globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto na dloooooouhé cesty
Po 10 letech jsem se zbavil Monstera, se kterým jsem najel 90000 km (bez nehody) vesměs vše po zemích exSSSR. Svezení bylo parádní, ale je to motorka bez originální možnosti báglů/kufrů a jiných cestovatelských doplňků. Navíc se chci letos vydat k Bajkalu... A tak přemýšlím.... Střelbu už nejezdím, jasně že semtam když je pěkná cesta to osolím, ale je to spíše výjimka než pravidlo. Takže vybírám....

Nechci nic přetechnizovaného, cestuju sám a ne moc naložený (pokud něco potřebuji, tak si to v tom Rusku koupím, nic navíc sebou netahám), takže objem motoru nemusí být ani těch 1000....

Logicky se nabízí Multistrada 1000 DS (vzducháč, nic složitého) ale nebráním se i jíným univerzálům...

BMW 650 GS - sice jednobuch, ale podle mě o moc více vibrací, než na Monster 900 tam není....
Aprilia Caponord - sice jsem na ni neseděl, ale od pohledu se mi jeví vysoká (mám 175cm)
TDM 900 - totéž jako Caponord
V-Strom 650/100 - není to moc velká rozpočtovka?
CBF 1000 - na to jsem moc negativních reakcí nenašel
Transalp 650/700 - taky asi spolehlivá moto, ale při srovnání vůči GS 650 je asi Báwo lepší, ne?
Honda VFR 800 VTEC - ty budou už asi hodně vyhoněné, na ciferníku 50000 najetých km za 15 let je výsměch
Fazer - tuctovka, ale na dálky no problem

Budu rád za postřehy, nebo další tipy. Rozpočet 100k.


Naposledy editováno 02.03.2019 16:44:32

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 21:18 | Nahoru | #31
Brůča > na Monsteru byla minus jen absence originálního příslušenství pro cestování, jinak no... musel jsem si zvyknout na to, že je to tvrdší, ale fakt jsem byl spokojen, ale člověk stárne a na obtížnosti svých cest ubírat v nekompromisnosti nehodlám, takže v tomtéž uberu jinde..... Podle toho, co čtu na webu tak je z mé zatím finální pětice každá motorka opravdu hodně dobrá. Některá je lepší tam, jiná zase drobet jinde, ale upřímně... vedle nešlápneš s ani jednou z nich. Spíše je to o tom když kupuješ ojetinu, tak v jakém stavu je konkrétní kus....

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 21:38 | Nahoru | #32
Už je to veľa rokov, čo sa zlé motorky nevyrábajú. Ešte možno zváž objem, napr. podľa rýchlosti diaľničných presunov. Držať menší objem pod krkom, alebo väčší s rezervou je tiež rozdiel.

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 21:46 | Nahoru | #33
Já vím - koupil jsem cestovní stroj deset let starý s nájezdem 10324km - koupeno v ČR, první majitel, servisní knížka............no - měla ještě originální pneumatiky z výroby. I když jsem jí nutně nepotřeboval.........cestoval jsem na Triumphovi, koupit jsem jí prostě musel. Byla o 14000Kč nad tvůj limit a sotva zajetá. Enduro jsem koupil ještě nepřihlášené s nájezdem 800km se slevou 60% proti nové. Takže je v garáži také
Nespěchej - ono se časem něco ukáže. Většinou když nepotřebuješ, je toho mraky - když sháníš, nenajdeš nic solidního

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 22:09 | Nahoru | #34

Rado_ píše: na Monsteru byla minus jen absence originálního příslušenství pro cestování..



Tak tohle na Fazera je v poho. Jinak jsi psal, že jsi měl R6. Tak s FZ6 to sdílí motor, jen o dost pohodlnější posez. Takže jízdní styl jsi umíš představit, jen se dá vydržet delší čas. To jsem měl na mysli, když jsem psal, že je to "silniční". Ne, že by to nejelo po trávě a lesní cestě, ale prostě motor co je z R6 není na šotolině a lesních podmínkách takový, jako dvouválec nebo něco, co se sbírá od spodu. Jinak cestujou lidi na R1 po celém světě.. né, že to nejde

Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 01:28 | Nahoru | #35
Budu to řešit tak v květnu-cervnu. pokud jde o výkon tak i těch 650ccm u Stroma mi bude stačit, cestuju sám a ne moc nabalený (jen oblečení a lehký spacák)... Fazer spíše litr, šestka dole netáhne. Budu monitorovat nabídku, motorek je dost ))

Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 05:37 | Nahoru | #36
k rychlosti dálničních přesunů.... když spěchám (jednou jsem zajel za DVA dny - tzn dnes ráno odjezd z Ostravy, zítra večer cíl - Sevastopol, jednou dokonce Rostov na Donu) tak nejedu jak hovado, ale prostě jedu... tzn cestovní rychlost okolo 130, ale vnitřní disciplína ve stylu... odjezd za svítání, žádné kafe, cigáro, oběd... jen pumpa po 250 km a zase do sedla... M900 mi těch 240 jel, ale máááálokdy jsem šel přes 150. Asi jsem prej zmoudřel, nebo tak něco )))

Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 06:09 | Nahoru | #37
Co Blackbird? Taky jeden majitel s tím jezdí kde se dá. Navíc synonymum spolehlivosti. Že to jede 300 je jen taková malinkatá deviza.

Naposledy editováno 03.03.2019 06:26:47

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2019 v 07:04 | Nahoru | #38
Jezdil jsem litrovýho Fazera, pokud chceš jezdit kolem 200 km/h a po dobrých cestách, je na to parádní. Pokud chceš jezdit převážně do 150 km/h (umí samozřejmě i víc) a občas nějaký horší cesty, šel bych do Vstroma 650. Syn na něm jezdí a když mi ho půjčil, byl jsem nadšený z podvozku a cestovatelského pohodlí motorky. Já teď jezdím Crosstourera 1200 a ten Vstrom byl snad i pohodlnější a určitě hodnější. Přeji dobrý výběr a hlavně šťastné návraty na čemkoliv.

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 07:10 | Nahoru | #39

Ještě k tomu TDM. je fain, že tam jsou poměrně dlouhé servisní intervaly, ventily po 40tis. olej 10tis. Jinak dálkové cestování odzkoušeno, najel jsem za den 1270km a celkem to šlo, jo zadek trochu bolel, ale to je normální při takové porci km, jen jsem měl upravené sedlo a deflektor pro příjemnější cestování.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 07:50 | Nahoru | #40
BlackBird, litrový Fazer.... nene hoši, tohle už mám za sebou... Důležitá je dálka, ne rychlost Ale BB vím že je opravdu nečekaně pohodlná motka... Budu vybírat mezi V-Stromem 650, VFR800, Fazerem (asi šestkovým s výfuky pod sedlem a digitálním budíkem), TDM 900 a možná Versysem.

Pokud se objeví výhodný kup, tak se nebráním ani Fazeru/V-Stromu 1000 a nalijme si čistého vína... jako Ducati pacient bych asi rudé Multistradě s bílými koly, otevřenou spojkou a originál rudými kufry neodolal Ale v plánu Ducati není (V garáži mám už devátou Alfu, přitom po třetí AR jsem už další taky nechtěl ani vidět)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 07:59 | Nahoru | #41
wi_tack> Za rok, nejdýl 2 chci jet Vladivostok

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 08:24 | Nahoru | #42
Rado_> FZ6 - koukni pod sedlo - často je roztavený krycí plast výfuků - stejně by jsi musel odstínit teplo, protože to topí pod zadek. Jinak to umí pěkně "plynule" od 40 - 240 na šestý kvalt. Nemusí ti to jako letitému dvouválcovému jezdci vyhovovat................je to tiché, nevibrující, lehce ovladatelné a připadá ti to pomalé......než koukneš na tacho Takové, jak říkají s oblibou 2V piloti - bezemoční.
Já zase takový projev stroje miluji........když se kochám, stačí mě jen kroutit zápěstím a motorka si to pochroupe sama. Na emoce mám tříhrnek

Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 08:32 | Nahoru | #43
jj, kdysi jsem s kamarádem jel z OV do Jeseníků. Kámoš měl novou R6, já M900. Za Opavou jsme si motorky prohodili. Na R6 jsem se cítil jako doma v obýváku, vše bylo tam, kde mělo být, bez hledání jsem poslepu našel všechny páčky, ve špíglech jsem viděl to co jsem chtěl, rychlosti tam padaly samy a aniž bych to chtěl tak jsem jel totální střelbu, jelo to samo.... ale nudil jsem se.... Kamarád mi poté pod Pradědem (kdo to tam zná, jeli jsme Opava - Bruntál - Vrbno, krásná zatáčkovitá cesta) říkal.. ty woe, třepe se to, kvalty nepřesné, v zrcátkách nevidím nic, hrana plexištítku vadí ve výhledu na kontrolky, brzdy buď nebrzí vůbec nebo se chtějí zablokovat.... Ale užil jsem si to!!!! A opravdu se smál od ucha k uchu... Zatímco já si zapálil bez emocí cigáro....

Naposledy editováno 03.03.2019 08:36:07

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 09:34 | Nahoru | #44
Rado_ - TDM ma geometriu pripominajucu sportove motorky, velmi lahucke ovladanie. Mam 184cm a mal som mierne pokrcene nohy ked som sedel na sedacke. Sedlo nieje najnizsie ale je uzke takze aj kolega ktoreho motrka to je, meria pod 170cm tak dociahne na zem. Pre mensie postavy vyborna volba.

Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 09:44 | Nahoru | #45
Pedl - ja nehovorim o starom TA, pretoze som staru 650 jazdil len 2x v zivote a podvozok nic moc. Za to som na novom TA 700 najazdil par tisic km. Dva kusy nezavisle na sebe. Konkretne som nikdy nejazdil TA ktory by mal viac ako 20.000km. Moje konstatovanie o tom ze podvozok stoji za chuja je odovodnene. Vykon je to posledne co ma serka na tej moto. Ak chces vykon s dobrou odozvou tak kedine s otackami nad 6.000 je to fajn. Ide neochotne do zakrut. Okrem toho ho aj servisujem a vacsi lowcost ako je TA 700 mozno ani neexistuje. Tam pomoze jedine vymena pruzin za silnejsie progresy, ale vyhra to nieje.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 09:52 | Nahoru | #46
Destroyer> díky za potvrzení faktu, že TDM není pro dlouhány. Ale opticky fakt fak působí. TA700 je už technicky jinde než 650 ale při porovnání s ostatními za stejné peníze na tom není nejlépe

Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 10:02 | Nahoru | #47

Budu to řešit tak v květnu-cervnu. pokud jde o výkon tak i těch 650ccm u Stroma mi bude stačit, cestuju sám a ne moc nabalený (jen oblečení a lehký spacák)... Fazer spíše litr, šestka dole netáhne . Budu monitorovat nabídku, motorek je dost ))

BlackBird, litrový Fazer.... nene hoši, tohle už mám za sebou... Důležitá je dálka, ne rychlost Ale BB vím že je opravdu nečekaně pohodlná motka... Budu vybírat mezi V-Stromem 650, VFR800,Fazerem (asi šestkovým s výfuky pod sedlem a digitálním budíkem) , TDM 900 a možná Versysem.

Pokud se objeví výhodný kup, tak se nebráním ani Fazeru/V-Stromu 1000 a nalijme si čistého vína... jako Ducati pacient bych asi rudé Multistradě s bílými koly, otevřenou spojkou a originál rudými kufry neodolal Ale v plánu Ducati není (V garáži mám už devátou Alfu, přitom po třetí AR jsem už další taky nechtěl ani vidět)



Tohle zní docela dost rozporuplně, ale vím, že není sranda se v takový situaci rozhodnout.

Za sebe bych po stránce rozumu přemýšlel o malým V-Stromu. I co se týče jednoduchosti. Měl jsem ho, cestuje se na něm opravdu příjemně, velkej dojezd, obecný pohodlí, ale třeba nějakej přesun, kdy chceš/potřebuješ jet řekněme 130+ km/h, mě už vůbec nevonělo. Co mě na něm nevonělo ještě víc - brzdy a podvozek. Při normální jízdě (turisticky) je to OK, ale jak přijedeš někam do hor a začneš "tlačit na pilu", je to téměř katastrofa. O DL1000 vůbec nemluvim. Je to v podstatě stejný se silnějšim motorem, a tam je to ještě mnohem znatelnější. Navíc původně silniční motor není zrovna moc dobře vyladěnej do cesťáku - buď dost jede nebo dost brzdí, je ucukanej, blbě se hledá nějaká optimální cestovní linie. Spotřeba je taky nezanedbatelně vyšší. V tom je 650 mnohem, mnohem lepší. Ale plusy - dobrosrdečná a poměrně jednoduchá motorka, skvělý přední světla, prostor (i pro bagáž), pohodlí, akorátní a hodně funkční ochrana polokapotáží. U 650 i dojezd a spotřeba. A není pocitově moc těžká vzhledem k velikosti.

Koncepci TDM jsem na chuť nikdy nepřišel, ale nejel jsem 900. Jak tam vypadají cesty musíš vědět sám. Já nakonec od různých SUV - pseudoendur "utekl" k FZS1000 a jsem spokojenej jako nikdy s ničím a taky jsem zjistil, že ty SUV-pseudoendura vůbec k životu nepotřebuju, naopak - líp se mi žije s parádně vyladěným univerzálnem, kterej není plnej kompromisů.

Edit: Osobně bych se řadovýmu čtyřválci o 600ccm vyhnul, vespod je to prostě mrtvý. FZS1000 má úplně jinou dynamiku. Při dlouhých cestách (byl jsem s tím nejdál na Balkáně teda) mě naopak ten čtyřválec sedí víc - je prostě bez vibrací, chová se jako elektromotor, člověk nemusí furt řadit - prostě tolik neunavuje. Cestovně - turisticky jezdim za 5 - 5,5 litru. Nádrž 21l.

Naposledy editováno 03.03.2019 10:08:22

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 10:05 | Nahoru | #48
Rado_ - servisoval a mam rozobrate v garazi dva TA, jeden je 650 a druhy 700. Odstrojene ich rozpoznas jedine podla velkosti predneho kolesa. Vsetko je tam take iste. Male rozdiely ako vzduchovy filter zvnutra alebo predne okuliare kde zmizli niektore naliatky, stupacky spolujazdca. Inak je to Identicky stroj s rovnakou technikou a UPLNE ROVNAKYMI TLMICMI SHOWA.
TDM 900 je fajn na dlhe cesty. Ked sa da prest na Jawe okolo sveta, na pionieri do Kapskeho mesta a chlap je zvyknuty cestovat na M900ie....

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 10:13 | Nahoru | #49
Destroyer> Máš pravdu, je složité se takto rozhodnout od klávesnice. Stejně budu vybírat dle aktuální nabídky. Jsem přesvědčen, že s ani jednou z těchco pěti motorek v mém výběru nešlápnu vedle, holt každá je lepší v něčem jiném. TA asi vyřadím, přecejen je to nejvíce "terénní" z tohoto výběru

Jinak V-Strom je buďto tak dobrá, nebo má tolik fandů zde, doporučuje ji skoro každý

Naposledy editováno 03.03.2019 10:13:49

Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 10:19 | Nahoru | #50
Rado_ TA je pre teren moc tazky a s GS som lepsie zajazdil a citil sa stabilnejsie. Co je o 20kg tazsia moto. V-Strom je fakt vydareny. V terene trosku horsi ako TA ale ze by TA bol nejake terno co sa tyka jazdy v terene sa neda tvrdit.

Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 10:23 | Nahoru | #51
Terén nejezdím. Každý si představuje že Rusko rovná se nehostinná pustina (jasně, dá se i tak) ale špičkové asfaltky jsou Od Krymu po Vladivostok, od Petrohradu po Machačkalu. Například cesta pod Kavkazem mezi Soči a Machačkalou je silnice, která svým povrchem nemá v ČR obdoby, není tam jediná díra. TA využiješ na UA, na Balkáně, v Albánii... ale Rusko se dá projet na R1 křížem krážem bez úhony

Naposledy editováno 03.03.2019 10:24:48

2 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 10:25 | Nahoru | #52
Hondu neber, pokud chceš i emoce což sem vyčetl že asi jo tak u Hondy je nenajdeš

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 10:46 | Nahoru | #53
foxdive > u VFR jo, TA jsem stejně jako CBF odvrhl

Naposledy editováno 03.03.2019 10:49:48

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 11:02 | Nahoru | #54
Měl jsi na M900 zalomené nohy na stupačky? Versys to má stejně, akorát sedíš vzpřímeně, takže je to méně pohodlné. Je poměrně vysoký, nedosáhneš obouma nohama na zem. Rozhodně nesvítí tak dobře, jako Strom. Taky absence centrálního stojanu je . Vibruje, ne jak Monster, ale jakoby vysokootáčkově, při dlouhém přesunu stálou rychlostí je to otravné, unavující. Ochranu před větrem a deštěm má Strom taky lepší.
Přidám se ke kolegům a doporučím DL650. ...teda pokud nedojde Multošku
...a na Versyse nedám dopustit!

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 11:10 | Nahoru | #55
ramlik> Každá moto z tady toho výběru je cestovnější, než M900 V noci se snažím nejezdit, to raději jdu brzy spát a vyjedu za svítání pokud spěchám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 15:23 | Nahoru | #56
[quote=foxdive]Hondu neber, pokud chceš i emoce což sem vyčetl že asi jo tak u Hondy je nenajdeš[/quote
Jejda to jsou kecy vole. Emoce. Myslíš Fun Factor? Ten poridis podle toho jaké máš koule vole. Honda má hranici vysoko, musíš si to zasloužit.

Jinak je celkem jedno na čem zakladatel vlákna pojede, bo to bude jeho boj. Ale jelikož je Alfista, tak chápu o co mu jde. Každopádně Japonec a pak je celkem jedno co to bude. Za 100 litrů bude dobrý výběr.

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 18:07 | Nahoru | #57
Doporučoval jsem také Vstroma 650 a nechci na tom nic měnit. Ale chci upozornit na krátký servisní interval, je tam 6.000 km. Tak abys s tím počítal při delší cestě. Někteří majitelé dávají olej 15W50 místo 10W40. Prý líp jede a řadí.

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 18:14 | Nahoru | #58
Versys 650 je třepadlo- nebrat.

Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 18:21 | Nahoru | #59
Při cestovním rytmu není výměna oleje v 10000 proti 6500 kritická. Na Versysu jsem včera seděl, na mě vysoké....

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2019 v 18:27 | Nahoru | #60

Rado_ píše: foxdive > u VFR jo, TA jsem stejně jako CBF odvrhl

bylo to myšleno na Transalpa
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1


TOPlist