bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jakou duši do zadního kola
zdarec borci, zase marná otazka. praskla mi duše v zadním kole na rmz 450 rok 2005. zatím jsem kola nepřezouval a nic podobneho takže pro mě je to novinka. Nevím jakou velikost duše mám objednat a zda si přiobjednavat i montpaky nebo na to jedno kolo to přežít se šroubovaky.
vubec se v těch velikostech neviznam takže ani nevím jak je široke to zadní kolo a podobně a rad bych věděl jak se to jako měří.
na netu jsem našel nějkou duši standartní, která ma byt na rok mého modelu ale nevím abych nekoupil přední třeba nahodou :D
http://www.2hmoto.cz...EEAkYASABEgJjf_D_BwE
díky moc kluciiii

jakou duši do zadního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 29.3.2019 v 22:43 | Nahoru | #1
Vzadu bys měl mít 19ku kolo, tak tam stačí dát 19ku duši. Není potřeba brát specificky na typ motocyklu ani nutně tloušťku gumy (i když tam je lepší brát tu co nejblíže tvému rozměru), stačí správný průměr ráfku, já beru Pirellky, tato by měla sednout na tvé kolo.
Pokud jde o přezutí, šroubovákem bych to fakt nerval, normálně kup montpáky, ideálně i chrániče ráfků, také měj při ruce například mýdlovou vodu v rozprašovači nebo něco podobného kluzkého, až budeš gumu nazouvat zpět na ráfek, nastříkáš tím patku gumy před nasazení.

1 reakcí na tento příspěvek jakou duši do zadního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 29.3.2019 v 23:15 | Nahoru | #2
Asi to nechceš slyšet, ale úplně nejlepší je si to nechat udělat v pneuservisu. Budeš to mít bez dřiny, ve výsledku ušetříš čas, nervy a zamezíš poškození ráfku nebo procvakání nové duše nevhodným nástrojem a opakování celého procesu.

jakou duši do zadního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 29.3.2019 v 23:18 | Nahoru | #3
Jo a ta duše, kterou sis našel, je na 21" kolo, tudíž nejspíš na předek.

jakou duši do zadního kola

30.3.2019 v 00:02 | Nahoru | #4
Takové to věci si nechat udělat v servisu ( ušetřené peníze ) za to nestojí.

(reakce na) jakou duši do zadního kola

30.3.2019 v 00:04 | Nahoru | #5

Romans512 píše: Asi to nechceš slyšet, ale úplně nejlepší je si to nechat udělat v pneuservisu. Budeš to mít bez dřiny, ve výsledku ušetříš čas, nervy a zamezíš poškození ráfku nebo procvakání nové duše nevhodným nástrojem a opakování celého procesu.



S tím nesouhlasím, minimálně jednou za čas je dobré udělat si to sám, abys to měl nacvičené, pro případ, kdy budeš potřebovat měnit kolo někde venku.
Jinak samozřejmě poměr ceny přezutí oproti ceně gumy nedává moc důvodů se s tím patlat sám .

jakou duši do zadního kola

30.3.2019 v 08:53 | Nahoru | #6
Takže...
1. To co sis vybral je tenká přední. Dozadu potřebuješ +-3,25/3,5 x19. Ale zásadně bych používal zesílené, standardní nic nevydrží.
2. Šroubovákama to nepřezuješ a když to budeš chtět zkoušet, tak těch duší kup radši rovnou 10.

3. Pánové ostatní, pokud si někdo koupí krosku tak mu radit ať s tím jede do servisu je komické. Přezutí kola je otázka 5. minut a dělá se to hodně často, takže moudré rady, že to v servisu šetří čas jsou nesmysl. A kdo má krosku, musí gumy umět přezouvat.

jakou duši do zadního kola

30.3.2019 v 09:57 | Nahoru | #7
nejlépe koupit vložku a máš po starosti. jinak poprvé se jen dívej jak to dělají zkušenejší,fouka se na tlak 1,2atm a plášt drží patka

jakou duši do zadního kola

31.3.2019 v 20:47 | Nahoru | #8
Dělal jsem to jednou na Hondě XL350R s tím, že si to vyzkouším ručně... Chrániče ráfku jsem po chvíli hodil doprdele, páč pak ty montpáky už nešly vůbec přetlačit. Starou Mitas C-02 jsem z toho doloval přes hodinu... Novou Mitas E-09 jsem tam dával sice chvíli (bez těch chráničů), ale pak si nechtěla sednout, tak jsem ji asi čtyřikrát odrážel, přefukoval, vypouštěl, odrážel, mazal tekutým mýdlem (spotřeboval jsem skoro půl litru), požvejkat to na rovným asfaltě napůl nafoukaný při jízdě a podobně... Pak jsem to nakonec nafoukal na 5 barů a nechal přes noc s tím, že když si to do rána nesedne, beru to do pneuservisu jebku jednu... Nakonec si to do rána sedlo (ufff). Takže přezouvat špunty už nikdy víc a radši s tím rovnou zajedu do pneuservisu. Něco jinýho je, kdybych měl cross nebo enduro a jezdil závody a tak... Ale na normálním enduru/dual sportu, kde neměním furt tak si to radši nechám udělat a je klid.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Počitadlo MTH Suzuki RM-Z450 borec638 6 16.2.2024 v 23:44 MalejMazel
Výfuk Yoshimura rs4 Suzuki RM-Z450 davidsur 4 9.1.2024 v 06:49 MungoJerry
Jaký převod na krosku Suzuki RM-Z450 borec638 7 1.1.2024 v 16:12 borec638
Suzuki RM-Z 450 Suzuki RM-Z450 martin323 1 12.8.2023 v 23:10 assassin
Nastavení předpětí tlumičů Showa Suzuki RM-Z450 davidsur 6 25.7.2023 v 17:25 DrDNA01


TOPlist