aby se někde chytli za hlavu......ale chápu, je nepříjemné a nebezpečné jezdit neustále se strachem že mě zastaví švestka která bude chtít příspěvek do pokladny.... ale zákony jsou od toho aby se porušovala a hlavně ty hloupé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

24.6.2019 v 13:16 | Nahoru | #30

Hokke píše: Mít Simsona roky doma jezdit na něm a pak najednou přestat kvůli změně zákonů .....absolutní nesmysl a narazit na policajta který na tom bude tvrdě stát....... Myslím že to by byla velká náhoda, takže asi bych to prostě risknul A když už by se to stalo..... tak bych holt zaplatil pokutu a pak bych to asi začal víc řešit, možná bych to někde trošku víc rozmaznul aby se někde chytli za hlavu......ale chápu, je nepříjemné a nebezpečné jezdit neustále se strachem že mě zastaví švestka která bude chtít příspěvek do pokladny.... ale zákony jsou od toho aby se porušovala a hlavně ty hloupé


To risknutí je ohodnoceno 4 body, 25000- 50000kč pokuta a papíry v čistírně na 1-2 roky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist