globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
Ahoj všem, chtěl bych se zeptat, jestli někdo z vás řešil zadní ráfek? Chtěl bych tam nazout pneu Mitas EF-07 140/80-18
ale mám strach, že když mám bezdušový ráfky a pneu je užší než tam má bejt original, tak jestli to bude fungovat?
Za odpovědi a rady všem moc děkuji
Předchozí
1 2
Následující

Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

1.5.2019 v 23:42 | Nahoru | #1
prosímtě, jaky je důvod tam dávat jiný rozměr než určených výrobcem?

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

2.5.2019 v 02:24 | Nahoru | #2
Dávat na tak těžkou motorku úzkou gumu nedává moc smysl, nájezd bude špatný, v offu budeš mít úzký kontaktní plochu a bláto nebo písek bude hrozný opruz.
Do zatáček na asfaltu to půjde ochotně, ale k tomu mnohem lépe poslouží silniční guma. Ta guma by i přes jiný rozměr neměla problém udržet vzduch, dokud sedí obvod a šprcka se vejde do kyvky, většinou není problém, ale kvůli problémům zmíněným výše těžko najdeš někoho, kdo to testoval...

Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

2.5.2019 v 06:45 | Nahoru | #3
Chlapci co hulite? Ma tam byt 150/70, opravdu si myslite ze 140/80 je takovy rozdil v rozmeru a chovani? Navic v rozmeru 150 se nedela takovy vyber terenich vzorku jako prave ve 140 - asi proto je tam chce. Jinak nemam zkusenost s kolem 18", ale na 17" se bezne sirka 140 dava a neni s tim zadny problem pri jizde. Problem je to akorat legislativne, pokud bude pruser s nehodou tak je to munice pro pojistovnu.

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

2.5.2019 v 07:11 | Nahoru | #4
Jde to, kamarád je jezdí na ADV990. Problém je trochu jinde, mezi skutečným profilem pneu 148/80 (v podstatě vysoký balón) a 150/70 (rozpláclý nízkoprofil) je zrovna velký skok a proto na 140ku gumu, je běžně ráfek 2,15-2,50" a na 150/70 se používá obvykle kolem 4" (jsem línej hledat co má přesně 1090R) ...no a ta 140 se na tom širokém ráfku rozleze, že okem ty gumy skoro nerozeznáš, ale hodně ti z té rozlezlé pneu vystupují hrany ráfku, no a v terénu je to velmi zranitelné .... proto úpravci nabízí na advíky zadní kola s napleteným ráfkem 18x2,5"

Edit.: tak jsem to nevydržel a dohledal, 1090R má z.ráfek dokonce 4,5"!!! to s tou 140kou, bude fakt extra zranitelné a když už, tak určitě používat s duší!

Naposledy editováno 02.05.2019 10:00:29

Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

2.5.2019 v 07:33 | Nahoru | #5
K tem sirkam rafku, stara Afrika ma rafek 3,0” pro gumu 140/80. Jestli si dovolis dat ji tam bez duse, asi fungovat bude, i kdyz to je TT guma, ale osobne bych dusi dal.

Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

2.5.2019 v 08:44 | Nahoru | #6
Jestli chceš jezdit v terénu tak vyškubni ventilek a dej tam duši,stejně potřebuješ mít podhuštíno.Počítám,že máš ráfky stejný šíře jako má 990ka a tam 140ku dávám normálně.Problém je,že pak guma málo kreje ráfky a ty dostávaj zabrat.A to i předek.Ideál je koupit druhou sadu kol,protože pak jí stejně koupíš až ty ráfky rozštípeš.

Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

2.5.2019 v 13:37 | Nahoru | #7
V podstatě všichni co s Lc8 zamířili do terénu jezdili 140 neb ve 150 nebyl (není) výběr terénních gum - 950 měla 4", poslední 950 a 990 měla 4,25 a 140 tam normálně fungovala i přes to, že je ráfek víc na ráně

Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

2.5.2019 v 19:05 | Nahoru | #8
Všem děkuju za rady. Dušy bych tam rád dal ale musel bych vrtat do rafku a to se mi moc nechce. A sada druhych rafku by byla pěkná ale dát 30000 za dvě kola je rána

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 13:04 | Nahoru | #9
Jezdil jsem 140 (Michelin S12, Mitas EF - opravdu enduro pneu ) vzadu s duší celou zimu na 1190 adv, vyndej čidlo ventilku a prdni tam duši,jen si mušíš hlídat tlak nejdi pod 2 bar, jinak utrhneš ventilek, nemáš totiž haltr a opatrně s plynem na asfaltě, klidně to jezdi a ty teoretiky proc jiny rozmer než výrobce neposlouchej
ano rafek 3" by byl lepsi,ale prdpokladam ze nebudes jezdit Erdzberg,tak se dá i na 4".

Naposledy editováno 03.05.2019 13:15:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

Skvělá odpověď, děkuji! 3.5.2019 v 13:14 | Nahoru | #10

Mr.Dreamer píše: Dávat na tak těžkou motorku úzkou gumu nedává moc smysl, nájezd bude špatný, v offu budeš mít úzký kontaktní plochu a bláto nebo písek bude hrozný opruz.
Do zatáček na asfaltu to půjde ochotně, ale k tomu mnohem lépe poslouží silniční guma. Ta guma by i přes jiný rozměr neměla problém udržet vzduch, dokud sedí obvod a šprcka se vejde do kyvky, většinou není problém, ale kvůli problémům zmíněným výše těžko najdeš někoho, kdo to testoval...



ty jsi vůbec nepochopil na co se ptal a asi ani nevis o jakou moto se jedná,odpověď mimo.

M_A_B píše: prosímtě, jaky je důvod tam dávat jiný rozměr než určených výrobcem?



asi proto, že výběr opravdu enduro pneu je omezen a v rozměru 150 není žádná.

Naposledy editováno 03.05.2019 13:17:01

(reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 14:00 | Nahoru | #11
Kovi> dušy bych tam rád dal ale rafek má díru na ventilek mimo střed ráfku a tak si myslím že tam dušy nedám. Na 1190 byla díra na ventilek uprostřed?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 14:05 | Nahoru | #12

Kovi píše: ty jsi vůbec nepochopil na co se ptal a asi ani nevis o jakou moto se jedná,odpověď mimo.



Tak to je štěstí, že jsi mi to přišel vysvětlit. Tak rychle nahoď drsnou hard enduro gumu a jdi pokořit upravené alpské šotoliny a nalepit si 10 samolepek na kufry širší než osobák abys ukázal, jaký jsi dobrodruh .
Jak jsem psal, můžeš tam dát 140 gumu a tvářit se jako enduro střelec a nebo tam můžeš dát gumu jako třeba Shinko E805, což je skvělá 150 guma s kvalitníma bočnicema na 18ku ráfek, která v terénu zvládne rozhodně víc než ta věc mezi sedlem a řídítky .

(reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 14:29 | Nahoru | #13
Mr.Dreamer> Kovi vy o čem píše to co doporučuješ Shinko e805 je stejná pneu jako Mitas E09 a tu delají taky ve 150 ale to by nic neřešilo. Chci tam dát ostrou Enduro gumu nic víc nic míň. Nejaký narážky na největšího dobrodruha jsou mimo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 15:28 | Nahoru | #14
Mr.Dreamer> Tuhle gumu jsem jezdil. Na to ze ma homologaci na silnici je v terenu docela dobra, ale nema bocni vedeni v blate a ani v pisku. Na tezsi teren je proste a jednoduse nedostacujici. Takze jsi zase mimo...

(reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 15:52 | Nahoru | #15
Mr.Dreamer> covece opravdu jde videt,ze nevis o jakých pneu se tu pise, tva uvedena Shinko je stejne pseudoenduro pneu jako všechny ve 150, tluste spalky bez bocniho vedeni, 10 metru v blate a stojis, pneu se necisti, tady je rec o FIM enduro pneu co pouzivaji třeba ostre 450, o cestovani nikdo nemluvil,opet jde videt ze nevis o jakých pneu se jedna,protoze najezd takove pneu je max 1500km

KaCPan> presne tak, ostra enduro pneu, ano ventilek je trochu bokem,samozdrejme nesmis matici ventilku dotáhnout na doraz,aby mel ventilek na dusi vuli a fungovat to bude, mam to tak pul roku, jezdil jsem jen les ,enduro trat,piskovnu a pod
pro predstavu davam fotku, jedna se o stejne rafky /mam dvoje kola/ rozdil v sirce je 11 mm,vlevo je 140 ,vpravo 150.



Naposledy editováno 03.05.2019 15:53:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 16:50 | Nahoru | #16

jasp píše: Mr.Dreamer> Tuhle gumu jsem jezdil. Na to ze ma homologaci na silnici je v terenu docela dobra, ale nema bocni vedeni v blate a ani v pisku. Na tezsi teren je proste a jednoduse nedostacujici. Takze jsi zase mimo...



Když už jsme se rozhodli do terénu tahat mastodonty a ne 250 kubíkovou prskavku, je potřeba je podle toho také obout. U lehčí motorky potřebuješ extra ovladatelnost, protože si grip musíš najít sám, když tomu jen dáš plnej knedl, to kolo ti začne hned klouzat i na lehkém výjezdu. Tedy, top 10% to potřebuje, zbylých 90% jen v problémech přidá plyn, lesem se rozezní řev motoru, bláto lítá všude a potenciál gumy zůstane bez využití a jezdec tam někde pádluje nohama a doufám, že mu kamarádi přispěchají na pomoc, protože sám to stejně nevyjede. Pokud bys dokázal jet na úrovni, abys ostrou gumu využil, akorát bys orval špalky, protože na tu váhu ani krouťák není stavěná, případně s hlatrama a podhuštěnou gumou dodrbal ráfek jako bonus. Ta 805 je postavená na přesně jednu věc - a to tlačit motorku dopředu. Když jezdíme traktory na dvou kolech, je fajn se k ním tak i chovat. Mít to tak trochu v pí**, nepodělat si z toho, že ti zadek tancuje, na spodku kopce vzít za heft a vybublat až nahoru s minimální ztrátou trakce. Takovou úlohu ta guma s velkými podélnými špalky zvládne mnohem lépe než nějaká harcore šprcka pro pravé střelce. Může to pro tebe být šok, ale v továrně nejsou parta idiotů a mají slušnou představu, která guma na motorce funguje dobře a která ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 17:10 | Nahoru | #17
Mr.Dreamer> Ono využití ostrý gumy na 200+ kilový motorce není jen ve výjezdech - mokrá tráva, traverzy, nutnost vyjet z bahnitý koleje, šikmej břeh a hromada jinejch možností.
Nebo je druhá možnost - těch určitě víc než sto lidí který znám, jezděj na velkejch v terénu a dost z nich umí věci o kterejch se mi může na 160kilovým jednoválci jenom zdát je úplně blbejch a udělali by líp kdyby jezdili na velkejch cestovních špuntech
Čau, Tom

Naposledy editováno 03.05.2019 17:12:11

(reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 17:22 | Nahoru | #18
Mr.Dreamer> Asi moc nejezdis v terenu, kdyz jsi nemusel po desti jet nejakej traverz po rozmokle louce, nebo jsi nejel v blative koleji z ktere jsi chtel vyskocit ven, co? A to tyhle dve varianty ani nepocitam jako tezky teren, do kteryho by mely jezdit jen ostry endura.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 17:44 | Nahoru | #19

TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> Ono využití ostrý gumy na 200+ kilový motorce není jen ve výjezdech - mokrá tráva, traverzy, nutnost vyjet z bahnitý koleje, šikmej břeh a hromada jinejch možností.
Nebo je druhá možnost - těch určitě víc než sto lidí který znám, jezděj na velkejch v terénu a dost z nich umí věci o kterejch se mi může na 160kilovým jednoválci jenom zdát je úplně blbejch a udělali by líp kdyby jezdili na velkejch cestovních špuntech
Čau, Tom



Tak pravda, nejsem tak společenskej, takže u mě se o stovku jezdců nejedná, ale když jsem psal, že těžko najdeš někoho, kdo by takový set-up jezdil, psal jsem to proto, že lidi, kteří jezdí o kotel lépe než já (v offu), by něco takového na litra neobuli. To, co u lehké motorky řešíš agilitou, zvládneš na velké díky kinetice. To, co by tě na lehké rozhodilo ta vleká prostě pobere, protože díky vysoké váze má i úměrně vyšší kinetickou energii, což je jedna z věcí, které se mi na těch motorkách nejvíc líbí, říct si, kašlu na to a někam to poslat, a místo, abych skončil na čumáku to fakt i projedu .
K poslednímu odstavci, ano, většina lidí s litrama na ostrých gumách by udělali lépe, kdyby jezdili na velkejch špuntech, rozhodně by toho více projeli, stačí nemít strach z tancujícího zadku a zůstat na plynu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 17:53 | Nahoru | #20
Mr.Dreamer> No je pravda že většina lidí kteří v terénu na velkejch umí a já se s nima osobně znám jezděj na podlitrech, většinou upravený Afriky, Transalpy, nebo KTM950, 990 či Superenduro, ale těch dvěstě kilo tam je. A tomu že by líp zajeli na velkejch špuntech se musím fakt smát, mnoho lidí včetně mně si prošlo přechodem z nějakejch TKC nebo E09 na Céčkový gumy od Mitasu nebo jejich obdoby a každej do jednoho poznal značný zlepšení, takže buď máme oba jiný představy o terénu co se jezdí na velkejch nebo nevíš o čem zejména v poslední větě mluvíš.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 18:12 | Nahoru | #21

TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> No je pravda že většina lidí kteří v terénu na velkejch umí a já se s nima osobně znám jezděj na podlitrech, většinou upravený Afriky, Transalpy, nebo KTM950, 990 či Superenduro, ale těch dvěstě kilo tam je. A tomu že by líp zajeli na velkejch špuntech se musím fakt smát, mnoho lidí včetně mně si prošlo přechodem z nějakejch TKC nebo E09 na Céčkový gumy od Mitasu nebo jejich obdoby a každej do jednoho poznal značný zlepšení, takže buď máme oba jiný představy o terénu co se jezdí na velkejch nebo nevíš o čem zejména v poslední větě mluvíš.
Čau, Tom



Hej, bude tohle boj ve stylu "moji kamarádi jsou lepší než tvoji kamarádi"?
Už se budu opakovat, což je opatrný náznak, že se posouváme do roviny konverzace 2T vs 4T, takže asi ode mě poslední osvícené moudro. U těžké motorky je hlavní aby jela dopředu, je to traktor na dvou kolech a tak se k němu musíš chovat. Velké špalky pro zadní kolo jsou dělané k tomu, aby ten lineární výkon využily. Podobně jako u 4T najdeš více trakce než s neklidnější 2T, protože to kolo neurveš tak snadno, tak u mastodonta na tom budeš ještě lépe. Když tam naopak dáš ostrou gumu, místo trakce najdeš urvaný špunty, protože ta guma není postavená na to, aby přes ní těžká motorka konstantně tlačila svůj krouťák.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 18:20 | Nahoru | #22
Mr.Dreamer> Nic ve zlým, ale plácáš úplný nesmysly, to co píšeš může ještě trochu fungovat na suchým nebo kamenitým povrchu, ale k jízdě v terénu patřej i jiný situace, v bahně se ti tvý slavný velký špůnty daleko dřív ucpu, na šikmině ujedou do strany a jsi v řiti, a věř mi že nepíšu jen teorie odposlouchaný od kamarádů, mimo asfalt mám na velkejch motorkách najeto spíš desítky tisíc než tisíce kiláků
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 18:29 | Nahoru | #23

TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> Nic ve zlým, ale plácáš úplný nesmysly, to co píšeš může ještě trochu fungovat na suchým nebo kamenitým povrchu, ale k jízdě v terénu patřej i jiný situace, v bahně se ti tvý slavný velký špůnty daleko dřív ucpu, na šikmině ujedou do strany a jsi v řiti, a věř mi že nepíšu jen teorie odposlouchaný od kamarádů, mimo asfalt mám na velkejch motorkách najeto spíš desítky tisíc než tisíce kiláků
Čau, Tom



Tvé přecházení detailu, že špunt při agresivnější jízdě prostě urveš naznačuje, že za desítky tisíc kilomterů ses naučil té motorky spíše bát, než ji vzít pod krkem, možná by občas to odposlouchání teorie neuškodilo ;) .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 18:37 | Nahoru | #24
Mr.Dreamer> No je to jednoduchý - jestli máš těžký enduro na velkejch špuntech tak se někdy ukaž na Liberecku, buď normálně nebo na nějaký akci pro velký endura, najdem nějakej kus terénu s bahnem vyzkoušíme, to, ukázaná platí
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 18:48 | Nahoru | #25

TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> No je to jednoduchý - jestli máš těžký enduro na velkejch špuntech tak se někdy ukaž na Liberecku, buď normálně nebo na nějaký akci pro velký endura, najdem nějakej kus terénu s bahnem vyzkoušíme, to, ukázaná platí
Čau, Tom



No sakra, musím se na internetu o blbostech hádat častěji, kdo by čekal, že z toho budu ještě profitovat .

(reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 18:53 | Nahoru | #26
Mr.Dreamer> No jak říkám, akcí pro velký v terénu se pořádá dost, v něčem mám i prsty, jen se to veřejně neprezentuje. Takže pokud bys chtěl přijet na hromadnou akci, můžu ti dát info do zprávy, pokud preferuješ poježdění v pár motorkách tak se můžem taky domluvit, Jen to nebudu psát veřejně, holt to ježdění mimo asfalt je řekněme na hraně legality
Čau, Tom

(reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 19:20 | Nahoru | #27

TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> Nic ve zlým, ale plácáš úplný nesmysly, to co píšeš může ještě trochu fungovat na suchým nebo kamenitým povrchu, ale k jízdě v terénu patřej i jiný situace, v bahně se ti tvý slavný velký špůnty daleko dřív ucpu, na šikmině ujedou do strany a jsi v řiti,



presne tak neznám jediný důvod proč bych mít enduro pneu co funguje, obouval velké špunty ala Shinko nebo EO9 co se po pár metreech v blátě zacpou e nemají absolutní žádné boční vedení, naopak na těžší motorce 200 kg/150 PS potřebuješ větší trakci, jelikož tou váhou máš problém se pohnout z místa na rozbahněné louce, jezdil jsem v podobném terénu na 250 a 450 a tak sračky nehráli roli motorka projela všechno, 1190 má mnohem větší snahu se váhou zahrabat nerozjet se,proto beru ty nejlepší pneu a rozhodně žádné orvané špunty i v kamenitých výjezdech neporozuji ono chce i u těchto pneu volit vhodnou směs.

pneudoenduro velké špunty beru na to,že jedu dlouhý prejezd do rumunska a tam budu jezdit SUCHE šotolinky tam to funguje a mají na to i dělaný nájezd.

Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 19:42 | Nahoru | #28
KacPan> Pridrzel bych se toho, co tady pise Petardak, Honza-TA950 a TomElefant.

Pokud chces jezdit s GS, bude stacit spalkovka, pokud chces jet na Liberecko za TomElefantem, budes potrebovat spuntovku.

Ja bych akorat nebral tu EF-07. Z te jsem na velke nebyl nadseny.

Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 19:49 | Nahoru | #29
A pokud to myslis s terenem vazne, je druha sada kol, nejlevnejsi reseni, i kdyz se to tak nezda. Protoze nejdrive rozbijes ty originalni a pak se zacnes shanet po druhych. A kdyz ty druhe koupis rovnou, posetris ty origo. A ty druhe se daji zase prodat.

(reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r

3.5.2019 v 20:16 | Nahoru | #30

PETARDAK píše:

Edit.: tak jsem to nevydržel a dohledal, 1090R má z.ráfek dokonce 4,5"!!! to s tou 140kou, bude fakt extra zranitelné a když už, tak určitě používat s duší!



Nic zranitelné není, mám to přesně tak jezdím i kameny a zadní ráfek v pohodě, duši určitě protože enduro 140 pneu bezdusove ani nejsou.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R Dovizioso04 9 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
KTM 1190 Adventure R - prolíná spoj... KTM 1190 Adventure R Mates008 12 19.3.2024 v 11:02 Mates008
Jaký vzduchový filtr pro KTM 1190 A... KTM 1190 Adventure R Mates008 8 23.10.2023 v 10:41 Mates008


TOPlist