globalmoto_duben_nolan





Téma: Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)
9.3.2019 v 00:41
Řeším momentálně na více frontách eliminaci lambda sondy za katem jak u dvou motorek ( tam není problém díky nákupu Dynojet eliminátoru lambdy ) tak u mého auta Citroen C4 kde už problém je, jelikož ...

1: Z důvodu nedostatku místa, protože lambda směřuje k převodovce o kterou se skoro opírá nejde namontovat a to ani tenhle, protože po zašroubování stejně směřuje k tělu převodovky :
https://www.asc-tuni...-lambda-sondy-/11333

2: I po výměně lambdy hlásí dvojka za katem chybu katalyzátoru i když na emisích bez problémů prošla ale auto jezdí po městě a má zakarbonovaný katalyzátor a každý týden to zbytečně po dálnici prohánět, kvůli vypálení katu nehodlám Radu vyměnit kat za nový slyšet nechci ...to bych uměl vymyslet i sám

A teď k problému, potřebuju zajistit diferenci mezi hodnotami první a druhé lambdy a to tak, že na některý ze čtyř drátů které od ní vedou ( dva černé, jeden modrý a jeden bílý ) bych chtěl umístit odpor abych zachoval funkci lambdy která by se pak nepřepla do automatického režimu na nouzový dojezd a zároveň zabránil chybovému hlášení na palubních monitorech které na mě střídavě na dvou obrazovkách ty chyby sypou.

Poradí někdo z místních elektriky znalých?!?

E: A na Citroen forum mě neposílejte tam jsem byl ( ani do míst kam slunce nesvítí mě neposílejte, tam nechci ) a tuhle věc nedokázali vyřešit ani za pět let od založení prvních témat


Naposledy editováno 09.03.2019 14:09:01

1 reakcí na tento příspěvek Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

9.3.2019 v 01:40 | Nahoru | #1
Nedá se to softwárově vypnout? Mě to na staré 1.8T stálo pětikilo...

1 reakcí na tento příspěvek Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

9.3.2019 v 08:01 | Nahoru | #2

potřebuju zajistit diferenci mezi hodnotami první a druhé lambdy a to tak, že na některý ze čtyř drátů které od ní vedou ( dva černé, jeden modrý a jeden bílý ) bych chtěl umístit odpor abych zachoval funkci lambdy která by se pak nepřepla do automatického režimu na nouzový dojezd a zároveň zabránil chybovému hlášení na palubních monitorech které na mě střídavě na dvou obrazovkách ty chyby sypou.


Hezky napsáno, ale zdá se, že ani nevíš, jak ty lambda sondy spolu s katalyzátorem fungují. Takže tudy cesta rozhodně nevede.

(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

9.3.2019 v 08:07 | Nahoru | #3
maras> dalo by se eventuálně ale to by musel elektrikář stáhnout soft který dá se nahrál na řídící jednotky která by potom údaje ze zadní lambda sondy nevyhnodnotila jako chybu. Ale problém je v tom, že na tohle auto v téhle výbavě údajně nic podobného není a elektrikáři tady jsou zavalení prací a blbiny tohohle typu odmítají řešit.

(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

9.3.2019 v 08:09 | Nahoru | #4

Beranidlo píše: Hezky napsáno, ale zdá se, že ani nevíš, jak ty lambda sondy spolu s katalyzátorem fungují. Takže tudy cesta rozhodně nevede.



Jasně jsem mechanik ne elektrikář ... Ale nezbyde mi asi nic jiného než se to naučit

E: Už jsem se musel před patnácti lety ze stejného důvodu naučit i karosařinu a lakýrnické práce ( protože se lakošům prostě nechtělo nebo byli nenažraní a doteď se na tom nic nezměnilo) a teď jsem ve stejné situaci s elektrikáři

Naposledy editováno 09.03.2019 08:13:10

1 reakcí na tento příspěvek Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2019 v 08:49 | Nahoru | #5
nestači být elektrikářem, musíš vědět, jak je postavený ten který konkrétni softver. Signál z lambdy je jen proměnlivý odpor. Jako eliminátor se dává pevný odpor. Ale nekteré softwery si prověřují i funkčnost topného tělíska(proto jsou tam ty 4 dráty), většina (novější prý všechny) si lambdu i testuje. Například na mojí motorce, zpravidla na dálnici při stálé rychlosti kolem 115 vyskočí chyba lambdy. Vypnutím klíčku jí smažu a několikrát se to opakuje, pak dá i několik tis. km pokoj. Eliminátor lambdy opravdu dobře funguje jen na jednoduchých řídících softverech.
Pro tebe z toho plyne, že svůj problém asi bez zásahu do softveru nevyřešíš a to už si žádá odpovídající vybavení a znalosti. Alternativou by byl nějaký programovatelný aktivní eliminátor ale to opět vyžaduje podrobnou znalost originálního softveru a navíc možnost a schopnost programování napřiklad Arduina. Takže nejsnazši asi bude vypalovat ten katalyzátor.
Pokud to nejde jinak, než koupit drahý nový katalyzátor, pak je ještě šance, że to někdo uvidí jako niku na trhu, to udělátko vyvine a začne prodávat. Vyvinout si to sám a navíc jako svou prvotinu, to můże být práce pro nadšeného hobby výzkumníka ale ne praktická cesta k vyřešení aktuelního problému.

Naposledy editováno 09.03.2019 08:51:15

(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

9.3.2019 v 13:56 | Nahoru | #6
se-se> Z toho důvodu, že potřebuju jen posunout hodnoty kousek jinam, při zachování funkce lambdy jsem chtěl dát odpor mezi drát popř.dráty, tak aby se hodnoty zvyšovali a snižovali jen v trochu jiném rozsahu a jednotka by tak nic poznat neměla.Nešlo by tedy o úplnou eliminaci ( to jsem napsal blbě ) ale o zkreslení aby hodnoty mezi první a druhou lambdou nebyly shodné... vyřeším to asi mechanicky na výfuku vytvořím z trubky navařením to odstínění ve správném úhlu aby mi to tam vešlo a tím ty hodnoty zkreslím, aniž bych zasahoval do elektriky.

E: U Toyoty to odstínění fungovalo bez problémů a chybová hláška se už od instalace nezobrazovala ale tam na to našroubování toho nádstavce bylo místo.

Naposledy editováno 09.03.2019 14:11:37

3 reakcí na tento příspěvek Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

9.3.2019 v 17:41 | Nahoru | #7
Odporem a posunutím toho spektra, jak Ty říkáš nevyřešíš vůbec nic. Bude to max fungovat v nějakém spektru emisí, ale rozhodně ne v celém. Ten soft je postavenej tak, aby neustále porovnával hodnoty před a za katalyzátorem. A to v souvislosti i s polohou škrtící klapky. Tohle není ŘJ jako byla u feldy... Jde katík úplně vyndat a přeprogramovat mapu, aby to fungovalo. Můžu kdyžtak dát do SZ kontakt na člověka, co dělá výhradně PSA. Ale jestli čekáš, že Ti někdo napíše přesný postup a co kam dát, tak smůla, ono to někoho taky stálo dost času a dílů, než vymyslel funkční celek

(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

9.3.2019 v 18:39 | Nahoru | #8
zdenek86> to je asi pro zakladatele dobrá zpráva. Jestli existuje funkční řešení, doporučuji nelitovat peněz a koupit.

(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

9.3.2019 v 19:53 | Nahoru | #9

zdenek86 píše: Odporem a posunutím toho spektra, jak Ty říkáš nevyřešíš vůbec nic. Bude to max fungovat v nějakém spektru emisí, ale rozhodně ne v celém. Ten soft je postavenej tak, aby neustále porovnával hodnoty před a za katalyzátorem. A to v souvislosti i s polohou škrtící klapky. Tohle není ŘJ jako byla u feldy... Jde katík úplně vyndat a přeprogramovat mapu, aby to fungovalo. Můžu kdyžtak dát do SZ kontakt na člověka, co dělá výhradně PSA. Ale jestli čekáš, že Ti někdo napíše přesný postup a co kam dát, tak smůla, ono to někoho taky stálo dost času a dílů, než vymyslel funkční celek



