globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký karburátor do fichtla (tuning(
Dobrý den, hledám tuning karburátor na fichtla (23), na pio. je udělaná 2K úprava. Je to na mokrosové využití, takže nějakých 20 mm.

Naposledy editováno 27.03.2019 11:59:01

1 reakcí na tento příspěvek Jaký karburátor do fichtla (tuning(

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2019 v 13:59 | Nahoru | #1
V roce 1976 kdy jsem jel mistrovství republiky (bylo to někde v jižních Čechách) na branně orientačním závodě ( skončil jsem 2 a dostal za to hodinky) tak jsem tam měl karburátor (přírubu jsem piloval a leštil z duralu dva dny) z motorové pily a olej ricinový.
Kuva to jelo.

(reakce na) Jaký karburátor do fichtla (tuning(

27.3.2019 v 15:02 | Nahoru | #2
Rohal> To jo, ale nezáleží na to jaký má objem motorová pila?

Jaký karburátor do fichtla (tuning(

27.3.2019 v 15:09 | Nahoru | #3
Na jawa50race k úpravě 2K uvádí : můžete samozřejmě využít potenciálu válce a pomocí jiných karburátorů (např. Dellortho 17, 19, 21) ale bylo to děsně těžký to najít.

Jaký karburátor do fichtla (tuning(

27.3.2019 v 15:50 | Nahoru | #4
Hochu zlatý.
To už je 43 lez nazpět (asi bych se toho nebál dnes jsou jistě karbece promakanější).
Jo ještě si pamatuji že jsme snižovali hlavy a vložku jsme prořezali od sacího a výfukového otvoru dolů.
A toho druhýho staršího jsem naučil jezdit na naftu a nestačil kupovat kroužky.
Kuva to byly časy.

Jaký karburátor do fichtla (tuning(

27.3.2019 v 20:22 | Nahoru | #5
jo a taky se dá skrátit píst o 1,5mm

1 reakcí na tento příspěvek Jaký karburátor do fichtla (tuning(

28.3.2019 v 09:00 | Nahoru | #6
No dá se použít ledacos...
Jak nekdo psal přede mnů, tak neco moderního...ale aj vskutku historického.
Za mě bych doporučil karbec ze stopadesátky Zetky (průměr difuzoru 18mm).
Ten karburátor má dvě výhody - na seřízení sů tam jen dvě možnosti - jehla v šoupěti a hlavní tryska (používá se na šestikoňového pincka tak 90-95) a ta druhá výhoda je nezpochybnitelná - dá se totiž namontovat horizontálně - a plováková komora se zavěsí vedle.
Nevýhoda je jen jedna - nedá se lehce sehnat...
Ještě jeden praktický přípodotek - nedá se říct, že pincek pojede tím líp, čím se dá větší karburátor.
Takhle to nefunguje...

(reakce na) Jaký karburátor do fichtla (tuning(

28.3.2019 v 09:10 | Nahoru | #7
Zdenalbenal> je to tak,že menší difuzor prospívá nižším otáčkám a větší vysokým?
Takhle to mám empiricky odpozorované na pár kusech upravovaných motorů (kupodivu stejně u 2T i 4T), ale přeci jen budeš mít mnohem bohatší zkušenosti

1 reakcí na tento příspěvek Jaký karburátor do fichtla (tuning(

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2019 v 11:43 | Nahoru | #8
Karbec se volí tak, že se spíš porovnává výkon, než objem motoru.
Páč Zetka 150 má tak nejak zhruba okolo šesti koní, tedy tolik, co má Krejbichova úprava...
Když bys tam nabastlil větší karbec, sice bys možná dosáhl lepšího výkonu ve špici, ale dá se říct, že v praxi by ten stroj jel hůř, protože by ses k těm otáčkám max. výkonu dostával docela těžko, vzhledem k odstupňování špičkové převodovky fichtla...
S velkým karbecem motor nedosáhne takového "průvanu" v difuzoru (velká díra=malá rychlost), takže nenasaje dostatek směci - velmi jednoduše řečeno.
K tomu se mnohdy přidají zvětšené přefuky - a na závodech vidíš zběsilé spojkování...a nic.
Ostatně podíváš-li se do oficiálních hodnot stoupavosti jednotlivých pincků, tak největší kopec vyjete "nejvýkonnější" typ 550...
Sme taky kdysi s bráchů namontovali do Gazu 69 motor ze Žuka - jelo to sice líp, ale v terénu byl ten OHV motor moc ostrý...tak sme tam dali karbec ze 105ky (ten má první díru v difuzoru tuším 21mm) a ejhle - auto už v terénu nehopsalo, ale lezlo - a když bylo potřeba, byl v kapse nejaký ten koník. A esli Gazík jede 90 nebo sto, to je úplně jedno, páč v osmdesátce je to stejně už pilotáž...
U teho fichtla potřebuješ špicu , ale taky aby se to sbíralo.
Takže ten karbec dimenzovat na očekávaný výkon a když by se dal z té Zetky, tak možeš velmi lehko ladit délku sání, páč potrubí je skoro rovné a je navrch.
Na tom taky záleží.
Páč jak víš, u cvajtaktu na volnoběh hodně směsi, vlivem pulzací v sání, uniká ven z karbecu.
No a těch pulzací se dá celkem využít, páč vzduch (=spalivová směs) je stlačitelná a má setrvačnost.
Když si představíš, co se v motoru děje v sacím potrubí ohledem k pohybu pístu, tak při otevření díry do válce se "rozjede" sloupec směsi do motoru, aby jej vzápětí zastavil vracející se píst. Rozjetý sloupec směsi se zarazí, stlačí se a pokud jeho hmotnost je malá (sloupec je krátký=krátké sací potrubí) je pozorovatelný únik směsi ven z karbecu...zvláště za nízkých otáček a nebo při volnoběhu.
Když se prodlouží sání, ztratíš sice nejaký zlomek výkonu ve špici, ale podstatně se zlepší průběh výkonu v nižších otáčkách. Páč to přestane flusat ven.
Toho se hojně využívalo v "předklapkové" éře u šlapačkovách motocyklů...
Jako pravidlo tam byla vzdálenost osy šoupátka karbece od osy válce cca 200 mm...objem těch motorek býval okolo 250 ccm.
Až půjdeš okolo MZty 150, změř si tuto vzdálenost a porovnej to s "hranaticí" ČZ Sport.
A hned ti bude jasné, proč ty motorky jedou tak, jak jedou...
Není třeba propadat malomyslnosti, vždyť i u KTM to trvalo asi šest roků, než došli na to, že koně ve špici nejsů všecko (v Jawě a v ČZ na to nedošli nikdy)...a co bys mohl potom chtět po amatérských přestavbách, že...

Naposledy editováno 28.03.2019 11:45:29

(reakce na) Jaký karburátor do fichtla (tuning(

28.3.2019 v 20:10 | Nahoru | #9
Zdenalbenal> luxusní

1 reakcí na tento příspěvek Jaký karburátor do fichtla (tuning(

29.3.2019 v 14:18 | Nahoru | #10
Je super, že se píšete citáty, ale já se jenom ptal, na nějaký nápad a ne na citáty

(reakce na) Jaký karburátor do fichtla (tuning(

1.4.2019 v 11:30 | Nahoru | #11
FICHTLEM> Tak si to přečti eště jednů a snaž se pochopit, co je tam napsané.
Nejedná se o "citáty", ale vlastní zkušenost.
Měl jsem kreribichovu úpravu (kerá chce, vzhledem k zkušenostem, udělat s rozmyslem - třeba šířku sání, aby byl píst v DÚ líp vedený), která by měla mít tak nejak okolo 5-6 koní...
To je asi tolik, kolik má úprava á la Stejskal 2K.
Takže by tam mohl pasovat karbec z ČZ, kerý má difuzor 18mm. A máš tam napsané aj otryskování.
Taky sem napsal, že je možné namontovat karbec jiný, ale ten ČZ má ty výhody, že je lehce seřiditelný a navíc se z něj dá, aniž by se nevratně poškodil,udělat karbec spádový.
No a když bys to tak měl, můžeš, podle průběhu výkonové křivky, ji celkem lehce ladit - na což by stačila pilka na železo.
Já sem to měl udělané tak, že kolínko směřovalo doleva dozadu tak, aby byl karbec jakž takž krytý od náporu bláta od předního kola.
Sací potrubí bylo zhruba dvakrát delší, než originál, jeho délku jsem si pokusama ověřil a dělal sem ho třikrát znova.
Maximální rychlost na silnici byla kolem 80-90, podle větru.
Trvanlivost (bronzové futro na pístním čepu) byla tak jednu sezónu.
Spotřeba kolem šesti litrů směsi 1:25.
Vše před pětačtyřiceti lety a čtyřiceti kily.
Eště se ti to zdá málo konkrétní a bez nápadů?

Naposledy editováno 01.04.2019 11:33:51

Jaký karburátor do fichtla (tuning(

6.4.2019 v 06:44 | Nahoru | #12
Když jsem v rámci své diplomové práce upravoval soutěžní motor Blata W40 na zvětšený objem 50ccm a dával k tomu převodovku, podařilo se mi ho naladit na 12kW při 10 tis. otáčkách. A to s použitím delorta s difuzorem 19mm. V ruku v ruce s tím jde ale i úprava výfuku, nejen sání. Souhlasím se Zdenalbenalem, velký difuzor je spíše na škod, je potřeba udržet v sání určitou velikost podtlaku a proudění.
Jestli si kamaráde myslíš, že ti tu někdo napíše kompletní recept na úspěch, tak máš smůlu, bez výpočtu a bez měření je to vždy pokus omyl a laborování. A ti, co na to došli, museli zničit spoustu motorů a zadřít spoustu pístů..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr _bublina 13 5.4.2024 v 10:30 Frantas
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist