globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Typy bot a jejich bezp funkčnost
Zdravím, no hledal sem na fóru ale nikde jsem neviděl konkrétně tyto typy (A/B) a u vetšiny už nefungovaly odkazy, tak jsem se nemohl podívat o čem je řeč.

Nicméně k věci, měl jsem kdysi normální bezpečný vysoký boty ale už se časem rozpadly a já teď řešim co si koupim ale vůbec nemám představu o ostatních typech.

Pro přehlednost bavíme se o těchto typech (jen typ, model a značka atd. to už si vyřešim sám)
Typ A


TYP B


TYP C


Asi takto, já jsem vždycky měl problém s tím že mám (měl sem) TYP C, naprosto mi lezlo na nervy, že prostě zvětšujou mojí nohu, tudíž sem u převodovky musel hledat trošku víc místa mezi stupačkou a převodovkou při řazení nahoru, taky mi lezlo na nervy že mám tak pevnou a vysokou podrážku, že na ní nemám cit "tudíž jsem občas kopal dolu o trošku dřív, protože moje noha byla o cenťák vyšší jak dole tak nahoře a bylo to hrozně nepřirozený pro mě. A především, jsem ten typ co si jako záminku projet se na motorce najde i důvody jako "dneska bych si zajel na dobrý jídlo a pak jinde nakoupit pár věci" a takže fakt, že se v tom hrozně chodí mi už vůbec nepomáhal.

Nicméně, zajímá mě jestli má někdo zkušenosti ohledně Typu A a B , z estetickýho hlediska bych se nebál jít do A ale vážně pochybuju o jejich šanci zachránit kotník , i když prodejce mi řekne že jsou v pohodě. A jak se v tom chodí , protože někdy strávim víc času na nohou, než na silnici (když třeba jdu nakupovat a pak pokecat s kámošem nebo tak)

A áno, nahoře je označeno R1 k tomu je jasný že chceš TYP 3, jenže to jsou představy o tom, že 80% mýho ježdění je pod plynem, po dálnici, pokládání do zatáček a to celý v rychlostech 100-200, ale zkrátka NE není, žiju v praze a na tady těch "rádoby" silnicích jsou jen blbci, takže né není to tak dokud nemám v plánu zabít celej den nějakým výletem.

A jo vim, že si to můžu vyzkoušet v obchodě, ale to taky prd poznám jak se to dlouhodobě bude chovat, až je trošku opotřebuju

PS: Nejlíp se mi prostě jezdí v teniskách o tom není pochyb ale to už jsem si se silným strojem rozmyslel, na dváce jsem to tak neřešil (a paradoxně, jsem doslova nakopnul auto a noha to přežila i bez operace a šroubů )

Naposledy editováno 08.05.2019 21:41:37
Předchozí
1 2
Následující

Typy bot a jejich bezp funkčnost

Skvělá odpověď, děkuji! 8.5.2019 v 21:48 | Nahoru | #1
Musíš rozlišovat kam zrovna jedeš. Mám podobně starého kluka a také se bojím,když jede v létě jen kraťasích a tričku na zmrzlinu. Ale je blbost,aby jel v +35°C komplet oblečen jak na trip do Alp.
Když jede na tu zmrzlinu,tak má boty typ B a když jedem na dovolenou,nebo jede někam dál,tak si obouvá typ C.
Klidně jezdi v teniskách,jak výše píšeš-na dobrý jídlo a něco nakoupit....ale buď si toho vědom a přizpůsob tomu jízdu. A když si pojedeš zakravit na koleno,tak měj hadry a obuv tomu úměrnou. A pro případné moralisty jen připomínám,že pokud sebou jebne ve 160km/hod v zatáčce,tak v 99% případů bude úplně jedno jaké má boty,hadry a helmu.

Naposledy editováno 08.05.2019 21:49:55

1 reakcí na tento příspěvek Typy bot a jejich bezp funkčnost

Skvělá odpověď, děkuji! 8.5.2019 v 21:51 | Nahoru | #2
Na vylety s komboskou mam C, na jezdeni do prace v kevlarech B. B jsou pohodlny i na mensi vyslapy na hrad, jidlo apod. Takze do mesta urco B. Myslim, ze A uz nemuzou byt o moc pohodlnejsi, ale muzou byt o dost min safe. Kazdopadne se to ale odviji spis od konkretni boty, myslim.

Acko bych vzal treba na naplavku nebo na cesto prace a celodenni pobyt v ni, kdybych si nemohl sbalit tenisky do batohu.. Nebo na skutr, kdybych na tom jezdil.

Typy bot a jejich bezp funkčnost

8.5.2019 v 21:57 | Nahoru | #3
jak píšeš, vědom si toho právě jsem, ale řikám si že na tyhle cesty možná typ A poskytuje částečnou ochranu proti blbostem typu "nějak" mi spadla motorka na nohu v padesáti a přitom se s tím dá normálně fungovat, pokuď ano nebál bych se to koupit a pak mít zvlášť boty na nesmysly, ale jestli stojej jak bezpečnostně tak i na chůzi za prd, tak to budou jen vyhozený peníze.

Jinak, jo to B asi vypadá jako zlatej střed, pokuď si s tím jak píšeš vyšlapal i hrad, tak to asi nebude na chůzi špatný.

Naposledy editováno 08.05.2019 21:59:17

Typy bot a jejich bezp funkčnost

8.5.2019 v 22:54 | Nahoru | #4
Na kousky jezdím v kožených Converskách... Jinak furt typ C...

1 reakcí na tento příspěvek Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 06:14 | Nahoru | #5
Kdo chce kam, sám sobě si Protože je Praha plná blbců (jak sám píšeš) naučil bych se jezdit v ,,C", ona poloha řadičky se dá jednoduše upravit, stačí se k tomu na chvíli ohnout. Nevěřím tomu, že kdybys to nedej bůh složil i ve městě v těch 50 Km/h, že by Ti tady ty ,,A"+,,B" nějak výrazněji pomohly.

1 reakcí na tento příspěvek Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 06:47 | Nahoru | #6
Měl jsem typ A od RST , dalo se v tom i normálně chodit , řízení o trochu “měkčí “ než C...zkusil jsem i B a přímo model z obrázku řízení absolutní backory a má chůzi pohodlný....ale stejne nosím jen C protože primárně se presouvam z A do B a tam mam věci na převlečení....a jezdit v letním oblečení triko kratasy proste neumím...klidně se budu pařit v kuzi ....
Kluk taky jezdi v létě občas kratasy a lehkou bundu ale je mi divny ze si nepamatuje jak lehnul v tricku a na ten štěrk v lokti

Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 07:49 | Nahoru | #7
Na sportu sem jezdil typC teď mám naháče stále typC A+B bych si vzal max na procházku do stromovky

(reakce na) Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 07:53 | Nahoru | #8
Gahan37> nejvic nešvaru je pravě ve městě a mít přimačklej kotník k blatniku ,jinak to tu zmrzku nedá pěšky sme to ale líná generace

(reakce na) Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 09:44 | Nahoru | #9

Carcharot píše: Kdo chce kam, sám sobě si Protože je Praha plná blbců (jak sám píšeš) naučil bych se jezdit v ,,C", ona poloha řadičky se dá jednoduše upravit, stačí se k tomu na chvíli ohnout. Nevěřím tomu, že kdybys to nedej bůh složil i ve městě v těch 50 Km/h, že by Ti tady ty ,,A"+,,B" nějak výrazněji pomohly.



Kluk má ty kotníčkové typ B,tuším že Alpiny a mají vyztužené kotníky. Takže při lehčím pádu asi budou funkční.

Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 12:19 | Nahoru | #10
Ja som chodil v type C (Forma Cape Horn) celý deň, síce po výstave a nie horách, ale asi to tiež o niečom vypovedá. Problémy žiadne.

Na druhej strane po pádoch sú najviac zodreté mieste na šľapke nohy plus klipsne (ktoré trčia), takže si nie som celkom istý, do akej miery na ochrane nad kotníkmi záleží.

Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 13:37 | Nahoru | #11
Mám Dainese Course, tedy TYP C. Otestováno jednou pádem v 80 km/h, který skončil bez úrazu. Dokonce i ty boty zůstaly plně funkční, pouze odřené. Takže bych neměnil ... už proto, že mimo garáž sesedám z motorky jen výjimečně.

Naposledy editováno 09.05.2019 16:33:13

(reakce na) Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 15:04 | Nahoru | #12

prizdisrac píše: Na vylety s komboskou mam C, na jezdeni do prace v kevlarech B. B jsou pohodlny i na mensi vyslapy na hrad, jidlo apod. Takze do mesta urco B. Myslim, ze A uz nemuzou byt o moc pohodlnejsi, ale muzou byt o dost min safe. Kazdopadne se to ale odviji spis od konkretni boty, myslim.

Acko bych vzal treba na naplavku nebo na cesto prace a celodenni pobyt v ni, kdybych si nemohl sbalit tenisky do batohu.. Nebo na skutr, kdybych na tom jezdil.



Naprostý souhlas. Typ A jsem měl, nahradil jsem typem B, a jsou na chůzi možná ještě pohodlnější, než A.

1 reakcí na tento příspěvek Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 15:07 | Nahoru | #13
Pokud to bude mít trochu pevnější podrážku, vyztuženou patu, špičku a kotník tak bych se toho nebál. Myslím že nemálo z nás si prožilo svoje první položení v horší "výbavě".

Jinak souhlasím s Dafikkem že je nesmysl jezdit za každou cenu v "plné zbroji". Sám vím že pokud je mi vedro tak se na tu jízdu nesoustředím zdaleka tolik jak bych měl a chtěl - vždy ty myšlenky sklouznou k tomu dostat se rychle z města na volnou cestu a trochu to rozjet. Samozřejmě že C je v případě nehody bezpečnější ale ještě bezpečnější bude zůstat doma.

Naposledy editováno 09.05.2019 15:07:38

Typy bot a jejich bezp funkčnost

Skvělá odpověď, děkuji! 9.5.2019 v 15:37 | Nahoru | #14
Mám typ A. Na krámě působily úplně stejně pevně, jako typ B, pohodlí taky jak přes kopírák. Rozhodl jsem se kvůli designu, ale to už je subjektivní.
Jak jsou na tom s ochranou při pádu netuším, nicméně turistický motoboty ala gumáky mi přišly ještě horší.
Výhoda oproti teniskám je, že do nich tak nefouká, půl hodiny v dešti jsem s nima zvládl v suchu a pro řazení jsou přece jen pevnější

(reakce na) Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 16:37 | Nahoru | #15

stráťa píše: Jinak souhlasím s Dafikkem že je nesmysl jezdit za každou cenu v "plné zbroji". Sám vím že pokud je mi vedro tak se na tu jízdu nesoustředím zdaleka tolik jak bych měl a chtěl - vždy ty myšlenky sklouznou k tomu dostat se rychle z města na volnou cestu a trochu to rozjet. Samozřejmě že C je v případě nehody bezpečnější ale ještě bezpečnější bude zůstat doma.


"Plná zbroj" na léto vypadá nějak takto: Kevlarové džíny, letní textilní prodyšná motobunda (obojí s chrániči), perforované klokaní rukavice bez goretexu, helma a boty typu C. V tom ti vedro nebude.

Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 17:03 | Nahoru | #16
Díky za názory skočím na krám a mrknu jestli budu mít velký pocitový rozdíl mezi A a B a podle toho vyberu (ale chtěl bych A)

Jinak vemu určo i C na nesmysly a okruh ale jezdit s nima pro rohlíky nebudu

Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 21:34 | Nahoru | #17
V těch A je i větší vedro jsou víc voděodolný si myslím ....ale zase B víc hadrový.....vezmi C

Typy bot a jejich bezp funkčnost

9.5.2019 v 21:45 | Nahoru | #18
Přesně, kotníky máš jen jedny.

Typy bot a jejich bezp funkčnost

10.5.2019 v 09:15 | Nahoru | #19
jen typ C

Typy bot a jejich bezp funkčnost

10.5.2019 v 16:50 | Nahoru | #20
Mám typ C a 3x jsem v nich spadnul. 2x úplně lehce ,ujelo mi to na hadech,jednou rychle skluz do příkopy. Ve všech 3 případech mi motorka spadla na nohu a nikdy noha nepřišla k újmě,až pak nahoře trochu koleno. Bohužel boty letos už vyřazuji,mají toho už hodně za sebou,začínají se rozpadat. Za mně jedině typ C a normálně v nich i chodím a celkem v pohodě - povolím horní sucháč, zip drží při chůzi.

Naposledy editováno 10.05.2019 16:51:26

Typy bot a jejich bezp funkčnost

10.5.2019 v 17:01 | Nahoru | #21
Kousky (zmrzlina, práce,...) jezdím v teniskách. Pokud oblíkám kombošku, obouvám typ C.

