globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po 12 létech provozu problém s VIN kódem
26.4.2019 v 23:28
Blížil se důchodový věk a mým přáním bylo pořídit si nový malý motocykl na projížďky po okolí a Českém Středohoří, kde poblíž bydlím. Bylo to již v roce 2007 a nabídka v té době mimo Babetty skoro žádná nebyla. Objevil jsem skoro náhodou prodejce motocyklů na Mělníku. Pán prodával i dovezené motocykly z Indie, kde mě do oka padnul typ HERO MAJESTIC se čtyřtaktním licenčním motorem HONDA.
Motocykl jsem koupil a přikoupil ještě několik náhradních dílů, hlavně obě rozety a řetěz aby nebyl později problém se sháněním. Cena celkem ke 30 tisícům. S motocyklem velká spokojenost, hodně robusní konstrukce, v porovnání s později vyráběným licenčním Pionýrem v Číně, tak nepoměr.
První technická prohlídka po šesti létech v pořádku, jen nesouhlasilo číslo motoru což bylo dáno do poznámky. Horší to bylo nyní při druhé prohlídce, kdy vše fotografují. Nemohli najít druhý VIN kód, který údajně mimo na štítku musí nyní být i na kostře. Nakonec se kód našel, ale až po vylomení hliníkového štítku, protože byl pod ním. Bohužel kód se v několika písmenech neshoduje. Technickou jsem dostal jen na měsíc s odkazem, abych se obrátil na vedoucího evidence vozidel, kde jsem motorku přihlašoval. Pán se sice snažil najít kontakt na firmu MOTO-VOSY, která motocykly dovážela, ale to vše jsem si sám již zjistil a firma byla v roce 2016 zlikvidovaná a všechny kontakty na ní jsou již nedostupné. Byl jsem odkázán na prodejce, který si měl vše před prodejem kontrolovat. S prodejcem jsem stále také v kontaktu a ten říká, že v době kdy motocykly prodával se bral jako relevantní jen kód na štítku a ten s TP souhlasí.
Jsem z toho dost špatný, motorka je jako nová, je to můj koníček. Mám ještě Jawettu z roku 1959 a auto Fiat 600D z roku 1964 vše pojízdné.
Pokud by jste měli někdo podobný problém a poradili jak mám postupovat budu moc rád.


Naposledy editováno 27.04.2019 18:07:41
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 09:35 | Nahoru | #31
Me udivuje ta aktivita na TK, kdy se kvuli hledani VIN loupe stitek ... S tim genialnim napadem prisel kdo?

Uz slysim podani vysvetleni prodejce na PCR: “panovi jsme tehdy prodali motorku s ramem i motorem, jak je uvedeno v TP. Bohuzel nas mrzi, ze pan se po 12 letech pokusil na “nase” papiry a stitek projit na TK s uplne jinou motorkou, nevyslo mu to a ted se to snazi na nekoho svest.”

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 09:53 | Nahoru | #32
vilemx> umim si predstavit i jiny scenar: prodejce bude tvrdit ze nevi, jak je mozne ze vsechny (nebo temer vsechny) prodane prskolety maji pod stitkem jine VIN nez na stitku .

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 09:58 | Nahoru | #33
V zásedě jsou tři možnosti.
1) hodit to do kopřiv
2) vyrazit nové VIN
3) sehnat na DI zápis do TP - VIN raženo náhradní technologii a VIN vyrazit znovu.

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 10:04 | Nahoru | #34
řešili jsme podobný problém a řešení bylo tvrdit že to co je pod štítkem není VIN, tudíž VIN nenalezen, bude vyražen náhradní technologii a VIN vyrazit znovu

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 10:22 | Nahoru | #35
.

Naposledy editováno 14.12.2020 12:41:05

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 10:31 | Nahoru | #36
Není jednoduší koupit tuhle čínu a jezdit?
Yuki

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 10:33 | Nahoru | #37
nebylo potřeba v protokolu bylo uvedeno VIN nenalezen bude vyražen náhradní technologii. Pověřená firma za poplatek vyrazila nový dle TP, a znovu na STK. Řešili jsme to loni tak by to snad mělo platit i teď

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 10:49 | Nahoru | #38
l.

Naposledy editováno 14.12.2020 12:41:22

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 16:10 | Nahoru | #39
já řešil vin náhradní technologií asi 2x a nikdy jsem dealera nepotřeboval? nějaká citace zákona ? díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 22:21 | Nahoru | #40
P

Naposledy editováno 14.12.2020 12:41:51

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 23:00 | Nahoru | #41
Co jsem koukal, dělala se i varianta se šlapkama. Kdybys tenkrát koupil tu, ušetřil by sis problémy. Žádná rz, žádná STK.
V tomhle případě máš možnost buď složitě, s nervama a nejistým výsledkem legální cestou domáhat se nápravy od prodejce, a nebo na jistotu, jednoduše, staré dobré raznice.
Nevíte někdo, jaxložité je přelegalizovat to na šlapkomoped? Pak by byl vysmátej.

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

4.5.2019 v 00:11 | Nahoru | #42

HMS píše: neznamyScooterD>Od zahájení focení vin na stk toto řeším několikrát do měsíce,nedej bože že některého vola na ministerstvu napadne fotit i typ motoru, jak jsem psal k žádosti pro povolení n. ražby musíš doložit někým potvrzený papír že se jedná skutečně o daný podvozek částečně nečitelné potvrdí jen stk, nenalezené/nečitelné dealer/možná někdo akreditovaný(cebia),neodpovídající-jedině dealer, zákony si najdi sám



Chtěl jsem napsat, že to je blbost, protože číslo motoru nemusí být přístupné bez demontování částí motocyklu, ale pak jsem si vzpomněl, že se tu bavíme o MD a dal si rychle facku. Zrovna minule mě potěšili, když se rozhodli, že musím mít retrospektivně štítek na motorce, na které nebyl 20 let vyžadován .

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

4.5.2019 v 13:38 | Nahoru | #43
Všem díky za rady, jen ještě jednou upřesnění.
Vin ze štítku i z rámu, vše je ofocené a v databázi, která je mimo jiné určitě společná pro všechny STK. Takže nyní již nepřipadá v úvahu možnost, že vin se nenašel nebo je poškozený. Vůbec mě nenapadlo, když při první technické nebyl s vinem žádný problém, že to nyní takto dopadne. Ještě jsem jim pomáhal vin na rámu hledat. Takže jsem koupil motorku od českého oficiálního prodejce s oficiálním TP a za 14 dní mi končí 30 denní technická.

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

5.5.2019 v 18:30 | Nahoru | #44
j

Naposledy editováno 14.12.2020 12:42:30

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

11.5.2019 v 12:32 | Nahoru | #45
samozřejmě se tím nebude jezdit dokud se to nevyřeší, řešit to jako přestavbu je teoreticky možné, ale dle mého názoru stačí získat stručné vyjádření výrobce, že vyfocený rám ( na STK) s nesouhlasným výrobním číslem je náhradním dílem k danému motocyklu....pak by tady byla možnost nechat na tento jiný rám s povolením úřadu nechat vyrazit náhradní technologií vyrazit správné výrobní číslo, pod kterým je motocykl registrován, obávám se, že neexistuje žádný jiný vhodný zákonný způsob jak to oficiálně legalizovat.

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

11.5.2019 v 14:45 | Nahoru | #46
.

Naposledy editováno 14.12.2020 12:42:52

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

13.4.2021 v 14:53 | Nahoru | #47
mám dotaz, protože mě potkalo to samé na STK včetně vyfocení nesouhlasného VIN.
Jak jsi to vyřešíl???
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hero Puch Vogue Hero puch Majestic Vogue kawajawa 0 24.8.2023 v 12:42 kawajawa


TOPlist