globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: “zpečená” pojistka - proč


Ahoj. Mam prosbu o radu. Na obrazku je hlavni 30a pojistka. Masina normalne fungovala, jen malo dobijela...resp. jakztakz dobijela, ale pri vyssich otackach uz ne....
Takhle se pojistka vyjebala za cca 200-300km (v prubehu 2 mesicu... bezny provoz...)
Po vymene pojistky je vse ok. Zavada je vyresena, nicmene hledam pricinu. Napada nekoho neco? (Nekde zkrat? Muze to udelat tohle?) diky za rady

2 reakcí na tento příspěvek “zpečená” pojistka - proč

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2019 v 22:00 | Nahoru | #1
Špatný kontakt mezi paticí pojistky a těmi plochými piny. Při větších proudech se to začne přechodovým odporem zahřívat a pokud je teplota vysoká, začne se plast tavit. Zkus znovu do patice kouknout jestli nejsou ty plošky znečištěné nebo narezavělé, dobře je mechanicky očisti a prostříkni nějakým přípravkem na ochranu elektrických kontaktů. Jinak se ti při větší zátěži může začít tavit další pojistka.

(reakce na) “zpečená” pojistka - proč

27.3.2019 v 22:38 | Nahoru | #2
1100Virago> Diky za radu. To jsem jiz udelal....:))))

“zpečená” pojistka - proč

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2019 v 08:57 | Nahoru | #3
Zdrar
Problém je taky někdy v tom , že pojistky origo z fabriky mají plíšky o něco (asi o 0.1mm až 0.15mm)
širší než normálně prodávané náhradní a ty pak mají větší vůli v konektoru , no a jak už psal kolega máme tu přechodový odpor. Mě takhle žere pojistky HD, tak asi vezmu moc peněz a koupím originální díl.

“zpečená” pojistka - proč

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2019 v 09:19 | Nahoru | #4
Pokud by nepomohlo očištění a prostříknutí tak tu patici lehce přiohnout, pokud to půjde. Pojistka by tam měla držet dost na fest, pokud se bude kontakt vlivem špatného přítlaku takhle dokola vyhřívat tak plech v patici změkne vyžíháním nebo se něco utaví vevnitř a potom pápá pojistková skříňko. Řeším tohle pořád ve světlech aut kde francouzi šetří plechem na konektorech což vede k vyžíhání konektoru, následně se roztaví plastová patice a začne ustupovat i bužírka na drátu až to někde buď zkratuje a nebo pohasne světlo kvuli vyhřátemu spoji.

1 reakcí na tento příspěvek “zpečená” pojistka - proč

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2019 v 09:51 | Nahoru | #5
Dělalo mi to úplně stejně a sám se divil tomu že pojistka se nespálila ale jen se seškvařila. Hlava mi to nebrala. Pak sem prolezl kabely a měl sem prošoupané dráty k zadnímu světlu. Po přeletování vše v poho, ale do dnes nepochopím proč ta pojistka jednoduše nepraskla. Máš tam kraťas.

edit. Dokonce se mi naškvařovali dráty na sebe u pojistkové skříňky i po tom co jsem kontakty prostříkal kontaktolem.

Naposledy editováno 28.03.2019 09:52:25

(reakce na) “zpečená” pojistka - proč

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2019 v 10:00 | Nahoru | #6

1100Virago píše: ........... dobře je mechanicky očisti a prostříkni nějakým přípravkem na ochranu elektrických kontaktů. Jinak se ti při větší zátěži může začít tavit další pojistka.



Používám NANOPROTECH Electric

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) “zpečená” pojistka - proč

28.3.2019 v 10:15 | Nahoru | #7
MartasUS> Diky za tip.....to je to co resim, chapu problem mezi pojistkou a svorkovnici...ale nejsem si jistej jestli se muze takhle pojevit kratas nekde v kabelech...ja mam kabely ok, problem je asi jen v pouzdre a pojistce.......ale diky za radu, jeste jednou vsechno promerim.

Naposledy editováno 28.03.2019 10:34:57

(reakce na) “zpečená” pojistka - proč

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2019 v 10:51 | Nahoru | #8

fvp píše: MartasUS> Diky za tip.....to je to co resim, chapu problem mezi pojistkou a svorkovnici...ale nejsem si jistej jestli se muze takhle pojevit kratas nekde v kabelech...ja mam kabely ok, problem je asi jen v pouzdre a pojistce.......ale diky za radu, jeste jednou vsechno promerim.

Může se takhle projevit i kraťas, pokud je vedení někde zeslabené (jako třeba v konektoru pojistky) nebo je hodně dlouhé a ještě lépe tažené tenkými vodiči tak to neodpálí pojistku ale celé vedení se stane spotřebičem. Prakticky není dostatečně silné aby odpálilo pojistku tak prostě hřeje, buď celé a nebo na jednom či více místech.

“zpečená” pojistka - proč

Skvělá odpověď, děkuji! 29.3.2019 v 05:05 | Nahoru | #9
tu je priklad tenky drat a oxidace
https://www.st-1100.com/starter-relay.html

“zpečená” pojistka - proč

Skvělá odpověď, děkuji! 29.3.2019 v 06:21 | Nahoru | #10
Stalo se mě to jednou. Pojistka se spekla se startrelě, jehož je součástí. Po vydolování pojistky jsem na kontakty připájel standardni gumové pouzdro na velkou pojistku a je klid.

“zpečená” pojistka - proč

30.3.2019 v 06:55 | Nahoru | #11
Až vyresis pricinu, mohu nabidbout prevenci.

Na starých Afrikach je bezna praxe proklemovat(vyzkratovat) dva silové vodiče, které vedou do relatka. Tečou přes ně celkem velké proudy, v podstatě téměř ke všem spotřebičům.
Do relatka vede celkem: silový vodič ke startéru-vstup i výstup, konektor se 4mi vodici: plus cívky, zem cívky, a silové plus 2x, které je vyvedeno z + terminálu baterky a právě tyto dvě silové plus(znacene R a RW)ke spotrebicum často při oxidaci zapékají celý plastový domeček kontaktu. Takže se prostě proklemuji, propaji a hotovo

“zpečená” pojistka - proč

30.3.2019 v 07:17 | Nahoru | #12
Zdroj: www.africatwin.cz, autor Juris, 2010

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 PepaSahib 16 20.2.2024 v 17:16 lecomondo
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 Osif 4 20.11.2023 v 13:11 Osif
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 3 31.7.2023 v 23:41 karel28
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 0 2.7.2023 v 20:30 Kritix


TOPlist