Téma: Těsnění pod válec exc300
19.3.2019 v 20:38
Něco jsem tu o těsněních našel, ale úplně mi to nepomohlo, tak se ještě optám... Koupil jsem nedávno exc, voda ve valci.. Rozdělal to, jenže těsnění pod válcem bylo made in home z gumy.. Měřil jsem tlouštku a tam kde to bylo vymáčklé, naměřil cca 2-3 desetiny... Koupil. Jsem 0,2 a 0,4...Podle rad, co jsem tu naštudoval. Dal jsem těsnění 0,4,najel do horní uvratě a píst lezl přes valec... Přidal jsem ještě 0,2.. Dal ocelove pravitko přes valec, a v horni uvrati byla ai myslim tak ta 0,1 pod hranou válce.. Skočim na to, odspoda jede pěkně,ale nejde uplně do otaček a na vršku jako by to prskalo, i kdyz 3,4,5 je to lepší..
Předtím s No Name těsněním jela lépe.
Naposledy editováno 02.04.2019 21:11:34
Předtím s No Name těsněním jela lépe.
Naposledy editováno 02.04.2019 21:11:34
Tudíž mám za to, že problém je jedině těsněním.. S původním no name (0.2-0,3) to jelo o poznání lépe... A píst o hlavu nemlátil, to by na nem bylo vidět.. Takže nerozumím úplě tomu, zda musí být opravdu píst níž než válec.. Neřešil to někdo.?
Naposledy editováno 20.03.2019 06:15:38
Naposledy editováno 20.03.2019 06:15:38
Čau, piest nebude mlátiť o valec, ale o hlavu. Postupoval si správne, ale kde si prišiel na to s tým pravítkom? Hrana piestu má byť na valci a piest, len tá vrchná časť má prečnievať. Meria sa to plastickou hmotou, prilepíš do hlavy a poskladáš to. Potom pomaly dáš piest do hornej úvrati. Rozoberieš a na tej plastickej hmote vidíš aká je ešte medzera medzi piestom a hlavou. V manuáli by to malo byť zakótované. Meria sa to preto, lebo hlava sa po deformácii dáva brúsiť a pri pôvodnom tesnení by sa Ti veľmi zvýšila kompresia. Možno Ti ešte niekto napíše presne, aká tam má byť tá medzera.
1 reakcí na tento příspěvek Těsnění pod válec exc300
Jj, píst o hlavu, o válec těžko. Já se dočetl, že píst nesmí být výš než hrana válce, proto jsem dal přes válec pravítko a koukal na mezeru podle toho co jsem se tu dočetl, takže to byla blbost, díky za radu..Odpolko to teda udělám, jak píšeš. díky
Naposledy editováno 20.03.2019 07:04:00
Naposledy editováno 20.03.2019 07:04:00
Antidetonační štěrbina by se měla od okraje válce směrem ke svíčce (spalováku) plynule zvětšovat.
Její kontrola plastelínů a tak - když máš podezření, že to néni dobré a nebo pro hrubý nástřel potřebné tloušťky těsnění.
Když už je motorka smontovaná, tak se dá konečná kontrola udělat drátkem cínu na letování přes díru svíčky.
Objede se kolem spalováku a píst zmáčkne kontolní drátek na nejmenší míru, kerá v motoru je (vratný pohyb pístu ve válci se způsobí startovacím zařízením). Tvar zmáčknutí odpovídá profilu štěrbiny - to, že se musí ke spalováku zvětšovat, je velmi důležité (přehřívání motoru).
Jako úplné minimum pro malorážky se uvádí hodnota kolem 0,8mm, jakž takž se dá vydržet 1,2-1,5 a u té třístovky by to mohlo byt kolem 2mm. To je enom tak od pasu, nejlepší je to najít v manuálu. Páč velice záleží na tvaru spalováku a na vrtání válce. Například Aprilky 125 mají mít kolem 3mm...tak si vyber...
Všeobecně platí, že čím míň, tím líp, ale stoupá riziko detonací (spolu s možností úsad ve spalováku atd.), takže s rozumem.
Další krok v ladění motoru je "nakubíkovat" ho, zkontrolovat objem spalováku pro výpočet kompresního poměru. Na tem taky záleží...páč když se to moc netrefí, nesedí předstih...což má opět vliv na chod motoru...
Jinak nemusíš používat těsnicí papír, já mám a dlouho používám různé kreslicí čtvrtky, krabice od čehokoliv (bez potisku), obálky kalendářů a podobně.[
Tady je vidět, že u některých strojů je dobré napřed ustavit válec - píst podle kanálů ve válci a antidetonační štěrbinu pomocí těsnění pod hlavou...
Její kontrola plastelínů a tak - když máš podezření, že to néni dobré a nebo pro hrubý nástřel potřebné tloušťky těsnění.
Když už je motorka smontovaná, tak se dá konečná kontrola udělat drátkem cínu na letování přes díru svíčky.
Objede se kolem spalováku a píst zmáčkne kontolní drátek na nejmenší míru, kerá v motoru je (vratný pohyb pístu ve válci se způsobí startovacím zařízením). Tvar zmáčknutí odpovídá profilu štěrbiny - to, že se musí ke spalováku zvětšovat, je velmi důležité (přehřívání motoru).
Jako úplné minimum pro malorážky se uvádí hodnota kolem 0,8mm, jakž takž se dá vydržet 1,2-1,5 a u té třístovky by to mohlo byt kolem 2mm. To je enom tak od pasu, nejlepší je to najít v manuálu. Páč velice záleží na tvaru spalováku a na vrtání válce. Například Aprilky 125 mají mít kolem 3mm...tak si vyber...