Katalyzátor vyndat nechci nebudu přece zbytečně špinit ovzduší ( Podle testu na emisích kat funguje ) a během emisí závada nevyběhla ... ona se objevuje sporadicky a jen občas. Palivové mapy bych přehrával až v posledním kole kdy by nepomohlo vůbec nic. Během dneška mi přišla už jedna SZ s kontaktem na člověka v Prostějově který to dělá a chce za to cca 8 tis - pokud by nebyla jiná možnost nebránil bych se tomu. Zatím jsem navařil tu samou redukci, která mi na druhému autě ( Toyota Auris r. 2010 ) funguje. Do té doby, protože tam je neoriginální katalyzátor Walker s originálními lambdami od Densa vyhazovalo stejnou emisní chybu o nefunkčním katu.

Uvidím pokud to pomůže i tady ... pokud ne budu řešit tu palivovou mapu.

Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

9.3.2019 v 20:17 | Nahoru | #10
No jo, to je ale docela zásadní informace, že se problém objevuje sporadicky. Tam může být problém "kdekoliv". Navštiv někoho s diagnostikou, ale někoho, kdo tomu rozumí, a pak teprve řeš lambdu.

Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

9.3.2019 v 21:06 | Nahoru | #11

Katalyzátor vyndat nechci nebudu přece zbytečně špinit ovzduší ( Podle testu na emisích kat funguje ) a během emisí závada nevyběhla ... ona se objevuje sporadicky a jen občas


Tak to by možná šlo. Když ti hlásí chybu sekundární lambda, může být chyba v ní, nebo příslušné části ECU, ale taky v částečně nefunkčním katu.
Třícestný katalyzátor funguje jako jakýsi zásobník, buffer, do kterého pustíš na okamžik plyny vzniklé spálením chudé směsi a na povrchu katalyzátoru se zachytí oxidy dusíku a dojde k jejich redukci na kyslík a dusík. Následně jdou do katu plyny vzniklé nedokonalým spálením bohatší směsi a dojde k oxidaci CO a uhlovodíků. Řízení frekvence tohoto střídání stavu závisí na velikosti povrchu / objemu katu a na množství plynů. ECU neustále obohacuje a ochuzuje a proto signál z první lambdy osciluje. Pokud je na výfuku sekundární lambda, tak signál z ní nesmí oscilovat, rozhodně ne ve stejné frekvenci jako signál z první lambdy, ale musí vykazovat relativně stabilní úroveň kolem 0,45V. Pokud sekundární osciluje, tak je nefunkční kat, nebo je líná primární lambda. Když je kat funkční jenom částečně, můžeš na emisích při kontrole %CO projít, ale sekundární lambda už to pozná. Limit na emisích je 0,3% CO, motor bez katu nejde pod 0,4 - 0,5%, s částečně funkčním katem dáš třeba 0,2%, s plně funkčním pak 0,01%.
To, co hledáš, vyhlazení signálu ze sekundární lambdy, najdeš zde:
https://www.instruct...nsor-Simulator-Hack/


Naposledy editováno 09.03.2019 21:06:24

(reakce na) Eliminace lambda sondy za katalyzátorem Elektrikáři sem :)

13.3.2019 v 19:36 | Nahoru | #12

zdenek86 píše: Odporem a posunutím toho spektra, jak Ty říkáš nevyřešíš vůbec nic. Bude to max fungovat v nějakém spektru emisí, ale rozhodně ne v celém. Ten soft je postavenej tak, aby neustále porovnával hodnoty před a za katalyzátorem. A to v souvislosti i s polohou škrtící klapky. Tohle není ŘJ jako byla u feldy... Jde katík úplně vyndat a přeprogramovat mapu, aby to fungovalo. Můžu kdyžtak dát do SZ kontakt na člověka, co dělá výhradně PSA. Ale jestli čekáš, že Ti někdo napíše přesný postup a co kam dát, tak smůla, ono to někoho taky stálo dost času a dílů, než vymyslel funkční celek



Já ti nevím, do jaké míry je chytrý soft u frantíka, ale u 1.8T euro 4 to stačilo společně se SAI ( secondary air injection) vypnout v softu a nikdy to už žádnou chybu neházelo... stálo mě to 1500,- v xtuningu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist