bmw_r1300gs_cartec

Téma: Routes des Grandes Alpes - Velká alpská cesta

22.2.2019 v 15:57
Ahoj

V posledních letech jezdíme 4 - bezva kamarádi a všichni už tak trochu starší ročníky . Naše případné spory se vždy točí kolem toho "kudy pojedeme".
Připravil jsem podrobný itinerář (už to pojedu potřetí), který jako obvykle asi nedodržíme. Vím tedy o čem mluvím a je jasné, že nevynecháme slavné alpské etapy Tour de France. Stejně jsme postupovali i když jsme to šněrovali přes Pyreneje. Kdo to ještě nejel, tak samotná cesta na výchozí pozici do města Thonon-Les-Bains přes Švýcarsko - nejlépe přes Andermatt a průsmyky Oberalpass a Furkapass je samo o sobě špičkovým zážitkem.
Velká alpská cesta vede dolů ke Středozemnímu moři do města Menton, kde já osobně vidím konec této cesty. Jiné zdroje říkají, že konec je ve známém Nice. Samo o sobě Francouzské Alpy nabízejí neuvěřitelné zážitky, které leckdy mohou být "síla" pro slabší povahy trpící závratí. Kdo jel Gávii, Stelvio a Splugenpass, tak tomu se to v řadě odboček do hor na pomezí francouzsko-italských hranicích dost podobá.
Často s nadsázkou říkám, že kdo má motorku a nebyl na Stelviu, tak jako by nežil . V tomhle případě - v případě Velké alpské .... to platí také, vlastně i Fagaraš a Korsika stojí za to ... no tak nakonec nevím. Někdo rád holky a jiný zase vdolky .
Letos bude problém s otevřením průsmyků nad 2500 m.n.m. ... všude je hodně sněhu, proto doporučuji radši do Alp vyrazit koncem června. Už jsem mockrát zažil zavřené silnice kvůli lavinám, potom je to velké zklamání a ztráta dovolené.

Dost hltám informace kolem Arménie a Gruzie ... po vlastní ose. Chce to určitou odvahu, která mi pro tuhle cestu zatím chybí včetně času - asi to chce nejméně 4 týdny dovolené. Velká alpská se dá docela dobře pořídit za 14 dní.

Tak vám všem přeji hezké motodovolené v roce 2019, bez nehod a jiných karambolů. Kdo ještě nebyl, tak ať se do Alp vydá a nemusíte jet daleko. Stačí zabloudit k Mariazellu, na Silvrettu nebo Nockalmstrasse .. a budete jasní, už nebudete chtít jezdit nikam jinam ... to Rakousko není od nás daleko. No mně se to kecá, když bydlím 35 km od Freistadtu a do Salzburgu to mám 2 a kousek hodiny .

Všechny zdraví ... OM .... a opatrně, je třeba k tomu přistupovat s respektem

Už mám na motorkách najeto přes 200 tis. km a furt se toho bojím, ... že jsem na to vůbec sedl ... neumím na tom jezdit

2 reakcí na tento příspěvek Routes des Grandes Alpes - Velká alpská cesta

24.2.2019 v 13:08 | Nahoru | #31
Asi TAKTO jsem nastřelil trasu.

24.2.2019 v 15:33 | Nahoru | #32
Z Martigny až k Furka passu je cesta, ze které mě vždy hrabe..............rovná cesta v údolí, kde by přistálo dopravní letadlo a pustí tě na max. 80km/h s velmi častým omezením na 50km/h. A za Furkou je to podobné až k Churu. Furka je dost zaneřáděná kravskými výkaly.........tak si dej pozor, ať tě to nešmýkne
Kousek od Sionu je Erdpyramyden a Grande Dixence........píšu z hlavy.......takové zvětralé šutry a poměrně dost vysoká přehradní hráz.......ale vede nahoru lanovka.

Routes des Grandes Alpes - Velká alpská cesta

24.2.2019 v 15:36 | Nahoru | #33
od jakeho data je cesta prujezdna.potrebuji dovezt moto do nice .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Routes des Grandes Alpes - Velká alpská cesta

24.2.2019 v 18:25 | Nahoru | #34
Brůča.> No jo, ale kvůli Sionu a té přehradě to vychází takhle trochu blbě. Třeba to změním na cestu po Italské straně, ale kolem Maggiore a Coma to bude taky narvaný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Routes des Grandes Alpes - Velká alpská cesta

24.2.2019 v 20:53 | Nahoru | #35
StB> Zase by jsi přišel o Bernard.........ten je poměrně hezký - když nezvolíš tunel. Pozor v Sionu je brutálně drahý camp - já tam jednou zakempil, protože už jsem toho měl dost a teplota okolo 30°C také vykonala "otupení" smyslů, tak jsem na to nějak kývnul. Platil jsem kartou a po prozkoumání platebního lístku jsem málem omdlel.......a horkem to zrovna nebylo
V Brigu se dá odbočit vpravo na Locarno, Lugano........v Melide je Swissminiatur - park se všemi zajímavostmi Švýcarska........a kolem jezara Como na Sondrio a nahoru na Stelvio........od Bormia se mě stejně líbí víc než od Merana.
A z GaPa to už valím přes Mnichov domů.......jenže já jsem od Plzně
V GaPa........kousek za stadionem se skokanskými můstky je Partnachklamm - jedna z hezkých soutěsek, co stojí jednou za shlédnutí. Zámek Linderhof je také kousek.......Neuschweistein je blbost, tam se v létě bez rezervace lístku nemáš šanci dostat........ale cestou bude další zajímavost Ludvíka Bavorského - Chiemsee a jeho "Versaille" na ostrově.
Ještě jsem si vzpomněl - za Wallgau lze odbočit na soukromou cestu - takže tě tam smrdící špinavý pastevec zkásne o nějaké drobné - vedoucí okolo řeky Isar. Krásný kousek cesty o kterém se moc neví - a kolem Achensee - pěkné pokoupání - lze dojet na Krimmelské vodopády a Rakouskem.......Pongau (soutěska), Werfen - Eisriesenwelt (ledová jeskyně)......Bad Ischl a zámek kde pobývala Sisi s Frantou Pepíkem..........je toho všude mraky, a všechny cesty vedou do Budišova .

24.2.2019 v 20:56 | Nahoru | #36
StB> Jenom pro informaci že babča Embacher už má pension prodanej. Oficiálně od 1.5 to má nového majitele Tak uvidíme co nám to přinese, ale s takovým přístupem jak měla babča se asi rozloučíme.

24.2.2019 v 21:47 | Nahoru | #37

OldMan píše: Ve Francii je trochu problém s ubytováním, obvykle spím v penzionech, oni moc neznají - až na výjimky ubytování v soukromí. Doporučuji kempy a chatky v nich. Kempů je tam hodně, jinak jde o malé hotýlky. Francie je dost drahá od benzínu, jídla až po ubytování.

Je jich dost, ja to nevyuzivam, ale to logo co je videt vlevo nahore je dost casto videt vsude po barakach.

24.2.2019 v 21:55 | Nahoru | #38
Brůča.> To je informací že mi jde hlava kolem Rakousko mám celkem projetý - k Tvojim zajímavostem bych přidal Hallein a solné doly, ledovec Dachstein, soutěsky u Taxenbachu a Sankt Johan... Itálii mám najetou mockrát až po Neapol, ale spíše rodinné cesty, ale F a Ch zatím ne.

25.2.2019 v 00:03 | Nahoru | #39
StB> V první mapce zkus až budeš za Felbertauern tunelem odbočovat na "jednosměrný" vstup do Itálie to vzít na Cortinu......tam je to zábavnější než přes Bruneck. Z Verony to už bude nudný přesun. V Mentonu je municipal camp........není u moře, takže do města jsem vždy sjížděl s motorkou.Nad je Ouvrage Sante - Agnes .....pevnost, a kdyby byla zavřená, nic se neděje - nad ní je zřícenina hradu s pěknou procházkou. V Mentonu je pěkná katedrála svatého Michala (v září jsem se tam byl znovu podívat a měla na sobě lešení) a kousek nad hezký hřbitov. Ze Sospelu pojedeš po rychlostní zkoušce rallye Monte Carlo přes Col d Turini.......to se mě hodně líbilo. Aosta - Řím severu.......hodně památek, ale to je na celodenní turistiku. Na jak dlouho to plánuješ?.............já si zrovna v Mentonu prodlužoval vloni léto....dva dny cesta tam - tam koupačka a relax po okolí.- a dva dny zpět domů. Akorát jsem jel přelom září/říjen a při stoupání do Alp nad Comem už začínala námraza.......u S.Moritz to bylo o hubu a musel jsem chvilku čekat, až to povolí. A už mlčím, nebo to tady zaplevelím sám.
U Halleinu je v ceně i prohlídka Keltské vesnice a když si stáhneš do telefonu výklad, máš to i v češtině (nebo ti zapůjčí za poplatek tel. v pokladně).......a jak jsem psal soutěsku Pongau, tak jsem myslel tu u Sankt Johanu - vloni jim tam něco spadlo, tak byla chvíli zavřená........ale ta vedlejší byla ok. Tak ať vyjde počasí.

25.2.2019 v 19:14 | Nahoru | #40
Brůča.> Dík za informace. Na Cortinu to znám, stejně tak Giau, Fedaia... nádherný místa, ten Bruneck je zatím v návrhu a není to konečná verze. Rozhodně dám na doporučení a nechám si poradit. Tentokrát to chci vzít na Pordoi, Arabbu atd. Mám na to všechno cca 14.dní a bydlet pod pevnou střechou, na stan jsem už moc pohodlný. Termín je červenec, ale trochu mě nervuje Tour de France která se jede v tu dobu. Jinak ty soutěsky a solné doly mohu také doporučit z vlastní zkušenosti.

25.2.2019 v 19:46 | Nahoru | #41
StB> zdarec Tu pobřežní trasu č. 2 bych vyrušil - to bude strašnej vopruz skoro jako D1 u Humpolce
a to nemluvím o Pádské nížině
Jestli to myslíš vážně, můžem dát řeč...

25.2.2019 v 20:21 | Nahoru | #42
Falco1960> Pravdu díš. Znám to tam z dálnice a to je teprve vopruz, ale jako jeden z cílů máme Cinque Terre kde se nám moc líbilo, takže je to taková daň za pěkný místo.
Každopádně dík za nabídku, Rapál není daleko a máš-li chuť pokecat, tak su pro.

25.2.2019 v 22:24 | Nahoru | #43
StB> Když už se budeš drbat přes tu Itálii, vem to kousek níž na Modenu a přes Toskánsko na La Spezia, pak po SP370 - Cinque Terre - SP51 atd. směr Janov

25.2.2019 v 22:50 | Nahoru | #44
Hornetyk> Pravda, Modenu jsem vždy jen míjel, ale La Spezii, Pisu a další turisticky nacpaná místa v okolí mám za sebou. Toskánsko beru jako druhou nejkrásnější část Itálie, hned po Dolomitech. Nechci dovolenou proválet u vody a těch 14.dní co na cestu mám bude i tak na knop.
Inspiraci hledám hlavně na oblasti RDGA a cestu přes Ch. domů.

Naposledy editováno 25.02.2019 22:52:46

25.2.2019 v 23:18 | Nahoru | #45
StB> 1. Na Monako po pobřeží fakt nee..
2. Kaňon Verdon už tu doporučovali, ale máš to dost mimo trasu. Nicméně stojí za to
3. V tom Švajcu tě jebne, to údolí je strašná cesta

25.2.2019 v 23:30 | Nahoru | #46
My to jeli nějak takhle, cestou jsme chytli kdesi závody do vrchu a museli to operativně měnit, bo si jeden průsmyk uzavřeli...

A ze Švýcarska jsme prchali první cestou směr Itálie, bo to fakt byla hrůza. Cesta nudná, samej zákaz a nejhorší řidiči, co jsem kdy viděl

Naposledy editováno 25.02.2019 23:34:16

26.2.2019 v 08:50 | Nahoru | #47
Hornetyk> Dík za info. Jak jsem tu již zmiňoval, tak nudná a nezáživná spojovačka je někdy daň za to že si vybereš pěkná místa.
Kolem pobřeží v Itálii to chci cca 50:50 dálnice a pobřežní silnice. Jízda přes všechny města je nekonečná a s průjezdem Švajcu se nějak smířím - jsou tam i pěkný místa.

27.2.2019 v 00:44 | Nahoru | #48
Pěkně se to tady čte👍
Poraďte jakým směrem RDGA jet? ze severu nebo z jihu🤔

27.2.2019 v 06:23 | Nahoru | #49
blazinek>Jel jsem to z obou stran. Ze severu poměrně rychle vystoupáš a volněji klesáš k moři. Z jihu je stoupání pozvolnější. Bohužel s výškou klesá kvalita asfaltu, takže vrcholy bývají jen o výhledech...........svižnější svezení je na jihu, sever je svázaný častým omezením rychlosti. Jako suchozemci se mě to jelo lépe ze severu s tím, že i ta konečná v podobě moře hraje velkou úlohu.
Většinou jezdím tak, že se ze začátku dovolené kochám, a postupně se rozjíždím a zrychluji - což v poslední dny graduje i zrychleným přesunem k domovu s denním nájezdem okolo 1000km............má to tak většina.
Už jsem si vyzkoušel, že jsem schopen to domů "dát" i od Ženevského jezera na jeden zátah..........i s bábou za zády. Cestou tam ale vždy dvoudenně s častým nářkem sociuse.........a to jak k jezeru, tak i na druhou stranu k moři.
Zpátky od Mentonu domů jsem to jel jen jednou (a díky k situaci, že jsem získal i Švýcarskou známku) pouze po dálnicích, a stejně jsem byl doma asi až ve tři ráno. Vloni jsem to z Mentonu jel ke Comu - tam u jezera přespal - a další den dojel domů. Bohužel to není za rohem a každý máme jinak pohodlné stroje a jinak nastavenou hodnotu denního mučení.
Bába je kachna, takže zastávka na obou koncích je v mém případě povinná - buď se ráchá v moři, nebo v Ženevském jezeře...........tak si vyber. Asi je to ve výsledku zcela jedno, jakým směrem si to dáš.

Routes des Grandes Alpes - Velká alpská cesta

27.2.2019 v 14:42 | Nahoru | #50
[img]

Cesta na Bonette:

Chata pod Calibirem, cedule nahoře byla celá zalepená samolepkami států, odkud kdo přijel:

Vrchol Bonette

Pod Cayole

Roubion

Vars

Většinou je na co se dívat:

Naposledy editováno 27.02.2019 14:54:54

1.3.2019 v 15:28 | Nahoru | #51
Protože mám svoje jistý, tak už mám na 2/3 cesty zajištěný ubytování. Těch pár měsíců už uteče jako nic.

1.3.2019 v 21:22 | Nahoru | #52
StB>
Myslím, že je to Velká chyba!
Chápu,že mít nocleh dopředu, je jistota. Ale zavazuje to. Tak trochu je to potom o “plnění plánu”.
Také jsem to tak dělal. Dnes vím, že vždy najdu nocleh den předem. Ale spíš ho hledám na místě, kde se mi zrovna líbí. Přiznávám, že někdy jsou to nervy. 😎 Ale už to víceméně zas tak neprožívám. Zato manželka je jiného názoru. To je ale u manželek normální. Ta moje začne panikařit, když ještě v 9 večer ubytování nemá. 😊 ... přitom v létě je vidět do 10-ti.

... OM 🙂

1.3.2019 v 21:58 | Nahoru | #53
OldMan: Souhlas, v éře airbnb a booking.com je zbytečné řešit ubytování daleko dopředu. My bookujeme ubytování buď večer předem nebo ráno a je to v pohodě. Proti časům, kdy člověk v pět večer někam přijel a dvě hodiny lítal od čerta k ďáblu a hledal něco volného je dnešní internetová éra hotové požehnání

1.3.2019 v 23:27 | Nahoru | #54
1100Virago> Přesně tak, např. v San Remu na nábřeží nám booking našel tohle za 25 éček i se snídaní

1.3.2019 v 23:42 | Nahoru | #55
Ještě přidám ten švýcarskej vopruz, jen už nevím, jestli tam dole byla durch štyrycítka nebo 60, nekonečný

edit: stejně tak to pokračuje i "za rohem"...

Naposledy editováno 01.03.2019 23:43:42

2.3.2019 v 07:17 | Nahoru | #56
Hornetyk> Já už se tomu vyhýbám jako čert kříži............buď bych usnul, nebo to nevydržím a koleduji si o pokutu............a to mám na motorce tempomat. Ona není až tak deprimující ta rychlost, jako spíše plná čára s nemožností na 100km dlouhém rovném úseku něco předjet. A když zrovna svítí, tak tě čekají dvě hodiny pod plnou palbou bez jediného kousíčku stínu.............a když tě bába do interkomu hučí, že chce na záchod, aby jsi jí našel lesík - nebo přidal, že se jinak počůrá........je to na rozvod

2.3.2019 v 10:53 | Nahoru | #57

Sema píše: A tohle znáte? Pohoří Vercors, jihozápadně od Grenoblu.

možná jsem jel to samé
tedy jel jsem po této trase
a ta rokle byla uprostřed toho pohoří

2.3.2019 v 10:58 | Nahoru | #58
Sema> Jinak při výjezdu na to pohoří z údolí od Grenoble byl tento výhled

a na jihu, jak jsem vyjel z tunelu, tak tento výhled

panorama

pohled od motorky vlevo

a pohled do údolí, po té silnici jsem pak dolů jel

a pamatuji si, jak tam byl fajný vzduch, nahoře. Jak jsem sjížděl dolů, tak v půlce kopce najednou brutální přechod od příjemného vzduchu zase na ten horký....

2.3.2019 v 15:06 | Nahoru | #59
Roman2bk> Jojo, to je přesně ono. A máš to mnohem líp zdokumentované.

2.3.2019 v 17:16 | Nahoru | #60
Sema> když já jsem ten "magor na focení", fotím co se mi líbí
a zastavuji tak často, že tím některé přivádím k šílenství

ale zase když člověk někam tak daleko jede, tak proč si ten pohled na rokli, nebo do krajiny nevychutnat