globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přenášení váhy
Zdravím motorkáři, potřebuji radu.
Stalo se mi nedávno při vysedání před zatáčkou že se mi motorka tak rozvlnila že jsem to skoro neustál. První 1/3 zatáčky se mašina houpala nahoru a dolů, postupně méně a méně až jsem mohl přidat plyn a rychle pryč. Nikdy se mi to nestalo a teď 2x hned o pár zatáček později znovu. Pak už jsem zvolnil a dál to nepokoušel. Měnil jsem pneu ale moc mi nesedí že by to mělo vliv.
Mám za to že na vině jsem já, zřejmě jsem na to šel moc z hurta s těžištěm na naháči hodně vysoko. Pomůže když více zalehnu (což je naked docela divný) k nádrži?
Nebo je to něčím jiným?
Diky za rady Jens
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy

27.4.2019 v 19:48 | Nahoru | #1
Nové pneu dost klouže, než se sjede vrchní vrstva. Podle mě ti to uklouzlo.

Přenášení váhy

27.4.2019 v 20:12 | Nahoru | #2
anebo zadní tlumič už moc netlumí , pokud to jde tak přitvrdit odskok

Naposledy editováno 27.04.2019 20:20:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy

27.4.2019 v 20:14 | Nahoru | #3
dave-lister> Neřekl bych, v tu dobu už měly gumy cca 300km ohřátý, tlak 2.5 / 2.9
Spíš jsem si to nějak rozhodil sám ?

1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy

27.4.2019 v 20:53 | Nahoru | #4
Čau, nie je tam blbá cesta? vlny pozdĺžne, priečne? Pozdĺžne ani neuvidíš. akurát pocítiš.

(reakce na) Přenášení váhy

27.4.2019 v 21:13 | Nahoru | #5
krokoš> Zdar, silnice řekl bych na České poměry docela slušná, tím to nebylo.

1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy

27.4.2019 v 21:15 | Nahoru | #6
ono pokud byla třeba jemně frezovaná tak to dělá taky pěknej brajgl ...........
jo ještě banalita nemáš přešponovanej řetez ?

Naposledy editováno 27.04.2019 21:22:42

(reakce na) Přenášení váhy

27.4.2019 v 21:31 | Nahoru | #7
Jens_Bender> 300km může být málo, ty boční části gumy se tak často nesmýkají po asfaltu.

(reakce na) Přenášení váhy

27.4.2019 v 22:17 | Nahoru | #8
zatr> řetěz je ok, vyčištěnej namazanej, průvěs cca 3.cm naměřím kdekoliv. Takže je rovnoměrně vytahaný. (jestli si rozumíme) Technický stav motorky asi nebude tím problémem co řeším. Šlo o docela slušnou okresku s poměrně ostrými zatáčkami takže bylo potřeba rychle měnit směr (přenášet váhu).
Třeba v ,,sedle,, kde jsou táhlé přehledné zatáčky, je dost času na dobrždení a vysednutí se mi to nikdy nestalo.

Přenášení váhy

Skvělá odpověď, děkuji! 27.4.2019 v 22:36 | Nahoru | #9
Pokud je problém do poloviny zatáčky, prověřil bych přední tlumiče.

Přenášení váhy

27.4.2019 v 23:09 | Nahoru | #10
Já bych prověřil spíš zadní tlumič, když to takhle pumpovalo

Přenášení váhy

28.4.2019 v 07:33 | Nahoru | #11
Vysedáš klasicky až ve chvíli, kdy zatáčíš?

1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy

28.4.2019 v 09:11 | Nahoru | #12
já si narozdíl od ostatních myslím, že to klidně může být chyba jezdce při vysedávání. Když jsem se o to dřív pokoušel, tak se mě to taky párkrát stalo, obzvlášť v zatáčkách hned po sobě. Prostě jak jsem to neuměl (a doteď neumím) tak jsem se snažil dostat do té polohy ne přesunutím po sedačce, ale moc jsem se zvedl a pak dosedl a při tom ještě hledal a pravoval tu správnou polohu na půl prdele. Možná ještě ve spojení s bržděním to tu motorku rozhýbalo.

Přenášení váhy

28.4.2019 v 09:21 | Nahoru | #13
mmks - presne, prilisna snaha a moto na cucky Treba sa to naucit a cele zladit dokopy aby to fungvalo. A tiez dat asi zrepasovat podvozok a nastelovat. Evidentne je predok tvrdsi ako zadok a hupe sa

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy

28.4.2019 v 10:19 | Nahoru | #14
mmks> čoveče asi jo, no neumím to určitě. Jinak by se mi to nestalo. Proto bych to rád vyřešil/odstranil dřív než se někde rozštípu.
Jinak pohupováni moto je myšleno ne v ose tlumičů ale v náklonu. Já jdu těžištěm dolů mašinu nakloním do zatáčky a ona se jako má snahu rovnat. A tak jsem se sní pral až jsem jí přepral. Ale pocit z toho mám dost nap*ču. Tohle je fakt nepříjemný a nebezpečný. Takže to bude jak píšeš a jak si i já myslím, špatnou práci s váhou/těžištěm. Na tom naháči jsem dost vysoko a při brzdění se ještě napřímým a pak šup vysednout abych to stihl.

Přenášení váhy

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2019 v 10:35 | Nahoru | #15
Vysedává se ještě před bržděním, jinak si moto v nájezdu rozhodíš a budeš špatně trefovat stopu. Pokud nebrzdíš, tak dostatečně včas, abys měl zadek na správném místě před zatáčením.

Přenášení váhy

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2019 v 20:56 | Nahoru | #16
Presne ako pise Kokosac, vysedavat este pred brzdenim, ak nasleduje po zakrute v jednom smere zakruta do toho isteho smeru, tak ani nevracat zadok naspat do roviny. Ak sa meni smer, tak presadnutie musi byt plynule pocas prenasania vahy. Presuvanie zadku musi vychadzat zo spodnych svalovych partii a nesmu sa do toho zapajat ruky. Taktiez pri prejazde zakruty nesmies visiet z motorky ako opica a vahu tela drzat rukami cez riaditka, pripadne byt vysadnuty tak, ze enormne zatazujes vnutornu nohu. Musis byt schopny mat ruky co najviac uvolnene aby boli schopne ovladat riaditka a aby za ne netahali. Celu poziciu tela drzat svalmi stredu tela, opierat sa vnutrom stehna vonkajsej nohy o nadrz a tiez vnutornou castou vonkajsej ruky. Menej je niekedy viac. Ak toto vsetko robis dobre, tak problem bude v podvozku. Pokusat sa o nieco na hupajucom konovi, ktory bol repasovany naposledy pred X rokmi nema ziadny zmysel. Nepisem ti to hned na zaciatku, pretoze ty sam si technicky nedostatok vylucil.
Ja osobne nevidim absolutne ziadny zmysel na vysadavanie v premavke. Vysadavam pri takej jazde, ktora do premavky nepatri, pretoze stavu cesty v premavke sa jednoducho doverovat neda do takej miery aby sa nasadilo tempo, kedy je potrebne vysadat. Uplne staci vyklonit hornu polovicu tela smerom do zakruty a k ziadnemu rozhodeniu motorky nedojde. A na nahaci posed nie je o nic vyssie ako na supersporte.

Přenášení váhy

28.4.2019 v 21:15 | Nahoru | #17
No, a je potřeba nějak přespříliš vysedávat?
Na naháči na normální silnici.
Já vysedávám minimálně, přesto jezdím svižně i tak.
Honil jsem s borcem na podobném stroji.
V každé zatáčce vysedával jak kkt, motka se zavlnila.
Vlál na tom, já normálně vsedě v pohodě za ním.
Neboli zvaž, jestli není právě vysedávání zdrojem Tvých problémů.
Jde to dooost svižně i bez něj.

Přenášení váhy

28.4.2019 v 21:17 | Nahoru | #18
Aha, tonoaaa píše to samé.
Tak si to přeber.

(reakce na) Přenášení váhy

29.4.2019 v 06:45 | Nahoru | #19
Jens_Bender> Jak píše Kokosac, prdel vyhodit už před brzděním. Až budeš v bodě zatočení, tak pohyb rukama do řídítek společně s pohybem horní části těla.

U přehazovaček je tohle strašně náchylné na perfektní načasování.

1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy

29.4.2019 v 06:49 | Nahoru | #20
Chlapáci diky za reakce.
Beru si je k srdci. Uznávám že vysedání v běžném provozu je volovina. Ono i to kolínko je naprostá zbytečnost ale tak bavíme se ne
Tak tyhle pikovinky nechám na okruh kde se dá jet svižně a zrychlovat každým kolem.
Včera jsem byl v Mějte, nějaký kolínka padly a je to radost. Motorka držela krásné stopu na vše bylo dost času.
Tam to smysl má. Pokud by pilot seděl na stroji jak pecka nikdy nebude ta motorka fungovat.
Zkouším zkrátka co se na tý motorce dá všechno dělat. Dřív nebo později si pořídím cestovní BMW nastavím podvozek a ani se na tom nehnu
Pěknou sezónu přeju a bezpečné návraty

1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy

29.4.2019 v 07:45 | Nahoru | #21
To jsou zase rady..
Tusim, ze jsi v ty zatacce nejel moc rychle. Snazit se prenaset vahu jeste v zatacce, kdy nejedes moc rychle, neni dobrej napad. Prdel a telo prenasej plynule spolecne s masinou, kdy zacne padat do zatacky. Zadny jeste pred brzdenim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy

29.4.2019 v 08:15 | Nahoru | #22
Petta> Desítky a stovky nejlepších okruhářů světa asi neutší, že něco dělají špatně, co?

(reakce na) Přenášení váhy

29.4.2019 v 08:19 | Nahoru | #23
Jens_Bender> Koho z nás jsi včera měl ve skupině?

Zrovna myšlenka, že nesmíš na motorce sedět bez pohybu, aby fungovala, je zase výplod někoho, kdo sleduje vlastní ekonomické cíle.
Jediné, co máš/měl bys dělat, je nebránit ji v pobyhu a být uvolněný. Není to o vysedání ani potřebě se za každou cenu pohybovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy

29.4.2019 v 08:20 | Nahoru | #24

Krejza píše: Petta> Desítky a stovky nejlepších okruhářů světa asi neutší, že něco dělají špatně, co?



Jsem netusil, ze silnice je okruh.. Radim jemu, ne zavodnikum.. Myslis, ze vsichni vysedavaji pred brzdenim?

(reakce na) Přenášení váhy

29.4.2019 v 08:23 | Nahoru | #25

Petta píše: Jsem netusil, ze silnice je okruh.. Radim jemu, ne zavodnikum.. Myslis, ze vsichni vysedavaji pred brzdenim?



Proč to asi na okruhu dělají?

Že někdo přenáší tuhle techniku na silnici je imho blbost, ale kdo chce kam. Právě proto pak vzniká blud, že se vysedá až v zatáčce a je to tak správně, resp. dobře.

1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy

29.4.2019 v 08:45 | Nahoru | #26
Ono nikde neni psano, jak to ma byt spravne. Ja se ucil prenest vahu, prdel tedy spolecne s masinou, kdy zacne padat do naklonu, tak se presunout.
Ale nikdo nerekne, ze je to spatne nebo dobre. Kdyz jsem se bavil s Peskem, tak to nechaval na jezdcich, jak jim to prijde lepsi, jak jsou zvykly.
Co se tyce silnice je lepsi a bezpecnejsi brzdit jeste rovne, kdy bude mit vetsi stabilitu. Je zbytecny napodobovat motogp na silnici..

Přenášení váhy

29.4.2019 v 09:04 | Nahoru | #27
Holky, já vám nevím...aby člověk musel vysedat celej, to už musí letět slušnou kudlu...

Když jezdím, tak zkouším všechny možný variace a sleduju, co to dělá. A třeba taková Dubá se dá projet pořád osmdesátkou, aniž by člověk musel vysednout...

1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy

29.4.2019 v 09:12 | Nahoru | #28
Je to psáno a je to sdělováno.
Ideál je dělat co nejméně úkonů, aby na ně byl čas a soustředění. Když už musím dělat několik úkonů, tak je mnohem lepší nedělat je v jeden okamžik, pokud to není vysloveně nezbytné, ale raději si to rozdělit.
U vysedání tak bezpodmínečně nutná akce je zatočit motorku (změnit náklon). To ji v daném okamžiku destabilizuje, mění předchozí stav. Když k tomu v tom okamžiku ještě pohnu tělem, tím větší efekt to bude mít. Dá se to do určité míry naučit velmi dobře.
Pořád je ale možnost pohyb zadkem udělat ve chvíli, kdy to motorce vadí mnohem méně, tedy na rovince před brzděním. Při rychlé změně směru se zase zadek pohybuje v místě a době, kdy je motorka kolmo.

Tohle je vývoj několika desítek let a mnoha a mnoha zkušeností.

Proč to Lukáš nechal na jezdci?
1. Ví, že nikdy nebude tak rychlý, aby to mělo smysl přeučovat.
2. Stojí to strašnou energii od jezdce se to naučit. Na to nemá prostor ani chuť.
3. Jezdec kolikrát ani nechce takovou informaci slyšet.
A tak by se mohlo pokračovat dále, tohle bylo jen pár bodů, proč to třeba neřeší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy

29.4.2019 v 09:24 | Nahoru | #29

Petta píše: ...Jsem netusil, ze silnice je okruh.. Radim jemu, ne zavodnikum.. Myslis, ze vsichni vysedavaji pred brzdenim?

.... Je zbytecny napodobovat motogp na silnici..



Presne ako pises, cesta nie je okruh. Preto je na ceste vysadavanie blbost. Zakladatel temy sa pytal, preco sa mu rozvlnila motorka, dostal odpovede, ze to je s najvacsou pravdepodobnostou sposobene rozhodenim motorky pri vysadavani, pretoze vysadnutim v momente zaciatku naklonu dojde takmer vzdy k rozhodeniu a o to skor u jazdca co sa to uci. Okrem toho cesty nie su v dokonalom stave oproti okruhu a kazda nerovnost len prispieva k vacsiemu rozhodeniu.

Petta píše: ...Co se tyce silnice je lepsi a bezpecnejsi brzdit jeste rovne, kdy bude mit vetsi stabilitu...



Pri spravnom vysadnuti na pol zadku a nie ako v pripade "kolienkarov" je motorka v minimalnom naklone vplyvom vysadnutie. Prakticky takmer ziadnom. Plati tiez, ze pneumatiky su schopne prenosu maximalnych moznych pozdlznych sil aj v pripade urciteho naklonu motorky.

(reakce na) Přenášení váhy

29.4.2019 v 09:33 | Nahoru | #30

Krejza píše: Je to psáno a je to sdělováno.
Ideál je dělat co nejméně úkonů, aby na ně byl čas a soustředění. Když už musím dělat několik úkonů, tak je mnohem lepší nedělat je v jeden okamžik, pokud to není vysloveně nezbytné, ale raději si to rozdělit.
U vysedání tak bezpodmínečně nutná akce je zatočit motorku (změnit náklon). To ji v daném okamžiku destabilizuje, mění předchozí stav. Když k tomu v tom okamžiku ještě pohnu tělem, tím větší efekt to bude mít. Dá se to do určité míry naučit velmi dobře.
Pořád je ale možnost pohyb zadkem udělat ve chvíli, kdy to motorce vadí mnohem méně, tedy na rovince před brzděním. Při rychlé změně směru se zase zadek pohybuje v místě a době, kdy je motorka kolmo.

Tohle je vývoj několika desítek let a mnoha a mnoha zkušeností.

Proč to Lukáš nechal na jezdci?
1. Ví, že nikdy nebude tak rychlý, aby to mělo smysl přeučovat.
2. Stojí to strašnou energii od jezdce se to naučit. Na to nemá prostor ani chuť.
3. Jezdec kolikrát ani nechce takovou informaci slyšet.
A tak by se mohlo pokračovat dále, tohle bylo jen pár bodů, proč to třeba neřeší.


Pokud to delas plynule, masinu to nerozhodi. Neni treba z toho viset jako opice. Kdyz zvednes zadek a zase si sednes, jak to obcas vidim, tak se nedivim, ze maji plne ruce prace.
Jaky duvody k tomu ma, to fakt nevim. Nikdo nema stejny styl a asi je pravda, ze predelavat to bude fuska a pokud je nekomu neco prirozeny, bude se trapit, kdyz to najednou bude delat jinak.. a vetsina lidi se stejne dostanou do bodu, kdy uz lepsi nebudou vcetne me..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 Boban37 30 29.1.2024 v 11:22 puffybodie
Pozor neferovy prodejce Kawasaki Z 1000 VladiZ 14 1.12.2023 v 09:40 neznamyScooterD
neutrál Kawasaki Z 1000 marfajz 14 23.4.2023 v 21:40 JobboSK
Oprava převodovky [1, 2] Kawasaki Z 1000 CHOSE123 36 25.2.2023 v 22:37 Deadman
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... KubaLC8 441 18.9.2022 v 13:23 maca44

TOPlist