globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Návrat do jedné stopy po 37 letech
18.4.2019 v 19:59
Zdravím všechny jednostopé
Před 37 lety (to mi bylo 18) jsem v rámci získávání zkušeností rozbil svoji Jawu 175, a od té doby jsem motorku neměl, a ani na žádné neseděl.
Nyní jsem se rozhodl do té jedné lajny vrátit a jezdit i nějaké ty delší cesty. Jelikož jsem jako řidič z povolání "objel Zemi" dokola cca 60x, jsem už definitivně uhoněnej, a proto už předem vylučuju motorky typický pro "dárce orgánů" a rozhodně chci něco pohodlnýho, pohodovýho- "kochacího".
Zhlédl jsem se v Kawasaki Vulcan S 650, která by mi rozhodně padla, protože mám už problémy s koleny a mít kolena složený delší dobu v ostrém úhlu pod sebou, by asi při zastavení nedopadlo dobře. U Vulcana mi sedí ty nohy dopředu. Ještě jsem koukal po Versys 650, ale to už by bylo na kolena horší, ale zase bych se nemusel bát nějakých těch rumunských šotolin.
Ale nejsem žádnej drobeček, jsem už tak trochu (více) "prostorově výraznější", takže zase nevím, jestli ten Versis není chatrnější, než Vulcan, který vypadá dost masivně. Bohužel v nabídkách se člověk dozví sice pohotovostní hmotnost, ale už ne celkovou, nebo nosnost. Takže tápu a nějak se nemám podle čeho rozhodnout. Můžete mě tak nejak trošku nakopnout? (Ne tam, kam myslíte). A hlavně nepište, že jsem se zbláznil- nezbláznil, jako blázen jsem se už narodil


Naposledy editováno 18.04.2019 20:03:33

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 23:15 | Nahoru | #61
Mike70> To si musí člověk zkusit...chce slušnou motorku....vefro se dá koupit 01 za 60t....nádrž na 320km do rezervy tzn těch 5/100 si vezme taky , doplňky za par peněz nebo už koupi vybaveny. Nízké provozní a servisní náklady-pokud se nevysere hlavní el svazek....na druhou stranu je to těžší 250kg plná....
Ten versys novější koupi za 150t, je to moderní, lehčí atd....záleží kolik chce jezdit ročně a jak moc dlouho ho to bude bavit...já bych to vefro vzal taky, jestli ho návrat k motorkam nechytne je ten prodej nejméně ztrátová záležitost....cenu si drží a je dražší než moje první před 8 lety

Návrat do jedné stopy po 37 letech

22.4.2019 v 00:59 | Nahoru | #62
Vfr podla dopytu isto nie.
Kochačka - nic moc
Váha - zle
Kolená - velmi zle.

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

22.4.2019 v 14:20 | Nahoru | #63

Ferda64 píše: Ono to opravdu není jednoduchý. Vybíral jsem ze všech značek, a to podle vyzkoušených spolehlivostí motorů, podle pohodlnosti, podle objemů vs. výkonů, podle spotřeby, podle kol (nechci dráty).... A hlavně ceny! Ať přebírám, jak přebírám, nejlíp mi vychází Kawa Versis 650 (až na pohodlí- složený nohy pod sebou)- ale super nádrž na cca 500km, a Vulcan S 650 (až na menší nádrž 14l), ale zase pohodlně natažený nohy a komfortní sedlo- dal bych gel. No a nakonec samozřejmě v nemalý míře i podle toho, co se mi líbí.
Nechci velký objemy. Už ty dnešní 650ccm mají tak velkej výkon, o jakým se mi nikdy ani nesnilo (jak jsem byl kdysi spokojenej s mýma 5.9kW), ale zároveň i dost dobrou spotřebu a tím i náklady- zase tak moc nevydělávám a jezdit se prostě chce. Takže prostě tyhle dva kousky jsou mými favority a o dalších už ani neuvažuju. Opravdu vybírám už dost dlouho a k těmhle jsem se dopracoval postupným vylučováním dalších (často o dost dražších, i když možná lepších).


Ferdo, zkusím ti pomoct. Napíšu ti pro příklad moje priority jak vybírat, třeba tě to inspiruje.
Jde o to, že si nekupuješ pracovní vozidlo, ale pro zábavu.
Tak nejméně důležitá je podle mě spotřeba. To bych do nákladů nepočítal. Někdo chce pořádné kladivo a jak začne řešit spotřebu, může skončit u skůtra, když to přeženu. Ta motorka zas tolik nežere.
Výkon bych asi taky nepovažoval za nejdůležitější, protože asi nebudeš chtít všem dávat na prdel.
Nádrž bych asi taky neřešil. Proč mít velikou nádrž? Plánuješ sedět na moto bez přestávky 500km? já mám třeba velikou nádrž, a stejně stojím každých 100km jen tak na protažení nebo pokec. Takže můžu klidně natankovat. Leda, kdybych plánoval na dovču nějakou exotiku, kde nejsou benzinky.
Nejvíce bych asi šel do toho, co se mi líbí a na čem se mi dobře sedí a co tě chytlo za srdce. Co na tom, že to třeba nebude mít takovou spotřebu, takový výkon, to přece rád oželíš.
Naopak by to bylo přece špatně, kdybys měl motorku s nejlepším výkonem versus spotřeba a připadala by ti nijaká, bezpohlavní...

Co se týče nákladů a různých oprav a údržby, to je sázka do loterie. Tady x borců píše, že jim všichni říkali - to si nekupuj, to se bude furt kazit -, a v pohodě. Asi karma jezdce.
U některých motorek se častěji mění řetězovky nebo nějaké krámy, co stojí prachy a u jiných méně často. To je tady v katalogu.

A kdybys chtěl můj názor, tak bych šel do toho Vulcana. Je krásný.
A ještě můj názor: Osobně bych šel do většího objemu, i když píšeš, že nepotřebuješ. Líbí se mi, že velký motor nemusíš točit, když je třeba kopec. Jen bez řazení nepatrně přidáš plyn. Ale někomu to může připadat nůďo.

1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

22.4.2019 v 16:49 | Nahoru | #64
Díky, ale velký objemy, a zvlášť ty starší V-čkový vzduchový dvouvály určitě nee- kolega zrovna jednoho má, a oproti Vulcanu 650 žere dvojnásobek a má poloviční výkon, co jsme se tak bavili. Nádrž a spotřeba je celkem důležitá, protože mě lákají práve ty místa, který jsou celkem známý nedostatkem benzínek a nejistotou jejich provozní doby. A navíc- jdu do nového stroje, takže stejně už jen ty moderní. No, uvidíme- zítra jdu k dealerovi. Sednu ještě na Versyse, a pokud by by mi na kolena neseděl, jdu do Soptíka. Ono ten Versys je taky docela hezkej, a hlavně větší světlost a nádrž. Zítra se rozhodne, protože už chci jezdit.
Bavit mě to bude určitě, protože už jsem kdysi jezdil a bavilo mě to. Pak jsem cestoval na kole- a ne jen kolem komína- za odpoledne i kilo na trekovým potrubí. Takže zítra se rozhodnu a závazně objednám.

Návrat do jedné stopy po 37 letech

22.4.2019 v 17:23 | Nahoru | #65
Aha, tak to už se ti to rýsuje v užším výběru. Tak hodně štěstí a šťastnou ruku při výběru.

Návrat do jedné stopy po 37 letech

22.4.2019 v 18:15 | Nahoru | #66
Ferdo, drzim pesti pri vyberu a pak se s nami podel o vysledek
Jeste Ti muzu rict jak je na tom Vulcan se spotrebou. Ze zacatku jsem ho drzel zkratka a jezdil za 4 l. Ted ho dost taham a bere 4,5l. Podle me je to hodne dobra spotreba.. Versys 650 by na tom mel byt podobne. Motor je v podstate stejnej..

Naposledy editováno 22.04.2019 18:16:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

22.4.2019 v 19:16 | Nahoru | #67
Ferda64> ty ferdo popřemýšlej i trochu jinak než o motorce, těžká váha je i o tom že za třicet kilometrů ti začne trnout pravá ruka, musíš ji sdělávat z plynu a cvičit, po padesáti km ti začne pálit pytel musíš zastavit a hodit si ho dopředu, po 70 km tě začne bolet prdel a pomalu se ozvou záda, v bundě tě začnou škrabat různé chrániče nebo tlačit, po 90 km tě začnou chytat křeče do chodidel a bolet kolena, po sto kilometrech tě kravál v přilbě bude dostávat k šílenství a budeš si připadat jak kokot, ale o tom je kolikrát něco pohodovýho a kochajícího promin jen zkušenosti stáří je kruté

chci něco pohodlnýho, pohodovýho- "kochacího"

Naposledy editováno 22.04.2019 19:17:26

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

22.4.2019 v 23:16 | Nahoru | #68
[quote=felixxx]Ferda64> ty ferdo popřemýšlej i trochu jinak než o motorce, těžká váha je i o tom že za třicet kilometrů ti začne trnout pravá ruka, musíš ji sdělávat z plynu a cvičit, po padesáti km ti začne pálit pytel musíš zastavit a hodit si ho dopředu, po 70 km tě začne bolet prdel a pomalu se ozvou záda, v bundě tě začnou škrabat různé chrániče nebo tlačit, po 90 km tě začnou chytat křeče do chodidel a bolet kolena, po sto kilometrech tě kravál v přilbě bude dostávat k šílenství a budeš si připadat jak kokot.
Všechno tohle je lež ! A pokud to máš opravdu takhle, tak motorku prodej a netrap se. ---- Běžně dávám na Hondě 700 - 900km (už jsem to tady psal) a jediný problém je, že mě trochu pálí oči jak mi fouká do helmy (mám brýle, takže přilba "polokapotáž" aby se brýle nepotily)

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 06:03 | Nahoru | #69
-HAD-> 700-900?To nevypadá na "kochací tempo"

Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 07:53 | Nahoru | #70
Keď tak na to pozerám,tak čopre už japonci prakticky nevyrábajú. Je tam len ten Vulcan a Yamaha 950, Honda 500. Z nich jediná sa dá za čoper označiť snáď len Yamaha.

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 09:13 | Nahoru | #71
-HAD-> tak s integrální helmou na 99% oči nepálí

1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 15:21 | Nahoru | #72
Anti***máš pravdu, jsou to návraty z Itálie, Slovinska, Francie
Gahan37*** píšu že to není integrála, ale otevřená helma s delším plexi

1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 18:17 | Nahoru | #73
900km??za den??to jedeš po dálnici??po silnici 2a 3 třídy kde je něco vidět a na kochačku tak max 400a mám toho plný brejle

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 18:44 | Nahoru | #74

-HAD- píše: Anti***máš pravdu, jsou to návraty z Itálie, Slovinska, Francie
Gahan37*** píšu že to není integrála, ale otevřená helma s delším plexi


Jo je to i vidět na profilovce....mě by to osobně vadilo , krom toho nikde není psáno ze nemůžeš spadnout na bradu

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 18:50 | Nahoru | #75

k.hacecky píše: 900km??za den??to jedeš po dálnici??po silnici 2a 3 třídy kde je něco vidět a na kochačku tak max 400a mám toho plný brejle


Presne.
Souhas.
Kdyby, ci boha, potredujes ujet 900km. Kochacka je 200km, presun 400, co je nad, tak "nejsem na uteku".
At mi kdo chce co chce rika, jestli po 400km nenajdes nic, co stojim za to si blize prozkoumat, nedobre planuje.

Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 18:54 | Nahoru | #76
julip2 má pravdu chlapec

1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 20:34 | Nahoru | #77
Ono koukat na každý hrad, soutěsku či zajímavost, tak ani nepřejedu hranice ČR. Teď o Velikonocích jsem se vracel domů z italské Gardy...........bylo v plánu přespat v Innsbrucku, protože jsem se musel trochu vrátit - bylo neprůjezdné passo di Pennes...........nakonec jsem se rozhodl pokračovat a z GaPa po dálnici do ČR. Skoro 800km z poloviny kochačky v Alpách. Každý to má trochu jinak............mě udělat delší přesun problém nedělá. Když má člověk na takovou porci km vyrobený motocykl, nebo si jej doupraví.
Až zase pojedu na okraj Afriky, zeptám se těch, co mají pravdu jak to má být správně. Naposledy jsem to měl na tři neděle...........a navštívil atrakcí cestou poměrně hodně.
Dle některých bych to měl jet kochačkou asi dva měsíce.

