globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přední brzda nebrzdí
Ahoj, potřeboval bych poradit ohledně přední kotoučové brzdy. Mám HD Ironhead, kde byly v předu origo 2 kotouče. Mám to předělané na 1 kotouč s větším průměrem, brzdič 2-pístkový PM a originální pumpa. Vyměnil jsem i hadici, šrouby a kapalinu, brzdu jsem odvzdušnil. Problém je, že páčka nemá žádný chod, je tvrdá jako kámen a brzda skoro nebrzdí, skrz to, že páčka se nedá prakticky zmáčknout. Nevíte čím by to mohlo být?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 06:42 | Nahoru | #1
Předělej to zpátky a jezdi spokojeně dál.

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 07:22 | Nahoru | #2
Popravdě jsem spíše čekal nějakou více technickou radu. Nevím třeba jestli ta originální pumpa není předimenzovaná na ten brzdič, nebo jestli může být někde problém v písku pumpy... Když jsem odvzdušňoval, tak páčka jde krásně mačkat a pumpa krásně tlačí kapalinu, ale jak uzavřu odvzdušňovák, tak je páčka hned tvrdá jako šutr.

(reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 07:31 | Nahoru | #3
milor> ono to moc nebrzdí ani tak a když to vytuníš,aby to tak nějak brzdilo,tak si stejně nepomůžeš,protože se to zase pro změnu hrozně rozvlní. harley je na jízdu a brzdy jsou pro zbabělce

(reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 07:35 | Nahoru | #4
franta2000> originál jsou tam dva jednopístky nevalné kvality a nebrzdí to hlavně kvůli tomu,že desky jsou vyrobený na životnost motorky. když necháš nalepit normální,lidské obložení,tak to začne brzdit,ale zase se to nedá udržet na silnici,při prudším brzdění. pokud to srovnáváš s brzdama na moderní motorce, tak to ne bude brzdit nikdy,je to taková vlastnost

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 07:41 | Nahoru | #5
ta pumpa není vhodná na tuhle předělávku - dřív musela tlačit víc kapaliny do dvou třmenů, tzn s určitým průměrem pístku a určitým zdvihem = dráhou páčky.

teď si třmen bere jen poloviční množství kapaliny (teoreticky - je tam jinej, ale pro zjednodušení beru, že má cca stejně velký pístky). Průměr pístku v pumpě zůstal a tím pádem se zdvih/dráha páčky smrskla na polovinu. A jelikož poměr dráhy pístku v pumpě a dráhy pístku v brzdiči určuje, jakou silou musíš mačkat, máš to teď cca 2x těžší.

pomohla by pumpa s menším průměrem pístku, kde bys k vytlačení stejnýho množství kapaliny jako teď musel ujet větší dráhu - brzda by šla menší silou.

Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 07:50 | Nahoru | #6
Když brzdič sundáš z kola a zmáčkneš brzdu, povysunou se pístky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 08:06 | Nahoru | #7
callowsick>
Logicky mne napadlo to samé. Ale před tím se dala páčka zmáčknout cca do polovičky jejího celkového chodu a teď tak o 2 mm. Je prostě tvrdá hned. Origo brzdič jsou 2 jednopistkove, teď mám jeden brzdič s protibeznymi pistky, tak jsem si říkal, že by ten rozdíl němel být tak markantní.

Jinak pistky na brzdič chodí normálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 09:03 | Nahoru | #8
franta2000> a když porovnáš průměr těch pístků? pokud by původní třmeny měli pístky plácnu 40mm a nové jen 30mm tak potřebuješ jinou pumpu protože nový třmen bude potřebovat x krát větší tlak a x krát méně kapaliny na pohyb pístků. I nepatrný rozdíl v průměru bude dost znát protože se změnšováním pístků jde potřebný tlak exponencionálně nahoru.

(reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 09:42 | Nahoru | #9
grooll> Popsal jsi to správně. Je třeba spočítat původní plochu všech pístků brzdiče a pístku pumpy a poměr je třeba zachovat.(stačí změřit průměry děr)

Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 09:48 | Nahoru | #10
Že tys tam místo průtokovýho šroubu dal normální..

