bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přeměřuje tachometr
13.3.2019 v 12:19
Ahoj, chci se zeptat, koupil jsem v-stroma 1000, r.v. 2007, predchozi majitel ho zprevodoval zmenou poctu zubu na retezovce (do sily), vepredu na sekundarnim kolecku je 16z a vzadu na rozete 44 zubu.

Krasne to tahne, 6. Kvalt se da radit daleko drive, proto to pry zmenil, ze jinak 6. Kvalt ani nezaradil skoro. Ale mam problem, ze tachometr o dost premeruje, da se to nejak vyresit? Do rychlosti 100 km/h premeruje cca o 20 km/h vic, nad 100 km/h premeruje o 30 az 40 km/h vic.

Rychlost to odecita na prednim sekundarnim kolecku, ze ano? Stacilo by teda dat dopredu origo 17z kolecko a vzadu to nechat o ty 2 zuby vic? Nebo proste az budu kupovat novou retezovku, tak musim dat origo pocet zubu (17, 42) vepredu i vzadu? Dekuji

Naposledy editováno 13.03.2019 13:02:58

Přeměřuje tachometr

13.3.2019 v 12:32 | Nahoru | #1
Blbost, strom má čidlo tachometru na předním kole.

Přeměřuje tachometr

13.3.2019 v 12:44 | Nahoru | #2
Gipro Speedohealer

Přeměřuje tachometr

13.3.2019 v 12:55 | Nahoru | #3
čidlo tachometru má na předním kole malej stromek, velkej na malym sekundáru.. Pokud ti to tak ale vyhovuje, taky bych řešil spíš nějakým kalibrátorem, něco jako tohle https://www.motech....aler-v4-p-27177.html

Přeměřuje tachometr

13.3.2019 v 13:13 | Nahoru | #4
Pokud dáš dopředu originál pastorek a vzadu necháš jinou rozetu, tak to bude proměřovat míň, ale pořád.

1 reakcí na tento příspěvek Přeměřuje tachometr

13.3.2019 v 15:51 | Nahoru | #5
Originál je 17/41.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr

13.3.2019 v 22:17 | Nahoru | #6
milor> ja jsem si to taky myslel, ale dneska jsem. Koukal vsude kde prodavaji retezovky, ze udavaji 17/42 zubu, tak teda nevim cemu mam verit, kolik je original..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr

13.3.2019 v 22:48 | Nahoru | #7
Fichtloš> V návodu máš 17/41. Těch 13%, co tam máš teď do pomala bude ale dost znát, když dáš originál převod 17/41. Dost si pohoršíš hlavně jestli jezdíš třeba ve dvou. Být tebou, tak s tím kecáním tachometru zkusím žít, nebo zkusím překalibrovat speedohealerem.

1 reakcí na tento příspěvek Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 05:22 | Nahoru | #8
já nechápu proč je to ve 100 km o 20 a pak třeba o 30,to musí bejt o dvacet i ve 200,přece neubíráš nebo nepřidáváš ve vyšší rychlosti zuby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 07:13 | Nahoru | #9

VlaHa píše: já nechápu proč je to ve 100 km o 20 a pak třeba o 30,to musí bejt o dvacet i ve 200,přece neubíráš nebo nepřidáváš ve vyšší rychlosti zuby


Nastuduj si matematický termín "lineární závislost". Když při stovce to proměřuje + 20, tak při dvoustovce to bude ukazovat +40 a při třech kilech +60.

Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 07:21 | Nahoru | #10
Protože změnou převodu (v tomhle případě do síly) musí sekundář vykonat více otáček, aby motorka ujela stejnou vzdálenost. A to třeba o výše uvedených 13%. Při 100km/h bude proměřovat tacháč o těch 13%, protože si prostě myslí, že na tenhle počet otáček sekundáru, musela motorka ujet 100km, ale ouha, ujela jich za hodinu jen 87. Při 200km/h proměřuje opět o stejných 13%, což už bude o 26km/h. Protože si motorka myslí, že za hodinu při téhle rychlosti a těhle otáčkách sekundáru ujede 200km, ouha, ujede jen 174km. Výměnou za "větší sílu".

Ve skutečnosti uvidí na tacháči samozjřejmě čísla ještě nižší, protože i origo převod při 100km/h tachometrových na většíně motorek neodpovídá 100 na GPS, ale třeba 92. A ve chvíli, kdy dá menší sekundár a vezme GPS, aby porovnal, jak na tom je, tak se mu při 100km/h sečte původních třeba -8 "z výroby" a -13, které dělá převod a je na těch cca -20.

Jako dovětek - moje Volvo proměřuje při 130km/h o 4km/h. Oktávky např. skoro o 10%. Krásně to je vidět na dálnici, když všichni jedou tempomatových 130, tak je předjíždím, protože reálně jedu o 10km/h rychleji. Kontrolováno opakovaně v různých autech s pomocí GPS.

3 reakcí na tento příspěvek Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 11:21 | Nahoru | #11
Jezdím hodně ve dvou, ale i sám, motorka má ted velkou sílu, víc člověk řadí. Navíc řetězovka je zánovní, tudíž se mi nechce kupovat novou s origo počtem zubů. Napadlo mě ještě koupit jen ozubená kola, přední a zadní a řetěz nechat tenhle co tam je, jelikož je zánovní. Ale zase jsem zvyklej na tu sílu no, myslíte, že kdybych vyměnil jen to přední sekundární kolečko 16, co tam ted mám za origo 17 zubé, že by se ta odchylka změnila o dost, nebo je to zbytečné? Na tom zátahu by to zas tak znát nebylo ne?

Pokud jsem to dobře pochopil, jak psal ANIMALS21, tak při daném stavu rozet, co tam ted mam (do síly) 16/44 počítá tachometr méně ujetých km, než doopravdy ujedu, že ano?

Jak funguje ten speedohealer?

díky za rady :))

(reakce na) Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 11:31 | Nahoru | #12

karf píše: Fichtloš> V návodu máš 17/41. Těch 13%, co tam máš teď do pomala bude ale dost znát, když dáš originál převod 17/41. Dost si pohoršíš hlavně jestli jezdíš třeba ve dvou. Být tebou, tak s tím kecáním tachometru zkusím žít, nebo zkusím překalibrovat speedohealerem.



jo já jsem myslel, že se porovná vá 41 se 42 zubů

Naposledy editováno 14.03.2019 11:33:13

(reakce na) Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 11:41 | Nahoru | #13
Jak funguje ten speedohealer?

speedohealer se zařadí mezi snímač a tachometr. Na speedohealeru se nastaví koeficient, kterým se buď hodnota násobí nebo dělí podle toho jestli je převo do rychla nebo do pomala. Vše se nastavuje tlačítky na speedohealeru. Trochu problém je v tom, že základní "chyba" tachometru, kterou má každý záměrně z výroby (ukazuje o trochu více) není lineární koeficient ale posun, takže zcela přesně nebude tacho ukazovat nikdy. Speedohealet posun neumí, jen koeficient. V praxi to ale nevadí.

Naposledy editováno 14.03.2019 11:42:36

(reakce na) Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 11:42 | Nahoru | #14

Fichtloš píše: Jezdím hodně ve dvou, ale i sám, motorka má ted velkou sílu, víc člověk řadí. Navíc řetězovka je zánovní, tudíž se mi nechce kupovat novou s origo počtem zubů. Napadlo mě ještě koupit jen ozubená kola, přední a zadní a řetěz nechat tenhle co tam je, jelikož je zánovní. Ale zase jsem zvyklej na tu sílu no, myslíte, že kdybych vyměnil jen to přední sekundární kolečko 16, co tam ted mám za origo 17 zubé, že by se ta odchylka změnila o dost, nebo je to zbytečné? Na tom zátahu by to zas tak znát nebylo ne?

Pokud jsem to dobře pochopil, jak psal ANIMALS21, tak při daném stavu rozet, co tam ted mam (do síly) 16/44 počítá tachometr méně ujetých km, než doopravdy ujedu, že ano?

Jak funguje ten speedohealer?
díky za rady :))



signal ze snimace otacek na kolecku vynasobi/vydeli nejakou konstantou a upravenej signal posila do ridici jednotky/budiku - tu konstantu si muzes nastavit. je docela drahej, na to jak je to jednoducha vec, ale nemaji konkurenci... (madari, healtech)

Naposledy editováno 14.03.2019 11:42:43

Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 11:51 | Nahoru | #15
jinak já být tebou tak bych ten převod nechal tak jak je. Ono to je výhodný nejen kvůli síle ale játo mám především proto, aby při plíživý rychlosti v koloně nebo na rozbitý cestě byly vyšší otáčky motoru

Naposledy editováno 14.03.2019 11:51:25

(reakce na) Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 11:52 | Nahoru | #16

Fichtloš píše:

Pokud jsem to dobře pochopil, jak psal ANIMALS21, tak při daném stavu rozet, co tam ted mam (do síly) 16/44 počítá tachometr méně ujetých km, než doopravdy ujedu, že ano?

Jak funguje ten speedohealer?

díky za rady :))



Bohužel přesně obráceně. Tripmeter nebo odometer nebo jak se to jmenuje, napočítá "víc". Je to tím, že sekundár se musí otočit vícekrát, protože na jednu otočku ujedeš o něco míň (třeba o těch 13%) a zároveň si toho ale není motorka vědoma a myslí si, že jsi reálně ujel víc, tak na tom vlastně proděláváš i v najetých kilometrech. Třeba pro mě je tohle hlavní argument, proč to na svojí motorce neudělám, protože při nájezdu řekněme 20tis km na budíku, jsem reálně najel třeba 17tis. Řeši to ten Speedohealer a jeidně pak bych do toho šel.

Třeba ostrý endurka, co jedou na mth, tak tam bývá obvykle (typicky ktm) snímač na předním kole. Takže je jedno, jaký tam máš převod. Pokud se přední kolo hýbe a má správnou velikost (!), tak to načítá vzdálenost a mth.

Naposledy editováno 14.03.2019 11:53:45

Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 11:54 | Nahoru | #17
A ještě jedna drobnost - budeš samozřejmě častěji řadit, protože stejných otáček dosáhneš při reálně nižší rychlosti!!

Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 11:56 | Nahoru | #18
A ještě potřetí

Zrovna litrovej Strom mi nepřijde, že by nutně potřeboval mít převod do síly, ta motorka je silná dost. Dělalo se to proto, že v nízkejch otáčkách je ten motor dost ukuckanej a popojíždění po městě dost utrpění. Bylo to do nějakýho roku, snad do 2008. Řešilo se to nějakou TuneEcu nebo něčím takovým. Je to celkem známý "problém" velkých Stromků, rozhodně tu o tom najdeš téma. Řešil bych to tak a dal origo řetězovou sadu.

Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 12:26 | Nahoru | #19
Dělám Stromy celkem často a po seřízení ventilů, klapek a TPS senzoru necuká žádný.

Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 12:44 | Nahoru | #20
Neříkám, že to řeší příčinu, ale opakovaně to lidi řešili menším sekundárem ... takže origo převod a k Milorovi na servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 15:25 | Nahoru | #21

vilemx píše: Nastuduj si matematický termín "lineární závislost". Když při stovce to proměřuje + 20, tak při dvoustovce to bude ukazovat +40 a při třech kilech +60.



nebudu nic studovat,u mě v autě podle gps to lže furt o 7,at jedu 100 nebo 150

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 15:46 | Nahoru | #22
VlaHa> to ale není chyby převodu ale záměrné nastavení výrobce. O 7 je asi dost, ale dokonce je to povinné, že tachometr musí mít z výroby toleranci do plusu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 16:09 | Nahoru | #23
se-se> no jasně,a když dám větší gumy tak to bude míň,třeba 3 a bude to taky ve sto o tři nebo ve 150 o tři,né?

(reakce na) Přeměřuje tachometr

14.3.2019 v 16:22 | Nahoru | #24
VlaHa> ne, to rozhodně ne. Sečte se chyba lineární a posun. podle vzorve x= k*y+ b kde x je údaj tachometru, k koeficient chyby (převod, pneu), y je údaj snímače, b posunutí (lineární chyba zabudovaná výrobcem.
Ve skutečnosti to není přesně takto, protože ani to zabudované posunutí není zcela konstantní ale v principu je to takto. Kdyby totiž výrobci zabudovali lineální chybu a ne posunutí, pak by v nízkých rychlostech mohli nedodržet povinou toleranci do plusu a naopak ve vysokých by tachometr byl nepřesný.

Přeměřuje tachometr

15.3.2019 v 07:49 | Nahoru | #25
Ok, dobre, dekuji za rady ? staci teda, kdyz koupim jen predni a zadni rozetu s originalnim poctem zubu 17/41? Retez muzu nechat tenhle ne? Ta retezovka ma totiz najeto cca 2000 km.

Přeměřuje tachometr

15.3.2019 v 08:32 | Nahoru | #26

Retez muzu nechat tenhle ne?


Spočítej si počet článku, jestli tam teď není delší. Možná ho budeš muset zkrátit, abys ho došponoval.

Přeměřuje tachometr

15.3.2019 v 08:40 | Nahoru | #27
Prechod z 16/44 na 17/41 bude na hrane s delkou retezu. Prinejhorsim te to bude stat jeste jednu spojku navic kvuli zkraceni retezu o jeden (dvoj)clanek.

VlaHa> kdybys daval ve skole pozor :), tak bys vedel ze Y=k*X+q. Tvych +7 km/h pri vyssich rychlostech je prave to pismenko q. Mas stesti, ze tve gumy jsou ojete na naprosto idealni prumer, takze k=1

Edit: pro hnidopichy zanedbavam slozitejsi vypocet te povinne odchylky.

Naposledy editováno 15.03.2019 08:42:14

Přeměřuje tachometr

15.3.2019 v 17:28 | Nahoru | #28
Ja mam ve predu o zub mene a je to pro to, ze treba ve meste popojizdecky byly peklo, ve dvou nic moc a ted ani pri popojizdeni nic ncuka, razeni je lepsi...kde jsem v zatacce pribrzdil a uz to 4 neutahla a musel sem radit a tak to byl prujezd na hovno....ted mam pohodove 4 krasne tahne. celkove to je mnohem lepsi a nemenil bych. Tu rychlost neresim...asi je mensi topspeed ale tachometr beru jen jako orientacni takze jsem nezjistil jesli meri jinak a je mi to sumafuk....jezdim pohodlne a v pohode....o to jde

Přeměřuje tachometr

19.3.2019 v 16:18 | Nahoru | #29
Tak jsem zjistil, že řetěz tam mám stejný jako při originálním počtu zubů 17/41, řetěz má 112 článků (rozety mám 16z / 44z, jak už jsem psal), koupil jsem teď dopředu 17z. kolečko, tak to přehodím zítra a myslím, že to bude lepší o něco, jak s přesností tachometru, tak se malinko prodlouží kvalty :)

Přeměřuje tachometr

21.3.2019 v 07:33 | Nahoru | #30
Tak jsem se pitomec nepodival, ze retez pri danem poctu zubu 16/44 uz je s origo retezem 112 clanku na zacatku sponovani, tudiz me nedoslo, ze kdyz dam dopredu kolecko 17z, tak ze se jeste vic napne a uz nepujde povolit.

Tak jsem si to cvicne rozebral, dal 17z kolecko a retez byl tak napnuty, ze jsem to musel zase rozebrat a vratit tam 16z kolecko ? tudiz budu jeste muset koupit zadni rozetu bud origo 41z, nebo 42z, aby slo retez povolit na sponovacich..

Asi koupim tu origo 41z, protoze ten zub uz tolik znat nebude a kdybych dal 17/43, tak by to asi taky bylo moc napnuty co? Nebo mate nekdo tento pomer s origo retezem 112 clanku?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom aldags 6 20.1.2024 v 21:47 aldags
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom Mastik4 9 17.9.2023 v 21:03 dzudas
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom akimek314 1 8.9.2023 v 06:36 milor


TOPlist