Téma: Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
11.4.2019 v 22:11
Čau chlopi,
řeším teď takový problém na VNku 1500, r. 97, 1 karbec, 4-kvalt.
Od tý doby co jsem to pořídil, to při zavření plynu střílelo z laufu. Hodně, jako z kulovnice. Chod motoru byl ok. Na jízdní vlastnosti to nemělo vliv, jen to bylo opravdu hodně nepříjemý.. Občas při brždění motorem z kopce to mezi tím klasickým malým poblafáním taky sem tam ustřelilo. No tak jsem to dal do servisu. Vyměnili mi tam akcelerační membránu. Protože prý měla už vychozený to šoupě a klochtalo to tam. Když to měli rozdělaný, řekli mi taky, že tam byly nějaký podložky, který tam podle schematu nemají bejt. Byly pod hlavou jehly, která nemá zářezy, takže to někdo vypodložil, aby byla jehla vejš a dávala bohatší směs. Podložky vyhodili, složili. Přestalo to střílet do laufu, začalo to střílet nahoru do filterboxu sání. Naladili bohatost směsi na 3 otáčky od zavřený polohy. Teď už to nestřílí nikam. Jen to při plynulých rozjezdech jakoby kašle, nebo vynechává, prostě to není úplně ono, pokud nezatáhnu za plyn z prudka. A když při jízdě po městě udržuju stálou rychlost těsně za polohou kde plyn akorát začíná zabírat, tak tam to taky vynechává, jako kdyby to bouchalo na jeden válec. Svíce jsou ok, a jsou nový. Kabeláž taky. Jinak to jede normálně, volnoběh drží, při prudký akceleraci ok, při vyšších otáčkách taky ok. Na studeným motoru se to projevuje více, na zahřátým míň. Nyní to vyžaduje delší zahřívání na sytič. Jeví se mi to jako chudá směs, ale nevím... Čím by to mohlo být? Jestli by nestálo za to tam zpátky vrazit ty podložky....?
Tady ještě přikládám video, jak se to chová když tahám za plyn zprudka a pak hladce:
Naposledy editováno 11.04.2019 22:26:09
řeším teď takový problém na VNku 1500, r. 97, 1 karbec, 4-kvalt.
Od tý doby co jsem to pořídil, to při zavření plynu střílelo z laufu. Hodně, jako z kulovnice. Chod motoru byl ok. Na jízdní vlastnosti to nemělo vliv, jen to bylo opravdu hodně nepříjemý.. Občas při brždění motorem z kopce to mezi tím klasickým malým poblafáním taky sem tam ustřelilo. No tak jsem to dal do servisu. Vyměnili mi tam akcelerační membránu. Protože prý měla už vychozený to šoupě a klochtalo to tam. Když to měli rozdělaný, řekli mi taky, že tam byly nějaký podložky, který tam podle schematu nemají bejt. Byly pod hlavou jehly, která nemá zářezy, takže to někdo vypodložil, aby byla jehla vejš a dávala bohatší směs. Podložky vyhodili, složili. Přestalo to střílet do laufu, začalo to střílet nahoru do filterboxu sání. Naladili bohatost směsi na 3 otáčky od zavřený polohy. Teď už to nestřílí nikam. Jen to při plynulých rozjezdech jakoby kašle, nebo vynechává, prostě to není úplně ono, pokud nezatáhnu za plyn z prudka. A když při jízdě po městě udržuju stálou rychlost těsně za polohou kde plyn akorát začíná zabírat, tak tam to taky vynechává, jako kdyby to bouchalo na jeden válec. Svíce jsou ok, a jsou nový. Kabeláž taky. Jinak to jede normálně, volnoběh drží, při prudký akceleraci ok, při vyšších otáčkách taky ok. Na studeným motoru se to projevuje více, na zahřátým míň. Nyní to vyžaduje delší zahřívání na sytič. Jeví se mi to jako chudá směs, ale nevím... Čím by to mohlo být? Jestli by nestálo za to tam zpátky vrazit ty podložky....?
Tady ještě přikládám video, jak se to chová když tahám za plyn zprudka a pak hladce:
Naposledy editováno 11.04.2019 22:26:09
Mě to nedá, ale co si myslíte o těch podložkách co tam byly? Jako zvýšit pozici tý jehly?
Tady se o tom píše, je to sice anglicky, ale myslím že to popisuje přesně to co se děje:
"Shimming the needles will get rid of a nasty lean spot coming right off idle. If your bike stalls, hesitates, hacks or coughs when you are trying to pull off from a stop, you could use shimming."
https://www.ninjette...howthread.php?t=9465
Tady se o tom píše, je to sice anglicky, ale myslím že to popisuje přesně to co se děje:
"Shimming the needles will get rid of a nasty lean spot coming right off idle. If your bike stalls, hesitates, hacks or coughs when you are trying to pull off from a stop, you could use shimming."
https://www.ninjette...howthread.php?t=9465
1 reakcí na tento příspěvek Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
Já si myslím, že podložená jehla to obohacuje až při větším přidání, které tobě pravděpodobně funguje. Jestli to hapruje jen při takovém mírném lechtání plynu, tak se nemusí jehla ani začít zvedat kvůli malému podtlaku (nebo se právě začne zvedat až pozdě), ale jde tam palivo jen přes volnoběžnou trysku a šroub bohatosti. Však to můžeš jedno po druhém zkoušet, jaké budou změny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
crestik> No a to je právě ono, já si zase myslím že to bude přesně naopak - že při tom lechtání plynem ta jehla bude totiž už trošku zvedlá kvůli té podložce, no ni? Asi je to teď už jenom zkoušet pokus omyl... což je vždycky ta nehjorší práce vypustit nádrž, sundat nádrž, sundat dekl s filtrem, přidat otáčku, rozdělat dekl karbce, podložit jehlu, všecko složit, projet... naprd? - tak znova..
swarda> Ano...Musíš to vyskúšať..Pamätaj,že volnobežná tryska vplýva na zmes cca do 1/4 plynu(1/3), takže to budeš musieť celé naštelovať nanovo...Ale pomôcť to môže...
Keď to ale zase bude moc bohaté, to tiež nie je nič moc na motor...
Keď to ale zase bude moc bohaté, to tiež nie je nič moc na motor...
1 reakcí na tento příspěvek Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
Podlozky maj vliv i na volnobeh, kdyz je jehla zavrena tak na nic nedoseda, takze s podlozkou zustava otevrena o neco vic. Podle toho co pises bych tam ty podlozky dal a pak bych to zkusil doladit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
Stev> přesně, je to analogie ke starejm jawam.. pamatuju že tam byly na jehle 3 nebo 4 zářezy, posouvaly se tam segerovky podle toho jestli se motor zajížděl, nebo už byl dost zajetej, k tomu se pak dolazovala bohatost. U ty mojí Kawiny tam zářezy nejsou, takže by mi dávalo smysl dát tam podložku, a až pak zkusit znova ladit šroubem, když to bez nich už moc nejde. Potřeboval jsem právě na to slyšet nějakej názor, jestli se třeba nemejlím... 3 otočky jsou dle mýho názoru už docela dost.
swarda> podle me jsou 3 taky dost, nevim jak na ostatnich motorkach, ale u vtr pokud se sroubky nepohybujou mezi 1.5-3, tak je treba doladit smes jinde. Hlavne velikosti volnobeznych trysek, ale vliv na to ma i poloha jehel nebo velikost hlavnich trysek. Ty podlozky bych tam dal hlavne proto ze myslim ze to pojede lip, ale tezko soudit, na to nakonec kazdej musi prijit sam. Tady se da maximalne poradit jaky jsou cesty, da se delat trochu vic nez jen tocit sroubkem nebo pak rovnou kupovat dynojet.
swarda píše: Stev> Potřeboval jsem právě na to slyšet nějakej názor, jestli se třeba nemejlím... 3 otočky jsou dle mýho názoru už docela dost.
