globalmoto_duben_nolan





Téma: Yamaha YZF-R1 2009
 
28.3.2019 v 09:35
Ahoj,

Zvažuji koupě R1 z roku 2009.
Rád bych se zeptal majitelů, jaké mají zkušenosti s tímto modelem. Mám vyhlídnutý kousek, který má najeto 55 000km.

Tak jak je to u BIG BANG s tímto nájezdem. Do posavaď jsem měl GSX-R600 s nájezdem 60000 a nyní GSX-R750 s nájezdem 77000km a obě motorky šlapali krásně, když se o ně člověk staral jak má.

Budu rád za jakýkoliv názor a informaci, zda mě při koupi nečeká hned nějaká generální oprava, což bych samozřejmě nechtěl.

Zde příkládám odkaz na konkrétní moto, třeba se na ní byl už někdo podívat.

https://www.motocent...-yzf-r1.html#content

Příjde mi dost atraktivní a tak mi příjde troche divné, že je na inzerci už poměrně dlouho.
Děkuji.

Naposledy editováno 28.03.2019 09:37:30

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha YZF-R1 2009

28.3.2019 v 09:42 | Nahoru | #1
Čus, R1 BB jsem nikdy neměl, ale pár kamarádů ji má doma, někteří i jen na okruh. Tato motorka je podle mě držák, nemá vlastně žádnou slabinu co se týče výdrže motoru, starší ročníky jsou daleko více poruchové. Ale není to motorka úplně pro každého, proti konkurenci nemá nic navíc krom krásného zvuku ala motoGp, podvozek a brzdy bych dal jako její největší výhody, zase jako nevýhodu bych bral ten motor, kdo jezdí klasické 4válce bude možná trochu překvapen, že BB jede víc dole a mírně líp ve středním pásmu, pak to ale končí, aby jsi z toho dostal víc, byla by to docela obsáhlá úprava. Pokud chceš lítat okruhy, najdou se lepší motorky, pokud silnici tak bude R1 bohatě stačit a užiješ si silné střední pásmo a krásný zvuk motoru. Motorka je první sednutí docela bachratá, prostě neokecáš dvě přední světla, které dělají z motorky širokou bečku. Pokud by jsi měl zájem o slušnou R1 rn22, tak napiš, vím o 2ks co by stáli za to

Yamaha YZF-R1 2009

28.3.2019 v 09:44 | Nahoru | #2
Tu co postuješ, viz tvůj odkaz....je to nějaká neoriginální paštika motorka už je v inzerci déle jak rok má to určitě svůj důvod, protže za ty prachy by bylo normálně už dávno pryč

(reakce na) Yamaha YZF-R1 2009

28.3.2019 v 09:55 | Nahoru | #3
Sonicek> Díky za názor, mám v plánu se tam zajet podívat tuto sobotu v rámci projížďky. Budu moct posoudit. Můžeš poslat, to budu rád. :)
R1 znám, je to takový monstrum oproti GSXR K6, kterou mám nyní, stály vedle sebe a R1 vypadala, že ji chce spolknout...haha :D

Díky.

Yamaha YZF-R1 2009

28.3.2019 v 10:05 | Nahoru | #4
když rozkliknu tvůj odkaz, tak tam svítí "NOVINKA", ale to není směrodatné ani podstatné, zřejmě máš dobu inzerce vysledovanou.
podle popisu vypadá opravdu hodně dobře, tak asi jen čeká na toho správného kupce, kterému padne přesně do oka. Ten vzhled řešený polepy se nemusí líbit každému, z fotek nedokážu říct, ale jestli jsou zalakované, to by byla konečná, pokud jen nalepené, tak po sundání by to mohlo být jemně znát. Takže podle mě si ji nový majitel musí nechat ( když nechce vrážet další prachy ) tak jak je. A jak jsem psal, to se nemusí líbit každému. Koukni ještě na reference prodejce, ale tak nějak mám v podvědomí, že TASS je snad OK

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha YZF-R1 2009

28.3.2019 v 10:17 | Nahoru | #5
Právě, že se mi líbí tak jak je. Proto mě zaujala. :) Zajímala mě spolehlivost těchto motorů při tomto nájezdu, jelikož s nimi nemám žádnou zkušenost. Jak jsem zmínil u řadového 4válu, konkrétně u SUZUKI vím, že se člověk většího nájezdu bát nemusí...samozřejmě je to kus od kusu, ale tak všeobecně. :)

Zkusil sem otevřít téma a přidat odkaz na konkrétní kousek, třeba se na ní už někdo byl podívat a řekl by mi tu, že to nemá smysl a ušetřil mi 400km cesty.

Co se týká prodejce samotného, tak jsem slyšel pozitivní ohlasy.

NOVINKA svítí na jejich webových stránkách, ale jak už psal "Sonicek" motorka je na inzerci cca rok, vím o ní, že už tam nějaký pátek je.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha YZF-R1 2009

28.3.2019 v 10:26 | Nahoru | #6
Co se týka prodejce, tak tady všeobecně chvála, není to borec co by to skládal v garáži, točí hromady motorec z talošky apod., v obochodě má motorky třeba za 20míčů, takže asi mu tak o prachy moc nepůjde, ale já mám třeba osobně blbou zkušenost, borec dost neochotnej, spíš mu bylo jedno jestli koupím nebo ne, v motoru evidentně bylo něco špatně, tak jsem mu to řekl, on mi řekl, že mi dá litr slevu motorky má pěkný, ale co se něma bylo nebo nebylo poznáš stejně až ji budeš mít doma a začneš se v tom drápat.

(reakce na) Yamaha YZF-R1 2009

28.3.2019 v 10:50 | Nahoru | #7
[quote=Sonicek] ......v motoru evidentně bylo něco špatně, tak jsem mu to řekl, on mi řekl, že mi dá litr slevu

žes to nevzal, mohl jsi si udělat generálku

(reakce na) Yamaha YZF-R1 2009

28.3.2019 v 10:56 | Nahoru | #8
VasekGSX-R> tak to tě asi 400km výlet nemine, podle toho, co píše Sonicek je nějaké telefonické vyptávání na stav a chtít nějaké detaily zbytečná ztráta času

Yamaha YZF-R1 2009

28.3.2019 v 12:58 | Nahoru | #9
M?l jsem RN12, ale dva roky držím RN22 /2013 a je fakt krásný chod motoru, zab?ru a zvuku. Dej pozor na spinání obou ventilátorů + v jaké teplot? a plynulé zvedání otáček-bez d?r. Mapy se dají případně za 6t. komplet přehrát a je to kurňa znát.

Yamaha YZF-R1 2009

28.3.2019 v 16:41 | Nahoru | #10
Mam R1 2013 a najazdene uz cca 20 000km... Ta motorka nema ziadnu chybu a ked ju vymenim tak len za novu R1... Jedna z mala SS pri ktorom so svojimi 190 cm nevyzeram na nej blbo... Motorka je super na vyblbnutie ale aj na cestovanie. Napr 1400 km za 24 hod bez najmensieho problemu. Ale chyby neodpusta, neda sa na nej dodrzovat predpisy a gumy menis kazdych 3000 max 4000 km :D :D Ked mas nejake konkretne otazky kludne napis SS. Ja som svoju daval aj na brzdu tak momentalne ma 196 hp na motore ale su tam komplet akrapovice atd...

Kamarati co si ju tiez kupili ju vacsinou predali lebo chod motora je nepohodlny oproti klasickym 4valcom... Podla mna blbost ale im vadilo ze viac trasie, kope atd...



Naposledy editováno 28.03.2019 16:52:47

Yamaha YZF-R1 2009

6.8.2022 v 11:23 | Nahoru | #11
Jezdím amatérsky jako hobby jezdec na okruhu R1 09 , a motorka má titan svody Arrow , KN, Sharon koncovky , pc3 a ladil to Murkin . Převody -1/+1. 183ps 13 500 na brzdě .QS a otočené řízení

Přešel jsem ze silniční 07 a okruhové 05 . Takže mám přímé srovnání a je pravda že od 12 000. Ti každý 4.valec konkurence bude na rovince ujíždět . Dokonce kamaráda 1000RR 05 s převodovým poměrem -1 jede na rovince znatelně víc .

Jinak Big Bang nebude pro každého , mapa A ve spojení s krátkým rychlopalem má celkem ostrou reakci na prvotní otočení / zavření plynu a dlouho trvá než si člověk osvojí milimetrovou práci s plynem . Je teda možnost jezdit mapu STD. Ale ten spodek je dost ochuzený .

Největší předností je podvozek a motor ve spodním a středním pásmu 8- 12 000 . Takže určitě budu ještě měnit převodový poměr na -1/+4 eventuálně -2/+1 . Se současným poměrem je 5.ka v mostě na konci rovinky cca 12 800.ot a jde do otáček dost pomalu .

První rok na dromu 3xMost jsem s R1 05 jel 1:51,6 lamináty , motor série , rychlopal -1/+2 .

Druhý rok po pádu jsem měl strašně dlouho problém dostat BB pod 1:53 . Nakonec jsem ke konci sezóny stanovil 1:50,9 ale cíl byl pod 50 . Stabilně 51 -52 nízkých .Jako největší slabinu momentálně vidím převody a brzdy a to ne jen mých schopností "měkejs" tak kombinaci 6.pistku , Carbon TRW desky , a Brembo RCS 18-20 nastaveno na 18.

Brzdy potřebují na rovince dost razantní tlak a vyhlášený necit tam opravdu je , jsou dost houbovité a blbe se odhaduje míra kolik ještě snesou . Ale to může být způsobeno mým neumem brzdit .

Další věc co mě úplně nevyhovuje je sériový antihop , jenž se sice snaží ale podřazeni ve středním náklonu s reakci motoru na deceleraci mapy A , je kombinace na taneček a nebo blok eventuálně výstup .

Pár dní zpět jsem měl možnost přeskočit na jednu rozjížďku na S1000RR 2010 s 213.hp a vím kam povedou mé další kroky ? nicméně letos bych chtěl stihnout ještě jeden Most a pár Sosnovych .

Nicméně největší pochvala je mechanický pocit z trakce zadního kola , na Sosnové jsem často dokázal na GSX-R 1000 K1 , Zx 10 04 , R1 05-07 vždy urvat lehce zadní kolo na výjezdu , všechny na slicku , ale BB zatím ani náznak a lítám s ní si dovolím říct na výjezdu zatím nejrychleji, je to taky největší zbraň BB .



Naposledy editováno 06.08.2022 11:29:59

Yamaha YZF-R1 2009

10.8.2022 v 10:04 | Nahoru | #12
Mě se osvědčil převod 15/47pro Brno jako 6-ti kvalt. Pro Most by to asi šlo také...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist