Téma: DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
19.3.2019 v 13:51
Chtěl bych zadní brzdu na AT s DCT ovládat na levém řidítku. Napadá vás někdo, kdo by to udělal?
V podstatě tohle
Parkovací brzdu bych raději nějak méně humpolácky a tu zadní asi raději zároveň na řidítka i pedál, pokud možno.
Jsem rozhodnutý, filozofické diskuze na toto téma nepovedu ;)
Díky za relevantní kontakty.
V podstatě tohle
Parkovací brzdu bych raději nějak méně humpolácky a tu zadní asi raději zároveň na řidítka i pedál, pokud možno.
Jsem rozhodnutý, filozofické diskuze na toto téma nepovedu ;)
Díky za relevantní kontakty.
DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
Hledej mezi firmami, co přestavují motorky pro autoškoly
, protože toto je přesně autoškolácká úprava motorky (zdvojení řízení je totéž a jestli k tomu necháš i původní pedál nebo jej sundáš, to je asi fuk).
Howgh.

Howgh.
2 reakcí na tento příspěvek DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
Použít zadní třemen z motorky, která má duál, například Varadero, VFR, Blekoš, .. Jeden okruh brzdiče na nohu, druhý na ruku. Na řídítka komplet páčku s pístkem a nádobkou z něčeho, co má hydraulickou spojku nebo ze skútra se zadní hydraulickou brzdou. Pak už jen vybrat díly, aby měly odpovídající průměry pístků a je to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
vilemx> Myslím že nebude třeba měnit třmen. Na řidítka pumpu a hadicí připojit na stávající třmen, nejlépe i přes ABS aby fungovalo.
Třmen parkovací brzdy pryč a páku zadní brzdy s pumpou taky pryč.
Naposledy editováno 19.03.2019 14:31:57
Třmen parkovací brzdy pryč a páku zadní brzdy s pumpou taky pryč.
Naposledy editováno 19.03.2019 14:31:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
dave-lister> Tvé řešení fungovat nebude, protože by musel vyřešit zpětné přepouštění mezi ruční a nožní pumpou. to je také důvod, proč origo ruční brzda je oddělená od nožní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
vilemx> Psal jsem, že nožní pumpu pryč. Aby to bylo snadné.
dave-lister píše: vilemx> Psal jsem, že nožní pumpu pryč. Aby to bylo snadné.
Sory, to jsem přehlédnul. To potom jo, pak opravdu stačí sehnat levou pumpu s odpovídajícím průměrem pístku, převodovým poměrem páčky a jednu pancéřovou hadici přímo k ABS.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
vilemx píše: Použít zadní třemen z motorky, která má duál, například Varadero, VFR, Blekoš, .. Jeden okruh brzdiče na nohu, druhý na ruku. Na řídítka komplet páčku s pístkem a nádobkou z něčeho, co má hydraulickou spojku nebo ze skútra se zadní hydraulickou brzdou. Pak už jen vybrat díly, aby měly odpovídající průměry pístků a je to.
Toto v zásadě nemůže dobře fungovat a to kvůli ABS, protože ve své podstatě takto budeš mít na zadním kole dvě zcela nezávislé brzdy, kde jedna bude mít ABS a druhá (na ruku) nikoli... a pak chudák ta řídící jednotka, když bude náhodou chtít ABS použít... to jí budou zpět z inkrementu na kole lítat dosti divoké informace

P. S.: Nebyl bych si tak úplně jistý, že výměna pumpy nožní za ruční bude vůbec možná, protože za prvně nemusí jít rozumně sehnat pumpa o správných dimenzích (průměr pístku, délka páčky, zdvih písku - dávkové množství brzdy) a za druhý je otázkou, jak si s tím poradí jednotka ABS, která pro zadní brzdu může mít jiné provozní tlaky, dávkové nožství atd. Nechci tvrdit, že to nejde, jen říkám, že to může být o dost vyšší level, než jen vyměnit kus za kus.
reseni vcetne komponent je uz popsano ve videu, neni treba vymyslet.
mimochodem AT DCT uz dva brzdice vzadu ma. hydraulicky s ABS na pedal a lankovy parkovaci na levou packu.
hleda se jen firma.
na ty autoskolacke se mrknu, diky Sofia.
mimochodem AT DCT uz dva brzdice vzadu ma. hydraulicky s ABS na pedal a lankovy parkovaci na levou packu.
hleda se jen firma.
na ty autoskolacke se mrknu, diky Sofia.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
Sofía> AT má tlačítko na vypínání zadního ABS, takže v případě problémů by to asi šlo takto obejít. Ale je jasné, že pokud nedostane tlak z obou pump už do vstupu do ABS, tak ABS na jedné z pump zadní brzdy prostě fungovat nebude. Jde o to se jen rozhodnout, jestli by bez ABS byla noha nebo ruka. Jenže vaříme z vody. Nevíme, jak má ECU ošéfovaný stav, kdy je zadní kolo ve smyku, ale tlak v potrubí před i za ABS je 0 a motor běží (není zadupnutý přes kvalt). Pokud má v zadání, že nožní klidně může jít do čudu, tak ji tam nechat a zapojit ji bez ABS by asi také skousnul, ne?
Kdyby měl čistě mechanicky zprovoznit ABS na zadek při dvou nezávislých pumpách, tak by asi musel:
a) oběma pumpami ovládat pístek tlačící na třetí pumpu, která by teprve šla do ABS a na origo třmen
nebo
b) ruční pumpou tlačit na pístek umístěný u nožní brzdy, kterou by tím stlačoval (něco jako quickshift u řadičky).
PS. mně osobně by se DCT líbilo, kdyby Honda spolu s el. řadičkou namísto parkovací brzdy dala možnost namontovat elektronickou páčku spojky. Potom by byl mód ryze manuální, kdy by pouštění spojky brala podle polohy páčky a řazení buďto z tlačítek nebo z falešné řadičky. tedy naopak opačný směr, než je v zadání vlákna. Nedělat z toho plnohodnotný skútr, ale naopak mít možnost přepnou do plně motorkového ovládání.
Edit: ta parkovací brzda asi nebude dimenzovaná na běžné používání, spíš jen jako nouzovka.
Edit: koukám, že na to šli tak, že ruční brzda nahradila expanzku u nožní pumpy. Tohle řešení má+ v tom, že zachová funkci ABs pro ruční i nožní ovládání. Nevýhodou je, že podmínkou ručního ovládání je klidová poloha nožní brzdy. jakmile je i nepatrně stlačená nožní, přední nemusí správně fungovat - zabere skokově, až tlak nad pístkem zdeformuje těsnění pístku a prodere se tak pod pístek.
Naposledy editováno 20.03.2019 11:54:16
Kdyby měl čistě mechanicky zprovoznit ABS na zadek při dvou nezávislých pumpách, tak by asi musel:
a) oběma pumpami ovládat pístek tlačící na třetí pumpu, která by teprve šla do ABS a na origo třmen
nebo
b) ruční pumpou tlačit na pístek umístěný u nožní brzdy, kterou by tím stlačoval (něco jako quickshift u řadičky).
PS. mně osobně by se DCT líbilo, kdyby Honda spolu s el. řadičkou namísto parkovací brzdy dala možnost namontovat elektronickou páčku spojky. Potom by byl mód ryze manuální, kdy by pouštění spojky brala podle polohy páčky a řazení buďto z tlačítek nebo z falešné řadičky. tedy naopak opačný směr, než je v zadání vlákna. Nedělat z toho plnohodnotný skútr, ale naopak mít možnost přepnou do plně motorkového ovládání.
Edit: ta parkovací brzda asi nebude dimenzovaná na běžné používání, spíš jen jako nouzovka.
Edit: koukám, že na to šli tak, že ruční brzda nahradila expanzku u nožní pumpy. Tohle řešení má+ v tom, že zachová funkci ABs pro ruční i nožní ovládání. Nevýhodou je, že podmínkou ručního ovládání je klidová poloha nožní brzdy. jakmile je i nepatrně stlačená nožní, přední nemusí správně fungovat - zabere skokově, až tlak nad pístkem zdeformuje těsnění pístku a prodere se tak pod pístek.
Naposledy editováno 20.03.2019 11:54:16
1 reakcí na tento příspěvek DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
K určitému způsobu jízdy povětšinou v hodně technickém terénu, kdy potřebuješ v přesně daný okamžik nechat spojku klouznout, resp. dát motorce kopanec náhlým a rázným zvýšením tahu motoru. Vrknutí plynem nestačí, je pomalé a časově nepřesné.
Ahoj, nějaký poznatek je tady:Ľavá brzdová páčka na DCT.
1 reakcí na tento příspěvek DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
Mě přijde že to spojkuje dobře. Kluci co to testovali v písku tak si to taky pochvalovali.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
dave-lister> Tak pro jizdu v pousti clovek citlivou spojku zase moc nepotrebuje. Mel jsem na mysli treba vyjezd (spis vyskok) na nejakou prudsi prekazku, kdy se musi v presne dany kratky okamzik poslat na zadni kolo obrovsky kroutak z roztoceneho motoru. Treba vyjezd, kde je v pulce jeste navic vystupujici schod, vyskok z potoka na pulmetrovy kolmy breh, atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
vilemx> Tak takový extrémy zatím nejezdím. :D
1 reakcí na tento příspěvek DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
Co bych měl zkoušet na loukách nebo polňačkách??? Tam se dá normálně jezdit i s automatem, proč ne, na to není potřeba ani CRF. Ale asi si vůbec nerozumíme v tom, co znamená technický úsek na enduro trati. To fakt není písečná duna ani lesní cesta plná bahna, ale místo, které se většinou projíždí hodně pomalu a namísto plného plynu je protřeba zvládat prvky trialu. Tam, podle mě, se čtvrt metrákem v automatu prostě končíš.
Naposledy editováno 25.03.2019 13:17:15
Naposledy editováno 25.03.2019 13:17:15
1 reakcí na tento příspěvek DCT - zadní brzda na řidítka místo parkovací
Našel jsem firmu, varovali mě před chováním pojišťoven, takže jsem zatím zkusil hondu. ta od toho dala ruce pryč a sbírám odhodlání se zeptat někde na případné průmyslové testy, ale to abych pak to svoje řešení a papíry přeprodával, abych ty náklady nějak pokryl. čili technické řešení je, firmy taky, ale ještě se do toho nepouštím...
mam to od lonska hotove. pedal brzdy jsem uplne zrusil, na riditka dal pumpu z x-adv, pripojil primo na abs modul a hotovo. parkovaci brzdu jsem zrusil taky, neni zadnou normou pozadovana. otestovano za majlant na tuv-sud, potvrzeno uradem, pobavilo na stk. pohodli po praze i v rumunskych horach uplne luxusni.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přední tlumiče - prosba o radu Honda CRF1000L Africa Twin | Jom | 15 | 2.2.2025 v 22:40 MilanR1 |
Kosovo - typy na trasy, místa k náv... Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 10 | 23.1.2025 v 12:30 ynzha |
Jak rozebrat přístrojovku Honda CRF1000L Africa Twin | Alproman | 7 | 12.1.2025 v 11:22 Alproman |
CRF 1000 Africa Twin - brzdové dest... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin | sygy3 | 53 | 12.1.2025 v 10:57 Eso_Rimmer |
Jaké vyhřívaní na Africu Honda CRF1000L Africa Twin | Markét111 | 6 | 23.10.2024 v 15:02 mi_psi |