mám hondu dva karbece vykochané výfuky,
měl jsem to samé z kopce flusance nebo střelba, měnil jsem mebrány se šoupaty, seřizoval čistil koumal, pokud jsem utáhl bohatost tak zas štěkot z karbeců, řešil jsem to jízdou a postupným po chloupkách utahováním bohatosti až to bylo OK, ted to mám tak že nastartuju, když je kosa a přidám prudce plyn štěkne karbec, tak jedu 3 km v klidu a pak je to OK, nebo stačí nechat chvíli nastartovanou, tankuju jen EO, OMV a slofnaft, moc lihu mi taky dobře střílelo do výfuku, takové flus flus
Naposledy editováno 14.04.2019 15:42:48
na 750 gozzi mi poloha jehel ovlivňovala hladký chod motoru za jízdy. Na volnoběh , nebo bez zatížení se v základním nastavení jehly choval motor čistě. Za jízdy to byla ucukaná nepříjemná jízda. Po zvednutí jehel výrazné zlepšení v plynulosti při jízdě.
Přijde mi to jako když tam jde málo paliva. A nízké otáčky.
Přijde mi to jako když tam jde málo paliva. A nízké otáčky.
1 reakcí na tento příspěvek Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
Díky všem za názory... Aktuálně teda vyzkouším vrazit zpět 2 podložky a doladit bohatost šroubem, potom napíšu jak to vypadá, jestli to pomohlo...
edit: Tak svíčky znova venku, ačkoliv byly na konci sezony dány nový a ještě nedávno byly OK, tak teď jsou úplně vypálený do běla, jedna dokonce už vůbec neházela jiskru, takže dáme nový svíčky. Je to chudá směs - tzn. teorie se potvrdila, tři otáčky jsou málo, takže dáme podložky a pak se to doladí, myslím že původně tam bylo 1,5 otáčky se 2 podložkami. Bude to sice žrát jako tank, ale snad to už pojede normálně
1 reakcí na tento příspěvek Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
tak jak to dopadlo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
crestik> Nový svíčky s vyšší tepelnou hodnotou, jedna podložka 1,7 mm na výšku, šroub bohatosti od dorazu 3 a 1/4 otáčky. Chod motoru už je OK za studena i za tepla. Aktuálně měřím spotřebu... asi to bude docela žrát, předtím to jelo klidně 7l na 100km, tak jsem zvědavej jak to bude teď...
EDIT: objevil jsem, že na obou válcích pod deklem hlavy prolíná těsnění, tím se vysvětluje záhadná ztráta oleje... ale zatím to nežere tolik aby to mělo smysl řešit - protože kvuli tomu musí motor ven, a když už bude venku, tak je to zralý na menší GO. A to bude docela ranec: rozvody, hydroštely, atd. Takže to zatím budu utírat, postupně dolejvat a třeba příští rok to půjde ven...
Naposledy editováno 29.04.2019 11:34:22
EDIT: objevil jsem, že na obou válcích pod deklem hlavy prolíná těsnění, tím se vysvětluje záhadná ztráta oleje... ale zatím to nežere tolik aby to mělo smysl řešit - protože kvuli tomu musí motor ven, a když už bude venku, tak je to zralý na menší GO. A to bude docela ranec: rozvody, hydroštely, atd. Takže to zatím budu utírat, postupně dolejvat a třeba příští rok to půjde ven...
Naposledy editováno 29.04.2019 11:34:22
Tak jsem se díval do evidence a spotřeba loni s origo laufy 6,5l, letos s laďákama po seřízení karbce a podložkama 7,3l
Pro budoucí čtenáře:
Přijde mi, že ty podložky mají opravdu pozitivní vliv na plynulost jízdy, není to pak takový uskákaný. Rozjíždí se to pěkně hladce.. trochu jsem se o to ještě zajímal, dávají se tam přesně z tohohle důvodu, hlavně pro začínající jezdce. A taky kvůli doseřízení tam, kde nejsou stavitelný zářezy na jehle - dá se sehnat i kit se zářezy, nebo rovnou celej DynoJet s tryskama, ale to zas něco stojí, takže levná alternativa je hodit tam podložku, funguje to báječně.
Naposledy editováno 29.04.2019 11:34:52
Pro budoucí čtenáře:
Přijde mi, že ty podložky mají opravdu pozitivní vliv na plynulost jízdy, není to pak takový uskákaný. Rozjíždí se to pěkně hladce.. trochu jsem se o to ještě zajímal, dávají se tam přesně z tohohle důvodu, hlavně pro začínající jezdce. A taky kvůli doseřízení tam, kde nejsou stavitelný zářezy na jehle - dá se sehnat i kit se zářezy, nebo rovnou celej DynoJet s tryskama, ale to zas něco stojí, takže levná alternativa je hodit tam podložku, funguje to báječně.
Naposledy editováno 29.04.2019 11:34:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
swarda> Uf, podložka 1.7 mm, je docela dost.. Na vtr mam jehly dynojet ktere jsou stavitelne po 1 mm a takhle hruby mi to nevyhovovalo, laboroval jsem mezi s podložkama 0.3 mm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
petrvtr_new píše: swarda> Uf, podložka 1.7 mm, je docela dost.. Na vtr mam jehly dynojet ktere jsou stavitelne po 1 mm a takhle hruby mi to nevyhovovalo, laboroval jsem mezi s podložkama 0.3 mm
souhlasím, taky ladím max po 0.5. V tomhle případě bych asi začal na 1mm a ještě bych zkusil trochu ubrat na volnoběžnejch šroubech. Ale zas je možný že to takhle trefil dobře a skončil bych na tom samym :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
Je pravda, že jsem to tam střelil spíš od oka, předtím tam byly podložky 2x po 1mm.. aktuálně je to trochu bohatší směs s tím nastavením 3 a 1/4 šroubem bohatosti směsi, nový tlumivky se hodně rychle začernaly, ale benzínem to nesmrdí, podívám se pak ještě na svíčky abych zjistil jestli už to není moc, že bych trošku ubral. Každopádně teď to jede ok, za mě možná lepší bohatší směs než chudší...
swarda> No máš pravdu, směs bohatší než optimální se jeví velmi příjemně, přestože třeba není optimální výkon nebo spotřeba tak uživatelsky je to takový uhlazený, nezacuká to. Každopádně uvidíš sám, jak ti to bude vyhovovat
1 reakcí na tento příspěvek Špatná bohatost směsi Podložky pod jehlu
edit: loni po sezóně jsem změnil servis a dal to ještě k dolazení klukům do Rudíkova , podložky se nakonec vyhodili - ještě jsem dostal vynadáno, že to tam vůbec nemá co dělat ! naladilo se to přesně podle manuálu, jede to vlastně úplně stejně jako s podložkama, nestřílí to, ale žere to jako tank ! Kolem 10,5 L zjistilo se totiž, že předchozí majitel tam dal ještě větší trysku a celkově s tím dělal harakiri, takže aktuální plán je takovej, že se mi to tam pokusí dát do stavu co nejblíže k originálu a pak se to jen nepatrně doštěluje na ty laďáky a mělo by to být OK.
Pánové, takže ještě poslední update: teď akorát řeším tu spotřebu, vyměnilo se podtlakový šoupě s membránou v karbecu, membrána byla prasklá, dala se tam origo tryska a jehla, podložky jsou teda venku, bohatost tuším 1 a půl otáčky, prostě se to dalo tak, aby to vypadalo jako co nejvíc originál. Spotřeba teda z těch 10,5l spadla na 8,9 - 9,5l / 100km, ale pořád se mi to zdá dost, když před všema úpravama to žralo 6,5 l. Na novým šoupěti se zvětšila díra, protože šoupě zůstávalo viset skoro pořád nahoře. To šoupě se skoro nedá sehnat, prý je tam teď z jinýho modelu Vulcana, a bylo to jediný co sehnali a pasuje tam, a ta díra v něm má mít prý jiný rozměr, ale nikdo neví jaký, protože starý šoupě se stačilo (samo) mezitím vyhodit má cenu zkoušet laborovat na novým šoupěti za 4,5 tis peněz ? Ovlivní to něco? Může to být tou špatnou bohatostí? Mám dát zpátky ty podložky? Tak nějak už nevím..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 | PepaSahib | 16 | 20.2.2024 v 17:16 lecomondo |
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 | Osif | 4 | 20.11.2023 v 13:11 Osif |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... | Kritix | 3 | 31.7.2023 v 23:41 karel28 |
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... | Kritix | 0 | 2.7.2023 v 20:30 Kritix |