bmw_r1300gs_cartec

Téma: Routes des Grandes Alpes - Velká alpská cesta

22.2.2019 v 15:57
Ahoj

V posledních letech jezdíme 4 - bezva kamarádi a všichni už tak trochu starší ročníky . Naše případné spory se vždy točí kolem toho "kudy pojedeme".
Připravil jsem podrobný itinerář (už to pojedu potřetí), který jako obvykle asi nedodržíme. Vím tedy o čem mluvím a je jasné, že nevynecháme slavné alpské etapy Tour de France. Stejně jsme postupovali i když jsme to šněrovali přes Pyreneje. Kdo to ještě nejel, tak samotná cesta na výchozí pozici do města Thonon-Les-Bains přes Švýcarsko - nejlépe přes Andermatt a průsmyky Oberalpass a Furkapass je samo o sobě špičkovým zážitkem.
Velká alpská cesta vede dolů ke Středozemnímu moři do města Menton, kde já osobně vidím konec této cesty. Jiné zdroje říkají, že konec je ve známém Nice. Samo o sobě Francouzské Alpy nabízejí neuvěřitelné zážitky, které leckdy mohou být "síla" pro slabší povahy trpící závratí. Kdo jel Gávii, Stelvio a Splugenpass, tak tomu se to v řadě odboček do hor na pomezí francouzsko-italských hranicích dost podobá.
Často s nadsázkou říkám, že kdo má motorku a nebyl na Stelviu, tak jako by nežil . V tomhle případě - v případě Velké alpské .... to platí také, vlastně i Fagaraš a Korsika stojí za to ... no tak nakonec nevím. Někdo rád holky a jiný zase vdolky .
Letos bude problém s otevřením průsmyků nad 2500 m.n.m. ... všude je hodně sněhu, proto doporučuji radši do Alp vyrazit koncem června. Už jsem mockrát zažil zavřené silnice kvůli lavinám, potom je to velké zklamání a ztráta dovolené.

Dost hltám informace kolem Arménie a Gruzie ... po vlastní ose. Chce to určitou odvahu, která mi pro tuhle cestu zatím chybí včetně času - asi to chce nejméně 4 týdny dovolené. Velká alpská se dá docela dobře pořídit za 14 dní.

Tak vám všem přeji hezké motodovolené v roce 2019, bez nehod a jiných karambolů. Kdo ještě nebyl, tak ať se do Alp vydá a nemusíte jet daleko. Stačí zabloudit k Mariazellu, na Silvrettu nebo Nockalmstrasse .. a budete jasní, už nebudete chtít jezdit nikam jinam ... to Rakousko není od nás daleko. No mně se to kecá, když bydlím 35 km od Freistadtu a do Salzburgu to mám 2 a kousek hodiny .

Všechny zdraví ... OM .... a opatrně, je třeba k tomu přistupovat s respektem

Už mám na motorkách najeto přes 200 tis. km a furt se toho bojím, ... že jsem na to vůbec sedl ... neumím na tom jezdit
1 2 3

22.2.2019 v 16:31 | Nahoru | #1
Len zo zvedavosti, zháňate spolujazdcov, chceš nejaké tipy alebo tipy dávaš?

PS: Z Brna sa dá stihnúť za jeden deň Ochsattel aj nazad Od Teba, ak naozaj bývaš tam, čo si si vyplnil v profile, je len na skok slávna B119, snáď si niekedy v lete, ak budem mať viacero voľných víkendov, vyšetrím čas na jazdu tam.

22.2.2019 v 16:37 | Nahoru | #2
Lidé jsou schopní všeho...

Naposledy editováno 22.02.2019 16:38:14

22.2.2019 v 16:58 | Nahoru | #3

22.2.2019 v 17:39 | Nahoru | #4

Eso_Rimmer píše: mozna tim ani nic konkretniho rict nechtel. za me mily prispevek, ktery muze par lidem dodat chut vyrazit. mnohem lepsi, nez mnoha temata, jejichz pridana hodnota je velky ho*no.

22.2.2019 v 18:50 | Nahoru | #5

22.2.2019 v 19:10 | Nahoru | #6
Jen opatrně na radary jsou všude a berou nekompromisně vsecko

22.2.2019 v 19:57 | Nahoru | #7
Dnes jsem se vrátil z Bad Gasteinu (autem) - nádherný hory, loni 2x na moto a 3x Mariazell a mnohokrát jiná místa - moc se těším na teplo.
No a tohle téma budu sledovat dále, bo route DGA mám v plánu v červenci také.

I GG byl pěkně vidět

22.2.2019 v 21:31 | Nahoru | #8
OldMan>Též přeji hezkou sezónu.

RDGA jsem před lety projel na jawce. Nezapomenutelná výprava.

22.2.2019 v 22:05 | Nahoru | #9
Ano = chtěl jsem vyvolat diskuzi na téma Alpy a motorky ... teď mimo sezónu je tohle téma lepší než kůže nebo textil 😊??
Já jsem ten případ, který má motorku jenom kvůli Alpám a zážitkům z cestování. Adrenalin v tom nehledám, ani bych nemohl, když se na tom bojím.
Obdivuji ty borce na of road cestách mimo civilizaci. To by se mi jistě také líbilo, ale je to dost o hubu.

Ano a také jsem chtěl říct, nebojte se vyjet ven. Všude se člověk domluví. Je až s podivem, kolik lidí se na mě obrací s dotazy ohledně ubytování, způsobech placení na bezobslužných čerpačkách, pojištění na cesty, na placení pokut do zahraničí a samozřejmě na vyhlášené motorkářské cesty. Tohle a další by každé vydalo na samostatné téma. Ale to patří do sekce Rad na cesty ...
Nicméně vše se dá najít na internetu a také tady byla řada takových příspěvků a rad. Přispívají sem dálkoví cestovatelé, kterým člověk může jenom tu jejich odvahu závidět👌

Ahoj ... OM🙂

Naposledy editováno 23.02.2019 07:54:48

22.2.2019 v 23:12 | Nahoru | #10
To jsou rady k nezaplacení,už jsem si vše zapsal do notýsku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Routes des Grandes Alpes - Velká alpská cesta

23.2.2019 v 07:30 | Nahoru | #11
Mám ho dost z toho, jak blbě jezdím do zatáček - na Stelviu jsem to dvakrát za sebou položil .... .. Přispívají sem dálkoví cestovatelé, kterým člověk může jenom tu jejich odvahu závidět👌

Trochu se v textu nacházím. Alpy jsou zřejmě standardem díky poloze našeho bydliště, protože jsou to nejbližší kopečky...........no a na Stelviu je někde také můj obtisk. Díky nadzvukové rychlosti a mému umu při zdolávání tam zůstalo jen pár střepů ze zrcátka
Začal jsem motorkařit před cca patnácti lety...........předtím v 17.letech Čezetu a potom už jen plechovky. Náhoda chtěla, a tak jsem se dostal k motorce. No a první dovolená byla k Salzburgu.............tam jsem v kempu poznal pár českých motorkářů, a prý pojeď s námi na GG. Vůbec jsem nevěděl o čem mluví , ale jel jsem s nimi. Počasí bylo na výbornou a z výhledů jsem byl tak fascinovaný, že asi už tam bylo rozhodnuto. Život je plný náhod a já jsem za některé rád.

Potloukám se s motorkou po Evropě a výlety si užívám - jsem generace, která maturovala z ruštiny, takže jiným jazykem téměř nevládnu, ale domluvil jsem se všude.......dokonce i v Africe S oblibou říkávám - to, co chci, na to ukážu...........a to co chtějí oni?......přece moje peníze. A to je celá mezinárodní komunikace.

Tak ať nám na cestu svítí a nepadá.......aby jsme po návratu mohli plkat o tom, kde se nám to také líbilo.

23.2.2019 v 07:41 | Nahoru | #12
Zrovna u Mentonu jsem si loňským podzimem prodlužoval léto............přelom září/říjen.........koupání v moři a kličkování třeba po vyhlášených RZ rallye Monte Carlo. Jenom cestou zpět po zdolání Julierpassu a příjezdu do St.Moritzu jsem přemýšlel, jak dlouho potrvá, než rozmrzne námraza ..........ale jak se říká, není špatné počasí, je jen špatně oblečený motorkář

23.2.2019 v 07:55 | Nahoru | #13

23.2.2019 v 08:08 | Nahoru | #14

23.2.2019 v 08:11 | Nahoru | #15
Už jen čtení o tom je zážitek
Část RDGA jsem projel tehdy ještě coby nemotorkář v plechovce a asi to byl taky jeden z prvních impulsů pořídit si něco na krásnější poznávání těchto míst.
Co jezdím na dvou tak jsem si řekl že alpy budou prostě každou sezónu minimálně jednou.
Fajn téma!

Naposledy editováno 23.02.2019 08:12:20

23.2.2019 v 08:12 | Nahoru | #16

kuba350 píše: Kdyby měl někdo zájem, tak na Nockalmstrasse znám skratku, aby se nemuselo platit na mýtný bráně

nechovejme se jako Cesi ok,kde to je?

23.2.2019 v 08:26 | Nahoru | #17
Brůča.>
Tak já také maturoval z ruštiny a na vysoké jsme měli marxismus- leninismu ✌ Ale život mě ještě přinutil k angličtině. Máš pravdu ... asi máme hodně společného.

Ale často si říkám, že jsem na motorku vůbec neměl sednout. Manželka si ve 49 letech udělala řidičák na velkou motorku a za 2 měsíce měla najeto přes 6000 km. Dnes má najeto přes 70000 km, prostě ty motorky chytnou každého. Dcera také s námi jezdila, ale pořídila nám 3 vnoučky, tak její motorka musela jít z baráku. Mladí lidé s dětmi by tohle riziko podstupovat neměli.

Bohužel za ta léta, co jezdím, dost lidí, které jsem na motorkách poznal, už nikdy na motorku nesednou. Proto ten respekt před motorkami. Faktem je, že jsem díky motorce poznal fajn lidi v celé Evropě. Oceňuji, jak motorkářská komunita drží spolu pohromadě ... a to se mi moc líbí.

Díky motorkám jsme se dostali do míst a zemí, kam bych se autem nedostal - ani by mě nenapadlo tam jet.

Také bych potřeboval aspoň květen, přes zimu jsem si na motorce dodělal pár cestovních “udělátek”, které bych už chtěl vyzkoušet.

Zdraví Tě ... OM🙂

23.2.2019 v 10:41 | Nahoru | #18
Když se budete motat v okolí RDGA, tak se podívejte - bude-li čas - i kousek stranou.Chamonix - Aiguelle du Midi - lanovka na Mont Blanc, Roussillon - okrové doly, Fontaine de Vacluse - pramen řeky Sorgue - jeden z nejsilnějších přírodních pramenů na světě, canyon du Verdon - cca 100km kolem dokola - pozor D23 je jednosměrná a musí se jet po směru hod. ručiček, Grotte Sainte-Marie Madelaine - přírodní kaple ve skále............................a nad Mentonem pěkná pevnost Ouvrage Sante- Agnes.......je tam neskutečné množství krásných a zajímavých míst. Hodně hradů a hodně vojenských pevností, staré opuštěné mýtnice..........myslím, že čtrnáct dnů je dost šibeničních. Ale i rychlý průlet ukáže a alespoň bude důvod k návratu v příštích sezónách. Nepotloukejte se moc na Fr. riviéře - je to parkoviště, kde se nehnete ani s motorkou s kuframa...........v pohybu tam velmi často jsou jen štíhlé skutry.

Jinak k motorkaření - mám dva kluky a nechytlo je to. Maminka jezdí - tatínek jezdí a oni se množí Také jsem už trojnásobný A co se nebezpečí týká - co má shořet neshnije...............jezdím kamarádovi kolem křížku a přitom to byl profesionální řidič.

Naposledy editováno 23.02.2019 10:49:09

23.2.2019 v 10:55 | Nahoru | #19
Tady mám cestopis z cesty přes RDGA , jsou v něm i GPS na kempy a ubytování po cestě , kdyby někdo plánoval , může se hodit . Je to z roku 2014 , ale myslím že se moc nezměnilo .
13 dní - 4400 km

Naposledy editováno 23.02.2019 10:58:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Routes des Grandes Alpes - Velká alpská cesta

23.2.2019 v 12:47 | Nahoru | #20

Nejvyšší evropská silnice je ve Španělsku v pohoří Sierra Nevada u Granady. V dnešní době se tam už asi s motorkou nedostaneme.........nacpali tam závoru a značku se zákazem vjezdu motorových vozidel......pumpičky tam ale můžou. Takže se dostaneš jen cca pár metrů nad 2500. Nešlo to už v 2011.........a zkoušel jsem to i v 2016 a asi to tak už zůstane. Šlo se dostat až někam k 3300m.nm.

23.2.2019 v 15:25 | Nahoru | #21
kolama dolů, petře ;)

23.2.2019 v 15:46 | Nahoru | #22
Brůča.> Najvyššia prístupná asfaltka je v Oetztali v Rakúsku, o pár desiatkom metrov vyššie ako Bonette. Tá španielska, ako píšeš, je zatvorená.

Rusi majú ešte nejaké 2 cesty do Abcházska a Južného Osetska cez priesmyky okolo 2800 m.n.m., ale nie som si istý, či sú úplne vyasfaltované...

23.2.2019 v 16:55 | Nahoru | #23

Brůča. píše: -MP->Hezké obrázky, i hezký cestopis..........pár nepřesností, ale pro inspiraci dostatečné.

Nejvyšší evropská silnice je ve Španělsku v pohoří Sierra Nevada u Granady..

