globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení
Ahoj, prosím o radu. Řeším dobíjení u Husara. Na volnoběh dobijí okolo 13V po přidání plynu spadne napětí cca na 7V na baterii. Čím to může být? A další věc nevíte nekdo jak má být zapojený regulátor? Nemohu najít schéma na Husaberga a mam pocit že orginálně zapojený už nebude.

Dík

Naposledy editováno 02.04.2019 09:49:17
Předchozí
1 2
Následující

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 10:29 | Nahoru | #1
Co je tam za generátor? SEM amal? https://transmic.ne...03/ktm-sem-ignition/ pokud jo, tak k tomu tento regulátor

Naposledy editováno 02.04.2019 10:31:21

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 10:33 | Nahoru | #2
Ano je tam SEM jde o to že to dobíjí ted cca 6V a když přidám tak to jde cca na 1V. Čím to že otáčkama motoru to padne?

(reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 10:41 | Nahoru | #3

P4L3C píše: Ano je tam SEM jde o to že to dobíjí ted cca 6V a když přidám tak to jde cca na 1V. Čím to že otáčkama motoru to padne?



to jsi proboha nameril jak? pokud je v obvodu zapojena baterie a nameris tam 1V tak je ta baterka urcite KO. zdrava baterie 1V nema ani ve zkratu

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 10:44 | Nahoru | #4
Měřím bez baterie abych to neměl zkreslené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 10:46 | Nahoru | #5

P4L3C píše: Měřím bez baterie abych to neměl zkreslené.



tak to meris spatne. neni to konstruovane na funkci bez baterie. muze to neco i znicit....

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2019 v 10:46 | Nahoru | #6
V manuálech ke stažení nějaká schémata jsou. Když je regulátor špatný, tak zkratuje moc brzo a v otáčkách se to zhoršuje. Nevylučuju, že už to mohlo odpálit i vinutí alternátoru.

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 10:47 | Nahoru | #7
Jde o to co může dělat to že při přidání plynu to klesá.????

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 10:52 | Nahoru | #8
Od alternátoru vedou žlutý 2x, 1x modry, 1x černý, zelený 1x, 1x červený.
Na regulátor je zapojeno: hnědý, 1x žlutý, cervenobili a modrý

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 10:53 | Nahoru | #9

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 10:55 | Nahoru | #10
Ještě tam bylo tohle ale nebylo to nikam připojené.

(reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 11:14 | Nahoru | #11

P4L3C píše: Od alternátoru vedou žlutý 2x, 1x modry, 1x černý, zelený 1x, 1x červený.
Na regulátor je zapojeno: hnědý, 1x žlutý, cervenobili a modrý


Máš to popsané ve schématu.
1x žlutý nezapojovat
1x žlutý na regulátor
modrý na kostru
černý, zelený a červený na zapalování
Ta nezapojená krabička je původní regulátor. Ta věc na horním obrázku visela takhle na drátech, nebo to bylo někde přišroubované? Co ten krátký drát s očkem, to je evidentně kostra.

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 11:21 | Nahoru | #12
Modrý na kostru? Při nastartování mám na něm cca 6 V na volnoběh. Stejně jako na dvou žlutých

(reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 11:32 | Nahoru | #13

P4L3C píše: Modrý na kostru? Při nastartování mám na něm cca 6 V na volnoběh. Stejně jako na dvou žlutých



ty vystupy z altiku meris ve stridavem rozsahu?

ta mala krabicka je regulator z verze bez baterky. tzn tipuju, ze ta ele je cela prebastlena... takze tezko radit co tam je spatne, zvlast kdyz netusis co a jak merit...

Kohlstein: na motorce ma nejspis jine zapojeni nez jsi sem dal, to schema je z verze bez baterky....

Naposledy editováno 02.04.2019 11:36:34

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 11:41 | Nahoru | #14
Mám verzi s beterkou a měřil jsem to ve střídavem rozsahu.

(reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 11:44 | Nahoru | #15

P4L3C píše: Mám verzi s beterkou a měřil jsem to ve střídavem rozsahu.



pokud meris alternator a nameris na jednotlivych vinutich 6V je to docela malo a svedcilo by to o KO altiku. chce to zmerit i pri vyssich otackach. altik se meri v AC, odpojenej. regulator se pak meri s komplet zapojenym obvodem - musi byt ok a nabita baterie. pokud je tam spatne napeti, je KO regulator.

samozrejme, predpoklad je spravne zapojeni celeho obvodu, na coz bych si v tvem pripade nevsadil.....

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 11:46 | Nahoru | #16
A ráda správného zapojení tohodle regulátoru který tam byl původně.

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 11:54 | Nahoru | #17
Měřil jsem jak říkáš a nameril jsem na žlutých na volnoběh cca 5V po přidání cca 10,5V a na modrém 6V na volnoběh a po přidání cca 13V.