Typy bot a jejich bezp funkčnost

10.5.2019 v 17:40 | Nahoru | #22
po praze (z vise v uvodu popsaneho duvodu) bych jezdil metrem, linkou A, B nebo C, a boty bych neresil...

Typy bot a jejich bezp funkčnost

13.5.2019 v 13:34 | Nahoru | #23
Tak jako furt lepší A) než normální tenisky si myslim. Když to jsou boty na motorku, jsou o dost víc zpevněné + vyšší nad kotník, takže se nestrhnou jak nejaká converska...
A vzhledem k tomu, že stojí stejně jak normální značkové tenisky, tak nevím co řešit.

1 reakcí na tento příspěvek Typy bot a jejich bezp funkčnost

13.5.2019 v 14:33 | Nahoru | #24
Vybiram boty pro mladyho, tak jsem mel A i B v ruce (sam jezdim C). A nevim, jakou predstavu mate o pojmu "ochrana kotniku". Ale A i B jsou navrchu stavbou srovnatelne s hadrovou/kozenkovou trekovou obuvi, ktera ma v oblasti kotniku mezi latkami zasity termoplasovy tercik o prumeru cca 5-7cm (tloustka 2-3mm). Asi to bude schopne pobrat skluz na asfaltu v mestske rychlosti. Ale pad motorky na kotnik bude mit stejny ucinek, jako pad na nohu v trekove bote. Skluz ve vyssi rychlosti poberou jen C, stejne tak jako skluz s motorkou na noze. A pokud by clovek opravdu chtel ochranu kotniku i pred rozmackanim motorkou, tak by musel mit MX boty. Jinak kotnik vam muze stupacka zlomit i v C.

Takze bych asi rozdelil boty takto:
1) ochrana pred mestskym skluzem - trekove boty, A, B
2) ochrana pred skluzem ve vyssi rychlosti nebo s motorkou na noze C
3) ochrana kotniku pred zlomenim MX boty

Naposledy editováno 13.05.2019 14:34:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy bot a jejich bezp funkčnost

13.5.2019 v 15:34 | Nahoru | #25
DrDNA01> Do které kategorie bys řadil Dainese Course?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy bot a jejich bezp funkčnost

13.5.2019 v 15:54 | Nahoru | #26

WildOne píše: DrDNA01> Do které kategorie bys řadil Dainese Course?



Ty DC jsem v ruce nikdy nemel. Ale vypada to jako lepsi C..

Jen si je treba uvedomit, ze 200kg stupacka, ktera si poskoci na kotniku potrebuje hodne silny protektor, aby to nedopadlo frakturou kotniku. I mezi MX botama nejdes takovy, ktery to nesplnuji.

(reakce na) Typy bot a jejich bezp funkčnost

13.5.2019 v 23:15 | Nahoru | #27
DrDNA01> Celá kotníková část je skořepina. Vypadá to jak odlehčené lyžařské přezkáče.

Typy bot a jejich bezp funkčnost

16.5.2019 v 11:47 | Nahoru | #28
Jezdim v Sidi Adventure a rikam si, ze to je docela mekka bota, ze ta bezpecnost neni takova... A nekdo chce jezdit v "obyc" keckach. Pravd ve meste je nejvetsi riziko nehody, kor v praze, kde jezdej jak tydyti.

Typy bot a jejich bezp funkčnost

16.5.2019 v 12:09 | Nahoru | #29
po městě jezdím v typu A ...ale kromě "tenisky na motorku" je používám i na chození v teplotách 0-20°C
na normální ježdění mám boty typu C (ale na silniční motorce poslední roky skoro nejezdím)
na cestování mám tyhle
a do terénu tyhle

v botech s ochranou, co je na tvých druzích bot A a B, jsem si zlomil kotník čistě tím, že mi motorka po nárazu v cca 30 km/h spadla na nohu

Typy bot a jejich bezp funkčnost

16.5.2019 v 12:13 | Nahoru | #30
Já jsem natolik zvyklej na "typ C", že při výjimečným přejezdu v čemkoliv jinym nemám takový cit a měkká podrážka mi naopak vadí. Mám už leta poměrně drahý Sidi a ty jsou maximálně pohodlný... Takže bude hrát i cenová kategorie, přípdně výrobce v rámci jednoho typu...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 Včera v 23:12 Ariete
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35270 Včera v 23:06 CBRlitrRR
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist