globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po 12 létech provozu problém s VIN kódem
26.4.2019 v 23:28
Blížil se důchodový věk a mým přáním bylo pořídit si nový malý motocykl na projížďky po okolí a Českém Středohoří, kde poblíž bydlím. Bylo to již v roce 2007 a nabídka v té době mimo Babetty skoro žádná nebyla. Objevil jsem skoro náhodou prodejce motocyklů na Mělníku. Pán prodával i dovezené motocykly z Indie, kde mě do oka padnul typ HERO MAJESTIC se čtyřtaktním licenčním motorem HONDA.
Motocykl jsem koupil a přikoupil ještě několik náhradních dílů, hlavně obě rozety a řetěz aby nebyl později problém se sháněním. Cena celkem ke 30 tisícům. S motocyklem velká spokojenost, hodně robusní konstrukce, v porovnání s později vyráběným licenčním Pionýrem v Číně, tak nepoměr.
První technická prohlídka po šesti létech v pořádku, jen nesouhlasilo číslo motoru což bylo dáno do poznámky. Horší to bylo nyní při druhé prohlídce, kdy vše fotografují. Nemohli najít druhý VIN kód, který údajně mimo na štítku musí nyní být i na kostře. Nakonec se kód našel, ale až po vylomení hliníkového štítku, protože byl pod ním. Bohužel kód se v několika písmenech neshoduje. Technickou jsem dostal jen na měsíc s odkazem, abych se obrátil na vedoucího evidence vozidel, kde jsem motorku přihlašoval. Pán se sice snažil najít kontakt na firmu MOTO-VOSY, která motocykly dovážela, ale to vše jsem si sám již zjistil a firma byla v roce 2016 zlikvidovaná a všechny kontakty na ní jsou již nedostupné. Byl jsem odkázán na prodejce, který si měl vše před prodejem kontrolovat. S prodejcem jsem stále také v kontaktu a ten říká, že v době kdy motocykly prodával se bral jako relevantní jen kód na štítku a ten s TP souhlasí.
Jsem z toho dost špatný, motorka je jako nová, je to můj koníček. Mám ještě Jawettu z roku 1959 a auto Fiat 600D z roku 1964 vše pojízdné.
Pokud by jste měli někdo podobný problém a poradili jak mám postupovat budu moc rád.

Naposledy editováno 27.04.2019 18:07:41
Předchozí
1 2
Následující

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 00:21 | Nahoru | #1
.

Naposledy editováno 14.12.2020 12:28:59

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 08:42 | Nahoru | #2
Pokud ten štítek je jen nějaká nálepka,nech si jí udělat v reklamce

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 09:04 | Nahoru | #3
vyhodili Tě před tím než to vyfotili, nebo po tom? jestli technik vyfotil a odeslal špatnej VIN bude to problém, jestli ne pak postup viz HMS. Jinak to nemělo projít ani před 12ti lety... zkusil bych trošku nakopnout STK kde to prošlo...

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 10:35 | Nahoru | #4
Štítek je z pohledu zákona ve stejné kategorii jako náhradní díly, takže není problém nechat si ho vyrobit s potřebnými údaji, například v reklamní agentuře. Já to měl stejně, motorka, která štítek nikdy mít neměla, ale novelou zákona tu povinnost dostala, na STK ti to měli takto říct, ale někde bohužel problémy raději vytváří, než řeší...
Například takto vypadá štítek pro Kawasaki. Na první řádek jde homologace, druhý je VIN a třetí jsou hlukové limity, všechny údaje mají být shodné s velkým TP. Pokud řekneš v reklamce, že to chceš takto vyplnit a nadpis zaměnit za Hero (dej tam celé jméno společnosti), neměl by v tom být problém. Případně nech prodejce, ať ti štítek Hero vyfotí a udělej to podle něj.

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 10:52 | Nahoru | #5
Dreamer, kokoška> on štítek má a pod štítkem nesprávný vin na rámu...

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 11:05 | Nahoru | #6
Bych se na to vysral. Jak často fízl zastaví skůtraře?

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 11:35 | Nahoru | #7
takhle nějak asi uvažoval prodejce něco uděláš a pojišťovna Tě zesleče i z trenek...

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 11:45 | Nahoru | #8
Předloni sem boural s autem bez technický a nikdo si toho nevšimnul. Pojišťovna to bez problémů zacvakala.

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 12:17 | Nahoru | #9
se odlišným VIN na karoserii??? a teď tu o karkluce

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 13:32 | Nahoru | #10

neznamyScooterD píše: se odlišným VIN na karoserii??? a teď tu o karkluce


Ne, to nikdo nekontroloval. Psal sem s propadlou technickou ty karkulko.

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 15:34 | Nahoru | #11
jenže tu řešíme špatný VIN na rámu, tedy jestlis boural a měl si toto v pořádku pak je to určitě cool historka, jenže jemu nesouhlasí VIN a za to by ho mohla pojišťovna zeslýct do trenek....

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 16:02 | Nahoru | #12
Já myslel že řeší stk, kterou neprošel kvuli vinu. A že by pojišťovna kontrolovala vin? Měl sem x škodních událostí a nikdo to nikdy nekontroloval.

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 18:16 | Nahoru | #13
Moc díky za reakce, jen ještě pro upřesnění. Špatný vin je na kostře, na štítku je správný shodný s TP. Takže výroba štítku není řešení. Je také fakt, že za 12 let mě policajti nikdy nekontrolovali, ale zákon schválnosti bohužel funguje a ještě ten blbej pocit k tomu, to už není pro mne. Spíš jestli neexistuje nějaká instituce, která by to mohla řešit, když dovozce již neexistuje.

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 18:58 | Nahoru | #14
tady máš instituci ale to jsi měl řešit, než sis nechal strhnout ten štítek

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 20:01 | Nahoru | #15
VIN si měl zkontrolovat když si to kupoval.
Ale je pravda, že v době než se to začalo fotit prošlo STK kde co....

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

27.4.2019 v 20:05 | Nahoru | #16
Záleží "CO" Ti napsali do protokolu, jestli je nečitelné, nenalezeno, nebo nesouhlasí...?
Nečitelné se dá "zčitelnit" nenalezené se dá "nalézt" a nesouhlasící se dá snad koupit stejný peklostroj a použít z něj rám s papírama...?

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

28.4.2019 v 09:50 | Nahoru | #17
Srát na to a jezdit. Kdyžsem začínal tak mi bylo 12, jezdil sem na kradenym fichtlu a měl sem fšechno f piči. Teď sou fšichni vysraný když nemaj správnej tlak v gumách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

28.4.2019 v 11:25 | Nahoru | #18

Azrael-III píše: Srát na to a jezdit. Kdyžsem začínal tak mi bylo 12, jezdil sem na kradenym fichtlu a měl sem fšechno f piči. Teď sou fšichni vysraný když nemaj správnej tlak v gumách


Všichni nejsou holt postiženy jako Ty celoživotním rebelstvim

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

28.4.2019 v 12:11 | Nahoru | #19

Gahan37 píše: Všichni nejsou holt postiženy jako Ty celoživotním rebelstvim


Dneska jsou všichni postižený přizdisráčstvím. Taková je holt doba.

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

29.4.2019 v 17:04 | Nahoru | #20
Samozřejmě jde rám z jiného motocyklu, VIN nebo výrobní číslo je rodné číslo motocyklu a silně pochybuji, že by výrobce vyrazil na rám výrobní číslo a pak toto číslo schválně překryl výrobním štítkem s jiným číslem....dle mého názoru jde o zlaté české ručičky českého dovozce

K ražbě výrobního čísla by se měl vyjádřit výrobce, který by měl provést bezpečnou identifikaci, pokud nemá výrobce v ČR zastoupení tak klidně zástupce zahraniční, pak bude nutný úřední překlad jeho vyjádření, může jít o rám z jiného motocyklu , může jít o rám dodávaný do obchodní sítě jako náhradní díl, velmi nepravděpodobná je chybná ražba VIN ve výrobě...

VIN je důležitější než výrobní štítek, pode posledního EU nařízení je povinností výrobce opatřit každé vozidlo výrobním číslem tak, aby nemohlo dojít k jeho poškození a aby byla ztížena možnost padělání...samozřejmě jde nejen o tom, že se VIN na STK zdokumentuje, také technik STK už není neprůstřelný, za porušení povinností mu hrozí pokuta nebo zákaz činnosti ...to ještě před pár lety nebylo...je logické že když má na fotce jiné VIN než v technickém průkazu musí to vykázat jako závadu a zkrátit TP na měsíc...to se ututlat nedá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

30.4.2019 v 19:56 | Nahoru | #21
Tak k tomuto názoru se také přikláním, že to má na svědomí dovozce. Jak ale postupovat když firma byla zlikvidovaná, všechny kontakty již nedostupné a výrobce byl v Indii, stránky již také neexistují. Snad by měla někde existovat databáze, kde by bylo možné toto dohledat. Když si přes internet zkontroluji VIN, který je na štítku a v TP, tak vše souhlasí. Když ale zadám VIN z rámu, tak ten odpovídá stejnému typu motocyklu, ale žádné jiné údaje nejsou. To znamená, že s tímto kódem nic nejezdí.

