globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: blatníky a STK
 
12.4.2019 v 14:24
Zdravím vespolek..

Mám buginu Adly Go Kart 125 a po deseti letech jsem jí vytáhl ze stodoly a zprovoznil.. Dnes jsem byl na STK a ačkoliv byli ochotní, tak STK nechtěli udělat, jelikož na stroji nemám blatníky.. Na druhou stranu pokud na to namontuju něco, co bude blatníky alespoň na fotce připomínat, nechají mne projít..

Jenže ta moje bestie nikdy blatníky neměla a ani neexistuje na širém foto stejného stroje s blatníky... Takže chci prostě projít STK bez blatníků, nebo hledám způsob jak třeba dopsat do techničáku vyjímku...

Přitom to má evropskou homologaci.. Takže to někdy někdo schválil..

Jak tedy postupovat?? Dotaz na Ministerstvo dopravy??? Dekra??? Zastoupení bohužel v ČR není...

Aby bylo jasno o jaký stroj se jedná:

www.google.com/search


1 reakcí na tento příspěvek blatníky a STK

12.4.2019 v 16:45 | Nahoru | #1
Je to rok výroby 2004, v tu dobu blatníky být musely, takže homologace musí být řešená nějak jinak bez...

Pro mě by nebyl problém je tam domontovat, ale mě jde prostě o princip.. To bych mohl zase tvrdit, že namontovat blatníky je zásah do vozidla a těžko seženu blatníky homologované pro toto vozidlo, takže pokud blatník za jízdy ulítne, někoho hypoteticky zraní - půjde to za mnou, že jsem nemontoval v rozporu s homologací neschválený doplněk..

Mě jde o to, že podle našich zákonů když na motorku něco namontuju i za cenu že zlepším třeba bezpečnost a užitné vlastnosti, tak mě z STK vyhodí za nepovolený doplněk a chtějí aby moto byla v továrním, rozuměj homologovaném provedení.. Momentálně po mne chtějí namontovat něco, co tam prostě nepatří..

Ad bezpečnost a rozbití okna... Zaprve to není stroj na polňačky, ale na asfalt, popřípadě pískové pláže.. Zadruhé kdykoliv mi někdo rozbil šutrem okno u auta, blatníky měl... To, že to nemá blatníky se hlavně projevuje tím, že za mokra jsem totálně promočený ze všech stran já... Ostatní to moc neovlivní...

macman

(reakce na) blatníky a STK

12.4.2019 v 17:59 | Nahoru | #2

macmanCZ píše: Je to rok výroby 2004, v tu dobu blatníky být musely, takže homologace musí být řešená nějak jinak bez...

Pro mě by nebyl problém je tam domontovat, ale mě jde prostě o princip.. To bych mohl zase tvrdit, že namontovat blatníky je zásah do vozidla a těžko seženu blatníky homologované pro toto vozidlo, takže pokud blatník za jízdy ulítne, někoho hypoteticky zraní - půjde to za mnou, že jsem nemontoval v rozporu s homologací neschválený doplněk..

Mě jde o to, že podle našich zákonů když na motorku něco namontuju i za cenu že zlepším třeba bezpečnost a užitné vlastnosti, tak mě z STK vyhodí za nepovolený doplněk a chtějí aby moto byla v továrním, rozuměj homologovaném provedení.. Momentálně po mne chtějí namontovat něco, co tam prostě nepatří..

Ad bezpečnost a rozbití okna... Zaprve to není stroj na polňačky, ale na asfalt, popřípadě pískové pláže.. Zadruhé kdykoliv mi někdo rozbil šutrem okno u auta, blatníky měl... To, že to nemá blatníky se hlavně projevuje tím, že za mokra jsem totálně promočený ze všech stran já... Ostatní to moc neovlivní...

macman


Žádný náš zákon neurčuje, že má být moto v továrním provedení, pouze musí splňovat předpisy. Pokud byla bugina schválena bez blatníků od výrobce a takto byla přihlášena, tak by to tak mělo zůstat. Jenomže to nemáš jak dokázat. Fotky z internetu nikoho nezajímají. Takže jedině vyjádření výrobce, nebo blatníky. A nebude to nepovolený doplněk pokud nebudou mít ostré hrany, jedině problém bude, když budou měnit šířku vozidla.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist