bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis
Vážení, mám problém se servisem a zároveň bych rád věděl váš názor.
Mám Dominátora, 1996, najeto 70 000 km. Přestalo to řadit. Koupil jsem řadící kulisu a vidličky, dle doporučení mechanika.
Dal jsem to do servisu, mechanik rozhodil motor, složil a neřadilo to dál. Praskla totiž pružina, co je v karteru. Pak jsem zjistil, že se na tu pružinu vyprdlnul a myslel, že to půjde. Nešlo, OK, udělá to znovu.
Udělal, koupil novou pružinu, vyměnil, a aby nebyl tratnej rozdělal motor, vyndal hlavu, píst atd. všechno vyčistil, vyměnil gufera, dal nová těsnění, svíčky, olej. Řadící kulisu vůbec neměnil.
Celé to stálo 11 500 Kč + 2 000 za kulisu a vydličky a trvalo to rok!
Jedu na první jízdu, po 30 km se začalo čoudit z pod hlavy. Volám mechanikovi, - co je? Nevím, to je divný, všechno je OK za to ručím, vše utaženo, tak přivez.
Už jsem nadojel. Po 15 km se motor zastavil, kovový zvuk, konec.
Mechanik tvrdí, že se po vyčištění (bylo to plný karbonu) zvýšily tlaky, vyrazilo to těsnění a prasknul pístní kroužek. Ale, že je to únava materiálu, náhoda, motorka stará, hodně najeto atd. Předtím ale říkal, že je vše v dobrém stavu.
No, a co teď s tím?
Zatím se nevyjádřil, že až to rozdělá a zjistí poškození. Očekávám, že na mě vyblafne dalších 10-15 tisíc za opravu. Mě se vůbec nelíbí průběh celé věci. Nejsem mechanik, proto dávám motorku do servisu a ten musí vědět, jaké následky mají jím provedené úkony.

Naposledy editováno 02.03.2019 21:37:48
Předchozí
1 2
Následující

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 21:10 | Nahoru | #1
Jooo o zvýšených tlacich po vyčištění motoru tak, že to vyrazí těsnění jsem slyšel několikrát
Taková běžná věc

Máš to nějak papírově ošetřeny?

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 21:15 | Nahoru | #2
Jedenáct a půl litru a rok?Prosím prosím,chci být tvůj mechanik....
Jak píše kolega nade mnou,jde o to jestli máš papír...Jinak k věci:
Ani prasklé těsnění,ani prasklý kroužek nezastaví motor kovovým zvukem.Tam něco umřelo.Tipl bych zadřeno,nejspíš se někde dostal silikon kam neměl..

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 21:16 | Nahoru | #3
O papíry nejde, nevím jak to řešit, pokud se k tomu postaví prdelí.

Naposledy editováno 02.03.2019 21:19:55

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2019 v 21:16 | Nahoru | #4
Hlavně mu to už nedávej 11500,- za rozpůlení tak jednoduchého motoru je děs. Tlaky se zvýšit mohly, pokud zabrousil i ventily který předtím netěsnily jak měly, ale určitě ně na tolik že by to vyhodilo těsněné nebo prasknul kroužek. Osobně jsem ten motor měl 2x rozdělanej úplně a Xkrát vršek. Takže pokud budeš chtít poradit není problém, navíc jsem z Turnova.
Mohl málo utáhnout matku na čerpadle, ta spadne, spadne i ozubené kolo co pohání čerpadlo a jedeš bez oleje také se mi to bohužel stalo když mi dělal motor cizí člověk.

...a docela by mě zajímalo kdo ti to dělal

Naposledy editováno 02.03.2019 21:19:42

(reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 21:27 | Nahoru | #5
wáca> Pokud se nějak lidsky nedomluvíme, tak jméno zveřejním a udělám mu ostudu, co bude v mých silách. A nejen ostudu. Myslím, že je mezi motorkáři v LBC celkem známej.
A díky za nabídku, určitě se na tebe obrátím. - Nemám mu to dávat? A co teda? Vzít to od něj, chtít vrátit peníze?

Naposledy editováno 02.03.2019 21:28:32

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 21:28 | Nahoru | #6
že by Lindner ? .....ok ozvy se

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 21:29 | Nahoru | #7
wáca> Linder ne, toho předchází pověst.

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 21:34 | Nahoru | #8
Proč bys měl platit opravu když to evidentně podělal ten mechanik?

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 21:40 | Nahoru | #9
No jasně, ale nebude to chtít udělat, svádět na únavu materiálu. Když to od něj vezmu, tak mám posranou motorku, 11 500 v čudu. Soudit se? No nevím.

(reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 21:51 | Nahoru | #10
Player11> Je to na vás dvou abyste se dohodli. Pokud se nedohodnete tak asi soud. Ale ten bude na dlouho a pokud k tomu nemáš papír jsi bez šance.

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 23:17 | Nahoru | #11
a nevypadlo ventilové sedlo ? to udělá kovovou ránu, aspoň u mě

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

2.3.2019 v 23:21 | Nahoru | #12
To netuším. Prý to rozebere a bude vědět víc. Mě jde v principu o potvrzení domněnky, že to jde komplet za servisem. A pak, co s tím dál. Jestli jim to nechat udělat, nebo odvézt...

2 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 06:05 | Nahoru | #13
Čau, na posúdenie by trebalo aj vyjadrenie druhej strany. Keď sa mi také niečo stalo, konkrétny prípad, XR 600 R , doviezli mi to , ohnutý ventil, tak výmena ventilu zabrúsenie všetkých ventilov , nový napínak+reťaz tip-skočený rozvod, zaplatil a ok. O mesiac znova to isté, ale už som našiel kúsok hliníka pod ventilom , tam je sytič taká hliníková klapka a tá sa lámala, po druhý krát som na to prišiel , lebo som ten hliník našiel pod ventilom seknutý. Robotu som robil v rámci záruky , zadara, ale diely si zaplatil zákazník. Pri ďalších XR už som kontroloval aj tie debilné klapky, viec sa mi to nestalo Ja po rozobratí som zavolal majiteľa a som ukazoval na konkrétnych dieloch, čo sa stalo a čo treba kúpiť a čo to bude stáť.(To som robil u každej motorky, štvorkolky skútru atď čo som robil.) Držím palce pri riešení problému.

Naposledy editováno 03.03.2019 10:16:22

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 08:55 | Nahoru | #14
Nějaká závada se ukázala.jak pišeš.Jel jsem s tím dál 15km,až jsem to zničil...promiň,to snad nejde házet na mechanika. dokud netozeberes,neviš nic. ani co a kdo může za závadu.

(reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 09:53 | Nahoru | #15

Player11 píše: wáca> Linder ne, toho předchází pověst.

Pak tu zbývá jen Riegel . Nebo tedy jiný servis tu snad není . Tedy pokud se v tom nevrtal ten rndr v Radčicích . To je vůbec kouzelník , ale dělá snad jen Italy.

Ale k věci . Najdi si jiného mechanika a nech posoudit závadu . Každopádně pochybení mechanika budeš těžko dokazovat . Spousta se schová pod únavu materiálu a stáří stroje . Jen to jak ti tvrdil , že stouply tlaky po zabroušení ventilů je pěkná blbost . Oni tam ty tlaky byly a vyšší , když ten stroj byl nový . Chtělo by to alespoň někoho , kdo to posoudí a pomůže nebo poradí co dál . Třeba i víc nezávislých mechaniků , kteří ten motor znají , viz Váca .

(reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 11:26 | Nahoru | #16
krokoš> Vyjádření druhé strany:
"Praskl pístní kroužek, takže když to bylo vše vyčištěné a udělaná hlava zvětšil se i kompresní poměr. Tlak vyrazil těsnění. Horsi je, že kroužek nadělal paseku motor je natvrdo. Tohle jsem tušit nemohl. Bezelo to tu parádně. Dle mého soudu je to únavou matrose.”

Já jen dodám, že mechanik s tím neprovedl zkušební jízdu a já jsem mu hned při prvním příznaku problémů volal.

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 11:27 | Nahoru | #17
chyba že jsi jel dál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 11:32 | Nahoru | #18
karavanista> Podle mě, měl opravit řazení a hotovo. Já jsem si sundání hlavy, čistění, výměny těsnění a pod. neobjednával. Udělal to je proto aby si vydělal, Kdyby se do toho nesral, tak by se to nestalo. A že něco podělal je evidentní.

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 11:58 | Nahoru | #19
Čau, neviem, ako chceš vymeniť vidličky bez rozpolenia motoru. Keď sa k tomu chceš dostať, tak musí aj tak ísť dole hlava valec , a............ škoda písať. Držím palce, a nech ti to niekto opraví, lebo teplo sa blíži.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 12:14 | Nahoru | #20

Player11 píše: karavanista>......Praskla totiž pružina, co je v karteru. Pak jsem zjistil, že se na tu pružinu vyprdlnul a myslel, že to půjde. Nešlo, OK, udělá to znovu.
Udělal, koupil novou pružinu, vyměnil, a aby nebyl tratnej rozdělal motor, vyndal hlavu, píst atd. všechno vyčistil, vyměnil gufera, dal nová těsnění, svíčky, olej. Řadící kulisu vůbec neměnil.
.....



kterou pruzinu mas konkretne na mysli...dil cislo 8 a nebo dil cislo 11?

https://partsdepot.c...50+Dominator/364988/

EDIt: ono totiz pokud menis tu pruzinu "v karteru" tak se k ni jaksi bez sundani hlavy nedostanes...

Naposledy editováno 03.03.2019 12:15:54

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 12:53 | Nahoru | #21
dokud to nerobere,je to jen věštění s koule co se vlastně přihodilo.

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 13:20 | Nahoru | #22
Těsnění pod hlavou je konstruováno na tlak nového motoru,tlak unaveného jednoválce po zabroušení by jej mělo nechat na svém místě.Prasklý kroužek ti nezastaví motor,moje poslední mašina absolvovala X kilometrů s prasklým kroužkem,hlavu jsem sundával kvůli cinkání,vše ostatní bylo bez poškození.Ale je pravda,že prasknout může únavou materiálu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 13:54 | Nahoru | #23
cuir> Díl č. 11.
Jak se to mění nevím, nejsem mechanik. Jen vím, že před tím motor běžel dobře a bez problémů a po opravě se rozbil. A taky to, že to foukalo pod hlavou, což jsem mu hned volal. Když dával nové těsnění, jak tvrdí, tak by to asi foukat nemělo, ne?

(reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 14:16 | Nahoru | #24
Player11> Bohužel pružina číslo 11 je schovaná uvnitř převodovky takže se musí rozpůlit motor. Škoda že si jel dál, kdyby si to odstavil hned jak se ti něco nezdálo, nemusela by být škoda na motoru tak velká.

(reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 16:02 | Nahoru | #25
.

Naposledy editováno 14.12.2020 11:15:52

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 16:11 | Nahoru | #26
nekupujte už ty dominátory.

jednomu se zvednou tak tlaky,že to zlomí kroužek,druhý zas jezdí a nejedí čtvrť roku se suchým olejovým filtrem.... to jsou story jak z věřte,nevěřte.

Naposledy editováno 03.03.2019 16:11:42

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 18:44 | Nahoru | #27
Ahoj bude to asi trochu mimo téma, ale koukám že mechaniku na baterku plochou a vybitou je dost. Mám kamaráda ten si nechal od ,,mechanika" zgenerálkovat motor z treka. Je to boxer z WV.a po 14 měsících stéle nejezdí motor rozebrán a stále má někde problém. Máme pocit že každý šroub který na tom motoru byl byl špatný. Zítra se za ním opět jede a v podle toho jak se s ním domluví tak v pátek se bude trek odvážet at složený nebo rozebraný. Nejhorší je že tam má zmetek dvě tříkolky a obě jsou z naší party A obě tam jsou již těch 14měsícu. Jak se oba stroje odvezou ihned zde zveřejním kompletně jméno i z adresou aby si již nikdo nenaběhl na takového zmetka.

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

3.3.2019 v 19:49 | Nahoru | #28
Ja bych taky dominatora nechtel,pfuj,pfuj

Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

4.3.2019 v 08:22 | Nahoru | #29
rok to opravoval,tak si ušetřil na pojistce,teď zase rok oprava..dost i ušetřenýho benzinu...já bych to tam už nedával,peníze ti stejně nedá,jestli tam kovově zachrastilo a frčel si dál,tak to vidím,že tu převodovku můžeš použít,ale se zbytkem bude problém-vypust olej a koukni...

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...

22.3.2019 v 13:33 | Nahoru | #30
Pro doplnění: Zadřel se ojniční čep. praskl spodní kroužek. Je vydřená na prostředku vačka i to místo v i hlavě. Klikovka zmodralá, vysoká teplota připekla čep k pístu. Olej tam byl, byl i nahoře. Mechanik předtím píst z ojnice nesundaval. Tak nevím. Děkuji za morální podporu - wáca.

Naposledy editováno 22.03.2019 13:34:40
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vačka Honda NX 650 Dominator zeli247 4 2.1.2024 v 20:30 wáca
Ráno nastartuje Honda NX 650 Dominator Rom23 13 20.7.2023 v 21:21 _Michal
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 kovosrotmorava 13 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr
dotaz ohledně spolehlivosti, na co ... [1, 2] Honda NX 650 Dominator pikok 31 18.6.2023 v 20:20 Slávek-TDM
Honda NX 650 Dominator nechce start... Honda NX 650 Dominator Famas 5 9.9.2022 v 07:57 GeorgPohodar


TOPlist