bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aerox 100 tuning
2.5.2019 v 10:03
Zdravím,
loni jsem pořídil Aeroxe 100 z dovozu z Rakouska. Dle slov předchozího majitele je bez úprav.
Chtěl jsem se zeptat někoho zkušenějšího, jakým způsobem bych u něj mohl přidat pár koníků.
Spoustu článků jsem našel, ale byly určeny na 50ccm takže na vodníka.

Napadlo mě že:
1) Co vyměnit originální výfuk za laděný ? + nějakou větší trysku?
2) Set Malossi Multivar
3) Jsou ve skútru nějaké restrikce? Ve výfukovém potrubí, nebo v sání/karburátoru?
4) Omezovač otáček?

Zajímalo by mě zda už to někdo řešil a jaký byl výsledek úprav.


Momentální stav: max. otáčky cca 8tis., max. rychlost 90 tachometrových tzn: 75-80 reálně.

Zajímalo by mě zda už to někdo řešil a jaký byl výsledek. Děkuju za Vaše názory.





1 reakcí na tento příspěvek Aerox 100 tuning

2.5.2019 v 10:33 | Nahoru | #1
Bohuzel nevhodny stroj na tuning. Ne proto, ze by nebyl dobry, je dobry a standardni dily jsou normalne sehnatelne (je to stejne jako na Neos 100 nebo BW 100), ale:

1) Neni ladeny vyfuk u nas normalne, ale v SIP by neco bylo , ale tohle je sportovni na vykon a rev. Na normalni jezdeni je lepsi nejaky streetovy co vykon zvetsi mene a spise prida tocivy moment co se vyuzije vice u nas
2) VARIÁTOR MULTIVAR MINARELLI 100
3) Nebyly, protoze to nemuselo splnovat predpisy pro AM (50ccm) stroje
4) Vyresis sportovnim variatorem a muzes poresit vice hmotnosti valecku, ale spolehal bych na to co je v tom setu a doladoval uz jen vyfuk a trysky v karburatoru
5) Na rozjezdy tuto nebo tuto
6) Vetsi valec, ale to je tak 6500 + prace

Je tedy otazkou jak moc do toho chces realne narvat. Urcite by to melo jet lepe, moje 50ccm neupravena jede realnych max 70, z kopce 90, dal uz to seriovy vyfuk, variator a spojka proste nepusti, i kdyz by to slo. Takze napred bych spise resil to proc ti to nejede vic (vytahany remen, obrousene valecky, unavene pruziny na spojce, vyjety variator, zaneseny vyfuk, zaneseny spalovaci prostor............). Tyhle veci pokud jsou na vymenu, tak muzes resit vymenou za neco vykonejsiho at do toho nesypes zbytecne moc.

Naposledy editováno 02.05.2019 10:37:45

(reakce na) Aerox 100 tuning

2.5.2019 v 10:44 | Nahoru | #2
puffybodie>
Děkuju moc za příspěvěk.
Nějak to vše promyslím.
Taky mě napadlo, že by nějaký díl mohl být na konci životnosti, nebo za ní.
Nechtěl jsem se v tom ale moc vrtat, když to vše funguje.
Má najeto 10tis. teda na tachometru to je :D :D , je to rok 2003, tak čert ví.

Viděl jsem videa kde upravené 50ccm, jedou klidně 110-120, ale je to vodník a ten má maximum otáček někde jinde. Ale i tak mi moje reálná maximálka s bídou 80km/h přijde málo.


Naposledy editováno 02.05.2019 11:11:20

Aerox 100 tuning

2.5.2019 v 11:20 | Nahoru | #3
Pokud si nejsi jisty, ze je to realnych 10tis., tak nevis. Realna vydrz serioveho 50ccm motoru muze byt tak 40.000, pak potrebuje vybrus. Dejme tomu, ze toho 100ccm by to mohlo byt 60.000. Muze byt zakarbonovany, pokud nekdo lil blby olej, to jde vycistit a melo by se idealne delat jednou rocne stejne. Svicka ta je dobre pristupna a u 50ccm (i vetsi objemy ale) se meni co 5000km. Filtr vzduchovy se cisti a impregnuje co 5000km pokud mas molitan nebo meni, ne-li drive kdyz jezdis v hodne prasnem prostredi. Valecky se meni co 5000km. Pokud to ma najeto 6000km, tak jsou zcela jiste na vymenu (vcetne voditek), pokud kilometry nekecaji, tak by zbytek mel byt ok, ale zkontroloval bych variator jestli neni moc ojety a jestli neni treba uvazovat nad tim sportovnim pokud by byl na vymenu. Vyfuk seriovy vycistit a zkontrolovat, mel by byt taky bez problemu, jinak jedine ladak no a to pak uz musis sahnout i do karburatoru pro trochu vetsi trysky. Remen pri tomhle najezdu ma byt v pohode, ale muze mit praskliny kvuli veku atd. a mohl by chtit preventivni vymenu. Krome cisteni motoru jsou to lehke veci co jdou udelat na kolene s minimem naradi bez potreby servisu a clovek si to aspon osaha a zjisti, ze to neni zadna hruza (na rozdil od moderniho ctyrtaktu a tech pojizdnych pocitacu )

Jinak s 21mm karburatorem a zbytek serie by to melo byt cca 110km/hod na tachometru a 10.000 ot/min na budiku. Uplna serie musi davat na tachometru 100 urcite a realnych ma davat cca 95.

To ze te to nepusti pres 8 tis. ot/min, kdyz serie zacina cervene 9 tis. ot/min a toci i vice bych se jako prvni podival na variator, valecky a remen no.

Naposledy editováno 02.05.2019 11:22:42

1 reakcí na tento příspěvek Aerox 100 tuning

3.5.2019 v 15:36 | Nahoru | #4
puffy bodie:
jak chceš vyčistit seriový kompletně svařený přepážkový výfuk?

Aerox 100 tuning

10.5.2022 v 22:16 | Nahoru | #5
Ahoj,můj Aerox 100 se chová úplně stejně..Pokročil jsi s tím laděním...moc mě to zajímá

Aerox 100 tuning

10.5.2022 v 22:16 | Nahoru | #6
Ahoj,můj Aerox 100 se chová úplně stejně..Pokročil jsi s tím laděním...moc mě to zajímá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aerox 100 tuning

11.5.2022 v 06:11 | Nahoru | #7

tomasNJ píše: puffy bodie:
jak chceš vyčistit seriový kompletně svařený přepážkový výfuk?





(reakce na) Aerox 100 tuning

17.5.2022 v 11:38 | Nahoru | #8

puffybodie píše:



no tady vypaluje koleno které je uplně duté...

takže když to teda vypálíš, jak to dostaneš ven? no jistě jedině rozřezat a pak svarit...

no a k té 100... ta je tak divná, že jí nepomůže nic, dával jsem 117 válec, karbec 21, multivar, a reverzák Tecnigas, a furt tomu sedmdesátka ujede...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha Aerox 100 Yamaha YQ 100 Aerox Hanskrtek 1 8.12.2015 v 09:30 Humusus


TOPlist