Takže omezovač max. otáček pro jednotlivé rychlosti je u Touringů v originále nastaven takto:
Tabulka Airflow - Drive By Wire Throttle Limit Vs Gear
0 46
1 69
2 90
3 102
4 230
5 255
6 255
Je to nezávislé na obecném nastavení maximálních otáček.
Projeví se např. při akceleraci tak, že motor začne kuckat zrovna když se to nejmíň hodí. Bez omezení je v originálním nastavení jen pětka a šestka.
Všechny hodnoty nastavit na 255 a je po problému.
Jo a zapomněl jsem, funguje to tak, že to omezuje při dané zařazené rychlosti polohu škrtící klapky na hodnotu z tabulky. 0 = zavřeno, 255 = plně otevřeno. Ta klapka je ovládaná elektronicky.
Naposledy editováno 24.03.2019 12:21:17
Akceleraci to může usnadnit tím, že Tě pustí do vyšších otáček. Ale Power Vision toho umí samozřejmě víc.
1) I za pomoci úzkopásmových stock lambd si vytvoříš při běžném ježdění svoje vlastní Volumetric Efficiency tabulky. Nebudou tak zcela dokonalé jako při použití širokopásmových lambd, ale budou dost dobré a moc lepší než ty sériové a nemusíš utrácet další peníze. Takže vlastně to samé jako se říká "naladit na brzdě".
2) Upravíš si AFR tabulku. Ta sériová dost omezuje výkon i krouťák a zbytečně přehřívá motor.
3) Můžeš opravou tabulek AFR (případně VE) a předstihu odstranit decel pop.
4) Nevím, jestli má Street Bob výfukovou přívěru (Active Exhaust). Jestli ano, lze ji vypnout. Možná má omezovač sání, také lze vypnout.
5) Můžeš snížit volnoběžné otáčky. To ale v žádném případě nedoporučuji.
6) Nastavit EITMS (vypínání zadního válce).
7) Změnit obohaceni (ochuzení) při akceleraci a při prudkém ubrání plynu (pop).
8) Můžeš mírně zvýšit maximální povolené otáčky.
9) Můžeš za jízdy logovat třeba pingy (detonační spalování) a případně upravit tabulku předstihu pro jeho odstranění.
10) Lze vypnout i obohacení směsi po určité době jízdy "na plnej kotel". Tím se začne chladit motor, ale mírně sníží výkon. Pokud nejezdíš sprinty, v žádném případě nedoporučuji.
A spoustu dalších a dalších věcí.
Takže jen kvůli tomu omezovači pro rychlosti to nemá smysl. Jen půjčit od někoho si jej nemůžeš. Nový má jednu licenci a abys mohl ladit, musíš jej s jednotkou "oženit".
Může se vás domluvit víc, dokoupit jen další licence a poladit toho víc.
Mapy se zálohují do Power Vision i do PC. Ladit lze i v Power Vision a v PC (mnohem větší možnosti). Změny se zapíšou přímo do řídicí jednotky. Můžeš jej po flashnutí odpojit a nevozit jej sebou. Nebo jej mít pořád připojený a sledovat to, co Tě zajímá. Není to žádný Piggyback jako např Power Commander. Takže ani dost znalý šťoural při kontrole úpravy nepozná. A pokud dojde v budoucnu na měření např. hluku na STK, jednoduše tam flashnu origo a po STK to svoje nastavení.
Pokud v budoucnu něco změníš, výfuk, sání, vačky ap. tak nemusíš znovu na brzdu, doladíš to i sám.
Existuje i rozšiřující modul Dynojet Target Tune. Ten obsahuje širokopásmové lambdy. Ale stojí přes 17 000, musíš předělat svody abys tam ty velký lambdy dostal. VE tabulky vytvoříš o fous lepší než s těma úzkopásmovejma, protože při ladění s úzkopásmovejma musíš mít v celém rozsahu AFR tabulku nastavenou na uzavřenou smyčku, i tam, kde se normálně používá otevřená smyčka. Ale to už je skutečně pro fajnšmekry .
Takže jestli "jseš ve vatě", tak více na http://www.dynojet....rvision/default.aspx
Přeji pěkný den.
Viz https://www.louis.d...er&searchButton=
Podle ročníku motorky buď při vypnutém motoru, nebo naopak při nastartovaném motoru rozpojíš konektor k servu ovládajícímu přívěru, zapojíš eliminátor a případně v diagnostice na tachometru vymažeš vzniklou chybu, pak už se s eliminátorem neobjevuje.
Je to levnější, ale řešíš jen jednu věc. Ale pokud do Power Visionu nechceš jít, i tohle stojí za to. Ta ludra přívěra funguje tak, že při zvyšování otáček uzavírá jeden tlumič, aby se omezil hluk. Konkrétně u Touringa to je na dvojku a trojku.
Přeji pěkný den.
K Power Visionu je hodně manuálů a to i přímo od DynoJetu ale i od běžných uživatelů. Také spousta těch videí. Jestli není angličtina problém, tak zdrojů je dost. Pokud by bylo potřeba a budu vědět, případně i poradím. Já už jsem na motorkáře nic nepsal víc jak 10 let. Před tím jo, ale pak jsem se sekl. Teď už jen čtu. Ale když nikdo dlouho na tenhle dotaz neodpovídal, tak jsem si řekl, že udělám výjimku .
Díky Michal
Naposledy editováno 15.10.2019 17:22:57
Pro bezneho uzivatele, ktery temito znalostmi vetsinou moc nedisponuje, takze si motocykl nejspis necha naladit odbornikem, je naslednou vyhodou - hlavne na "holejsich" modelech, jako je prave napr. Dyna a SB zvlast, ktere nemajji plnou sadu budiku jako Touringy - je obrovsky siroka moznost zobrazeni ruznych vice ci mene uzitecnych provoznich udaju. SB ma jen analog tachometr, a pak ruzne nastaveni digitalniho displeje v jeho spodni casti, kde ale lze udaje zobrazovat pouze postupne, nikoli soucasne (vyjimkou je zarazena rychlost a otacky). PV (i Basic Tune) umi mnoho veci a displej muze zobrazovat analogove (az 2 udaje soucasne) i digitalne (az 6 nebo mozna dokonce 8 udaju soucasne), a na vyber je pres 60 ruznych udaju - uzitecna je zejmena provozni teplota motoru (oleje) a hlav valcu, poloha plynu, poloha skrtici klapky, trip computer, spotreba, napeti baterky, a mnoho mnoho dalsiho - jak je kdo sofistikovanej... U kazde hodnoty se da individualne nastavit rozsah mereni a kriticke min/max hodnoty. Jediny, co to neumi, je ukazovat tlak oleje, protoze cidlo tlaku nema na kontrolku digitalni vystup...
Pokud ale mas v umyslu nasadit "ladaky" nebo otevreny koncovky vyfuku, a otevrene sani, tedy "Stage 1", pak je uprava palivove mapy odpovidajici danym komponentum minimalne doporucena, ne-li nezbytna, aby motor spravne "dychal" a investice mela pozitivni efekt a ne naopak. Pro kazdou kombinaci typu vyfuku a air filtru muze byt optimalni nastaveni mapy jine. Rozhodne tu nechci delat DynoJetu PV zadnou neplacenou reklamu, ale jeho vyhodou je, ze pri pripojenem displeji ma jezdec moznost zpetne vazby a kontroly provoznich dat, a ze krome (nebo mozna vcetne) zalohovani puvodni tovarni mapy pro origo komponenty vyfuku a sani, v nem muze byt ulozeno celkem tusim az 8 ruznych map, a dalsi asi muzou bejt ulozeny v PC, a daji se v pripade potreby (STK, ruzne jizdni rezimy) celkem snadno menit. To ovsem clovek musi trochu vedet, co dela...
Sam jsem se o to zacal zajimat az nedavno (takze mam stale znacne mezery - aby me tu znalci nepranyrovali), kdyz jsem koupil SB 103 po 1. majiteli se Stage 1, a puvodni vyfuky ani sani k ni nebyly. Byla tam "nejaka" palivova mapa od jine (tuzemske) tuningove firmy, nahrana do ridici jednotky jen z nejake jejich databaze pro dany model a typ vyfuku a sani, tedy nenajete ani na stolici, ani na silnici. Nemam srovnani, jestli to jelo lip nebo hur, je to muj 1. H-D, ale evidentni projev bylo vyrazne strilelni do vyfuku (decel pop) pri kazdem zavreni plynu. Mimochodem tenhle tuning vyjde na cca 10.000,-Kc a kazde dalsi prenastaveni pokazde totez... V H-D, kde tenhle tuning delali, mi rekli, ze je to tema otevrenyma vyfukama, ze ty tovarny zavreny by pry to strileni utlumily... Jedine srovnani, ktere jsem mel, byla Super Glide 96 s koncovkami Rinehart. Jejich zvuk byl mnohem lepsi, hlubsi (ale rozhodla jina kriteria), tady mam Vance & Hines Twin Slash, a jejich zvuk se mi zdal takovej "plechovej". Takze cilem moji hned druhe vyjizdky bylo nechat si tam na doporuceni kamose dat Power Vision. Neslo mi o honeni vykonu nebo kroutaku, ale o to, aby to fungovalo spravne. Vysledek - zvuk se vyrazne zlepsil (sytejsi, hlubsi - neslo mi o kraval), obcas si to sice taky zastrili, ale jen pri uplnym "zaklapnuti", a subjektivne (pred instalaci PV jsem najel jen asi 150km) to i jede lip. Od te doby najeto cca 1.100km, spotreba 5,8 l/100km. Na displeji mam moznost kontroly zejmena tech udaju, ktery jsem jmenoval vyse - hlavne te teploty motoru (oleje) a hlav. Takze kdyz budu nekde poskakovat v neprujezdny kolone nebo mezi semafory, vim, kdy je lepsi zajet ke kraji, zdechnout to a nechat trochu vychladnout, abych predesel drahym mechanickym skodam. Displej na moto vozit muzes a nemusis. - pripojis si ho kdykoli dle potreby, treba jen pro prenastaveni.
Takze, abych to shrnul - co clovek, to jiny nazor a jina zkusenost (a taky jiny level vhledu do teto problematiky - ja se porad povazuju za laika), a asi existuji i na nasem trhu ruzny jiny "tuningovy" reseni, vselijaky "power" a "fuel" commandery a ruzna jina "siditka" ridici jednotky (nektery sice stoji "jen" cca 3-5 tis.), ale troufam si rict, ze DynoJet Power Vision v pomeru ceny a co to umi, urcite stoji za zvazeni i za tu investici. Predtim mi vadilo, ze SB nema otackomer (jen ten malej v digi okynku) a uvazoval jsem o vymene standardniho analogoveho tachometru za kombinovany analogovy otackomer s digitalnim tacho (cca od 8 tis.), a o merce oleje s ukazatelem hladiny a teploty (cca 3-5 tis.), coz mi PV krome toho naladeni palivove mapy oboji nahrazuje (+ dalsi provozni hodnoty) jako bonus navic.
Uzivatelsky teda neni uplne intuitivni, zejmena bez znalosti anglictiny, ktera je urcite vyhodou (ne-li podminkou), zakladni manual dodavany se zarizenim poskytuje jen minimum informaci, ale kdyz odmyslim ten mapovy tuning jako takovy, tak zakladni uzivatelske funkce a zobrazeni pozadovanych provoznich dat zase tak slozite nejsou. Je dobre si stahnout podrobnejsi manualy a instrukce, kde je i mnoho pouceni o problematice palivovych map obecne (dostupne zdarma).
Je to trochu jako s PC nebo chytryma telefonama - taky toho umi mnohem vic, nez vetsina uzivatelu dokaze vyuzit, proste se naucime pouzivat to, co potrebujeme...
Diky!
Nemám Dynu. U Touringa zapnutí a vypnutí EITMS je v "Limits & Switches - EITMS". 0 = off, 1 = on.
Nastavení chování EITMS je v "Environment".
Pokus se Ti tyto položky nezobbrazují, tak to zřejmě Dyna neumí. A je jedno, jaké ladění jsi použil.
U některých Touringů stačí na přepnutí EITMS otočit plynem na druhou stranu. Ale to asi Dyna nemá, to otočení na druho stranu slouží hlavně k ovládání tempomatu.
Přeji pěkný den.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob Harley Davidson... | Haryk1990 | 4 | 23.3.2024 v 07:23 puffybodie |
Displej HD Dyna Stret Bob Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob | maf26 | 2 | 16.8.2022 v 19:24 maf26 |
Manual HD dyna street bob v cz Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob | sumava | 2 | 24.2.2022 v 13:53 roba |
zadní blinkr Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob | johns | 5 | 11.1.2022 v 19:35 jarikubi |
Dyna street bob 2008 zadní blatník Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob, Harley Davidso... | Josetur | 1 | 15.8.2021 v 17:20 b0b4n |