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 09:50 | Nahoru | #11
Původní brzdiče už nemám, ale co si pamatuji, tak měly určitě větší průměr pistku. Tak nezbude asi nic jiného, než koupit i adekvátní pumpu k tomu trmenu. Problem je, za Ironhead má do brzdové páčky integrované ovladače, tudíž budu muset předělat i elektriku, čemuž jsem se chtěl vyhnout... Děkuji všem za příspěvky.

(reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 10:11 | Nahoru | #12
franta2000> a nebude jednodušší vyměnit ten třmen za jiný s větším pístkem nebo za čtyřpístkový který by měl součet ploch všech pístku stejný jako původní třmeny?

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 10:17 | Nahoru | #13
S brzdama bych takhle asi neexperimentoval. Nicméně chceš po jednom brzdiči (2destičky) aby se choval jako dva brzdiče (4destičky) . Moc nevím proč si to tak udělal když brzdící efekt je nejlepší a nejúčinější když jsou kotouče prostě dva. Tohle není TUNEUP ale TUNEDOWN. To že je páčka tvrdá bych hádal asi tak jak to popsal GROLL. Brzdy a vše kolem nich se designují přesně pro danou motorku, předpokládaný způsob jízdy atd atd. Asi bych to vše vrátil jak to bylo a nebo koupil vytuněný brzdy, ale přesně pro tvůj typ motorky. Na brzdy se potřebuješ přecejen 100% spolehnout

Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 10:39 | Nahoru | #14
Co te vlastně vedlo k takové změně? Proč měnit 2 kotouče za 1 kotouč? Co je cílem?
Důvod, jak už to zaznělo, bude ve špatné kombinaci pumpa vs. brzdič. Fungují tam nějaké zakladni principy, primárně jde o velikosti pístků pumpy a brzdice. Jestli toto nevíš a pouštíš se to změny brzdové soustavy, tak sorry jako...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 10:40 | Nahoru | #15
MartasUS> záleží na:
1. průměru a počtu kotoučů
2. velikosti třecí plochy: plocha destiček X jejich počet
3. síle která na destičky působí: tlak brzdové kapaliny X plocha pístků
4. materíállu ze kterého je kotouč a destička vyrobena

Všechno jsou to proměnné s kterými se dá docela dost hýbat takže i jeden kotouč může brzdit stejně dobře jako dva, jen se bude víc opotřebovávat kotouč + destičky a při dlouhodobém brždění těžké mašiny se bude třeba i přehřívat.

E: já mám dva kotouče a dvanáct pístků v předu

Naposledy editováno 11.04.2019 10:42:07

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 10:48 | Nahoru | #16
Nez zacnes menit pumpu a brzdice zas za jine tak zkus dat pancerovou hadici s vetsim prurezem. Uz jen samotna hadice ma mnohem mensi prurez nez original gumova a to udela taky velkej rozdil. Mam tady na dilne dve stejny motorky. Jednokotouc a jednopistek. Jedna ma pancerovou hadici a packa je na max tvrda uz v prvni tretine chodu. Druha ma gumovou a packa je tuha az kousek od riditka. A neni to tim, ze jedna je gumova a druha pancerova. Ta pancerka ma mensi prurez nez original guma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 11:21 | Nahoru | #17
cuir> tím tedy docílí toho že bude mít měkčí páčku ale brzdit mu to líp nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 11:25 | Nahoru | #18
grooll> JJ to mi je jasný že když dáš větší kotouč (princip větší páky) a zvýšíš třecí plochu (větší destičky) a zvýšíš sílu (brzdič+pumpa) tak uděláš super brzdy i na jeden kotouč, ale tady v tomto případě bych se ptal ... PROČ ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 12:27 | Nahoru | #19
MartasUS> normálka downsizing, u levných motorek se o tohle stará už výrobce, u H-D je potřeba udělat pár úprav aby mašina nebyla tak skvělá na oplátku zase nemusí měnit dva páry destiček ale jen jeden, i když třeba třikrát častěji.

Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 12:39 | Nahoru | #20
franta2000.... Malinko fyziky do tvého problému. Ty si "odstřihnul" jedno brzdové rameno tudíž si snížil sílu která je potřebná pro brždění.

obr A. píst I. jde dolů . písty II. jdou nahoru pomaleji a na kratší vzdálenost a velkou silou ale na 4 destičky

obr B. píst I. jde dolů . píst II. jde nahoru, ale rychleji na delší vzdálenost a malou silou ale pouze na 2 destičky

Proto máš páčku tvrdou a nebrzdí to. Jednoduše to prostě rukou neumáčkneš tak jak by bylo potřeba.

Naposledy editováno 11.04.2019 12:44:08

Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 12:40 | Nahoru | #21

(reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 12:42 | Nahoru | #22
.

Naposledy editováno 11.04.2019 12:44:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 12:45 | Nahoru | #23

grooll píše: MartasUS> normálka downsizing, u levných motorek se o tohle stará už výrobce, u H-D je potřeba udělat pár úprav aby mašina nebyla tak skvělá na oplátku zase nemusí měnit dva páry destiček ale jen jeden, i když třeba třikrát častěji.

jj asi tak nějak. Proto moc nechápu tuto změnu k horšímu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 13:00 | Nahoru | #24
MartasUS> pístky ve třmenu jsou stále dva, jsou protiběžné jak píše zakladatel výše, hlavní problém je že jsou menší nežli ty původní.

E: další, vedlejší problém je že jeden třmen s protiběžnými pístky ma jistě kratsí chod než dva plovoucí třmeny

Naposledy editováno 11.04.2019 13:24:02

(reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 13:48 | Nahoru | #25
grooll> jj to bylo čistě orientační jak to funguje. Fyziku člověk prostě neojebe

Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 14:26 | Nahoru | #26
Pánové děkuji za příspěvky. Já si to myslel, že to tak nějak bude. Principiálně mne je to jasné. Díky za názorne obrazky, v nich je ta logika grafický znázorněna jasně.
Důvod, proč jsem brzdu předělávat je složitější... Mám designovou přestavbu staré motorky na bobber. V podstatě všechny provedené úpravy byly technicky a komfortně krokem zpět, oproti originálu - Springer vidlice, pevný rám atd.. Do spring vidlice by se asi 2 brzdiče nehodily, tak tam mám kotouč 1 s větším průměrem, než byly originální. Brzdič má 2 pistky, což vlastně byly i před tím, byť na 2 jednopistkovych brzdičich. Ale jak píšete o ploše, resp. objemu pistku, bude tam rozdíl...
Rozhodně tam nic původního vracet nebudu, ale budu postupovat dle výše uvedených rad a spočítám si objemy původního vedení a budu se snažit sehnat adekvátní brzdič.

Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 16:49 | Nahoru | #27
Tu přestavbu chápu, ty změnu brzd bez jakékoli znalosti (nebo dopředu zjištěných informací) už méně,ale budiž. Mimochodem takových přestaveb už muselo proběhnout hromada, neexistuje osvědčený setup komponent ?

Jinak obecně se dá vycházet z tohoto:

The "ideal rati"o of volume from the calipers to the master cylinder is around 27:1 or so.
30:1 - soft feel
27:1 - sweet spot for design
23:1 - firm feel
20:1 - wooden feel

Schválně, jakou tam máš pumpu a jaký brzdič, resp. jaký poměr aktuálně máš ?

2 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 16:59 | Nahoru | #28
attim: to jsou naky divny cisla... ono teda aby to nebylo tak jednoduchy tak ma pumpa v sobe i mechanickej prevod a ten maji take pumpy rozdilnej...

moc nerozumim tomu kratkemu chodu packy v dusledku mensiho prurezu hadice...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 18:08 | Nahoru | #29

assassin píše: attim: ...

moc nerozumim tomu kratkemu chodu packy v dusledku mensiho prurezu hadice...



nejsem schopnej to vysvetlit... ale je to tak... overeno praxi... jinak bych to nepsal... taky to moc nechapu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí

11.4.2019 v 18:49 | Nahoru | #30
cuir> Vezmi mezi prsty gumovou a pancéřovou hadici a nech někoho, ať silně zmáčkne brzdovou páčku. Je cítit, jak gumová pruží. (nafukuje se). To způsobuje delší chod a gumovost.
Větší průměr hadice způsobí při "nafouknutí" o stejný poměr průměru téměř kvadratickou závislost zvýšení průřezu hadice a tedy značný nárůst objemu hadice.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou Harley Davidson [1 ... 9, 10] Harley Davidson FLHS Electra Glide Sport, Harley Dav... Mufiozo 291 24.8.2023 v 14:17 -HAD-
Baterie harley davidson Harley Davidson Sportster XL 1200T Super Low Gonzales4978 9 4.2.2019 v 11:18 mahuzs


TOPlist