globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimální otáčky motoru 125
 
7.5.2019 v 11:15
Ahoj, dokázali byste mi prosim poradit v jakých otáčkách optimálně jezdit, abych motor zbytečně"neničil" a nevytacel víc než je pro něj dobre?
Na motorce jsem nováček a z automobilu jsem zvyklý u benzínu jezdit tak 2,5 - 3 tisíce. Ale na motorce mi přijde že motor netáhne, že začíná až tak kolem 5, 6 tisíc... Nevím ale jestli to není moc jak z hlediska spotřeby tak hlavně aby to motor neničilo.
Jedná se o malou motorku 125, jednoválec. Navíc ji mám teď úplně novou a teprve ji mám 400 km zajíždět podle prodejce tak možná i s tím jestli se názor na otáčky nějak mění a ohledem na novy motor?
Díky předem za názory

Optimální otáčky motoru 125

7.5.2019 v 11:20 | Nahoru | #1
Velmi obecne jsou optimalni otacky mezi max kroutakem a max vykonem...
Edit: Samozrejme u zajetyho motoru... v zabehu se rid doporucenim vyrobce... nazory na zajizdeni se ale lisi...

Naposledy editováno 07.05.2019 11:27:49

1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky motoru 125

7.5.2019 v 11:29 | Nahoru | #2
Podle mě je 5-7 tisíc naprosto v pohodě. To není Ochcávka v turbodehtu.

Naposledy editováno 07.05.2019 11:30:04

Optimální otáčky motoru 125

7.5.2019 v 11:57 | Nahoru | #3
Nevidím co máš přesně jestli 2T nebo 4T ale vzhledem k tomu že máš novou tak asi 4T ... (Jinak 2T se nemá podtáčet, a 4T se nemá přetáčet) na příklad moje CBR 125R, pohodlný otáčky 4-6 tis na "Jedu 50km/h" přes 7-8 kde máš maximální krouťák (Alespoň u CBR 125R) tam začíná končit ta "zdravá část" a začiná "to peklo". Nicméně určitě manuál, kde máš jak se má zajíždět (u nových motorů hodně duležitá část, všechno se ti to vrátí, když to nebudeš úplně dodržovat) .... ale jinak jakmile bude zajetá, tak se s tím úplně mazat nemusíš (až si budeš i věřit) ... Já sem s mojí CBR Najezdil 11tkm až 50tkm, s tím, že od 20tkm. jsem jezdil permanentně do červenejch a do tý doby než jsem se rozstřelil (V 50tkm) tak jsem ani jednou nemusel zasahovat do motoru. Každej druhej servisák ti řekne, 125 ? 4T ? ...Lej správně olej, benzín, měň destičky a gumy a je praticky nesmrtelná. Hlavně se nauč pořádně řadit, a motor ani spojka a převodovka si nikdy stěžovat nebude

Jinak 125 zdar ! ...nejlepší stroj co sem měl člověk může točit otáčky jak blázen, hrát si na závodníka (bezpečně) a přitom neporušuje předpisy

PS: a na spotřebu se vykašli, jestli máš stříkačku tak se před 3,5/100km nikdy nedostaneš ...je to až směšný, jak se s tím jezdí skoro zadarmo

Jinak ještě dodávám, uričtě projeď manuál ...nevím přesně ale je dost možný, že výměna oleje bude dřív než normálně, kvůli nějakejm kouskům co se při zajíždění do oleje můžou uvolnit (ale to jen vařím z vody, nikdy sem stroj sám nezajížděl)

Naposledy editováno 07.05.2019 12:09:15

Optimální otáčky motoru 125

7.5.2019 v 13:16 | Nahoru | #4
Jak se psalo, zajížděj podle doporučení výrobce. Po 1000 kilometrech už tomu klidně nalož. Samozřejmě je motor nejprve zahřát, pokud nemáš teploměr, poznáš to tak, že volnoběh spadne na hodnotu kolem 900rpm. Obecně na spotřebu při určité rychlosti je nejlepší jet na nejvyšší kvalt, pře kterém motorka ještě není podtočená (nekucká), na hbitost jízdy prostě přeřaď ve chvíli, kdy už začne výkon opadat. Pokud to přeženeš, nebo třeba předjíždíš a nechceš řadit, klidně to občas nech jít do omezovače, nic hrozného tomu motoru neuděláš. A rozhodně se to neboj občas trochu více vytočit, to tomu motoru jen prospěje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky motoru 125

8.5.2019 v 00:24 | Nahoru | #5
dave-lister> Pět až sedm je v pohodě tak na půllitru. To by musela být nějaká velká nepříjemnost, aby mě to donutilo jít na stopětadvacítce pod osm tisíc!

(reakce na) Optimální otáčky motoru 125

8.5.2019 v 07:57 | Nahoru | #6

Kohlstein píše: dave-lister> Pět až sedm je v pohodě tak na půllitru. To by musela být nějaká velká nepříjemnost, aby mě to donutilo jít na stopětadvacítce pod osm tisíc!



Tak, tak, opravoval som raz toho malého varana, potom som to skúšal a skoro som z toho spadol, keď som kukol na budík, hahaha, točilo to ako elektromotor, ale pekne to šlo tichúčko a točky . Pre FORET napíš najprv čo si kúpil za zázrak, keď to máš nové, tak máš popísané v papieroch čo a ako. Zábeh u niektorých motiek je veľmi čudný. Chlapík v práci kúpil fungľovku Kawu 600 a vraj do 800 km max otáčky 4000 ot/min. Normálne ho zastavili už tri krát policajti, že čo tak slimačo jazdí. Minimálne otáčky u tých strojov sú 3000 a max 4000 , no som čumel, keď som to počul. Po zábehu 16 000 ot/min

Optimální otáčky motoru 125

8.5.2019 v 10:36 | Nahoru | #7
ten styl zajíždění co je v manuálech je napsanej nejjednodušeji jak to jen jde (ty max 4000ot to je teda extrém a ještě u motorky co dokáže točit 16 ) já mám u duka max 7000ot ale i tak by asi nebylo idealní to vzít někam na rovinku a jet hodinu v kuse na tech 7000, měl by si otáčky často měnit, nedržet to dlouho ve stejných, přidat třeba na ty max otáčky co sou doporučený a zase to nechat kousek spadnout, jinak pokud už by nešlo o záběh tak bych u 125 vůbec nejezdil pod 5000ot, jen to budeš trápit a točit do omezovače to určitě taky nemusíš, omezovač ničemu nepřispěje a můžeš přece zařadit o pár otáček před ním

Optimální otáčky motoru 125

9.5.2019 v 08:14 | Nahoru | #8
Musíš napsat co to je za motorku. Při jakých otáčkách má největší výkon a při jakých otáčkách má největší točivý moment. Bez těchto údajů se nemůžeš ptát kolik máš točit. V záběhu je to něco jiného, ale potom můžeš točit, tolik, kolik potřebuješ na požadovanou jízdu. Pro udržování rychlosti stačí otáčky, kdy ji motor dokáže plynulým během udržet, a při potřebě max. zrychlení musíš jít do otáček max. výkonu.

Optimální otáčky motoru 125

9.5.2019 v 12:04 | Nahoru | #9
Jen pro statistiku : Keeway 125, čína, motor kopie Suzuki DR, vzducháč, karbec, dvouventil, pod 4tis to moc nejde, od 6tis se začíná něco dít, 7-8.5tis to dává nejvíc a točit se nechá přes 10tis.
Na 7.5tis se dá vrčet celej den a motor je Ok

Optimální otáčky motoru 125

9.5.2019 v 13:11 | Nahoru | #10
Ještě by to chtělo napsat při jakých otáčkách to na nejvyšší kvalt dosahuje jakou rychlost.

Optimální otáčky motoru 125

9.5.2019 v 17:18 | Nahoru | #11
Ten optimální rozsah poznáš jen citem.... ;) Když moc málo, nejede to a duní (u mě tak do čtyř tisíc), když moc vysoko, tak to řve a většinou i vibruje. Mám MT-125 a při normální jízdě po rovině 5-7 tis., při akceleraci i přes 8 a omezovač lehce za 10....
Při tom zájezdu prostě podle manuálu, prvních 500km je zpravidla nejpřísnějších (třeba do 6 tis. a max. na půl plynu)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist