bbg_listopad_2





Téma: První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražší motorka...
Zdravím vespolek!

Je mi 22, studuju a zrovna dodělávám papíry na A2 a rozhlížím se po první motorce. Rád bych znal váš názor to, jestli by jste si na mém místě koupili zánovní motorku (MT-07, XSR700) za vyšší částku (kterou ale jsem schopen zafinancovat, jelikož v létě pracuji v zahraničí a taky pracuji při škole). Takovou motorku bych si pak určitě nechal několik let a vymazliil si ji (laďák atd.). Motorky spadající do této kategorie bych si pak po dodělání skup. A otevřel. Takže by se jednalo primárně o silnější moto (600CC plus). Plánuju teda pojíštění na all risk, včetně havárie.

Další možností je pak koupě starší ojeté motorky nebo prostě motorky která má něco nalítáno a ideálně menšího objemu (něco jako starší ojetá CBR 500R, Ninja 300) atd.) nebo něco silnějšího ale taky ojetého (Bandit, Hornet,...). Tahle možnost by prostě sloužila na naučení jako na prvním motu a za dva až tři roky bych ji prodal. Eventuální chyby (jako položení při malé rychlosti atd) by mě pak tak finančně nebolely a neodřel či nezrušil bych si nové moto. Proto bych i chtěl menší objem aby to bylo trošku blbuvzdornější .

Ačkoliv s tímhle hobby teprve začínám, ještě nevím jak se vyprofiluju. Vzhledem ale k tomu, že miluju adrenalin a technickou stránku jízdy jak v autě tak na kole, mířím do něčeho sportovnějšího (pro začátek ale rozhodně nechci nic extrémně supersport). Ježdění bych pak chtěl pilovat a zlepšovat se v něm. Motorku zkrátka nechci využit jen jako dopravní prostředek, to bych si koupil auto (byť občas takto použita bude). Zase jsem spíše opatrnější a rozhodně nechci nějak blbnout. Vím, ale že při učení se chyba v zatáčce vloudí hned.

Předem upozorňuji, že mi nejde ani tak o doporučení konkrétního modelu (to se rozhodnu sám, jelikož posledního půl roku "studuju trh" a konzultuju to a chci si vybrat sám:) ). Spíš mi jde o radu, jestli má jako první motorku cenu kupovat si něco dražšího novějšího jako první moto (ne nového!). Hodně známých mě od koupě něčeho takového odrazuje a radí, že si mám raději koupit něco staršího, slabšího, naučit se, otrkat se, a pak si koupit za pár let novějšího "mazlíčka".

Všem předem moc děkuji za odpověd a za názor! Především ocením rady typu jak byste se, jako zkušenější, rozhodli na mém místě!

Naposledy editováno 10.05.2019 20:59:58

První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2019 v 21:14 | Nahoru | #1
Sám píšeš že ještě nevíš jak se vyprofiluješ.Z toho důvodu je nesmysl kupovat stroj za víc peněz když nevíš jak ti sedne,nebo za nějakou dobu objevíš něco co tě bere víc.

První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2019 v 21:51 | Nahoru | #2
Hodně známých mě od koupě něčeho takového odrazuje a radí, že si mám raději koupit něco staršího, slabšího, naučit se, otrkat se, a pak si koupit za pár let novějšího "mazlíčka".

Ano, tohle je dobrý přístup, takhle bych to s tím co vím dnes, řešil já....

První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2019 v 22:22 | Nahoru | #3
ER5 / CB500 za 30 - 40 000kc na sezonu a pak se uvidi

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2019 v 22:54 | Nahoru | #4
Řekl bych, že většina z nás se shodne že chceš něco staršího, opravíš většinou kladivem, náhradní díly jsou všude z těch co už to maj za sebou a při nejhorším je taky mechanici už mají trošku osahaný. Ale zase je jasný, že musíš pro nákup vzít někoho kdo ví o čem je řeč (a já osobně bych se třeba bazaru vyhnul, ale pár lidí sem četl koupilo i tam dobře, ale známe to že...)

Co se týče toho "profilování"

Těžko říct co máš dělat (a tím i na čem začít), každej to má jinak ... já vlastně ani nechápu proč tohle lidi řeší, nějak si nedokážu představit že si du dělat řidičák s tím, že nevim co od toho chci.

Měl by sis sám sobě říct co vlastně v tomhle jak říkáš "hobby" hledáš ? ...chceš cestovat ? ...chceš mít neomezenou svobodu i mimo silnice ? ... chceš si to jen tak bafat po okolí a sedět si jak v bavlnce ? ... chceš na okruh ? ... chceš si hrát na městkýho chuligána a brát půlku jízdy po zadním ? ... chceš mít svůj luxusní koráb na cesty ? ..chceš kapoty ? ... chceš strojovnu vystavenou na celý okolí ? ...chceš štvát sousedy už jen tím že nastartuješ ? ...chceš na to balit holky a nebo kluky ?.. otázek je milion ale odpověd je jen jedna a měl by si k ní směřovat, protože prostě není stroj jako stroj, a každej má své mouchy, které musíš přebít tím že je to prostě a zkrátka neříkám, že by každej měl vědět kam směřuje, ale předci jen sis nezačal dělat přidičák jen proto, že tě napadlo, že máš prázdnou kolonku na zadní straně ne ?

Vzhledem k tomu, že jsi adrenalinový typ a technik jak píšeš, tak zníš jako někdo kdo si časem bude chtít osahat supersport(ale za sebe můžu říct, že je to divný, protože jako supersport úchyl jsem měl jasno ode dne 1 a nikdy se nic nezměnilo a myslím si že většina blbců jako já to má podobně), ale bude to pro tebe skok, když se budeš učit na pohodlně odpruženym naháči co se tváří sportovně s jemnějšíma brzdama a čistým průběhem výkonu s pohodlné pozici a pak přeskočíš na Raketovou kozu, která ti připomene každej kamínek na silnici, jakmile se roztočí skočí z 60% výkonu na 100% za tisíc otáček a brzdit bude tvrdě jak šutr v malých rychlostech a přitom budeš celou dobu sedět jak sprinter co čeká na startu.

Ale né, dělej co máš rád a je jedno jak už ! ...nicméně myslim si že to pro mě byla o dost menší rána skočit z "rádoby" supersportu na "superport", doteď si nedokážu představit, třeba sám sebe na krosce nebo na cesťáku.. byl by to pro mě úplně novej svět (A dost možná bych musel koupit i jiný oblečení)

Snad bych jen na závěr dodal, že u motorek je pojem "ojetina" a "stáří" o dost komplikovanější než se zdá ....ostatně dost často potkáš lidi na nečem co je starší než mi dva a vypadá a zní to naprosto zdravě. (Např. moje 7-8 let stará motorka, který jsem dával co proto byla ve stejném stavu jako 16 let stará raketa co jsem si teď koupil)

Naposledy editováno 10.05.2019 23:33:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

11.5.2019 v 00:51 | Nahoru | #5
Lam.> Jako já taky táhnu k supersportu, co si budem! Rozhodně jsem si nedělal řidičák jen tak, a už teď vím, že moto nechci k dálkám nebo cruisera ke kochání, toho si ještě užiju na starý kolena Chci něco načem budu moct krájet zatáčky na Červonohorským sedle, kterým mám půl hodiny od baráku :D Chtěl jsem ale něco silnějšího (do 70 kw abych to stáhl na A2 a pak časem otevřel). Většina supersportů od 600CC, (jako R6 ) jsou ale zbraně s 80 plus KW a to fakt na začátek nechci. Tak jsem pak přirozeně směroval k naháčům jako MT-07, kterou doporučují jako silnější pro začátek. Ta je taky relativně dost sportovní pro začátečníka.

Vyslyším ale asi volání sportu a půjdu do ojeté R3 nebo CBR500R kolem 90k, který mi pro začátek budou stačit, jsou levnější a určitě dost silný pro začátečníky abych si na nich i zablbl a naučíl se na nich. Za rok nebo dva se pak uvidí:)

První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

11.5.2019 v 00:51 | Nahoru | #6
Všem díky za rady!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2019 v 13:14 | Nahoru | #7
Kertelus> Možná spis R3 jestli to má aspoň stelovatelny přední vidlice a předek 2 kotouče to cbr500r je v podstatě nastrojeny cb500f

První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2019 v 19:03 | Nahoru | #8
Nekupoval bych si příliš silnou a těžkou motorku. Snadněji se naučíš na slabší kterou můžeš vytočit do max. a těžit z její menší váhy, než se prát s těžkou motorkou a bát se dát plný plyn.

První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2019 v 21:04 | Nahoru | #9
Budu vybocovat z davu, ale pokud ty penize mas, klidne bych si koupil treba tu MT-07. Bude se ti krasne vodit. Je to mala lehka motorka. Zanovni motorka bude mit v poradku podvozek a ostatni veci a budes se tak ucit na necem, co funguje, jak fungovat ma. Zvlast, kdyz se chces zamerovat a pilovat techniku a styl jizdy.

Naposledy editováno 11.05.2019 21:07:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

12.5.2019 v 13:00 | Nahoru | #10
Gahan37> Jojo, po té taky pokukuju, nicméně mám strach, že na mě bude moc malá. Mám totiž 190cm. Na hodně fórech jsem četl, že to je fakt prcek. Nicméně aspoň si na ni zkusím u dealera sednout a přesvědčit se o tom sám

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

12.5.2019 v 21:07 | Nahoru | #11
Kup si normální motorku, na které se naučíš jezdit. Z autoškoly si schopen maximálně někam dojet, ale jezdit neumíš, to chvíli a pár tisíc kiláků trvá. Nemachruj a přiznej si to. Nekupuj endura ani čopry nebo kapotovanýho nanuka, prostě normálně tvarovanou nezáludnou mašinu, nějakou obouchanou, protože to určitě položíš. Něco, na co je bago dílů za pár švestek. Za rok dva, po minimálních nákladech a maximálním učení to prodáš skoro za co si to koupil a už budeš vědět, co chceš. Pak kup leštěnku.

