bbg_listopad_2





Téma: Jízda v dešti a dilatační spáry
10.5.2019 v 22:26
Ahojte kluci
Rád bych se poučil od vás zkušenějších. Po 15 letech jsem se vrátil zpátky k motorkám. Dnes jsem jel v dešti a opět jako pos... Mám z toho velký respekt....Jak je to s jízdou v dešti do zatáček? Mám strach to naklopit,že to uklouzne.

Druhý dotaz jsou dilatační spáry v cestě vylité hladkým asfaltem nebo často i praskliny v cestě, které jdou takto opraveny (takové ty jakoby hady) Jak se motorka chová, když na to v náklonu v zatáčce najedu???

díky za zkušenosti

Ondra
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry

10.5.2019 v 22:36 | Nahoru | #1
Nedej boze dest a podelne vyfrezovani..

2 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry

10.5.2019 v 22:56 | Nahoru | #2
V zatáčkách by mělo pomoci vyklánět se na opačnou stranu než motorka. Tím přitlačíš pneumatiky vic k vozovce, ale abys projel zatáčku musíš motorku víc položit než když se nakláníš do zatáčky. Za deště jede každý opatrně, to je normální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

10.5.2019 v 22:58 | Nahoru | #3
Asfaltoví hadi jsou jak ledové pruhy, uklouzne a pak se chytí. Na mokru se dá v pohodě ale s rozumem, to frézování je masakr i na suchu

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

10.5.2019 v 23:12 | Nahoru | #4

Hijena73 píše: Asfaltoví hadi jsou jak ledové pruhy, uklouzne a pak se chytí. Na mokru se dá v pohodě ale s rozumem, to frézování je masakr i na suchu



přesně tak, ale taky jsem se věčně bál to trošku pokládat v dešti a pakrát jsem si řekl, no co zkusit to musim a drželo to, až jsem tomu sám nevěřil ...ale i tak v dešti si nic netroufám a prostě jedu "auto" styl, protože si myslim že voda + prach a bordel na silnici může vytvořit kaši po které sjedu na prdel, a podélné značky (bílý čáry, šipky apod.) jsou taky jak led, poprvé mi vlastně stroj spadnul, když jsem já tenkrát první rok blbec normálně zabrdil na šipce a najendou tradá už to neudržim, achjo blinkr budu muset přilepit

Naposledy editováno 10.05.2019 23:40:58

Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 00:31 | Nahoru | #5
Záleží, jaký máš pneu, pokud nemáš vyloženě slicky tak se nechá jet na vodě, samozřejmě opatrně s plynem a s brzdama. Já v dešti, ale i na suchu se snažím projíždět zatáčku s plynem, abych rozložil váhu na obě kola stejně.
A jedna rada, jak na vodě nebo když je v zatáčce štěrk, netrnout na motorce hrůzou, prostě to projet v klidu a uvolněně, podvozek motorky zvládne hodně, a mozek tu bariéru taky překoná.
Hlavně jezdit hlavou, a je to v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 01:23 | Nahoru | #6
Jak uz tu lidi rekli, v desti opatrneji. Ale na druhou stranu, jakmile je po prvnich deseti minutach deste a to blaticko z prachu, hliny, vody a nedej boze oleje smyje dest pryc, tak uz je to vyrazne lepsi.
Ja osobne jezdim zatacky tak, ze vyklopim telo, nez ze bych klopil masinu (uplne to neumim dobre popsat). Na to vyhodu, ze je motorka vzprimenejsi a tudiz bezpecnejsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 05:55 | Nahoru | #7

dave-lister píše: V zatáčkách by mělo pomoci vyklánět se na opačnou stranu než motorka. Tím přitlačíš pneumatiky vic k vozovce, ale abys projel zatáčku musíš motorku víc položit než když se nakláníš do zatáčky. Za deště jede každý opatrně, to je normální.

to upe nechápu

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 08:30 | Nahoru | #8
V praxi to vypadá asi takto. Musíš točit hodně kontra. Přenesení váhy jako bublina "A" ti pomůže motorku hodně naklopit, zároveň tlačíš pneumatiky hodně kolmo na asfalt. bohužel toto nepomůže projetí zatáčky, motorka se musí naklopit více než když přenášíš váhu jako bublina B či více do vnitřku zatáčky.
selkie>

Naposledy editováno 11.05.2019 08:31:01

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 08:38 | Nahoru | #9
dave-lister> pri desti hodne klopit a davat kontra...? velmi pravdepodobna vstupenka na prohlidku asfaltu zblizka.

Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 09:18 | Nahoru | #10
ja za dazda/mokru jazdim proste pomalsie (vyrazne). ak mam pocit ze brzdim nejake auto, uhnem mu nech ma predbehne. nie je ich moc ale viac ako za sucha

co ma uz par krat vytrestalo bolo odbocovanie na prechodoch pre chodcov ked prsi, hrozne to smyka :-/ kolaje salin okay, tie su uzke ale toto je peklo

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 09:32 | Nahoru | #11
Dle mého není od věci si najít nějakou zdokonalovací akci, kde si můžeš pod dozorem vyzkoušet, jak se tvoje motka při různých situacích chová - náklony, brzda v zatáčce, nebo na štěrku a podobně.
Pokud začínáš a nejsi si jistý, posune to tvé limity kousek dál, získáš větší jistotu a budeš vědět co očekávat.
Když jsem začínal, zajel jsem si do Kolína, ale bude toho po republice hodně, myslím.
Nazdar

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 09:53 | Nahoru | #12
U nás udělali nový defintivní povrch podélně zvlněný. Nevím, jestli zmetek, nebo úmysl. Při 70kmh to dělalo psí kusy. Jezdil jsem na tom jak posranej. A paxem zjistil, že přes 100kmh se po tom jede v pohodě

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 10:15 | Nahoru | #13

Baldric píše: Jak uz tu lidi rekli, v desti opatrneji. Ale na druhou stranu, jakmile je po prvnich deseti minutach deste a to blaticko z prachu, hliny, vody a nedej boze oleje smyje dest pryc, tak uz je to vyrazne lepsi.
Ja osobne jezdim zatacky tak, ze vyklopim telo, nez ze bych klopil masinu (uplne to neumim dobre popsat). Na to vyhodu, ze je motorka vzprimenejsi a tudiz bezpecnejsi.


Podle kurzu BNM by se měl jezdec ne vyklonit, ale posunout v sedle/ze sedla dovnitř zatáčky (osa těla je rovnoběžná s motorkou). Tím dostane společné těžiště do zatáčky, což potřebuje pro zatočení, a zároveň udrží motorku co nejvíc rovně, protože tak dokáží pneumatiky nejlíp odvádět vodu. V tu chvíli už se nedá použít countersteering a jezdec zatáčí jako by motorku vedl vedle sebe (je to divnej pocit, netlačit do vnitřního řidítka, ale dá se na to zvyknout). Lámání motorky pod sebe je kontraproduktivní, protože při velkém náklonu motorky pneumatiky tak dobře neodvádí vodu a síly působící na pneumatiky se odvíjí od umístění společného těžiště, které je pro danou zatáčku a rychlost vždy stejné, tudíž na ně nemá vzájemná poloha jezdce a motorky vliv (určuje ho podíl mezi gravitačním a odstředivým zrychlením, které se počítá jako druhá mocnina rychlosti dělená poloměrem zatáčky).

Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 12:45 | Nahoru | #14
Moc děkuji za zkušenosti. Popravdě jsem také přemýšlel, že bys zkusil nějaký kurz jízdy na mokré vozovce.
A jak řešíte ty dilatační spáry či opravy prasklin v náklonu přímo v zatáčce, kde to nějaký dobrák od silnic takto spravil ... normálně to přejedete s tím, že guma se potom chytne nebo se snažíte vyhnout??

Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 13:20 | Nahoru | #15
Ano, pokud ti to v zatáčce náhodou ukouzne po spáře, motorka se může zase chytit a jedeš dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 14:02 | Nahoru | #16

Krleš70 píše: Dle mého není od věci si najít nějakou zdokonalovací akci, kde si můžeš pod dozorem vyzkoušet, jak se tvoje motka při různých situacích chová - náklony, brzda v zatáčce, nebo na štěrku a podobně.
Pokud začínáš a nejsi si jistý, posune to tvé limity kousek dál, získáš větší jistotu a budeš vědět co očekávat.
Když jsem začínal, zajel jsem si do Kolína, ale bude toho po republice hodně, myslím.
Nazdar



A ten kurz je i na vode?

Jinak ja jdu di nemecka na ten kurz naklonu co tu byl i clanek tak uvidim jak mne to posune

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 22:10 | Nahoru | #17
dave-lister> S tím přitlačením pneumatiky k silnici ti to fyzikálně nějak nevychází, zkus si osvěžit rozklad a skládání sil. Když tlačíš motorku pod sebe, samotné jízdní vlastnosti se většinou zhorší. Jezdec má ale šanci rychleji zareagovat a korigovat náklon, když je potřeba, a samozřejmě když má odpovídající schopnosti. Je to styl pro dirt track. Na silnici se to jezdilo naposledy těsně po válce, kdy gumy a silnice vzájemnou přilnavostí ještě moc neoplývaly. Pan Sedláček podá výklad:


Naposledy editováno 11.05.2019 23:18:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 22:13 | Nahoru | #18

Borntobewild píše: U nás udělali nový defintivní povrch podélně zvlněný. Nevím, jestli zmetek, nebo úmysl. Při 70kmh to dělalo psí kusy. Jezdil jsem na tom jak posranej. A paxem zjistil, že přes 100kmh se po tom jede v pohodě


Měl bys dodat, že ti předek vůbec netlumí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

11.5.2019 v 22:32 | Nahoru | #19
Kohlstein> To je možné. Nejvíc rušivý element je stejně vždycky ten kdo sedí za řidítky. :D

Jízda v dešti a dilatační spáry

12.5.2019 v 10:06 | Nahoru | #20
Zašpárované pukliny z čistého asfaltu šmýkajú aj za suchu a ešte aj rozhodia motorku /najmä tenšie gumy/. Tak isto biele pruhy prechodov či šípok, proste po tom nejazdím ani za sucha.

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

12.5.2019 v 10:19 | Nahoru | #21
goes> Ten kurz v Německu bude na rozdíl od Kolína v jiném stylu...Maty to má poskladané jinak pokud jde o cvičení a prostor k výuce a jezdi se i v dešti....Německo je trochu jinde, plocha , padaci rámy s kolečky alá Lisý apod ....aspoň co jsem viděl

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

12.5.2019 v 13:56 | Nahoru | #22
dave-lister> aha...no, hodně klopit moto na vodě v zatáčce je dobrej nápad - pokud chceš jezdit bokem

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

12.5.2019 v 14:41 | Nahoru | #23

dave-lister píše: V zatáčkách by mělo pomoci vyklánět se na opačnou stranu než motorka. Tím přitlačíš pneumatiky vic k vozovce, ale abys projel zatáčku musíš motorku víc položit než když se nakláníš do zatáčky. Za deště jede každý opatrně, to je normální.



Už jsem slyšel hodně kravovin, ale tohle rychle poskočilo na přední příčky

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

13.5.2019 v 14:24 | Nahoru | #24
dave-lister> To je pravda. Aj na tých hadíkoch (úzke pruhy čistej smoly, ktorou sa "plátajú" špáry) - ak necháš motorku zrovnať sa s tým samú, tak sa síce kúsok šmykne, ale hneď sa chytí a obvykle nič vážne nestane; ak sa zľakneš toho, že Ti to pri tom zamyká s riadidlami a v panike niečo spravíš, obvykle to len zhoršíš.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry

15.5.2019 v 18:59 | Nahoru | #25
Jo na hady bacha, ty ti rozhodí stopu i za sucha natož za deště a jinak to chce prostě zvolnit, když je mokro vždycky si jistim vystrčenou nohou když si zrovna nejsem jistej nebo prostě pro sichr, je zbytečný riskovat a zkoušet limity, dřív nikde stejně nebudeš

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

15.5.2019 v 19:54 | Nahoru | #26
šméčko> Sorry, že sa pýtam, ako pomôže vystrčená noha?

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

15.5.2019 v 20:17 | Nahoru | #27

Metric píše: šméčko> Sorry, že sa pýtam, ako pomôže vystrčená noha?


To je něco jak pomocný kolečka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

16.5.2019 v 03:14 | Nahoru | #28

Metric píše: šméčko> Sorry, že sa pýtam, ako pomôže vystrčená noha?

Vsak si ju nech pod motorkou, az zacnes hoblovat silnici Kdyz budes sikovnej muze te to zachranit i pred rozbitim huby

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

16.5.2019 v 07:04 | Nahoru | #29
Metric> Kdyby uklouznul, může z motorky rychleji vystoupit. :D

(reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry

16.5.2019 v 14:17 | Nahoru | #30

šméčko píše: Kdyz budes sikovnej muze te to zachranit i pred rozbitim huby

Chcel by som vidieť, ako udržíš nohou naklonenú motorku idúcu 10 km/h (alebo viac).
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
bulharsko - zajímavé trasy Honda XL 1000V Varadero jawasy 5 Včera v 16:57 jawasy
Snížený výkon Honda XL1000V Honda XL 1000V Varadero Meister22 18 26.11.2019 v 21:49 Meister22
Varadero XL 1000 v otáčkách cuká [1, 2] Honda XL 1000V Varadero Varánek1 38 24.11.2019 v 18:32 Varánek1
Prodloužený víkend 2610-2810 (Asi S... Honda XL 1000V Varadero LuMi 9 25.10.2019 v 06:37 LuMi
TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada... BMW R 1100 GS, Yamaha TDM 900, Honda XL 1000V Varade... Kaki 18 21.10.2019 v 16:16 Kaki

TOPlist