globalmoto_duben_nolan





Téma: blatníky a STK
 
12.4.2019 v 14:24
Zdravím vespolek..

Mám buginu Adly Go Kart 125 a po deseti letech jsem jí vytáhl ze stodoly a zprovoznil.. Dnes jsem byl na STK a ačkoliv byli ochotní, tak STK nechtěli udělat, jelikož na stroji nemám blatníky.. Na druhou stranu pokud na to namontuju něco, co bude blatníky alespoň na fotce připomínat, nechají mne projít..

Jenže ta moje bestie nikdy blatníky neměla a ani neexistuje na širém foto stejného stroje s blatníky... Takže chci prostě projít STK bez blatníků, nebo hledám způsob jak třeba dopsat do techničáku vyjímku...

Přitom to má evropskou homologaci.. Takže to někdy někdo schválil..

Jak tedy postupovat?? Dotaz na Ministerstvo dopravy??? Dekra??? Zastoupení bohužel v ČR není...

Aby bylo jasno o jaký stroj se jedná:

www.google.com/search


blatníky a STK

12.4.2019 v 15:09 | Nahoru | #1
dal bych na skt plastové blatníky na vlek,delaji se od 8 ".a zástěrky dozadu..

blatníky a STK

12.4.2019 v 15:20 | Nahoru | #2
Vyhláška č. 41/1984 Sb. § 24
Kryty kol a protiskluzové řetězy


tohle si vyhledej a precti... nejsem znalec ,ale ocekavam, ze to bude to same jako zadni mlhovka... ikdyz byla vozidla schvalena bez mlhovky a mnoho let takto provozovana tak prisla novelizace a i na tato vozidla musi byt mlhovka namontovana dodatecne.
Stejne to bude s blatnikama a za sebe rikam, ze je to spravne. Protoze nehodlam resit buginu bez blatniku, ktera vylitne z polnacky, bude za ni pet metru do vzduchu litat bahno od kol a rozmlati mi celni okno a zasere auto. Nasledne pak ridic aby se vyhnul postihu ujede zas pekne polnackou do riti a co pak... takze je fajn, ze te nepustili a blantiky po tobe vyzaduji.
Nejjednodussi reseni pro tebe bude pouzit plastove blantiky od voziku. Pak si myslim, ze projes naprosto bezproblemu a jeste te pochvali.

1 reakcí na tento příspěvek blatníky a STK

12.4.2019 v 16:45 | Nahoru | #3
Je to rok výroby 2004, v tu dobu blatníky být musely, takže homologace musí být řešená nějak jinak bez...

Pro mě by nebyl problém je tam domontovat, ale mě jde prostě o princip.. To bych mohl zase tvrdit, že namontovat blatníky je zásah do vozidla a těžko seženu blatníky homologované pro toto vozidlo, takže pokud blatník za jízdy ulítne, někoho hypoteticky zraní - půjde to za mnou, že jsem nemontoval v rozporu s homologací neschválený doplněk..

Mě jde o to, že podle našich zákonů když na motorku něco namontuju i za cenu že zlepším třeba bezpečnost a užitné vlastnosti, tak mě z STK vyhodí za nepovolený doplněk a chtějí aby moto byla v továrním, rozuměj homologovaném provedení.. Momentálně po mne chtějí namontovat něco, co tam prostě nepatří..

Ad bezpečnost a rozbití okna... Zaprve to není stroj na polňačky, ale na asfalt, popřípadě pískové pláže.. Zadruhé kdykoliv mi někdo rozbil šutrem okno u auta, blatníky měl... To, že to nemá blatníky se hlavně projevuje tím, že za mokra jsem totálně promočený ze všech stran já... Ostatní to moc neovlivní...

macman

(reakce na) blatníky a STK

12.4.2019 v 17:59 | Nahoru | #4

macmanCZ píše: Je to rok výroby 2004, v tu dobu blatníky být musely, takže homologace musí být řešená nějak jinak bez...

Pro mě by nebyl problém je tam domontovat, ale mě jde prostě o princip.. To bych mohl zase tvrdit, že namontovat blatníky je zásah do vozidla a těžko seženu blatníky homologované pro toto vozidlo, takže pokud blatník za jízdy ulítne, někoho hypoteticky zraní - půjde to za mnou, že jsem nemontoval v rozporu s homologací neschválený doplněk..

Mě jde o to, že podle našich zákonů když na motorku něco namontuju i za cenu že zlepším třeba bezpečnost a užitné vlastnosti, tak mě z STK vyhodí za nepovolený doplněk a chtějí aby moto byla v továrním, rozuměj homologovaném provedení.. Momentálně po mne chtějí namontovat něco, co tam prostě nepatří..

Ad bezpečnost a rozbití okna... Zaprve to není stroj na polňačky, ale na asfalt, popřípadě pískové pláže.. Zadruhé kdykoliv mi někdo rozbil šutrem okno u auta, blatníky měl... To, že to nemá blatníky se hlavně projevuje tím, že za mokra jsem totálně promočený ze všech stran já... Ostatní to moc neovlivní...

macman


Žádný náš zákon neurčuje, že má být moto v továrním provedení, pouze musí splňovat předpisy. Pokud byla bugina schválena bez blatníků od výrobce a takto byla přihlášena, tak by to tak mělo zůstat. Jenomže to nemáš jak dokázat. Fotky z internetu nikoho nezajímají. Takže jedině vyjádření výrobce, nebo blatníky. A nebude to nepovolený doplněk pokud nebudou mít ostré hrany, jedině problém bude, když budou měnit šířku vozidla.

1 reakcí na tento příspěvek blatníky a STK

12.4.2019 v 18:39 | Nahoru | #5
To by mělo být psaní v TP ve výjimkách,ze to splňovat nemusí...

blatníky a STK

12.4.2019 v 18:47 | Nahoru | #6
Výrobce zde nemá zastoupení, mohl bych asi napsat na Taiwan, nebo do německého zastoupení a otázkou je, zda by bylo vyjádření k něčemu.. Spíše mi jde o to, že to má nějakou konkrétní evropskou homologaci.. Tam by přece měly být technické informace, nákresy a podobně..

Evropská homologace je: e4*92/61*0184*02

Na STK k homologacím přístup nemají, otázka zda se třeba k tomu nedá dostat přes Dekru, nebo MDČR..

Já na té bugině za dvanáct let najezdil tak deset kilometrů a v budoucnu to asi nebude jinak.. Takže fakt jen hledám možnost jak nemuset montovat něco, co tam nepatří.. Hlavně, když mě někdo vyhodí z technický za něco, co fakt není jak má být, tak sklopím uši.. Ale pokud mám vše v rychtiku a jsem vyhozen za něco, kde mám pocit že jsem v právu......

(reakce na) blatníky a STK

12.4.2019 v 18:50 | Nahoru | #7

karavanista píše: To by mělo být psaní v TP ve výjimkách,ze to splňovat nemusí...



A o to mi jde... prostě často se na to úředník vyflákl a vyjímku nezapsal.. Takže pokud tam má ta vyjímka být, mělo by být možno to nějak dohledat a zapsat do TP...

Mimochodem druhý technik zase řešil, že bych měl mít vyjímku na to, že mám jen jedno přední světlo, když mám v techničáku uvedeno čtyřkolka a jako dvoustopé vozidlo musím mít dvě světla.. Další technik zase usoudil, že jsem v kategorii Motocykl LE, takže stačí jen jedno...

blatníky a STK

12.4.2019 v 21:39 | Nahoru | #8
bude to podobný jako s endurem. Má to homologaci, ale světlo,blinkry atd dostaneš nebo si přikoupíš zvlášť a při provozu na komunikaci musíš domontovat.

blatníky a STK

13.4.2019 v 13:08 | Nahoru | #9
Je to tak,pokud má evropskou homologaci z toho roku vyroby, musela ji udělat z blatníky. To že je nemá na obrázcích ,nebo že je prodejce nedodal je úplně fuk. Prostě dokud je tam neprdneš neprojdeš.

blatníky a STK

14.4.2019 v 17:24 | Nahoru | #10
jen pro moje info - nespadá to do kategorie L6E - Moped-lehká čtyřkolka do 45km/h?

blatníky a STK

15.4.2019 v 14:54 | Nahoru | #11
A proč s tím chceš jezdit po silnici? S tímhle se stejně jezdí jen po poli, ne?

blatníky a STK

15.4.2019 v 15:02 | Nahoru | #12
www.onlineveilingmeester.nl/images/800x600/297/cda1a12e0a8a3e4f811badba7f98942e.jpg

já tam blatníky vidím

je to motocyklová globálka, takže něco v kategorii motocykl 4kolka, ale podle toho co je na fotce jde o nějaký offroad stroj který dle mého názoru na silnici vůbec nepatří....Otázkou je na základě čeho to bylo zaregistrováno do registru silničních vozidel

Aby mohl nějaký úředník zapsat nějakou výjimku, musí být tato výjimka udělena.

V ČR uděluje výjimky pro ČR Ministerstvo dopravy, výjimka má formu písemného rozhodnutí. Takže stačí to rozhodnutí předložit na kterémkoliv úřadu a výjimka se za poplatek 50,- Kč zapíše do dokladů k vozidlu.

Naposledy editováno 16.04.2019 07:19:04

blatníky a STK

16.4.2019 v 07:01 | Nahoru | #13
Tohle může na silnici???? …. no potěš koště
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist