bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda v dešti a dilatační spáry
10.5.2019 v 22:26
Ahojte kluci
Rád bych se poučil od vás zkušenějších. Po 15 letech jsem se vrátil zpátky k motorkám. Dnes jsem jel v dešti a opět jako pos... Mám z toho velký respekt....Jak je to s jízdou v dešti do zatáček? Mám strach to naklopit,že to uklouzne.

Druhý dotaz jsou dilatační spáry v cestě vylité hladkým asfaltem nebo často i praskliny v cestě, které jdou takto opraveny (takové ty jakoby hady) Jak se motorka chová, když na to v náklonu v zatáčce najedu???

díky za zkušenosti

Ondra

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 01:23 | Nahoru | #1
Jak uz tu lidi rekli, v desti opatrneji. Ale na druhou stranu, jakmile je po prvnich deseti minutach deste a to blaticko z prachu, hliny, vody a nedej boze oleje smyje dest pryc, tak uz je to vyrazne lepsi.
Ja osobne jezdim zatacky tak, ze vyklopim telo, nez ze bych klopil masinu (uplne to neumim dobre popsat). Na to vyhodu, ze je motorka vzprimenejsi a tudiz bezpecnejsi.

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 10:15 | Nahoru | #2

Baldric píše: Jak uz tu lidi rekli, v desti opatrneji. Ale na druhou stranu, jakmile je po prvnich deseti minutach deste a to blaticko z prachu, hliny, vody a nedej boze oleje smyje dest pryc, tak uz je to vyrazne lepsi.
Ja osobne jezdim zatacky tak, ze vyklopim telo, nez ze bych klopil masinu (uplne to neumim dobre popsat). Na to vyhodu, ze je motorka vzprimenejsi a tudiz bezpecnejsi.


Podle kurzu BNM by se měl jezdec ne vyklonit, ale posunout v sedle/ze sedla dovnitř zatáčky (osa těla je rovnoběžná s motorkou). Tím dostane společné těžiště do zatáčky, což potřebuje pro zatočení, a zároveň udrží motorku co nejvíc rovně, protože tak dokáží pneumatiky nejlíp odvádět vodu. V tu chvíli už se nedá použít countersteering a jezdec zatáčí jako by motorku vedl vedle sebe (je to divnej pocit, netlačit do vnitřního řidítka, ale dá se na to zvyknout). Lámání motorky pod sebe je kontraproduktivní, protože při velkém náklonu motorky pneumatiky tak dobře neodvádí vodu a síly působící na pneumatiky se odvíjí od umístění společného těžiště, které je pro danou zatáčku a rychlost vždy stejné, tudíž na ně nemá vzájemná poloha jezdce a motorky vliv (určuje ho podíl mezi gravitačním a odstředivým zrychlením, které se počítá jako druhá mocnina rychlosti dělená poloměrem zatáčky).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist