1: Z důvodu nedostatku místa, protože lambda směřuje k převodovce o kterou se skoro opírá nejde namontovat a to ani tenhle, protože po zašroubování stejně směřuje k tělu převodovky :
https://www.asc-tuni...-lambda-sondy-/11333
2: I po výměně lambdy hlásí dvojka za katem chybu katalyzátoru i když na emisích bez problémů prošla ale auto jezdí po městě a má zakarbonovaný katalyzátor a každý týden to zbytečně po dálnici prohánět, kvůli vypálení katu nehodlám Radu vyměnit kat za nový slyšet nechci ...to bych uměl vymyslet i sám
A teď k problému, potřebuju zajistit diferenci mezi hodnotami první a druhé lambdy a to tak, že na některý ze čtyř drátů které od ní vedou ( dva černé, jeden modrý a jeden bílý ) bych chtěl umístit odpor abych zachoval funkci lambdy která by se pak nepřepla do automatického režimu na nouzový dojezd a zároveň zabránil chybovému hlášení na palubních monitorech které na mě střídavě na dvou obrazovkách ty chyby sypou.
Poradí někdo z místních elektriky znalých?!?
E: A na Citroen forum mě neposílejte tam jsem byl ( ani do míst kam slunce nesvítí mě neposílejte, tam nechci ) a tuhle věc nedokázali vyřešit ani za pět let od založení prvních témat
Naposledy editováno 09.03.2019 14:09:01
1 reakcí na tento příspěvek Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)
1 reakcí na tento příspěvek Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)
potřebuju zajistit diferenci mezi hodnotami první a druhé lambdy a to tak, že na některý ze čtyř drátů které od ní vedou ( dva černé, jeden modrý a jeden bílý ) bych chtěl umístit odpor abych zachoval funkci lambdy která by se pak nepřepla do automatického režimu na nouzový dojezd a zároveň zabránil chybovému hlášení na palubních monitorech které na mě střídavě na dvou obrazovkách ty chyby sypou.
Hezky napsáno, ale zdá se, že ani nevíš, jak ty lambda sondy spolu s katalyzátorem fungují. Takže tudy cesta rozhodně nevede.
(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)
(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)
Beranidlo píše: Hezky napsáno, ale zdá se, že ani nevíš, jak ty lambda sondy spolu s katalyzátorem fungují. Takže tudy cesta rozhodně nevede.
Jasně jsem mechanik ne elektrikář ... Ale nezbyde mi asi nic jiného než se to naučit
E: Už jsem se musel před patnácti lety ze stejného důvodu naučit i karosařinu a lakýrnické práce ( protože se lakošům prostě nechtělo nebo byli nenažraní a doteď se na tom nic nezměnilo) a teď jsem ve stejné situaci s elektrikáři
Naposledy editováno 09.03.2019 08:13:10
1 reakcí na tento příspěvek Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)
Pro tebe z toho plyne, že svůj problém asi bez zásahu do softveru nevyřešíš a to už si žádá odpovídající vybavení a znalosti. Alternativou by byl nějaký programovatelný aktivní eliminátor ale to opět vyžaduje podrobnou znalost originálního softveru a navíc možnost a schopnost programování napřiklad Arduina. Takže nejsnazši asi bude vypalovat ten katalyzátor.
Pokud to nejde jinak, než koupit drahý nový katalyzátor, pak je ještě šance, że to někdo uvidí jako niku na trhu, to udělátko vyvine a začne prodávat. Vyvinout si to sám a navíc jako svou prvotinu, to můże být práce pro nadšeného hobby výzkumníka ale ne praktická cesta k vyřešení aktuelního problému.
Naposledy editováno 09.03.2019 08:51:15
(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)
E: U Toyoty to odstínění fungovalo bez problémů a chybová hláška se už od instalace nezobrazovala ale tam na to našroubování toho nádstavce bylo místo.
Naposledy editováno 09.03.2019 14:11:37
3 reakcí na tento příspěvek Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)
(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)
zdenek86 píše: Odporem a posunutím toho spektra, jak Ty říkáš nevyřešíš vůbec nic. Bude to max fungovat v nějakém spektru emisí, ale rozhodně ne v celém. Ten soft je postavenej tak, aby neustále porovnával hodnoty před a za katalyzátorem. A to v souvislosti i s polohou škrtící klapky. Tohle není ŘJ jako byla u feldy... Jde katík úplně vyndat a přeprogramovat mapu, aby to fungovalo. Můžu kdyžtak dát do SZ kontakt na člověka, co dělá výhradně PSA. Ale jestli čekáš, že Ti někdo napíše přesný postup a co kam dát, tak smůla, ono to někoho taky stálo dost času a dílů, než vymyslel funkční celek
Katalyzátor vyndat nechci nebudu přece zbytečně špinit ovzduší ( Podle testu na emisích kat funguje ) a během emisí závada nevyběhla ... ona se objevuje sporadicky a jen občas. Palivové mapy bych přehrával až v posledním kole kdy by nepomohlo vůbec nic. Během dneška mi přišla už jedna SZ s kontaktem na člověka v Prostějově který to dělá a chce za to cca 8 tis - pokud by nebyla jiná možnost nebránil bych se tomu. Zatím jsem navařil tu samou redukci, která mi na druhému autě ( Toyota Auris r. 2010 ) funguje. Do té doby, protože tam je neoriginální katalyzátor Walker s originálními lambdami od Densa vyhazovalo stejnou emisní chybu o nefunkčním katu.
Uvidím pokud to pomůže i tady ... pokud ne budu řešit tu palivovou mapu.
Katalyzátor vyndat nechci nebudu přece zbytečně špinit ovzduší ( Podle testu na emisích kat funguje ) a během emisí závada nevyběhla ... ona se objevuje sporadicky a jen občas
Tak to by možná šlo. Když ti hlásí chybu sekundární lambda, může být chyba v ní, nebo příslušné části ECU, ale taky v částečně nefunkčním katu.
Třícestný katalyzátor funguje jako jakýsi zásobník, buffer, do kterého pustíš na okamžik plyny vzniklé spálením chudé směsi a na povrchu katalyzátoru se zachytí oxidy dusíku a dojde k jejich redukci na kyslík a dusík. Následně jdou do katu plyny vzniklé nedokonalým spálením bohatší směsi a dojde k oxidaci CO a uhlovodíků. Řízení frekvence tohoto střídání stavu závisí na velikosti povrchu / objemu katu a na množství plynů. ECU neustále obohacuje a ochuzuje a proto signál z první lambdy osciluje. Pokud je na výfuku sekundární lambda, tak signál z ní nesmí oscilovat, rozhodně ne ve stejné frekvenci jako signál z první lambdy, ale musí vykazovat relativně stabilní úroveň kolem 0,45V. Pokud sekundární osciluje, tak je nefunkční kat, nebo je líná primární lambda. Když je kat funkční jenom částečně, můžeš na emisích při kontrole %CO projít, ale sekundární lambda už to pozná. Limit na emisích je 0,3% CO, motor bez katu nejde pod 0,4 - 0,5%, s částečně funkčním katem dáš třeba 0,2%, s plně funkčním pak 0,01%.
To, co hledáš, vyhlazení signálu ze sekundární lambdy, najdeš zde:
https://www.instruct...nsor-Simulator-Hack/
Naposledy editováno 09.03.2019 21:06:24
(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)
zdenek86 píše: Odporem a posunutím toho spektra, jak Ty říkáš nevyřešíš vůbec nic. Bude to max fungovat v nějakém spektru emisí, ale rozhodně ne v celém. Ten soft je postavenej tak, aby neustále porovnával hodnoty před a za katalyzátorem. A to v souvislosti i s polohou škrtící klapky. Tohle není ŘJ jako byla u feldy... Jde katík úplně vyndat a přeprogramovat mapu, aby to fungovalo. Můžu kdyžtak dát do SZ kontakt na člověka, co dělá výhradně PSA. Ale jestli čekáš, že Ti někdo napíše přesný postup a co kam dát, tak smůla, ono to někoho taky stálo dost času a dílů, než vymyslel funkční celek
Já ti nevím, do jaké míry je chytrý soft u frantíka, ale u 1.8T euro 4 to stačilo společně se SAI ( secondary air injection) vypnout v softu a nikdy to už žádnou chybu neházelo... stálo mě to 1500,- v xtuningu...