Mám buginu Adly Go Kart 125 a po deseti letech jsem jí vytáhl ze stodoly a zprovoznil.. Dnes jsem byl na STK a ačkoliv byli ochotní, tak STK nechtěli udělat, jelikož na stroji nemám blatníky.. Na druhou stranu pokud na to namontuju něco, co bude blatníky alespoň na fotce připomínat, nechají mne projít..
Jenže ta moje bestie nikdy blatníky neměla a ani neexistuje na širém foto stejného stroje s blatníky... Takže chci prostě projít STK bez blatníků, nebo hledám způsob jak třeba dopsat do techničáku vyjímku...
Přitom to má evropskou homologaci.. Takže to někdy někdo schválil..
Jak tedy postupovat?? Dotaz na Ministerstvo dopravy??? Dekra??? Zastoupení bohužel v ČR není...
Aby bylo jasno o jaký stroj se jedná:
www.google.com/search
Kryty kol a protiskluzové řetězy
tohle si vyhledej a precti... nejsem znalec ,ale ocekavam, ze to bude to same jako zadni mlhovka... ikdyz byla vozidla schvalena bez mlhovky a mnoho let takto provozovana tak prisla novelizace a i na tato vozidla musi byt mlhovka namontovana dodatecne.
Stejne to bude s blatnikama a za sebe rikam, ze je to spravne. Protoze nehodlam resit buginu bez blatniku, ktera vylitne z polnacky, bude za ni pet metru do vzduchu litat bahno od kol a rozmlati mi celni okno a zasere auto. Nasledne pak ridic aby se vyhnul postihu ujede zas pekne polnackou do riti a co pak... takze je fajn, ze te nepustili a blantiky po tobe vyzaduji.
Nejjednodussi reseni pro tebe bude pouzit plastove blantiky od voziku. Pak si myslim, ze projes naprosto bezproblemu a jeste te pochvali.
1 reakcí na tento příspěvek blatníky a STK
Pro mě by nebyl problém je tam domontovat, ale mě jde prostě o princip.. To bych mohl zase tvrdit, že namontovat blatníky je zásah do vozidla a těžko seženu blatníky homologované pro toto vozidlo, takže pokud blatník za jízdy ulítne, někoho hypoteticky zraní - půjde to za mnou, že jsem nemontoval v rozporu s homologací neschválený doplněk..
Mě jde o to, že podle našich zákonů když na motorku něco namontuju i za cenu že zlepším třeba bezpečnost a užitné vlastnosti, tak mě z STK vyhodí za nepovolený doplněk a chtějí aby moto byla v továrním, rozuměj homologovaném provedení.. Momentálně po mne chtějí namontovat něco, co tam prostě nepatří..
Ad bezpečnost a rozbití okna... Zaprve to není stroj na polňačky, ale na asfalt, popřípadě pískové pláže.. Zadruhé kdykoliv mi někdo rozbil šutrem okno u auta, blatníky měl... To, že to nemá blatníky se hlavně projevuje tím, že za mokra jsem totálně promočený ze všech stran já... Ostatní to moc neovlivní...
macman
macmanCZ píše: Je to rok výroby 2004, v tu dobu blatníky být musely, takže homologace musí být řešená nějak jinak bez...
Pro mě by nebyl problém je tam domontovat, ale mě jde prostě o princip.. To bych mohl zase tvrdit, že namontovat blatníky je zásah do vozidla a těžko seženu blatníky homologované pro toto vozidlo, takže pokud blatník za jízdy ulítne, někoho hypoteticky zraní - půjde to za mnou, že jsem nemontoval v rozporu s homologací neschválený doplněk..
Mě jde o to, že podle našich zákonů když na motorku něco namontuju i za cenu že zlepším třeba bezpečnost a užitné vlastnosti, tak mě z STK vyhodí za nepovolený doplněk a chtějí aby moto byla v továrním, rozuměj homologovaném provedení.. Momentálně po mne chtějí namontovat něco, co tam prostě nepatří..
Ad bezpečnost a rozbití okna... Zaprve to není stroj na polňačky, ale na asfalt, popřípadě pískové pláže.. Zadruhé kdykoliv mi někdo rozbil šutrem okno u auta, blatníky měl... To, že to nemá blatníky se hlavně projevuje tím, že za mokra jsem totálně promočený ze všech stran já... Ostatní to moc neovlivní...
macman
Žádný náš zákon neurčuje, že má být moto v továrním provedení, pouze musí splňovat předpisy. Pokud byla bugina schválena bez blatníků od výrobce a takto byla přihlášena, tak by to tak mělo zůstat. Jenomže to nemáš jak dokázat. Fotky z internetu nikoho nezajímají. Takže jedině vyjádření výrobce, nebo blatníky. A nebude to nepovolený doplněk pokud nebudou mít ostré hrany, jedině problém bude, když budou měnit šířku vozidla.
1 reakcí na tento příspěvek blatníky a STK
Evropská homologace je: e4*92/61*0184*02
Na STK k homologacím přístup nemají, otázka zda se třeba k tomu nedá dostat přes Dekru, nebo MDČR..
Já na té bugině za dvanáct let najezdil tak deset kilometrů a v budoucnu to asi nebude jinak.. Takže fakt jen hledám možnost jak nemuset montovat něco, co tam nepatří.. Hlavně, když mě někdo vyhodí z technický za něco, co fakt není jak má být, tak sklopím uši.. Ale pokud mám vše v rychtiku a jsem vyhozen za něco, kde mám pocit že jsem v právu......
karavanista píše: To by mělo být psaní v TP ve výjimkách,ze to splňovat nemusí...
A o to mi jde... prostě často se na to úředník vyflákl a vyjímku nezapsal.. Takže pokud tam má ta vyjímka být, mělo by být možno to nějak dohledat a zapsat do TP...
Mimochodem druhý technik zase řešil, že bych měl mít vyjímku na to, že mám jen jedno přední světlo, když mám v techničáku uvedeno čtyřkolka a jako dvoustopé vozidlo musím mít dvě světla.. Další technik zase usoudil, že jsem v kategorii Motocykl LE, takže stačí jen jedno...
já tam blatníky vidím
je to motocyklová globálka, takže něco v kategorii motocykl 4kolka, ale podle toho co je na fotce jde o nějaký offroad stroj který dle mého názoru na silnici vůbec nepatří....Otázkou je na základě čeho to bylo zaregistrováno do registru silničních vozidel
Aby mohl nějaký úředník zapsat nějakou výjimku, musí být tato výjimka udělena.
V ČR uděluje výjimky pro ČR Ministerstvo dopravy, výjimka má formu písemného rozhodnutí. Takže stačí to rozhodnutí předložit na kterémkoliv úřadu a výjimka se za poplatek 50,- Kč zapíše do dokladů k vozidlu.
Naposledy editováno 16.04.2019 07:19:04