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

2.5.2019 v 12:56 | Nahoru | #22
Obávám se, že údaje o registrovaných motocyklech nejsou veřejně přístupné, s výjimkou nizozemského království, které má na webu www.rdv. některé technické
údaje.
Na webu Ministerstva dopravy je VOSY, spol.s.r.o. pořád evidována jako akreditovaný zástupce značky HERO MAJESTIC
email je moto-vosy@volny.cz a telefon 241 408 858, kontaktní osoba Ing. Sýkora
Pokud je skutečně v likvidaci, je to bordel na MDCR..
Pak už nezbývá nic jen napsat do Pandžábu:

Majestic Auto Ltd.
C-48 a C-59, kontaktní místo, Ludhiana, Punjab
Indie - 141010

Chtěl bych vyjádření že rám s výrobním číslem který je na něm vyražen je náhradním dílem k tomuto motocyklu...pak vše úředně legalizovat

Naposledy editováno 02.05.2019 13:02:48

1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

2.5.2019 v 22:38 | Nahoru | #23
A co na prasáka raznicema vymlátit správný VINko někam vedle štítku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

2.5.2019 v 22:47 | Nahoru | #24
Moc díky za snahu pomoci. Všechny dostupné kontakty na firmu VOSY jsem již zkoušel mnohokrát a bez výsledku. Našel jsem jen tento odkaz o likvidaci: https://rejstrik.pe...l-s-r-o-v-likvidaci. Přes prodejce mám kontakt na majitele stejného motocyklu, který má pro změnu problém s rozměrem ráfků a všechno toto martirium již také zkoušel. Psal i do Indie, ale bohužel bez odpovědi. Přesto se i o toto samozřejmě opět pokusím a dám vědět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 07:42 | Nahoru | #25
dave-lister> To je geniální nápad, padělat VIN-ko, které je v současnosti vyfoceno na STK a nesmazatelně uloženo v systému Ministerstva dopravy...a co by asi měl majitel udělat s tím přeraženým VIN? Dojet si na STK ,aby byl motocykl znovu vyfocen s poznámkou o další (neoriginální) ražbě výrobního čísla? Pak to může dát rovnou sešrotovat

Pokud při první STK nesouhlasilo ani výrobní číslo motoru, šlo jednoznačně o úplně jiný motocykl..domnívám se, že svojí odpovědnost má i prodejce....musel moc dobře vědět, co prodává .

Osobně se domnívám že i doklady, na základě kterých to bylo registrováno jsou padělané.

Vůbec bych se nedivil kdyby šlo o motorky vyrobené v Asii, neschválené pro Evropu, za zlomek ceny nakoupené a do Evropy dovážené a zde legalizované...vylepením padělaného štítku, který neodpovídá realitě...a registrovaným na padělané COC- listy nebo padělky jiných typů schvalovacích dokladů...

Jde o případ pro Policii ČR.

Naposledy editováno 03.05.2019 07:46:24

Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 07:56 | Nahoru | #26
Zkusit to nějak jako přestavbu.
Jinak podvod. Řešil bych s PČR.
Bohužel z toho vyplývá, že se třeba už nikdy na tom nebude moci jezdit....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 08:33 | Nahoru | #27
CRF1000> Byla chyba jezdit na STK bez VINka, měl ho vyrazit před návštěvou. Co ste všichni tak podělaný? Normálně bych ho vyrazil někde a řekl že se konečně našlo, při minulé kontrole z nějakého důvodu nebylo nalezeno nebo nebylo vidět.
A co jako PČR udělá? Firma je stejně v likvidaci a nemají koho stíhat. I kdyby někoho vyšetřovali tak pokud neprokážou úmysl tak celý případ stejně musí odložit. Pokud majitel firmy bude vypovídat že mu motorku prodal s dobrým úmyslem tak to bude muset policie odložit protože se neprokázal úmysl.

Naposledy editováno 03.05.2019 08:34:14

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 08:48 | Nahoru | #28

jirkaS50 píše: ... S prodejcem jsem stále také v kontaktu a ten říká, že v době kdy motocykly prodával se bral jako relevantní jen kód na štítku a ten s TP souhlasí. ...
... že to má na svědomí dovozce. ...


Pro tebe je partner prodejce. Dovozce te nezajima, s tim zadny vztah nemas. Asi bych sel cestou nejake domluvy s prodejcem - at se zacne starat a resit to. Pokud se mu nebude chtit, tak asi nezbyde nez zaangazovat do toho fizly - protoze to vypada na podvod. A cerneho petra, dle meho nazoru, drzi v ruce prave prodejce.

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 08:50 | Nahoru | #29
dave-lister> vyrazit novy VIN nekam vedle se da za predpokladu, ze si to nesouhlasici VINko na STK nevyfotili. Pokud ano, neni to uplne dobry napad.

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 08:57 | Nahoru | #30
.

Naposledy editováno 14.12.2020 12:40:10
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hero Puch Vogue Hero puch Majestic Vogue kawajawa 0 24.8.2023 v 12:42 kawajawa


TOPlist