Podle velikosti tvojí postavy ER5 / CB jakýkoliv / XJ600 . Nic strašně těžkýho, budeš se s tim zbytečně prát. Pořídíš to za pár desítek tisíc, nainvestuj do páteřáku, hadrů, bot a padáků. Ty ti zachráněj prdel, laděnej vejfuk je kvůli egu, na to mašina nejezdí. Zauvažuj o motoškole typu Lisý apod. .

Tohle je rozumná cesta, jak se vyjezdit a nezabít. Srovnej si v hlavě, jestli chceš machrovat, nebo jezdit. Jde i oboje najednou, ale je to drahá a bolestivá cesta.

E: níže čtu, že máš 190, takže CB je malý a ERko taky. Volil bych XJ600 nebo ZR7. Levný, opravitelný, na naučení nezáludný. Vyhnul bych se na začátek dvouválům, ale i na tom se dá naučit. V4 je ale hodnější. Osobně mám XJčko a jenom leju benál a jednou ročně olej. Vzducháč, minimální údržba, maximální ježdění.

Naposledy editováno 13.05.2019 16:02:52

(reakce na) První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

12.5.2019 v 21:35 | Nahoru | #12

redmanXXL píše: Kup si normální motorku, na které se naučíš jezdit.. Srovnej si v hlavě, jestli chceš machrovat, nebo jezdit. Jde i oboje najednou, ale je to drahá a bolestivá cesta.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

13.5.2019 v 06:46 | Nahoru | #13

Kertelus píše: Gahan37> Jojo, po té taky pokukuju, nicméně mám strach, že na mě bude moc malá. Mám totiž 190cm. Na hodně fórech jsem četl, že to je fakt prcek. Nicméně aspoň si na ni zkusím u dealera sednout a přesvědčit se o tom sám


Většina lidí si koupi motorku na které chtějí jezdit z jednoduchého důvodu....ze se jim líbí a chtějí ji mít, málokdo zjišťuje zda se na to vejde i ergonomicky nebo je to pro ně vhodné do začátku apod. A to co je optimální často zavrhnou pro “neatraktivnost” modelu.
Tím ze mas 190 bych od oka řekl ze ta R3 je nevhodná, třeba na 390 jsem se svou výškou 187 složil úplně v klidu a byla pohodlná, ale zase můžeš mít jiný parametry spodek/vršek ....tzn myslím ze jde dohledat cykloergo nebo jak se to jmenuje a tam si částečně zjistíš jak na tom jsi....a podle toho by jsem vybíral , třeba Ti z toho nakonec vyjde ta 07 nebo naopak “obyčejná “ motorka za par na naučení
E: při 190 Ti rovnou říkám ze cb je malý máme ho doma....divej se i na výšku sedla u modelu, pro Tebe bude 800mm minimum

Naposledy editováno 13.05.2019 06:49:55

(reakce na) První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

13.5.2019 v 14:58 | Nahoru | #14
Gahan37> cycle-ergo.com

So 190 cm je naozaj problém, že tie malé môžu byť primalé - na druhej strane, ak na tom budeš sedávať len hodinku-dve, dá sa zniesť viac než pri celodenných jazdách. Za mňa stručne:
- pri tej výške by som pouvažoval nad tým, čo si kupuješ, možno je tu niekto podobne vysoký, kto jazdí SŠ (ja preferujem cendurá)
- veľa ľudí odporúča na začiatok nejakého malého naháča a to staršieho z nasledovných dôvodov: je "neutrálny", takže ak nie si vyhranený, môžeš získať predstavu o tom, čo naozaj chceš; ak Ti spadne pri manipulácii na mieste, nepoškodíš kapoty; ak zistíš, že to nie je ono, predáš s malou stratou a môžeš si kúpiť niečo, čo sa Ti bude páčiť; a na záver, ak by si ho aj výrazne poškodil, nebude to toľko stáť ako nový.

První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

17.5.2019 v 18:32 | Nahoru | #15
Moc díky za všechny odpovědi! Kouknu se teda po něčem starším na naučení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 22, 23] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage SuperSic58 664 1.12.2019 v 17:52 eMnatřetí
A2 motorka pro holku na výlety Honda CB 500X, Honda CB 500F, Yamaha MT-07, Kawasaki... Evží 29 28.11.2019 v 19:50 jawatar
Yamaha - Sport Heritage [1 ... 5, 6] Yamaha XV 950/R/Bolt, Yamaha XSR 700, Yamaha XSR 900... WildOne 168 27.11.2019 v 12:45 motoshop-kabourek
Yamaha MT - 07 (2015-17) Zkušenosti Yamaha MT-07 Honzik006 5 25.11.2019 v 21:01 eMnatřetí
MT-07 přerušovač blinkrů - LED jedo... Yamaha MT-07 cwas 12 24.11.2019 v 11:44 Maxipes_Fík

TOPlist