Jinak k dotazu zakladatele tématu. Já jako kluk jezdil ČZ 175 se závratným výkonem 9,2koně.........potom dvacet let nic. Náhodně jsem koupil stroj s cca 40.koňmi a po první jízdě nechápal, jak může někdo jezdit stroj třeba 100hp. Utahaný, jízda v křeči, pral jsem se s tím neskutečně.......no rozjezdil jsem se a dnes už nemám s výkonem problém. Pro první stroj bych se asi po dnešních zkušenostech díval po čtyřválci - jsou to stroje s pružnější charakteristikou motoru, odpouští lépe začátečnické chyby. Druhým parametrem by byla hmotnost stroje..........čím lehčí, tím se lépe ovládá............a nebo alespoň s těžištěm co nejblíže asfaltu. Třetím parametrem asi alespoň nějaká ochrana proti větru.
Třeba Honda CBF 600, Suzuki Bandit 600, Yamaha XJ 600/900............nechal bych si to sezonu nebo dvě...........a tu pravou bych se pokusil vybrat později. Neexistuje totiž nikdo, kdo si tu pravou koupil na první dobrou. Pokusit se o to ale můžeš

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 20:42 | Nahoru | #78
Brůča.> 650 ve dvouválu je malý,hodný a vcelku pružný motor.Ve čtyřhrnku je to vysavač co se musí držet pod krkem.A mě stačí cesta do práce a zpět

1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 21:33 | Nahoru | #79
okraj afriky tak praha gibraltar cca tam a zpět 6000km děleno 21 to jsou 3 neděle a to dělá +/- 300 na den ty jezdíš 800km za den a to je 16800 to objedeš zmeměkouli nějak mě to nesedí ono se dá asi jeden den ujet 800 ale 2nedej bože 3 den to asi nejde

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

23.4.2019 v 22:56 | Nahoru | #80
-HAD-> hade nevím kolik máš kilo já přes stodvacet a motorek mám 15, co jsem popsal problémy tak prostě byly ty jsem vychytal, a jen o tom píšu, jsem i invalidní tak problémy prostě jsou , dám si trasu třeba 100 km birel polévečka na pohodu, třeba brýle to na motorce nemám, jezdím s kokosem tam se foukání do helmy neřeší, třeba stará ta si pletlacop a s kokosem nemusí, nemusí, pokud dáš 900 km poho za den to nedám na to nemám máš můj obdiv

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

24.4.2019 v 09:41 | Nahoru | #81
k.hacecky> někde jsi četl, že jezdím 800km denně?

Nesedím stále na motorce............to už bych asi ani ve svém věku nezvládl. Jen jsem napsal, že mě přesun cca 800km/den nečiní žádné trauma. Jinak k výletu do Maroka........to už je okraj Afriky (Gibraltar v Africe opravdu není), tak jsme najeli cca 10 000km...........a čtyři dny se poflakovali na motosrazu v Portugalsku. Není to ale vůbec podstatné. Podstatné je, že na některých motocyklech to prostě nejde.........první motodovolená byla na jednoválci 600ccm a 300km/den byl strop. Vše navíc zavánělo masochismem. Dnes už na delší trasy beru stroj s kapotáží, netřesoucí se, tichý, pohodlný............a s tempomatem
Teď na Gardě jsem byl ale na stroji Triumph Sprint 955i RS............a po celodenním přesunu mě bolelo dost za krkem a dva dny za sebou bych to nedal. Jak jsem psal, bylo v plánu přespání v Innsbrucku........že to nevyšlo a já se rozhodl to těch cca 400km navíc dojet až domů je věc jiná.

1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

24.4.2019 v 16:05 | Nahoru | #82
myšleno gibraltar a pak už je afrika vím že afrika je až za mořem byl jsem tam sice jen autem a doufám že někdy na moto budu jo faro mě láká akorát ta dááálka hezký den

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

24.4.2019 v 22:08 | Nahoru | #83
k.hacecky> V pohodě - jen jsem si rýpnul - ono to není zase tak hrozný.............po Španělsku se cestuje hodně dobře - stačí se držet autovie - je to rychlostní silnice, dvouproudová s limitem 110km/h..........takže jsem tam soustavně jezdil 130 i okolo policistů a pokud neděláš nějaké hovadiny, nikdo se tě nevšímá a docela to ubývá. Za pár hodin v sedle jsi o značný kus jinde............zajímavé svezení kochací bylo v pohoří Sierra Nevada, jinak spíše přesuny a prozkoumávání městských zajímavostí.
Marroko je zbytečné popisovat...........kdo nebyl nepochopí a pro ostatní je to zbytečnost. Já si tam letos už střihnul cca 2500km na motorce. Já na srazy moc nejsem, ale Faro jsem chtěl vidět...........mimo jiné jsem to pojal jako odpočinek s odpovídající cenou za kemp a služby..........jen poměrně dost lidí a moje bába je introvert - už jí nepředělám Uvidím, co bude za doprovodný program na 40. ročník a možná ještě vyrazím. Tak ať nám to jezdí.

1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

26.4.2019 v 20:48 | Nahoru | #84
Tak dnes jsem se konečně dostal k dealerovi. Zkusil jsem se vyšplhat do sedla Versyse, a neklaplo to s těma opotřebovanejma kolenama . Takže bude to Soptííííík. Už je objednanej- do tří týdnů bych ho měl mít postavenýho- s gelovým sedlem, 12V zásuvkou a nějakýma těma "ošklivostníma" doplňkama, aby byl líbivější. Doma už mám připravenej alarm se zpětnou vazbou na pager, ještě koupím pořádnej řetěz, zámek do kotouče, a plachtu
Teď už jen čekat..

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

26.4.2019 v 20:50 | Nahoru | #85
Ferda64> Asi se zeptám blbě neboť mě asi uniklo co je Soptík?

Návrat do jedné stopy po 37 letech

26.4.2019 v 21:10 | Nahoru | #86
No přece Vulcan.

1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

27.4.2019 v 11:50 | Nahoru | #87
Jakej alarm tam budes davat? Taky bych to rad lip zabezpecil. Mam jen echt retez a zamek na kotoucovku s alarmem. Radsi bych neco na sledovani pres gps..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

27.4.2019 v 12:23 | Nahoru | #88
Mac73> Na alarm bych se vybodnul. Pod sedačku bych dal nějaký šmírovací zařízení. Tohle má svou baterii, výhoda je, že ti to nevybíjí baterii když nejezdíš.
GPS lokátor

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

27.4.2019 v 12:39 | Nahoru | #89

dave-lister píše: Mac73> Na alarm bych se vybodnul. Pod sedačku bych dal nějaký šmírovací zařízení. Tohle má svou baterii, výhoda je, že ti to nevybíjí baterii když nejezdíš.
GPS lokátor



Asi mas pravdu. Diky

Návrat do jedné stopy po 37 letech

29.4.2019 v 20:22 | Nahoru | #90
Take resim zabezpeceni a tak jsem precetl kde co vcetne par docela zajimavych vypovedi byvalych zlodeju motorek takze planuju bud smirovadlo ktere ve velkych mestech funguje dost dobre, pry cim lepsi pokryti tim obtiznejsi je to odstinit (asi proto ty kolobezky a kola po praze jeste nerozkradli), idealne neco s propojenim na mobil a appkou ktera ti hned da vedet pri pohybu. A pak kotoucovku s alarmem a retezem, nejakou dobrou ne ze by to neslo prekonat, ale je s tim takoveho s*ani ze vetsina zlodeju pujde radeji jinam protoze jak tam je retez tak to nejde tak snadno sebrat a strcit do dodavky a kdyz s tim retezem zacnes lomcovat klestema nebo rozbruskou tak to bude celou dobu vriskat. Mit novou motorku dam tam asi oboji, ale ja zatim planuju abus 8008 granit i na tu svoji starou hudru, motorku za rok za dva vymenim a zamek a retez mi zustane. Na chopperu s brasnama aspon nemusis tak moc hrotit kam to das pri jizde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist