Frajerka má za sebou prvú sezónu. Najprv ybr125, teraz bonnie 900. Vodicak ok, bolo len 6hodin jazd, okrem toho nejakých 4k km za tú sezónu.
Zákruty sú problém. Boji sa. Keď idem prvý, tak ma vynervuje hypnotizovat za zákrutou zrkadlo, či sa točiť, či to položila, atď.
Keď idem za nou, tak ma dostane náklon jak na najväčšom HD, čo má skateboardy miesto stupaciek. Komunikačnú sadu do helmy ani neuvažujem, lebo by sme po sebe hulakali ešte aj v helmach. Keď ide cez kruhace, prip. slalom na rovnej ceste, tak to naklopi super.
Objednal som sa na slovakiaring, jazdy s inštruktorom, ale potrebujeme nejak prekonať ten strach zo zákrut. Mal niekto už s niečím takým skúsenosti? Autom jazdí rýchlo a dobre.
Díky za konštruktívne komenty.
Jedna sezona na 125ccm a najetych cca 4k km je malo. Takove sezony by potrebovala alespon tri a jezdit, nejen kdyz je pekne, ale i v desti. K tomu pridat nejake motoskoly nebo primo kaskadersky kurz. Pak jit na nejakou max 500ccm, ale lehkou. On si to malokdo i umi priznat, ze velka motorka mu dela problem klidne i nekolik mesicu kvuli vaze a podobne. Zenska kvuli tomu at ji nezdrbe chlap, chlap kvuli tomu aby ho kamosi nepovazovali za slabocha a podobne.
Myslím, že pomůže motoškola, kde mají motorku s takovým tím náklonovým padacím rámem… přítelkyně si musí zažít ten pocit, že motorka opravdu v náklonu drží a nespadne…
Bluetooth interkom v helmách je samozřejmostí. Zpočátku jsem jezdil první, aby mohla sledovat mou stopu a možnost náklonu v zatáčce. Podotýkám, že nejsem žádný střelec a vždy si zachovávám dostatečné rezervy. Pak začala mít problém s tím, že se za námi jedoucí auta na ni někdy lepí (ano, jezdili jsme někdy dost volným tempem), takže jsme si to vyměnili a já jezdil vzadu a kryl jí záda.
Co se však ukázalo jako největší problém (a to by mohl být i problém zakladatele vlákna), bylo ovládání relativně těžké motorky v minimálních rychlostech - tedy při parkování, zajíždění na místa mimo vozovku, otáčení, popojíždění atd. To jsme vyřešili tak, že jsme jedno odpoledne věnovali "chůzi" na moto. V uličkách před barákem jsem ji nutil popojíždět rychlostí chůze, mohla si při tom pomáhat nohama a udržovat tak balanc v různých situacích. Zkoušeli jsme tak otáčení, zastavování a rozjíždění v kopci, couvání z kopce spojené s otočením, přejetí velké nerovnosti... To vše na jedničku a přes spojku. Moto sice dostalo trochu zabrat, protože se moc nechladilo, ale hodně to pomohlo a zlepšilo to jistotu mé drahé polovičky i při běžné jízdě.
Naposledy editováno 18.03.2019 13:00:27
Určite oslovíme pár inštruktorov, na kt. som dostal referencie.
Jazdiť sa bude a iná motorka sa nekúpi, toto fakt nemusíte riešiť. Ďakujem za psychologické rozbory našich osobností, ale sme spolu nejaký ten piatok a nemáme 15, takže sa fakt nemusíte obávať, že by som si z rád typu "musíš kúpiť krosku/ostré enduro" a "ona jazdiť nemôže" niečo robil.
Inak reakcie super, vidno, že som natrafil na dobrú stránku. Oproti tomu, čo som čakal úplné minimum stupidnych reakcií, vážim si každú radu, aj takú s ktorou nesúhlasím.
1 reakcí na tento příspěvek Pár rád pre začínajúcu ženskú
krokoš píše: Ešte otázka, to stupačky má tá motorka normálne? alebo to má tie idiotské predkopy, to sa horšie klopí, keď máš nohy niekde vpredu a sedíš ako ......neviem , alebo nechcem to popísať. Možno aj v tom je trošku problém. Samozrejme, nechcem uraziť ľudí jazdiacich so stupačkami niekde vpredu, ale sa to ťažšie riadi.
Ma to klasicky trubkovy ram so stupackami pod jazdcom, nie pred.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rád pre začínajúcu ženskú
Áno, jeden z principov jej vysvetleni je podobny tomuto. O uhol zakrivenia zakruty ani tak nejde, problem je najvacsi, ked je vedla nejaka roklina alebo zraz. Stromy, pripadne ine nebespecenstvo. Priatelka tvrdi, ze ak by ta zakruta bola nakreslena na parkovisku, tak ju prejde, ale to okolie jej nahana strach. Preto som uvazoval ten okruh a tiez sa spolieham na to, ze ju instruktor prinuti pocitit ten naklon a potom to mozeme trenovat dalej v motoskole/kurze.
Jezdi zena na kole? Jakoze hodne a nejen po rovince v klidnem tempu? Vem ji na kolo s berany, asi idealne cyklokros (ale i silnicka s gumama aspon 28mm to da taky) a projedte se v lehkem terenu a hlavne taky mista kde jezdite na motorce po ceste a at to je i dost z kopce a zatacky. Poznas jak realne drzi balanc, jak umi drzet a hledat stopu, jak a jestli vubec pracuje s telem a pohledem, jak projizdi zatacky a jake umi naklony, jak zvlada provoz okolo ni co ji predjizdi.
Taky muzes nekde na uzavrene plose poridit nejaky stary 50ccm nebo 125ccm skutr, postavit slalom ruzny a ona bude ridit, ty budes sedet za ni a musi to projizdet co nejpomaleji, da se krasne zkouset i smyk na zadni kolo (solo). Tez se uvidi jak moc se toho realne naucila se "slabou" 125 a jak stroj ovlada. Da se tak i treba ve trech, ale neco mi rika, ze to chtit nebude
2 reakcí na tento příspěvek Pár rád pre začínajúcu ženskú
Spomalil som na 65, ukazal matizu nech ma predbehne. Vychutnal si vfr s 3200 otackami.
Zbytok cesty som si dal laket na nadrz a oprel hlavu jak v hospode, aby som sa ovladol a nekrutil hlavou.
Vzdavam to. Na vianoce jej kupim jet helmu a kevlar leginy bez protektorov. Bundu ma peknu. To jej k bonevilu staci. Ja pojdem uz len sam. Na dovolenku letecky.