bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: suzuki LS - benzín v AIR-BOXU
14.5.2019 v 07:06
hoj
na podzim jsem si koupil suzuki ls, dvakrát projel a hodil do garáže.
Přes zimu jsem nechal kohoutek v poloze "prim" (nebo jak je to přesně..) - což bylo blbě, už vím.
A teď, když jde motorka trochu pod plyn, začne přímo chcát nahnědlý benzín do airboxu.

Vzhledem k nedokonalé těsnosti a poloze kohoutku, kdy pořád protíkal benzín si myslím, že mi to projelo až do motoru k oleji, proto teď ty monstrózní střiky nahnědlého benzínu.

Co myslíte, vyměnit olej a ok?

//prosím vás, kolik se do savage vleze oleje - stačí 2l nebo 3l?
díkes všem


suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

14.5.2019 v 07:20 | Nahoru | #1
Klik - klik - klik, návod stažený. A co píšou? Jak vyměnit olej, filtr, co za olej pořídit a taky, že se ho tam vleze 2,4 litru.
Jinak si nemyslím nic, vyměnit olej je to jediné, co můžeš udělat

suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

14.5.2019 v 08:22 | Nahoru | #2
Ona ma Savage nebo alespon starsi rv jednu takovou zvlastnost - jak jsem take zjistil ten kohout nema pozici zavreno, proc se me neptej, ale mam ji doma rozebranou a benzin proteka v jakekoli pozici a vypada to, ze kohout prepina jen nadrz, rezerva, oboji. Myslel jsem, ze jde o specifikum meho kousku (je to dovoz z italie tak mam trochu pocit, ze se nakazila od tamnich stroju a ted mi to dava sezrat...) ale nasel jsem o tom zminky i na zahranicnich forech tak to asi pracuje jak japonec zamyslel.

suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

14.5.2019 v 08:33 | Nahoru | #3
Vyměnit olej určitě, všechny informace budou v manuálu. Každopádně asi není moc rozumný ji s "olejem" v tomto stavu vůbec startovat.

suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

14.5.2019 v 14:32 | Nahoru | #4
Pre info do budúcna:
Môžeš pridať "medziventil" a už sa ti to nezopakuje.

1 reakcí na tento příspěvek suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

14.5.2019 v 16:41 | Nahoru | #5
Volfgar: To nema vakuem uzavirany ventil? Jestli jo, tak poloha PRI znamena otevreni i bez vakua.

Jinak teda k puvodnimu dotazu, jestli sis napustil benzin do oleje a je toho v motoru moc, tak bud rad, ze sis motor nastartovanim neznicil (da se treba ohnout ojnice). Vypust olej a vymen. A soucasne vycisti/oprav ventil s jehlou v plovakovce. A priste takovou hloupost nedelej.

suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

15.5.2019 v 08:39 | Nahoru | #6
Normální poloha kohoutku je ON, resp. RES. PRI slouží k naplnění karburátoru po delším stání (jen přepnout krátce!), benzin tam teče pořád! Zkontroloval bych těsnost obou hadiček, benzin i podltlak. Jinak to funguje dobře. I po delším stání startuje na sytič v pohodě. Ale na PRI pozor, jen na chvllku! Tuto polohu vůbec nepoužívám.

(reakce na) suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

15.5.2019 v 12:01 | Nahoru | #7
DrDNA01> Jo to jo, ale nema na pevno polohu kohoutu zavreno a ten ventil je takovy... sverazny. Alespon ten muj takze bych docela ocenil kdyby tam byla i poloha uplne vypnuto jako najdes jinde, na delsi stani ideal, asi to nakonec vyresim nejakym meziventilem.

suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

15.5.2019 v 15:35 | Nahoru | #8
Wolfgar Jak myslíš. Prostě nezavíráš přívod benzinu. To řeší podtlaková regulace. Pokud neběží motor, nic do karburátoru neteče a naopak. Netřeba to hrotit. Po koupi jsem jen promáznul kohout a přepínám na RES, ON, atd. bez problémů. Moje zkušenost je nedělat nic složitější, než to je a závady mají často banální řešení. Samozřejmě, že jsem hned preventivně koupil ventil na wish za pár šuplíků. Ale jak se ukázalo, celkem zbytečně. Dá se říct, že tak je to se vším. Někdy stačí jen vyčistit, dotáhnout, a tak podobně. Stáhni si tady manuál, vyměň olej, prostě základní úkony a mašina bude fungovat bez problémů, neboj. Je fakt, že občas někde prolíná olej. Nejčastěji pod hlavou nebo dole. Přetěsnit, opatrně dotáhnout a ono to půjde. Připrav si nějaké podpěry, aby stála rovně a neupadla Ti, když koukáš na okénko oleje. Myslím, že tenhle čopr vydrží hodně. Dávám castrol power 1 4T, jednou jsem dojel skoro bez oleje a mašina je pořád OK. Motor dost topí, ale na to je ten vzducháč dělaný.

suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

12.9.2019 v 16:33 | Nahoru | #9
Ahoj všichni - naše Savage dělá to samé - po nastartování se dusí, nedrží volnoběh a zkrze airbox teče benzín ven jak blázen.
Poté, co se motor prohřeje, tak už volnoběh drží dobře, jede v pohodě a z airboxu už nejde ani kapka.
Uzávěr mám standardně na ON, kdy bez podtlaku benzín neteče.
Trysky jsem čistil, plovákovou komoru taky, plovák se zdá OK a při jeho nadzvednutí mi přijde, že jehla těsní (zkoušel jsem to profukem do hadičky od nádrže).
Navíc si říkám, že kdyby byl děravý plovák nebo netěsnila jehla, tak to bude blbnout pořád, nejenom zastudena, ne? Problém se objevuje myslím hlavně když motorka stojí týden a déle.
Čím to tedy může být, dokáže někdo poradit?

Naposledy editováno 12.09.2019 16:37:35

suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

13.9.2019 v 01:48 | Nahoru | #10
Napadají mě už jen hadičky, nejspíš ta podtlaková bude KO. U své savage jsem si všiml, že filtr je dole víc zašpiněný. Možná signál vyměnit hadičky.

1 reakcí na tento příspěvek suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

13.9.2019 v 10:27 | Nahoru | #11
Děkuji za tip, zkontroluji je. Pokud by to měl být problém s podtlakem, napadá mě ještě mrknout na tu membránu, to ale bude oříšek, protože dva ze čtyř šroubků nahoře mají vyžvejkané kříže pro šroubovák. Zkusím u nich proříznout novou drážku a vytočit je plochým.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

13.9.2019 v 23:26 | Nahoru | #12
maraton> Opravdu bych rád věděl, jestli ta výměna hadiček pomohla. Mám minimálně zkušeností po pár letech se savage. Tak spíš čtu rady druhých a pak teprve vlastní zkušenost. Díky. Jarda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

18.9.2019 v 21:19 | Nahoru | #13
1scooter> Až se k tomu dostanu, tak dám vědět, ale dřív jak příští týden to nebude.

(reakce na) suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

20.9.2019 v 14:26 | Nahoru | #14
maraton> Fajn, budu jedině rád! Loni jsem najel 4000, letos tak desetinu. Trochu jsem ladil řemen, měnil olej, nové plexi, sundal z hlavy ty "chromované" kryty, atd. Mám pocit, že by to chtělo udělat přední i zadní tlumiče. Jinak je už celkem vychytaná. Dost mě začala bavit honda pcx 125. Dal jsem jiný tlumič výfuku a jede ještě líp! Pohodlíčko.

suzuki LS - benzín v AIR-BOXU

4.12.2019 v 17:58 | Nahoru | #15
Ahoj, tak dlužím zprávu o opravě: Vytékání benzínu přes vzduchový filtr (hlavně zastudena) a špatné starty měla na svědomí protrhlá podtlaková membrána pod tím kloboukem nahoře na karburátoru. Vyměnil jsem ji (náhradní stála docela dardu, nějakých 1800 nebo 1900 Kč), mašina naskočila bez problémů, jede krásně a benzín ven přes filtr už neteče. Takže kdyby to někomu zlobilo podobně - zkuste tu membránu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
palivová směs karburátor Suzuki LS 650 Savage Zvukostroj 6 8.11.2023 v 10:48 Zvukostroj
Výměna kontrolky neutrálu Suzuki LS 650 Savage Pegas21 3 26.7.2023 v 13:15 Slávek-TDM
Laďáček Suzuki LS 650 Savage Bupo 2 21.11.2022 v 10:30 ldoktor
Suzuki ls650, nefunkční blinkry Suzuki LS 650 Savage Majsik 1 29.7.2021 v 10:04 grooll
předělat z karburátoru na stříkačku... [1, 2, 3, 4] Suzuki LS 650 Savage Štemb 114 22.12.2020 v 18:17 assassin


TOPlist