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 11:55 | Nahoru | #18
Spíš jde o to jak správně zapojit regulátor na foto výše??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:00 | Nahoru | #19

P4L3C píše: Měřil jsem jak říkáš a nameril jsem na žlutých na volnoběh cca 5V po přidání cca 10,5V a na modrém 6V na volnoběh a po přidání cca 13V.



kde prosimte meris to napeti? napeti na jednom vodici (modrem) se meri dost spatne - v alternatoru jsou civky - civka ma dva konce a vinuti meris tak, ze zmeris jeden konec proti druhemu. dale jdou civky spojovat, do hvezdy, do trojuhelniku...

edit: podle fotky je ta elektroinstalace v dost zalostnem stavu - tam tezko soudit, jestli je chyba v komponentech, zapojeni a nebo jen spatnej kontakt nekde v konektoru... viz schema nize, neni to zapojene ani tak ani tak... tzn homemade bastl a nikdo nevi proc, jaky komponenty jsou ko atd...

tohle by melo byt schema toho co tam mas ty - z jednoho vinuti altiku to dobiji pres regulator baterku, z druheho vinuti to pres ten "jednoduchy regulator" tahne svetla :
s blinkry:


bez blinkru:


ty tam mas nejspis pokus o zapojeni jako ma kroska (FC) - tzn bez svetel :


Naposledy editováno 02.04.2019 12:14:36

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:29 | Nahoru | #20
Měřil jsem ty dráty z alternátoru proti kostre. Zapojil bych to jako je na tom prvním obrázku ale mám strach dát ten modrý na kostru když na něm bylo těch 13V v otáčkách. Nespalim vypnutí?

(reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:32 | Nahoru | #21

P4L3C píše: Měřil jsem ty dráty z alternátoru proti kostre. Zapojil bych to jako je na tom prvním obrázku ale mám strach dát ten modrý na kostru když na něm bylo těch 13V v otáčkách. Nespalim vypnutí?



promin, ale nemas tuseni jak co funguje a meris blbosti...

to co jsi meril je neco podobnyho jako kdybys meril napeti na baterce a jeden vodic multimetru bys mel na plus polu baterky a druhej na radiatoru...

to ze mas modrej vodic pripojit na kostru a bude to ok ti tu nikdo kdo o tom neco vi neporadi - protoze nikdo netusi, co tam v te elektrice kdo zbastlil. na obrazku vyse mas zapojeni jak tam bylo original - tzn mas moznost bud zkusit vymyslet jak funguje ten bastl co tam mas a nebo to zapojit KOMPLET podle toho schematu, zkontrolovat, promerit...

Naposledy editováno 02.04.2019 12:35:48

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:35 | Nahoru | #22
Při promereni zluty/modrý na volnoběh 13V po přidání 23V v obou případech.

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:42 | Nahoru | #23
je to celkem malo, chtelo by to sehnat, kolik ma ten altik davat ... ale vzhledem k tomu ze je na obou vinutich stejne, dalo by se s trochou optimismu rict, ze je altki OK... tzn bud je error v zapojeni toho zbytku nebo je KO regulator. osobne se mi nezda to zapojeni - do regulatoru vedou 4 vodice misto tri, modrej jde do regleru misto na kostru atd....

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:42 | Nahoru | #24
Alternátor je originál tam to napaden kutilem není

(reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:44 | Nahoru | #25

P4L3C píše: Alternátor je originál tam to napaden kutilem není



ano, ale diky zapojeni kutilem muze original alternator shoret (nejen diky tomu) - tzn pri mereni nabijeni se prvni meri alternator, jestli je ok, odpojenej od zbytku obvodu - pokud je ok, postupuje se dal....

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:45 | Nahoru | #26
Bojím se ten modrý dát na tu kostru ale mám chuť to zapojit dle toho schématu.

(reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:47 | Nahoru | #27
P4L3C> Proc mas, podle fota, na miste modreho zluteho dratu drat modry?

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:50 | Nahoru | #28
To je původní zapojení se kterým jsem moto pořídil.

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 12:54 | Nahoru | #29
A nejde mi dohlavy když měřím napětí baterie a přidám plyn, tak napětí prudce klesá na 8V co může mít odběr když je vše vypnuté.

Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení

2.4.2019 v 13:22 | Nahoru | #30
Při zapojení dle schématu dobíjí 13V na volnoběh po přidání plynu to jde dolů na cca 8 až 7 V
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dotaz ohledně přečerpávání paliva z... Husaberg FE 501 Jirka010 0 7.4.2024 v 15:08 Jirka010
Husaberg fe 501 homologační štítek Husaberg FE 501 tomf12 9 16.2.2021 v 15:07 Folby
Prosba o radu:Husaberg dekompres Husaberg FE 650, Husaberg FE 501, Husaberg FE 570 Anti 9 14.6.2020 v 19:36 Anti
Poškozený Nikasil Husaberg FE 501 Anti 29 5.4.2020 v 22:58 Mirek12
Husaberg fe501 2003 servisní manuál Husaberg FE 501 Benjos 1 15.12.2019 v 16:02 Kohlstein


TOPlist