Průjezdná ... To znamená že to není slepá silnice . Že nevyjedeš nahoru , nevotočíš to a jedeš stejnou stopou dolů . Tak nějak je to myslím .
Citace z wikipedie:
"Tam je také cesta k Veleta (Sierra Nevada) , Španělsko (u Granady ), který dosahuje 3,392 m (11,129 ft) [3], ale to není průchozí cesta.
Cesta kolem Cime de la Bonette dosahuje nadmořské výšky 2 802 m (9 193 ft), ale není to " průchod ", ale jen malebná smyčka. Je to však nejvyšší asfaltová silnice ve Francii a je nejvyšší cestou v Evropě."
Asi by se o tom dalo diskutovat stejně jako kůže vs. textil

Naposledy editováno 23.02.2019 16:57:31

23.2.2019 v 17:51 | Nahoru | #24
-MP-> Ano , dá se o tom spekulovat.
Druhá nejvýše položená silnice je v Rakousku u města Sölden ( Tunnelausgang sud - 2.829 m.n.m ) a zároveň je to nejvyšší asfaltový průsmyk v Evropě.

23.2.2019 v 18:02 | Nahoru | #25
Neřeš to - je to jako kdybychom si měli poměřovat pindíky - vůbec to nesouvisí s tématem. Nejvyšší silnice by asi měla být ta ve Španělsku, ale jak jsem psal - je tam značka zákaz vjezdu (jednosměrka) - takže tě tam na motorce nepustí. Jinak průjezdná je - jen je to šotolina - není slepou, jak si někteří myslí. Ale samozřejmě nejvyšší dosažitelná na motorce bude buď tak a nebo tak...........jak říkala Máňa - to není směroplatné .
Důležité je to, co jsem psal - hezké obrázky, i hezký cestopis.......a že se motáš na RDGA hodně vysoko, což je předzvěstí hezkých výhledů je nasnadě. Často to ale bývá jen o výhledech - asfalt bývá místy již značně unaven , takže svižnější jízda se tímto vylučuje. Svižnější jízda na pěkném asfaltu - dost často Itálie a Švýcarsko..........díky ale všude přítomným bezobslužným už nás to asi moc trápit nebude.
Nakoupíme bzučící stroje, bezemisně na kopec, s rekuperací dolů, u nabíjecích stanic budeme debatit o způsobu odstínění satelitních bonzáků nevhodného chování a lepších proudových regulátorů, či rychlonabíjecích akumulátorů..........a nebude to o tom, kdo rychleji, ale kdo dál

23.2.2019 v 18:26 | Nahoru | #26
Brůča.> Samozřejmě máš pravdu.

23.2.2019 v 21:01 | Nahoru | #27
Ahoj

Až se dostanu k PC, tak sem dám také fota z Velké alpské silnice, zatím komunikuji přes mobil a ještě bez brejlí, tak se omlouvám, pokud to píšu s překlepy.

Zřejmě je velké povědomí ohledně Savojských Alp, ale doporučuji si nastudovat, co se rozumí pod pojmem Francouzské Alpy - viz alespoň Wikipedie. Velká alpská prochází všemi částmi . Ale bylo by velkou chybou vynechat Kaňon du Verdon s ubytováním v městečku Castelane. Kaňon je údajně nejhlubším místem v Evropě a stojí za to ho celý objet = aspoň 1 den.

Ve Francii je trochu problém s ubytováním, obvykle spím v penzionech, oni moc neznají - až na výjimky ubytování v soukromí. Doporučuji kempy a chatky v nich. Kempů je tam hodně, jinak jde o malé hotýlky. Francie je dost drahá od benzínu, jídla až po ubytování.

Všude mají lékárny - v každé vesnici a tam se člověk domluví anglicky a také zjistí, kde se dá přespat. Já lékárny používám jako informační centra . Tam je jistota, že umí i jiný jazyk, než francouštinu.

A ještě něco, nechtějte jejich snídaně za croasant a kafe je 6 EUr přece jenom síla. Kupte si snídani radši v supermarketu. Ve Francii nikde nedostanete snídani jako V Rakousku, Německu či jinde.

Benzin kupujete u supermarketů, je tam levnější a s obsluhou. Jinak převažují bezobslužné pumpy, to neplatí na dálnicích, kde to je drahé jako prase.

... OM

24.2.2019 v 09:29 | Nahoru | #28
Kaňon Verdon stojí za to projít pěšky, trvá to 4 hodiny a je potřeba mít minimálně 3 litry vody na osobu.

2 reakcí na tento příspěvek Routes des Grandes Alpes - Velká alpská cesta

24.2.2019 v 12:20 | Nahoru | #29
A tohle znáte? Pohoří Vercors, jihozápadně od Grenoblu.

24.2.2019 v 12:43 | Nahoru | #30
Zatraceně, v době kdy tam chci být, tak se tam jede Tour de France. Pozor tedy na komplikace, hlavně uzavírky a ubytování.