Všeobecně platí, že čím míň, tím líp, ale stoupá riziko detonací (spolu s možností úsad ve spalováku atd.), takže s rozumem.
Další krok v ladění motoru je "nakubíkovat" ho, zkontrolovat objem spalováku pro výpočet kompresního poměru. Na tem taky záleží...páč když se to moc netrefí, nesedí předstih...což má opět vliv na chod motoru...
Jinak nemusíš používat těsnicí papír, já mám a dlouho používám různé kreslicí čtvrtky, krabice od čehokoliv (bez potisku), obálky kalendářů a podobně.[
Tady je vidět, že u některých strojů je dobré napřed ustavit válec - píst podle kanálů ve válci a antidetonační štěrbinu pomocí těsnění pod hlavou...
Čau, písal som, že sa niekto ozve, na ten rozmer tej štrbiny, dík za radu, Zdenalbenal, zas som trošku múdrejší, myslím ten drôt a meranie , ale ja som pri opravách tam našim lesným jazdcom dával schválne hrubšie tesnenia, aby to viac vydržalo a ľahšie štartovalo. Ináč keď kúpiš origo sadu tesnení, tak tam ich je viac rôznych rozmerov, aspoň tak to je u Hondy CR. A držím palce, nech KTM vydrží.
Nejde seřídit karbec - volnoběh (nereaguje na šroubek bohatosti směsi) - se podívat, jestli sů v karbecu všecky věci na svém místě. A jestli není vyšlahaná jehla v komínku (šišatá díra se dá poznat pouhým okem a nebo se emulzní trubka vymontuje a pohledem se zjistí, jak prosvítá okolo jehly).
Kdyby to byla moja motorka, tak bych ten válec nechal opravit.
Ještě existuje u některých značek celkem dobrá varianta - místo nikasilu vložku...
Jo a taky bych byl pro znovuzavedení trestu smrti pro používání silikonu .
Kdyby to byla moja motorka, tak bych ten válec nechal opravit.
Ještě existuje u některých značek celkem dobrá varianta - místo nikasilu vložku...
Jo a taky bych byl pro znovuzavedení trestu smrti pro používání silikonu .
Teď studuju kde nechat opravit ten válec a udělat nikasil, pane jo, to je počteníčko ? a jestli nemám motor uplně rozhodit a zkouknout všechno, kdo ví kdo to to dělal a kdy ? prý loni byla dělaná go... Vypadá to spíš na slikonovýho krále.. Všechno zablitý.. ?
To sů, kamaráde, ty zkušenosti .
Já kupuju buď fungl nové věci a nebo úplné šroty, keré musím stejně komplet opravit.
Obojí znamená (víceméně) jistotu...GO hubou je v české kotlině dost oblíbená varianta...
Já sem dělal nikasil enom dvakrát, jednů mě to dodal můj dvorní tuner (a dobrý, on to posílá do Itálie či kam), podruhé mě to dělal Staša. Taky dobrý. Možná, že to do téj Netálie poslal taky...
Ke kemu to dat dnes, to teda nevím.
No ale když uviděls, co vlastně máš, tak bych to udělal komplet.
Je sice pravdou, že co se može pokazit, to se pokazí (aj nová věc), ale když se to aspoň prohlídne, je to lepší, než bys to dělal víckrát...takže jednů a pořádně, aspoň budeš vědět, co tam je.
Ono se taky dost blbě jezdí na nečem, o čem nevíš, kdy to klekne. Teda nekerým náturám je to šumafuk, ale já bych na to při jízdě musel furt myslet.
A to je blbé když závodíš (jedeš pomalu) a aj když jedeš enom tak - nemáš z jízdy dobrý pocit, o radosti nemluvě.
Naposledy editováno 04.04.2019 10:19:38
Já kupuju buď fungl nové věci a nebo úplné šroty, keré musím stejně komplet opravit.
Obojí znamená (víceméně) jistotu...GO hubou je v české kotlině dost oblíbená varianta...
Já sem dělal nikasil enom dvakrát, jednů mě to dodal můj dvorní tuner (a dobrý, on to posílá do Itálie či kam), podruhé mě to dělal Staša. Taky dobrý. Možná, že to do téj Netálie poslal taky...
Ke kemu to dat dnes, to teda nevím.
No ale když uviděls, co vlastně máš, tak bych to udělal komplet.
Je sice pravdou, že co se može pokazit, to se pokazí (aj nová věc), ale když se to aspoň prohlídne, je to lepší, než bys to dělal víckrát...takže jednů a pořádně, aspoň budeš vědět, co tam je.
Ono se taky dost blbě jezdí na nečem, o čem nevíš, kdy to klekne. Teda nekerým náturám je to šumafuk, ale já bych na to při jízdě musel furt myslet.
A to je blbé když závodíš (jedeš pomalu) a aj když jedeš enom tak - nemáš z jízdy dobrý pocit, o radosti nemluvě.
Naposledy editováno 04.04.2019 10:19:38
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 | Norous123 | 28 | 22.2.2024 v 13:05 premikp |
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... | jirka-čz | 28 | 26.1.2024 v 09:46 Metric |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days | MalejMazel | 14 | 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák |
Sroub volnobehu KTM TPI KTM EXC 300 | Norous123 | 4 | 10.1.2024 v 17:12 Metric |